AEZA INTERNATIONAL LTD Reviews 

124
•
TrustScore 3 out of 5

2.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I run a small web design agency and we host about 30 client sites. Moved everything from our client sites. Moved everything from our old provider to two Aeza VDS in Amsterdam over a weekend. The mig... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The hardware is genuinely good for the price. Ryzen CPUs, NVMe storage, geneerous RAM. My only gripe is the feels a bit cluttered when you have multiple servers, and finding specific options takes mor... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I rented a server, set it up, and used it normally for six months. Then the IP address stopped pinging, and the server became inaccessible. When I asked the support team what the hell was going on, t... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Aeza deleted my VPS after just 7 days of late payment — with ZERO notification and WITHOUT suspending the server first. My entire database (client data, full infrastructure) was permane... See more

Company replied

Company details

  1. Web hosting company

About AEZA INTERNATIONAL LTD

Written by the company

About
Aéza is a modern hosting provider Trusted by over 100000 users worldwide, Aéza delivers premium hosting solutions powered by cutting-edge hardware, including the AMD Ryzen 9 5950X processor and ultra-fast NVMe storage



Advantages
❯ The world's processors, e.g. AMD Ryzen 9 7950X3D up to 5.7 GHz
❯ Activation within 60 seconds
❯ 24/7/365 chat support
❯ Free DDoS protection on all servers
❯ Hourly rate option from €0.02/hour



VPS locations
Moscow, Los Angeles, Vienna, Paris, Falkenstein, Amsterdam, Stockholm, Helsinki, London, Saint Petersburg

1500x500-2


Contact info

2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

124 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.8

All reviews

(124)

33 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Don't use this hosting

Deception! Be careful or better yet avoid this organization entirely. I have been a customer of Aeza for several years and have brought in a lot of business referrals. Now I have something important to say.

More specifically:

1. Stability. More precisely, its lack. Over the past two to three years, my service has often been down, sometimes for six hours, sometimes four weeks. I run websites and blogs for different audiences. Can you imagine what offline blogging means for a community of 100k? And I am not talking about the number of times my personal account was unavailable.
2. Lack of qualified professionals. The entire staff at Aeza "doesn't know" (in their words) why their US location of servers has been down for almost a month. Support at Aeza doesn't understand why I can't access the newly purchased server through SSH 22. About management (both past and current), I can say the same, as degradation in service provision affects the bottom line.
3. These guys have come up with a clever way to make money off their customers - all payment methods have a commission plus a rate of 130₽ / €1, which is quite different from real European and Russian currency exchange rates.
4. Network shaping, congested channels, fake locations, connectivity issues from different countries, terrible personal accounts, a frivolous attitude towards work - this is Aeza. Even large providers and hosts have failures, but ignoring, silence on problems, lack of monitoring and statistics and a toxic environment is not normal. If you have used European / American providers for business before, you will understand my point. If stability, uptime of 99% and informative content are important, Aeza isn't for you.
5. Unreliable IP addresses and subnets - Aeza stays afloat thanks to tens (hundreds?) of thousands of users who use proxies/VPNs to circumvent internet blocks in different countries especially Russia. Aeza also stays afloat through cooperation with various grey and black businesses (according to public information available online). Aeza has been sanctioned in the US for "cooperating with Russian authorities, bots and shops selling prohibited products" (media quotes). All these factors have resulted in Aeza's subnets and affiliated entities being unreliable, spammed and inaccessible in some countries.

To conclude, I would like to say that although Aeza has some advantages, I give it two stars instead of just one for those advantages and for Valery. Pros: hourly rates, great locations "Germany", "St Petersburg" and a bot to manage services. Cons: everything else!

Why did I use these services for so long? Previously, AEZA had a good attitude towards customers, and like most people, I ignored their problems and helped others in their community actively. Now Aeza plays "silent" doesn't keep up with problems and has toxic and unprofessional moderators in its community.

15 February 2026
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

We are truly sorry to hear about your negative experience with our services and deeply regret that we have failed to meet your expectations. First and foremost, we want to apologize for the issues you've encountered and assure you that your feedback is incredibly valuable to us.

We understand the frustration that comes from downtime, particularly for users like yourself who manage important websites and blogs with large audiences. We acknowledge that stability is a critical factor in our service offering, and we deeply regret the outages you've experienced. These incidents should not have happened, and we understand how detrimental they can be to your work and the community you've built. Please note that we will offer compensation for each minute of downtime lost, as it is our policy, and no paid time will be lost.

We are aware that some of our users have experienced delays and technical difficulties in resolving issues like SSH access, and we are actively working on improving our support team’s training and responsiveness. The delays in response were due to an unusually heavy load of requests that the support team faced recently, which increased the response time.

Regarding our fee and payment system, the fees are determined by the network and not by us. In addition, all information regarding payment and refunds is available in our Terms of Use, which each user signs before creating an account.

We take the accusations about our company’s reputation seriously. We want to reassure you that we are fully committed to operating in compliance with all applicable laws and regulations. We will look into these concerns further to ensure our business practices meet the highest standards.

Once again, we apologize for the inconvenience and the negative impact this has had on your experience with Aeza. We are committed to improving. We value your long-standing support and the community you have helped build around our services. If you would like to discuss your concerns further or if you have additional feedback, please do not hesitate to reach out to our support team.

Thank you for taking the time to share your thoughts with us, and we hope to regain your trust in the future.

Sincerely,
Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Scam alert

I have 2.33€ in site and i want withdrawal my money because i don't use this service,bad server and bad support
And they told me u have 0.29 €
and can withdraw 0.29
Don't use this site at all
Scam site

9 February 2026
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Amir Mortazavi,

We are genuinely sorry that you had a negative experience with our service. We take customer feedback seriously and always strive to improve.

Regarding your concerns about refunds, we'd like to clarify that all relevant information about withdrawals and account balances is outlined clearly in our Terms of Use, which you agreed to upon signing up for our service. We encourage all users to read the Terms of Use to fully understand the conditions regarding refunds and withdrawals.

Please rest assured that we are not a scam, and all policies have been in place to ensure transparency. We recommend reviewing our Terms of Use to avoid any confusion in the future.

If you have any further questions or need assistance, feel free to reach out to our support team.

Kind regards,
Aéza's Support Team

Rated 1 out of 5 stars

forced IP-address change

My VPS was affected by the forced IP-address change. This change causes a clear disruption to my setup and service continuity. Support told me that compensation would be 2 extra days. That's not even funny

Also initially they give you "dirty" IP. Mine was from Sweden, but all providers says that it's India.

23 November 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

We’re truly sorry for the inconvenience you experienced, and we understand how a forced IP address change can disrupt your setup and service continuity. This is not the level of experience we aim to provide.

Regarding the IP address location: all of our IP addresses are allocated and routed from the same physical location as the servers themselves. In some cases, third-party databases or providers may temporarily show incorrect geolocation data (for example, labeling an IP as another country), but this does not reflect the actual server location or routing. These discrepancies are outside of our direct control, though we do actively work to have them corrected when identified.

We’d really like the opportunity to verify your case, resolve the issue properly, and review compensation that better reflects the impact you experienced. Please email us your support ticket number so we can investigate this specific situation in detail and assist you further.

Again, we apologize for the frustration caused and appreciate you bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

worst support ever

Im dissapointed to be honest, the hardware compared to the price is alright.

but if you need anyhelp or contact support, just be ready for a reply each 2 days , and when they reply they dont even say enough info
they reply with yes, it feels like they did not even read the text.

really not recommend

and a message for aeza, this review is not fake, and your customer support just sucks, in my oppinion you should actually try to make it better instead of replying to the reviews that this fake and this is true
grow up

18 December 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you sharing your feedback.

We take all customer reviews seriously and actively review any concerns related to support quality or response times. However, we want to be transparent: we have recently noticed a wave of unverified or fake reviews. In many cases, when we ask for basic information to confirm the experience—such as a support ticket number, order ID, or account email—there is no follow-up, making it impossible for us to identify the reviewer as an actual client.

This does not mean we dismiss criticism. On the contrary, we genuinely want to improve. If you are a real customer and have contacted our support team, please provide all relevant information, and we will take a look at the issue and assist you accordingly. This allows us to verify response times, review communication, and address any shortcomings properly.

We acknowledge your comment regarding hardware value and pricing, and we regret that our support did not meet your expectations. Improving our customer support experience is an ongoing priority, and constructive, verifiable feedback plays an important role in that process.

We encourage you to reach out directly with the necessary details so we can review your case and work toward a resolution.

Rated 2 out of 5 stars

I have been extremely disappointed with…

I have been extremely disappointed with AEZA's support, which has ignored my requests for weeks. The biggest issue is the scam-like giveaway they ran, where they published a list of participants with all Telegram IDs. Many genuine participants were missing from that list, and AEZA just ignored the problem. It’s really frustrating because this used to be a reputable hosting provider and a standard in the industry, but now it feels like a careless and unreliable company.

UPD: They asked for proof that the review is not fake, so these guys told me to write in their chat with 10k members, where all they keep saying is "contact support," but the chat is not support. Funny people.

3 November 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear user,

We have recently detected a wave of fake reviews targeting our platform. However, we treat every comment with full respect and attention, as our goal is always to ensure the highest level of service quality and customer satisfaction.

We sincerely apologize if you have experienced any inconvenience while using our services. Although we faced some temporary technical issues in recent days.

We would be glad to assist you personally and review your case in detail. Please contact us via our official Telegram channel: https://t.me/aezachat

Once we verify your claim, our team will provide full support and, if appropriate, offer proper compensation for any inconvenience caused.

Thank you for your understanding and cooperation.

Warm regards,
Aéza Support Team

Rated 5 out of 5 stars

Very nice experience over the past couple of years.

Over the past couple of years, I have been using Aeza for various things. VPS's, VDS's, dedicated servers, everything.

It is safe to say I have tried at least all locations at least once. I have basically no complaints.

There is minimal downtime, solid networking speeds -- with the ability to use the full 25Gbps, when it isnt saturated by others of course. This is what I personally take advantage of (hourly servers + 25Gbps speeds at the price they offer? yeah I'm not giving that up).

Dont get me wrong; the DDoS protection could be improved, and the response times when high ticket volume occurs could be better (along with the handling of servers when they are purchased/expire when Aeza is under a high amount of stress, as they take a while to install/start, as well as expire (which is a bonus i guess, free extra time on the server)), but other than that, they are really rounded off overall.

They have the infrastructure for good things, and they are doing good things with it.

28 October 2025
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Thank you very much for the detailed and thoughtful review. We truly appreciate you sharing your long-term experience with Aeza and are glad to hear that our services have been meeting your expectations across VPS, VDS, and dedicated servers in different locations.

It’s great to know that you’ve been able to take full advantage of the high network throughput and flexible hourly offerings this is exactly the kind of use case we aim to support. We’re also happy that downtime has been minimal and overall reliability has been strong for you.

At the same time, we genuinely appreciate your constructive feedback regarding DDoS protection, support response times during peak load, and provisioning behavior under high system stress. These are known areas we actively work on improving as our platform continues to scale, and feedback like yours helps us prioritize and fine-tune those improvements.

Thank you for recognizing the effort behind our infrastructure and the direction we’re heading. We value your continued trust and look forward to delivering an even better experience in the future.

Rated 1 out of 5 stars

needed second IP

needed second IP, clicked add IP and my VM went to limbo. Tried contacting Aeza support not an option, sent e-mails - no reply, tried Telegram bot - cannot register.
It has been more than 6 hours I cannot get support.
VM - cannot reboot, cannot access, cannot do anything, it is completely "frozen"
Very frustrating. Thinking of moving away from Aeza.

To the reply from Aeza support.
Chaps - seriously! I sent a few e-mails and tried the TG-bot and no answer. Yet, if you are able to answer this review can someone to push the button and reboot my VM please ?

Still no answer to my e-mail. Not possible to contact anyhow - Telegram bot is not working, cannot submit a trouble ticket either - the option is greyed-out.
may be Aeza should get more techs ?

Hello,
It has been more than a week that my VM is out of service. I got no help, nobody replied to my requies via Aeza TG bot.
May be it would be more productive for Aeza to get more tech ?
Thanks, Serge

22 October 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Hi Serge,

We’re very sorry for the trouble you’ve had and for the delay in getting help. We understand how upsetting it is when your server stops working and you can’t reach support. Our team is currently handling a large number of requests, which has caused slower response times than usual.

Please know that we reply to every message we receive — no one is ignored. To help us find your case faster, could you please share your ticket number and the email you used to contact us? Once we have that, we’ll make sure your issue is looked at as soon as possible.

Thank you for your patience and understanding.

Note to readers:
This review has not been verified as a genuine customer experience. We have recently observed a number of fake reviews appearing on our Trustpilot page, seemingly aimed at damaging our company’s reputation. We kindly ask readers to keep this in mind when evaluating such posts.

Warm regards,
Aéza Support Team

-----

Update:

Our goal is to provide you with the best possible assistance. However, please note that the moderation team, not the technical support department, is responsible for responding to reviews.

To help us investigate your case further, we kindly ask you to provide your server ID or support PIN. We have also sent a request to your email from Trutpilot, please reply with all the necessary information there, and our technical team will promptly review your situation and assist you further.

Thank you for your cooperation and understanding.

Warm regards,
Aéza Support Team

update:

Kindly send your email address, server ID, and order number via the information request sent to you by Trustpilot, using your registered Turpilot email. Unfortunately, we’re unable to identify you at this time, so we cannot provide assistance. Once we receive all the necessary information, we will be happy to assist you further

Rated 1 out of 5 stars

aeza support team now sucks!

aeza used to be very good at support and services. but in the last 3 days my VPS had a problem and they did not do anything about it. the support team has not answered me yet and that is something unforgivable.

23 October 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Hi, Mahdi

We’re truly sorry to hear about your recent experience and completely understand your frustration. Our support team has been handling an unusually high volume of requests over the past few days, which has unfortunately caused delays in response times. This is not the level of service we strive to provide, and we sincerely apologize for the inconvenience.

Please rest assured that we never ignore any customer inquiries — every ticket is reviewed and addressed. To help us investigate your issue as quickly as possible, please provide your ticket number and email address via your Trustpilot request, and our team will make your case a priority.

Once again, we deeply apologize for the delay and appreciate your patience and understanding.

Note to readers:
This review has not been verified as a genuine customer experience. We have recently observed a number of fake reviews appearing on our Trustpilot page, seemingly aimed at damaging our company’s reputation. We kindly ask readers to keep this in mind when evaluating such posts.

Warm regards,
Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Do you think you've solved my question

Do you think you've solved my question? I wrote a review on September 4th and still my issue has not been resolved. The support responds once a day and they think they are the smartest, stalling, saying every time my server is already being issued. Some bloggers have appreciated their approach, everyone will be evaluating it soon, and a very cool video is being prepared.
I will write a review every day until my issue is resolved.
There are still some points that, allegedly due to the lack of IP addresses in Germany, they just changed the IP address of my server, very funny.
Quote from support:
Ticket number 448801
"Dear customer,

Due to the shortage of IPv4 addresses on the international market, unfortunately, the previous IP address of your server was unilaterally revoked by the provider of this address, without the possibility of its return by our team.

To keep the server's network operational, the team automatically replaced the address with a different one.

Previous IPv4 address: 77.105.***.***
New IPv4 address: 77.105.***.***

Please reboot the service at a time convenient for you to update the address in the OS.

We hope for your understanding.

As compensation, we have added +1 days to the validity period of your service."

6 September 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Idrianos,

Thank you for your feedback and patience. We understand your frustration regarding the ongoing server migration and IP address change.

According to our technical team, your server migration is most likely complete, and the server is operational. You can verify the server’s status yourself by copying and pasting your current server IP address at this link: https://check-host.net.

The IP address change was necessary because the previous IPv4 address was revoked by the provider due to a global shortage. We assigned a new IP automatically to keep your server online.

If you experience connection issues like “permission denied,” it may be caused by firewall settings, different access ports, disabled root access, or changed passwords. Please verify these and try accessing your server with the credentials you have.

We encourage you to work directly with our support team through tickets or chat to resolve the issue promptly. This approach will help address your concerns and find a solution that satisfies you.

We understand your frustration and do not minimize how you feel, but an aggressive approach is not productive. Trustpilot is a review platform, not intended for technical support discussions. Posting daily negative reviews or threats will not affect how we work to resolve your situation.

Thank you for your understanding, and we wish you the best.

Sincerely,
Aéza team

Rated 5 out of 5 stars

not bad service

I've been using a VPS server in the Netherlands for about half a month, so far everything is great, I can't say anything bad, the speed is good, it works stably.

10 August 2025
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Hello, Loderunner,

Thank you for sharing your experience. We’re pleased to hear your Netherlands VPS has delivered fast, stable performance over the past two weeks. Our team is committed to providing best-in-class service and proactive support to keep it that way.

If you need assistance with scaling, optimization, or anything else, we’re available 24/7.

Kind regards,
Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Fraud and account closure (without reason)

I've purchased DDoS-protected VPS servers from Aeza a couple of times, and to be completely honest, they simply don't offer any real protection. Every time I got attacked, their so-called "protection" failed miserably. Today, I was planning to purchase another server, but they randomly suspended my account without any valid reason.

They just tell me to "read our rules" without explaining what rule was supposedly violated — even though I wasn’t even actively using any server at the time! I find this absolutely ridiculous and unprofessional. It's honestly starting to feel like a scam.

NOTE : I contacted Telegram yesterday and they just read the rules? Don't you know exactly English? you don't write anything different

Update:
We did not do a port scan but they say you did a port scan, and the TXT they send is 9987 Port scan? Do not forget that the Teamspeak3 application has a port. Very incompetent, ignorant company

Quite the fraudulent actions

11 April 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Update:
Dear users,

We would like to clarify that in this specific case, the support team has provided all the necessary evidence, including detailed server logs and proof of mass spamming activity associated with the account.

Such actions are a serious violation of our Terms of Use. The chances of this being a mistake are extremely low, as our security systems are highly accurate in detecting abusive behavior.

We strongly advise everyone to remain vigilant and ensure their servers are properly secured. Please keep in mind that any misuse or violation — including mass spamming — may result in an immediate and permanent ban.

Thank you for your understanding and cooperation.

Aéza support team

Rated 1 out of 5 stars

Horrible service

Horrible service, they let you pay for services that are on "resuming" forever. This time they are "resuming" your service, you are paying for this. They are outright scamming. Opened multiple tickets about this and you get useless worthless answers from them regarding this, i asked them to look at it and add the lost hours but they didnt. Because of this my rdp was ended before it should be. Now i lost all my files and they are once again giving worthless answers on my problems.

Support is non existent with this company.

Update:

They keep flagging my review (2 flags in 3 hours) because they dont want people to know about their scam system. I will keep updating this post with their replies.

Also to Aeza my support pin is 906843. The pictures of the worthless incapable answers of your support team are in the tickets.

To Trustpilot: don't take their reports seriously, they just do this to keep negative reviews offline!

Update:

Woow 10 days for free!!! I lost thousands of dollars in files because your support was too lazy too update my billing period to the correct time. I asked multiple times and the only response i got was "it works now".

So you can keep your 10 days and spend those 10 days on training your support team.

20 June 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

We sincerely apologize for the experience you have described. However, we must clarify a few important points, as we are currently facing an increasing number of fake or misleading reviews, and we need to ensure that each case is genuine.

Regarding your concern: the server activation process has recently faced heavier load than usual, which unfortunately may delay activation in some cases. However, please note that the rental period only begins once the server is successfully activated — no time is deducted while it is still pending.

If your specific case is valid and your service was indeed affected, we are more than willing to make things right. Please reach out to us in our official group chat (https://t.me/aezachat)

As a gesture of goodwill, if your issue is confirmed, we will provide you with a 10-day subscription for free, along with our sincere apologies.

Thank you for your understanding.

The Aeza Team

Rated 1 out of 5 stars

support is useless they response very…

support is useless they response very hard, and redirect to different department

19 June 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Customers,

We deeply value your feedback and take your experiences very seriously.

We would like to inform you that some recent reviews do not reflect genuine customer experiences. Unfortunately, we have observed several attempts by competitors to manipulate our ratings and harm our reputation.

If your experience is genuine, we kindly ask you to provide supporting evidence by contacting us through our official Telegram channel: https://t.me/aezachat.

We remain committed to transparency and fairness and will continue to report any fraudulent reviews to Trustpilot.

Thank you for your understanding and continued trust.

Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

The worst hoster I've ever worked with

The worst hoster I've ever worked with. There's a lie everywhere.

They say their SLA is 99.9%, reality is at most 95%
They say their VPS cost X, reality is 1.3X
They say their support responds within minutes, reality is one working day

This is the most liar company I've ever seen like shit

Summary:
I dunno you get the same quality while buying a resold VPS from a kiddo for like $1-2 a month, still don't understand why someone would pay them $6+ for exactly the same thing with even lower quality of service. If you think you're overpaying for your sanity, it's not, bro. You'll lost both of your sanity and your money with this hoster :DD Just skip them don't be an idiot like me :)

26 May 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Customers,

We deeply value your feedback and take your experiences very seriously.

We would like to inform you that some recent reviews do not reflect genuine customer experiences. Unfortunately, we have observed several attempts by competitors to manipulate our ratings and harm our reputation.

If your experience is genuine, we kindly ask you to provide supporting evidence by contacting us through our official Telegram channel: https://t.me/aezachat.

We remain committed to transparency and fairness and will continue to report any fraudulent reviews to Trustpilot.

Thank you for your understanding and continued trust.

Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Bottom of the Barrel Hosting: How Aeza Let Me Down from Day One

I bought a VPS from Aeza — and it turned out to be the worst decision I've made in a long time. Almost immediately after the purchase, the server just stopped working. No notifications, no emails, nothing. Just radio silence. You'd think, "Well, that happens, just contact support." Yeah, not with Aeza — apparently when you're having issues, their system is "overloaded" and opening a support ticket is impossible. How convenient.

I found their support on Telegram (yep, this “company” runs support like it’s a secret underground club). I messaged them. Got a reply several days later, basically saying: “Everything seems fine on our end, no idea why it’s not working for you.” Just wow. After about a week, the VPS came back to life — but calling that “working” would be generous. The connection speed was like a 2005 dial-up line. No joke. Other users have posted similar complaints, and it's clear this isn’t an isolated case.

Trying to open another ticket? Still impossible — same “overloaded” excuse. I message them again on Telegram, tell them I want a refund. Guess what? Silence. Just flat-out ignored. Another week passes, miracle of miracles — ticket creation is available again. I create one. Support replies once every couple of days, like they’re sending letters by carrier pigeon. I finally say, “I want my money back.” And here’s where the real clown show begins: they charge a fee for refunds. Looks like this is their actual business model — provide garbage service people want to escape from, and then profit from the refund fees.

The best part? They processed the refund not on the date I first requested it (the 6th), but only on the 22nd. Why? According to support: “That’s when we were finally able to create the refund ticket.” How convenient. The longer they delay, the more likely you are to just give up.

Luckily, I bought one of the cheapest VPS plans, and only for a month. The amount wasn’t big — and it’s not even about the money or the refund anymore. I just didn’t expect this level of service — not even from a budget host. Everything feels slapped together, and the support seems to exist just for show.

P.S. For anyone from Aeza reading this — ticket number was #323985. No excuses.

Update: After a few more days of back-and-forth with support — maybe it was the review, maybe the stars finally aligned — Aeza did end up processing a refund for the entire paid period. Unexpected, honestly. They said the money is on the way; I haven’t received it yet, but I’m hopeful it’ll come through. Of course, they still kept their precious “refund fee” — seems like no one leaves without paying that toll. So yeah, they processed the refund, but that bitter aftertaste? Still very much there.

1 May 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Игорь Кольвах,

We're truly sorry to hear about your experience and fully understand how frustrating this must have been for you. We sincerely apologize for any inconvenience caused.

We’d like to clarify a few important points regarding your concerns:

1. Refund Policy Transparency: Our refund policy, including any applicable processing fees, is clearly outlined in our Terms of Use, which are available to all users before completing a purchase. We encourage all our customers to review these terms to understand the process and conditions involved.


2. No Intent to Mislead or Scam: We want to emphasize that we do not engage in any deceptive practices. Your refund was processed in accordance with the standard procedure and policies in place. The delay in ticket creation and response time was due to a temporary overload, not an attempt to avoid or postpone your request.


3. Support Limitations and Response Time: We acknowledge that during high-demand periods, our support system can be slower than usual. We're actively working on improving this to better serve all our clients.


4. Review Influence: While we understand the frustration expressed in your review, we assure you that your refund was not processed because of it. All refunds are handled based on our policy and internal queue, regardless of public feedback.



Again, we apologize for the experience you had. Our team is continually working to improve our service, and we truly appreciate your feedback, even if it’s critical. It helps us grow and identify where we fall short.

If you have any further concerns, feel free to reach out directly through the official support system or email.

Thank you for giving Aeza a try.

Best regards,
Aéza team

Rated 1 out of 5 stars

They stole my money

Blocked my servers without refund. "Illegal activities" as they said

24 April 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

ear Customers,

We deeply value your feedback and take your experiences very seriously.

We would like to inform you that some recent reviews do not reflect genuine customer experiences. Unfortunately, we have observed several attempts by competitors to manipulate our ratings and harm our reputation.

If your experience is genuine, we kindly ask you to provide supporting evidence by contacting us through our official Telegram channel: https://t.me/aezachat.

Please note that, according to our Terms of Use, any misuse or violation involving server issues may result in the immediate suspension or blocking of the server. However, since no evidence has been provided to date, we are unable to treat these claims as valid. We encourage any real clients with concerns to share all relevant proof with us through our Telegram channel.

We remain committed to transparency and fairness and will continue to report any fraudulent reviews to Trustpilot.

Thank you for your understanding and continued trust.

Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

disgusting

disgusting! Servers are often unavailable!!!!

10 April 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Customers,

We deeply value your feedback and take your experiences very seriously.

We would like to inform you that some recent reviews do not reflect genuine customer experiences. Unfortunately, we have observed several attempts by competitors to manipulate our ratings and harm our reputation.

If your experience is genuine, we kindly ask you to provide supporting evidence by contacting us through our official Telegram channel: https://t.me/aezachat.

We remain committed to transparency and fairness and will continue to report any fraudulent reviews to Trustpilot.

Thank you for your understanding and continued trust.

Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Servers are unavailable for more than five days

My servers have been unavailable for more than five days. After I contacted technical support about the unavailability of services and complained about it, four days later they replied, "we know that you are unavailable, wait...". Now the ability to create technical support requests in my personal account on their website is disabled, I can not I can't reach their center using the phone number listed on the website. The subnet of my server has disappeared from their access, and has now been redistributed to another Internet service provider. I am very fascinated!

11 April 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Dear Customers,

We deeply value your feedback and take your experiences very seriously.

We would like to inform you that some recent reviews do not reflect genuine customer experiences. Unfortunately, we have observed several attempts by competitors to manipulate our ratings and harm our reputation.

If your experience is genuine, we kindly ask you to provide supporting evidence by contacting us through our official Telegram channel: https://t.me/aezachat.

We remain committed to transparency and fairness and will continue to report any fraudulent reviews to Trustpilot.

Thank you for your understanding and continued trust.

Aéza Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Awfull support

my server is down and they don't care . support is off there is no live chat or email support, for sure you can send email but one will ever get back to you , ticketing is joke if you be able to open one which is rare they would answer days later it with unrelated things like we are overload please wait

10 April 2025
Unprompted review
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

Hello,

We're really sorry for the trouble you’ve had.

There was a recent issue that caused some delays in our services and support responses. Our team is doing their best to reply to all support requests as fast as possible. Many tickets have already been answered and closed, but if you're still waiting, please know we haven’t forgotten you.

You can also contact us through our Telegram support bot

We understand how frustrating this can be, and we’re working hard to improve things. Thanks for your patience and for giving us the chance to fix it.

Best regards,
Aéza Support Team

Rated 5 out of 5 stars

Fast servers and helpful support

Aeza has fast servers, and their customer support is second to none. They helped me though some configuration issues I was having. No regrets swithcing to them.

14 March 2025
AEZA INTERNATIONAL LTD logo

Reply from AEZA INTERNATIONAL LTD

ello,

Thank you so much for your kind words and for taking the time to share your experience!

We’re glad to hear that you’re happy with our server performance and support team. It’s great to know we could assist you with your configuration issues. Feedback like yours means a lot to us and motivates us to keep improving every day.

We’re happy to have you with us, and if you ever need anything — we’re always here to help!

Best regards,
Aéza Support Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look