xtool.com Reviews 

1,426
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 473 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the devices for being wonderfully straightforward to set up, operate, and seamlessly integrate into a wide variety of daily creative workflows. People truly enjoy the reliable product ecosystem, noting that both the software applications and hardware components consistently deliver fantastic, professional results. However, some reviewers were not happy with extended delivery times, split shipments arriving across different days, and missing parts upon initial package arrival. A few consumers also experienced persistent difficulties when trying to reach support agents or waiting long periods for helpful resolutions to technical problems.

What people talk about most

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, as many consumers praise helpful and timely... See more

User experience

Reviewers mention positive feedback about user experience, highlighting that software, setup, and... See more

Quality

Consumers find quality to be ambiguous, with many reviewers praising the solid build, amazing presets, and... See more

Order

Customers consistently note ambiguous experiences with order processes, as some reviewers found placing their... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Excellent product, well made, well thought out and well executed. Delivery took some time for all of the components, but communication was excellent. Software is great, and config and calibration... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

My first laser was from another company, lots of fun but had limitations which I quickly outgrew. I then did my research and got a M2 20w, color head and 3W ir laser for a more versatile set up. I fee... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I own the P2S, the F1 Ultra, the M2, all the accessories for each one plus i own the DTF printer Combo with everything you can get. I am a believer in XTool and their incredible ecosystem. Each mornin... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I've had nothing but a positive experience with my Xtool and the Xtool company. The M1 Ultra is an amazing tool, but the best part is the ease of operating the machine and the studio. Having the Xtool... See more

Company replied


Company details

  1. Laser Cutting Service Provider
  2. also in
  3. Laser equipment supplier

Written by the company

xTool is the leading manufacturer of high-quality laser cutters and engravers. Rooted in a passion for innovation, xTool was founded in 2020 with a clear vision: to make creation simple. xTool believes creativity knows no bounds and aims to fulfill the needs for creation by providing solutions combined of both innovative techniques and extraordinary user experience. For more information, visit xtool.com.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

1k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 98% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(1,426)

531 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more
F2 Ultra

Rated 3 out of 5 stars

Hello XTOOLS,

Hello XTOOLS,
I see your response to my review. January 6th is first response to my tickets and Customer Service calls; 3 of them for the last 3 weeks and company response is to a review; not my email or cell number with was provided.

ISSUE: Blue Light would auto move during operation. The blue light would move from the red dot towards the 12 0'clock position by 3 to 4" away. Could not calibrate due to blue laser staying at the very top outside the auto fucus and calibration and work area. So, if red and blue light are overlapping and calibrated. Move your finger from middle of overlapping red and blue light' move up to 1 " away from fan intake and that's where the blue light would stay. The blue light would try to auto re- a line, and fail, then the blue light would return to the top position and out of work area.

I have uninstalled your program from my new laptop and re-installed and updated. This fixed the auto blue light to properly line with the red guide light again after working properly for 3 months. I also explained it started working wrong after update. I have been able to run 6 jobs since then. All is working properly at this time.

This is my First Purchase with your Company and I'm on board with your products. But F1 Ultra is your new product and is going to have program bugs or other issues I am aware of. What I was not expecting was a delay in support on a new product. 2 weeks down and left in dark is unacceptable in my opinion.

I'm not the only one with this issue from what I have read, which means you are aware of this and there should contingency plan for faster response or at least troubleshooting check list on my first call. I got nothing.

Please improve going forward.

Shade & Gina

3 February 2025
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Dear customer,
Nice to receive your reply.
You mentioned all is working properly at this time.
Glad to know that.

We apologize for the inconvenience you may have experienced again.

But I checked in our system that the the earliest date you contacted us is Jan 19.
You mentioned January 6th.
May I know whether you contacted us through other social media channel?
Could you please reply to me through the ticket #506223?
Thank you so much.

We will improve our support based on your feedback.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

Don’t get an F1 Ultra

Don’t get an F1 Ultra

I purchased an f1 ultra and the laser misfired ruining my table and several laserable items. Customer service has been a nightmare to deal with. I’m still in the warranty period but they’ve just made the process to get an exchange or replacement unbearable. The exchange was an even amount but the rep who is only available from 10pm- 5am cst refunded 200.00 of a 4300 order when I specifically asked for an exchange.
It was done spitefully so I couldn’t exchange for a machine without paying more money.

At this point I’m ready to also return the m1 ultra also and just buy another brand. I spend over 6k in one month and can’t get a faulty machine exchanged or proper support. I suggest avoiding all together. I also have a glowforge and while the tech and power aren’t the same quality the customer service is much better.

After xtool reply:
I am doing an exchange the money should have never been refunded to begin with. Your employee acted maliciously and purposefully performed a refund knowing I asked for an exchange.

31 January 2025
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Dear customer,
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.
Sorry to hear that.
Please allow me to explain.
The partial refund is only the money of the care, not the machine.
And I checked that the related staff has explained to you that if your card could not receive the partial refund in the end, never mind, we still can help you finish the replacement process.
Please do not worry.

Thanks for your time and your patience.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

DON’T buy

DON’T buy. I bought tmy wife the F1 Ultra double laser 20w. Also bought filter system, glass and cup system to engrave. Worked great 3 months. Blue laser is not working properly. We have been down for 2 weeks with order backing up. I have talked to 3 employees at customer service and no one has ever called us back. So have 5,000 dollar machine and inventory just sitting.
On top that I’m retired Army Infantry and this was a girt to my wife to start her business.
just thought you should know.

Shade

Ps. I’m a Electrician and understand how to service and calibrate according to you’re Manuel.

6 January 2025
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Hi, Gina
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.
We haven't received your reply since Jan 28th in ticket #506223.
Now I am following up on your case.
We truly understand your anxiety during this particular time.
In order to locate the issue more accurately and quickly, could you please send me a longer video to show the unexpected blue light movement in ticket #506223?
If the video is too big, you could upload the video to Google drive or other cloud disks, share the link with me and open permission for me.
And we also sent you an example video to confirm the issue.
After getting your reply, we will offer further solution for you.
Thanks for your time and your patience.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

I returned the m1 ultra because there…

I returned the m1 ultra because there are too many glitches. They didn’t want to return it to me and they kept offering me 3% back. So many of the functions are flawed. All the videos on people using it on YouTube are fakes. Don’t buy this. I’m waiting to see if I will get a refund. I may go to the media if they don’t.

15 January 2025
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Dear customer,
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.
I checked that the order has been refunded on Jan 20th.

Thanks for your time and your patience.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

X Tool is NOT COOL; they take you for a FOOL!

X Tool is NOT COOL; they take you for a FOOL!
xTool spends all its money on advertising instead of product quality and customer service.
X tool might as well be a marketing company with a laser focus on *good marketing*—so good, in fact, that they have people pre-ordering and paying thousands for lasers they’ve never even seen - remember the F1 Ultra craze they created so people rushed to put a deposit on overpriced hobby laser??But the moment you fork over your cash? You’re on your own. **Zero customer service.** You’ll be lucky to get a response in *a few days* (and when you do, good luck with their broken English). And don’t get me started on their Christmas *“holiday delays”*—which, surprise, are total lies. Order directly from their website, and you'll be buried in a *waiting line* for weeks. But, wait for it... order the exact same laser from their Amazon store, and it magically arrives in 2 days! Funny how that works, huh? They’ve got stock sitting in California, but only send it out to Amazon customers to maintain their precious Amazon ratings. All the while, they feed you excuses about *“delays from China.”*

It’s clear where their priorities lie: keeping Amazon happy and raking in pre-orders, not providing real service or delivering on their promises to customers.

Talk about a holiday scam!

16 December 2024
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Hi, Beny
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.

First, sorry to hear that you haven't received the IR laser module yet.
Second, I checked that there is tracking number currently.
But recently due to the Christmas holidays, so the scanning and the logistics track updates of your parcel have been delayed.
We earnestly request that you could patiently wait a bit longer.
Overall, I checked that our staff is following up on your case.
We will keep you updated on the progress of the delivery and are always available to address any concerns or questions you may have.

Thanks for your patience, your time and your patience.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 5 out of 5 stars

Excellent tool and customer support!

Through and unfortunate accident my machine got severely damaged by fire. Beacuse it was still my fault xtool was under no obligation to help, but I thought I would email customer support any way, and wow did they help. Gabby (the customer support representative) got back to me almost immediately. Her first concern was for my safety, she made sure I wasn't hurt. After that, I gave her a description of the damage and photos showing it. She informed that Xtool doesn't currently repair the F1 ultra domestically but that she would keep working on it to find a solution. Eventually she was able to coordinate a direct replacement, saving the crazy shipping cost of sending it over seas! It has been a long time since I have received such responsive, friendly and diligent customer service. A big thank you to Xtool and especially Gabby!

8 October 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

AVOID!!! Doesn’t cut clear acrylic and no response.

If I could give a zero I would.
Bought the M1 Ultra 20w (£2k) machine with the promise it does everything under the sun for beginners. Tested it out only to find it doesn’t cut CLEAR ACRYLIC or WHITE acrylic. The main purpose I needed it for. So when they advertised it cuts acrylic they missed out the part it only cuts certain acrylics, for beginners this should be highlighted!

I asked to return the item on the 2nd December, got sent the return policy, because I’ve opened the machine, used it and have the accessories I’m going to be charged atleast 30% as a service charge to return it. Ontop of that I have to pay for shipping!! They’re “based in Canada”, (it’s actually a Chinese company with a Canadian front.). Anywho, With all that in mind I still wanted to return as it’s not fit for purpose, sent an email back saying yes I would like to return. I’ve heard nothing since! I’m based in the UK, rang the canadian support desk on the 6th December, she “escalated the return” and I’ve still heard nothing. The return is only valid for 30 days otherwise they don’t take it back, there’s 4 days left from today.

I can’t send anymore emails as “I’ve reached my limit” with their Ai help desk, because there’s an open ticket which no one is responding to at all! They’re not responding to any of my previous emails. £2k down the drain for a machine that doesn’t even do the stuff I needed it for. Get a Cricut, a printer, and a desktop engraver, because that’s what you’re getting, at a much more expensive cost. The response I received whilst being sent the return policy was “we’re sorry you had this experience, unfortunately our m1 ultra machines do not cut clear, only co2 machines have that ability, which is our P2 range”, at £2.5k+ more. There’s better machines out there that are co2 cutters that are much less in price and have better reviews than xtool so save your money and go elsewhere.

I’m selling mine if anyone wants it! Barely used, as they charge you if you’ve used the laser over 50times. This is laughable!

10 December 2024
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Hi,Sobia
We apologize for the inconvenience and the long waiting you may have experienced. Your feedback is much appreciated.

First, we apologize for the late reply.
Second, I checked that our staff has offered a solution to you.

Thanks for your time and your patience.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

If I could give 0 stars

If I could give 0 stars, I would.
I am extremely disappointed with your customer service—or lack thereof. You are incredibly difficult to contact, and you don’t respond to emails.

I ordered an M1 Ultra Deluxe, over a week ago, and I still haven’t received the entire order. Some items are still in transit, and according to your overview, some haven’t even been packed and prepared yet.

I find it deeply unprofessional that a company of your size cannot manage to ship everything at the same time. If an order is split into multiple shipments, you should at least inform the customer in advance. This is simply unacceptable.

I will not be recommending your company to anyone, as this experience has been far below any acceptable standard.

4 December 2024
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Hi, Stella
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.

First, sorry for the late reply.
Second, some parts are presold, sorry, we only note the shipping time in the page of the parts.
We are indeed supposed to inform you in advance.
At last, luckily, I checked that you have received all the items.

Thanks for your suggestion.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 1 out of 5 stars

customer service runaround with air purifier. No return calls

I bought an xtool m1 ultra deluxe package and was recommended to buy their air purifier by the xtool sales rep after explaining my needs. Before I received the air purifier the new better model was offered to me by email. I called to make an exchange and was told multiple times I would receive a call back. Still no exchange and I wish I never placed the order.

14 November 2024
Unprompted review
xtool.com logo

Reply from xtool.com

Hi, Rachel
We apologize for the inconvenience you may have experienced. Your feedback is much appreciated.
First, sorry for the late reply due to some system reasons.
I have followed up your case and helped you solve the issue.
Thanks for your time and your patience.
Hope we have a chance to offer a better experience for you in the future.
Best regards,

Rated 5 out of 5 stars

Quick, friendly & thorough support

Iris was very helpful in finding a solution to the issues I was having. She got the cable that was missing from my order sent out almost right away.
When I couldn't find the info on the xtool care I had purchased for my m1 ultra she made a great effort to find out why & what to do about it. I guess for some reason the Canadian version of xtool isn't set up to display the binding. She reassured me that because xtool knows I purchased it, I'll still get the coverage, I just won't be able to see it on my account.
She always responded to each message in the support ticket within a day & was friendly, explained everything fully & was pleasant to deal with.

25 October 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Everything was chaotic at first

Everything was chaotic at first, I ordered the f1 ultra and ups said they delivered it.. however... it did not arrive. All the help xtool gave me was amazing. They reassured me things would be taken care of. Thank you very much for great customer service.

17 October 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Galvo issues on an F1 Ultra but Gabby at Xtool made everything right.

Purchased an F1 Ultra with all the bells and whistles and it worked amazingly well for a couple months. Unfortunately an issue slowly developed with the Galvo unit where at first, the visible blue light laser, would start to randomly dance around before usually settling back to its proper position usually after engraving something. Before the light started to move, it sounded like air was hissing from somewhere. I later discovered after removing the lens, it was the Galvo mirror spasming all on its own. Then one day, the issue presented itself while running a project and it ruined the project as the fiber laser beam jumped erratically and scored the part making it unusable. I reached out to Xtool on the 5th, which was a Saturday and Gabby with their awesome support team got back to me early on the first business day which was the 7th. After a couple message exchanges she determined that I needed a whole new unit and had me send the original one back to them. The new one was shipped out quickly and helped save my small company from losing a customer who had given me a rush engraving job to work on. Their customer service is TOP NOTCH! Not the way I like finding this out but glad I was not disappointed and glad everything worked out thanks to Gabby's quick assessment and actions.
Will definitely purchase my next laser from Xtool as this level of customer service gives me piece of mind.

7 October 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The galvo on my Ultra went and Gabby…

The galvo on my Ultra went and Gabby got me back in buisness. Once she determined I needed the machine replaced she sent me the lable and asked me through the process. It took time which was to be expected. Once I recieved my new machine she was able to get my care plan transferred will little issue. Not once did they close my ticket until I was satisfied.

8 October 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I want to thank Gabby and her team for taking my concerns to the next level and providing a personal solution to the issues I was having.

I want to thank Gabby and her team for taking the time to arrange a one-on-one Zoom meeting with me to resolve the issues I was having with my new F1 Ultra. I will be using my laser for marking parts that are non-standard in shape, so many of the online videos I had watched were confusing and only problems that seemed endless. The team quickly helped to sort these issues out for me. Now I feel very confident going forward.

13 August 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

So far so good.

The M1 Ultra was my first product at Xtool and first laser engraver. Even before I received the device, I had joined the Facebook Support Group for it where Cheryl has been awesome from the start. She introduced herself as the Support person for the M1 Ultra and has been helping people.

When I received by Desktop Air Purifier without the correct cable, she immediately responded and is sending me a new one.

Though my use of the device has been limited, it has been good and it is great to see the Customer service provided.

14 August 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Lia Zhang

I made a $50 deposit for the M1-Ultra, then went on to travel to Europe. When I was placing my orders prior to the deadline of July 24, I encountered a lot of problems. Since I was in Europe, it was taking me to the European site, and I cannot find my orders. I had a series of issues and each time I would contact Lia Zhang. She helped me each and every way to get my order right! Had it not been for her professionalism and fantastic customer service, I would have missed the deadline for placing the order. Xtool's customer service is great, especially if you get hold of somebody as efficient, friendly, and knowledgeable as Lia Zhang! Xtool, you should get more "Lia Zhang" in your employ!!!

23 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Lia as absolutely amazing

Lia as absolutely amazing! She was able to help me through focusing my F1 Ultra. She madeure I got my machine up and running correctly! IThank you, thank thank you

23 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I was doing some inquisitive research…

I was doing some inquisitive research on XTool's new M1 Ultra machine and worked with Alberich as my assigned support person. Alberich was very helpful, and very knowledgable to all of my questions from the sales prices to any other specials that might be going on to help save us some money. Having a positive onboarding experience when planning to spend a significant amount of money (to us) with ANY company, shows said potential company is not worried about the money first, but rather their customers (current or future) be comfortable with their purchases and confident in XTool to take care of them for years to come. I would expect based upon other reviews and customers having their own positive experiences as well, they too had their own "Alberich" giving them the same great customer service expertise.

17 July 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look