TRANSAX Merchant Services 

Thanks for visiting Trustpilot. Unfortunately, it’s not possible to leave a review here anymore because the company’s website has closed. Feel free to contact us if you have any questions.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

*** BE WARNED *** They will auto-renew your contract with another 3 years without giving you advanced notice or the opportunity to agree or disagree. They will then sting you by charging an earl... See more

Rated 5 out of 5 stars

Great company and the rep Danny Mistretta was fantastic, answered any queries we had on setting up, really knows his stuff! We were a bit of a pain but he went above and beyond to get us set up and ha... See more

Rated 1 out of 5 stars

Horrible company who automatically renew your contract for another 3 years without warning just before they increase charges. Mislead by sales that free to change supplier after contract is complete... See more

Rated 5 out of 5 stars

I decided to change my card provider , a rep I was recommended by another businesses gave me their contact details, so I made an appointment with Matthew Wickham and I must amit he was he certa... See more


Contact info

All reviews

(94)

0 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

*** BE WARNED *** They will auto-renew…

*** BE WARNED *** They will auto-renew your contract with another 3 years without giving you advanced notice or the opportunity to agree or disagree. They will then sting you by charging an early termination fee.

Any decent company giving you the service and price you deserve would not do this. Why, because you wouldn't want to leave. Any company that backs themselves do not need to get you to sign up to long contracts that then have hidden auto-renew T&C's, of which they never tell you before sign up.

For better pricing and a rolling 3-day contract check out Take Payments instead.

Stay away from this bully-boy shocking outfit !

20 January 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid

Horrible company who automatically renew your contract for another 3 years without warning just before they increase charges. Mislead by sales that free to change supplier after contract is completed. Was shocked when told 4 months after end of first 3 year contact that it was renewed again and the exit charges are prohibitive. Avoid this dishonest company!!

Funny how most of the 5 star reviews are from one review accounts.......u decide if their rating is accurate or not but be warned.

31 October 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Beware of the auto renew clause in the contract!!

We would not recommend Transax. The original contract was taken out in 2013 & then automatically (unknowingly) renewed in 2017. We want to cancel the contract but have been told by Transax that we cannot give notice until 1 month prior to the expiry of the 4 year period (April 2021) and we are stuck with the contract until then, or we can pay an exhorbitant amount to them to early exit the contract. The auto renewal clause is hidden on page 12 of the agreement, not at all obvious, and to want to charge people to exit the contract, when we have been customers for over 7 years is poor service. Especially when the fees required are so costly! Really disappointed in them and would not advise using them.

28 July 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Danny Mistretta

I run the old Kent market in Margate which has around 20 ford and retail units and we have been dealing with there rep Danny Mistretta and he gives us excellent information and 3 of us have transax machines and few more units want to join . You ring Danny up and he turns up that day the service we get from Danny is excellent and I would have no hesitation in recommending him to anyone that requires a machine

13 January 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Really bad company they said we will…

Really bad company they said we will save you and we will give you £50 referral code but they was blocked me on WhatsApp. They send me first invoice £120. I said I have account with Barclaycard she said don't worry you can cancel your contract when I call Barclaycard they said you need call payzone and payzone doing auto renew contract and my contract end on August this is mean I will pay 2 contract she said I will give 4 referral code but I don't think she will give me 4 referral code

7 December 2019
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I have recently changed over to Transax…

I have recently changed over to Transax from my current merchant provider. I have dealt with Kelly O’Connor who covers the Manchester area.
I am very happy and pleased with her personal and professional approach and cannot recommend her services enough.
A credit to the company 🌟🌟🌟🌟🌟

7 October 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Amjad! Thank you very much indeed for your review. We really appreciate the kind words and the fact that you are so positive about the service provided to you by our Area Manager, Kelly. All our Area Managers are trained to assist and to help in every way with the application for merchant services. Their aim is to provide the lowest card rates with faster settlement of your funds. We will pass your review to Kelly, she will be delighted! We will be popping in to try your delicious food the next time we are in Manchester... and we will pay by debit card! Thanks again. The TRANSAX team.

Rated 5 out of 5 stars

Chesterfield Sofa Company

I dealt with Kelly I cannot praise this lady enough, Very friendly, informative and thorough. Kelly kept me informed of the progress of my application throughout. A credit to the company. Thank you Kelly

4 October 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you very much. Applying for merchant services is indeed an application for a financial service, and as such, we aim to provide as much assistance and advice as we can. By the way, we love the range and quality of your sofas, at www.chesterfieldsofacompany.com ...and all made to order. We are delighted to provide you with faster card payment services! The TRANSAX team.

Rated 4 out of 5 stars

New Customer

I’ve only just started taking card payments so it’s the first time I’ve dealt with any of the suppliers. After doing all the research I found that TRANSAX were best suited to me. I’ve dealt with Kelly so far and she’s been nothing but helpful. Her friendly approach rather than the hard sell helped sway my decision to go ahead with this company. She made it all really straight forward for me and even came and set up my machine for me today. Hopefully I won’t have issues in the future!

2 October 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Alice. We were really pleased to hear about the help you have been given by Kelly and that you are now up and running, accepting card payments at your hairdressing business. We will pass on your excellent review to Kelly. We wish you all the very best and we are delighted to be offering you low card rates and faster settlement of your card funds. TRANSAX.

Rated 1 out of 5 stars

Incompetent Simon

Stay away from this company

Simon from transax visited my restaurant last year and got us to sign up and said it would it take 14 days to switch! After day 21 there was no news so I rang Simon and told me my application had been rejected!

Never met a more incompetent sales exec before couldn't even keep us up to date or provide any reason to rejection

Lloyds approved straight away

29 September 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

We were sorry to hear about your experience and that the application for merchant services did not go to plan. We will take a closer look at this and see what lessons can be learned on this occasion, so if you can provide further details to help us trace the application, that would be a great help. Also, if you decide to look again in the future, then we can re-submit the application for you, and we can put you in touch with the Regional Manager, who will help every step of the way.

Rated 1 out of 5 stars

Rip off company

We’ve had a contract to pay £20 per month only. After a month we received a letter tells us we need to log in online or we have to pay £17 more. We’ve tried to do it ourselves a few times but couldn’t. Therefore, we’ve contacted TRANSAX, they even weren’t able to find us in their system by giving them our merchant number and our name. Anyway we stopped using their service for a year as they breached the contract but after a year we received a letter which said we had to pay about £6000 to TRANSAX in 10 working days or we have to go to court.
Please please avoid this company. They will ruin your life.

12 September 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Soheil. We cannot find you on our database, with the limited information provided. We have also tried to trace your account based on the information provided in your review, and that has not worked either. We have checked with our Credit Control team, and they do not recognise your account from the information provided. We would be very interested to take a closer look at this, so we would urge you to contact us directly with your business name, or with your Merchant Identity Number. This reply has been updated in November as we have not heard from you, and we still cannot trace your account. Please confirm so that we may look into the case more closely. Please use the contact form on our website at: transaxmerchantservices.co.uk/contact-us/

Rated 5 out of 5 stars

Such an easy change over to yourselves…

Such an easy change over to yourselves I am extremely happy with the next day payments and the straight forward use of the machine.
Dave Williams was amazing and extremely helpful I will be recommending yourselves and Dave to any business I can.
Thank you again Dave and Transax

11 September 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Craig. Thank you for taking the time to leave your review. We are delighted that you are happy with the same day / next day payment option for your card payments, and the easy to use new card machine. We will pass on your kind comments to Dave. We are delighted to be of service to you and your business. The TRANSAX Team.

Rated 5 out of 5 stars

Reliable card provider

I had the pleasure of meeting Danny Mistretta who guided me through the benifits of transax card payments, with fast clearances IE next day and same day which as a business is critical to cash flow in these difficult times, also reduced my monthly outgoings.
I can also confirm that as I recommend a new customer you do receive a cheque for fifty pounds afterwards! Great service from the company and even better from Danny.

2 September 2019
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent service...

17 August 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you Tej for your recommendation. We are delighted that we have been able to provide an excellent service to you, saving you money and getting your money into your bank account much faster than before! We greatly appreciate the time you have taken to leave a review. The TRANSAX team.

Rated 5 out of 5 stars

I am very happy with Transax Service

I am very happy with Transax Service, The best I have used so far. The main thing about this company comparing with others is all transactions through card machines will get money in my account next day, even the weekends. The charges are very competitive and good savings to my business. Very special thanks to Regional sales manager Mr Hardley Crox, his support was outstanding and quick respond to all my queries. I can say that he is really an asset to your company.Thanks Hardley for all your support and help. Also the customer service is very friendly. Would definitely recommend for anyone.
Joby Varghese

16 August 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you Mr. Varghese for your excellent review of the TRANSAX service. We are truly delighted to be of service to you, and that you will be making savings. That is what we aim to do for our customers: save them money and improve the service that they receive. I will pass on your kind words to Hardley, our regional sales manager. We agree with you, he is an asset to the company. Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

Was completely surprised with agent…

Was completely surprised with agent helpfulness and willingness to explain everything necessary to do with service. We are going forward with 2 more of our businesses. Kelly o'connor it was a pleasure working with you. Well recommended

19 July 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you very much for your excellent review. We take pride in the assistance and advice that we give to our clients, to steer them though the application process. Merchant services is a financial service, and therefore the application has to be completed in full and accurately. That's not easy if you don't do it every day, but it is what we do, and we aim to help at every step of the way. Kelly is a great lass from the north, whose customers appreciate her for her knowledge and cheerful disposition! We will ensure that your kind words are passed on to her. Thanks again.

Rated 3 out of 5 stars

Don't think trustpilots reviews are…

Don't think trustpilots reviews are completely honest. Reviews for this company on other sites give them a max of 1.5 star rating. How come this site,which probably gets paid for the reviews, has all the 5 star reviews. I think there is something dodgy here.

21 June 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Hello Catfish. We would like to assure you that we do not subscribe to any review website and we do not provide our clients' details for testimonial purposes. The reviews that are left by our clients are hopefully a faithful account of their individual experience, left voluntarily at their own discretion. However, not all the reviews that you read online can be traced back to a legitimate client. We always try and trace back a sequence of events, but in many cases, we simply can't trace the writer of some reviews. But, you can be sure that the good reviews left on the Trustpilot website are an honest indicator of the general level of satisfaction with our payment services. We take a pride in offering highly competitive card rates, and the latest machines, along with much faster payment for card transactions. Our local representatives are highly trained and provide a high level of advice and assistance with card machine / merchant services applications. Please call TRANSAX directly on 0345 601 4486 to get a quotation or to arrange a brief meeting in your premises. Then, by all means, make your decision based on what you see and hear.

Rated 5 out of 5 stars

Very pleased

Very pleased with every element of our working relationship with Transax - friendly and helpful Area Manager in the form of Matthew. Remote support has been excellent, regular updates and easy to use hardware,

21 June 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you Andy for your review. We will ensure that Matthew is made aware of your appreciation.

Rated 5 out of 5 stars

Steve Sydney has been so helpful with…

Steve Sydney has been so helpful with all our card machine needs!
Thoroughly recommend, if there’s ever anything I need it’s never too much trouble. Thanks Steve.

19 June 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you Shelby. It's great to hear of the good service provided by Steven. We appreciate his hard work too! Don't forget, you probably qualify for same working day settlement of your card transactions, straight into your bank account. Steve can tell you all about it!

Rated 5 out of 5 stars

Steve Sidney..

Steve Sidney..
He has a great personality and is very helpful and professional. It was very easy for me to give him 5 stars.

14 June 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Thank you Mohammad for your words of appreciation, and your 5 stars for Steve. We will let him know.

Rated 5 out of 5 stars

Steve Sidney has saved me money on my…transax service

Steve Sidney has saved me money on my credit card transactions & has been of great help with moving me out of my previous contact. He is always on hand & nothing is too much trouble for him. First class device thank you Steve

13 June 2019
Unprompted review
TRANSAX Merchant Services logo

Reply from TRANSAX Merchant Services

Paul. We are so pleased to learn that you are saving money with Transax and that our local representative in your area, Steve was so helpful to you. Thank you.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look