Banner for autovia.it

autovia.it Reviews 

28,866
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 795 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the desk staff for being exceptionally helpful, welcoming, and professional during airport check-in and vehicle collection processes. Many consumers also mention that the rental cars provided are exceptionally clean, modern, well-maintained, and perfectly ready to go for wonderful holiday trips across the entire region. Some reviewers were not happy with unexpected extra costs, expensive insurance options, and surprisingly high deposit requirements demanded during the process. Travelers faced additional fuel charges and unexpected administrative fees that significantly increased their overall financial burden upon finally returning the rental vehicles.

What people talk about most

Staff

Clients share positive opinions on staff, frequently highlighting that employees are extremely helpful,... See more

Service

Customers consistently note positive experiences with service, frequently praising quick and helpful staff... See more

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about product as some consumers received brand new, clean vehicles that... See more

Price

People report ambiguous experiences with price, as some consumers highlight very good quality versus cost and... See more

Quality

Customers had ambiguous experiences with quality, as many reviewers praised receiving clean, brand-new, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Picking up the car in the airport was perfect, service level was high and information etc was super kind and fast. When picking up the service was not quite as good and friendly, seemed we where most... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The counter agent was very helpful when it came to an issue surrounding my IDP. We had to bear a little more financial burden than originally quoted but we were happy to still rent the vehicle. That b... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Constumer focus at your autovia desk at the airport can be more and better focussed on the customer instead of colleagues am ong themselves. Service at the pickup location was very good.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Easy process. Reasonable hire cost. Car in great condition, and no problems on returning; full deposit returned. Giuseppe at the Palermo airport office was fantastic; he even ran my wallet into th... See more

Company replied


Company details

  1. Car rental company
  2. also in
  3. Van rental agency

About autovia.it

Written by the company

Autovia è una società operante nel settore “automotive” specializzata nel noleggio auto e furgoni. Autovia Noleggio auto e furgoni Costituita da tre aree di eccellenza altamente specializzate con un team di professionisti di grande preparazione ed esperienza, Autovia è in grado di affiancare Liberi Professionisti, Aziende, Holding ed Enti Pubblici nella definizione delle loro strategie di utilizzo delle vetture e dei veicoli commerciali in parco, dalla semplice richieste di ottimizzare costi e modi per andare da “A” a “B” alla definizione di una vera e propria Car Policy con un occhio attento al saving aziendale.

Perchè scegliere Autovia?

I nostri punti di forza

Azienda italiana
Ottima reputazione sul web e nel territorio
Crescita aziendale costante
Eco friendly
Visione internazionale
Struttura decisionale di alto livello
Partnership importanti
Network in continua espansione
Servizi e soluzione ad hoc
Azienda leader nel settore
Innovazione e strategia

Contact info

Promotion box for autovia.it

Auto e furgoni

Noleggio per ogni esigenza quotidiana, sia privata che professionale


4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

29k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 93% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(28,866)

2,393 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

New clean car

New clean car, excellent service and friendly honest staff

10 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Gentile Cliente,
grazie per il suo apprezzamento. Il nostro team continuerà a impegnarsi per offrire un servizio semplice, trasparente e professionale.
Il Team Autovia

Rated 1 out of 5 stars

Extremely negative experience

Extremely negative experience

Autovia refused to give me my booked car because my full name was not completely printed on my Visa card.

The reason is simple: the card only has space for 19 characters, while my full name is longer. I have owned this Visa card for more than 20 years, it has a very high credit limit, and I have never had any problem with it before.

For the first time in more than 20 years, I was effectively told that my genuine credit card was not acceptable and its authenticity was questioned because of the way my name was printed.

The exact same card was accepted immediately afterwards by another car rental company at the neighbouring counter without any problem.

This created major stress at the start of our trip and negatively affected the mood of our holiday.

If Autovia applies such an unusual rule, it should be highlighted very clearly before booking. The whole situation also left me with the uncomfortable impression that such restrictions may put customers under pressure to accept more expensive alternatives or additional insurance. I cannot prove that this is intentional, but this was the impression the experience left.

I will never rent from Autovia again.

5 October 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the stress and frustration caused by this experience.

For the rental guarantee, the physical credit card must allow the cardholder to be clearly matched to the main driver. When the name shown on the card is incomplete or abbreviated, the card may not meet the required guarantee conditions.

This requirement is indicated in the booking voucher, which we always recommend reading carefully before arriving at the rental desk, especially the sections concerning the documents and payment cards required for collection.

We understand how unusual this may have felt, especially since the same card was accepted by another rental company, and we regret that the situation affected the start of your holiday.

The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Excellent, everything allright

11 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Gentile Cliente,
siamo felici che il noleggio sia andato bene e la ringraziamo per aver condiviso il suo feedback.
Il Team Autovia

Rated 1 out of 5 stars

No real support after serious rental dispute

I booked a rental through Autovia/Ecovia, but when a serious problem occurred with their local supplier, they did not provide meaningful support.

After I returned the vehicle, the supplier charged my credit card again several days later without my approval. I also had problems with the deposit, which appeared as a normal charge instead of a temporary hold.

I contacted Autovia/Ecovia and explained everything in detail. Instead of investigating and helping resolve the issue, they simply told me to contact the local rental company directly, even though I rented the vehicle through their network.

I have already filed an official complaint in Turkey and disputed the credit card transactions with my bank.

My main complaint about Autovia/Ecovia is the lack of effective after-sales support. When there is a serious dispute involving unauthorized charges, customers should not simply be redirected back to the same supplier they are complaining about.

Very disappointing experience.

15 September 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this situation and for the lack of support you felt you received after the rental.

When a disputed charge or deposit issue arises, the case should be reviewed using the rental agreement, payment records and any supporting documentation. We understand why being redirected back to the local supplier felt inadequate when that supplier was part of the dispute itself.

We regret that the after-sales assistance did not give you the clarity and support you expected.

The Autovia Team

Rated 4 out of 5 stars

Pros and cons

The counter agent was very helpful when it came to an issue surrounding my IDP. We had to bear a little more financial burden than originally quoted but we were happy to still rent the vehicle. That being said be sure to have the physical copy of the IDP as the digital ones are not an acceptable form. The car was adequate for the 4 days we spent in Tuscany. Pick up was easy but more signage to the -4 floor lot would be helpful since the elevator was out of commission. The returning of the car was simple in the fact you go back to the same parking garage. However there could be clearer instructions from the agents because Florence is a ZTL during the day time. Our drop off was at 12pm so we had to travel for about 5 minutes in the city to get to the ramp. If that is an automatic ticket then instructions on how to avoid those fines should be highlighted before taking the car. Otherwise we had an enjoyable experience.

4 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Gentile Cliente,

grazie per il feedback. Siamo felici che il personale sia riuscito ad aiutarla e che l’esperienza sia stata nel complesso positiva.

La ringraziamo anche per le osservazioni sulla segnaletica, sulle istruzioni per la riconsegna e sulla ZTL: sono indicazioni utili per rendere il servizio più chiaro.

Il Team Autovia

Rated 1 out of 5 stars

AUTOVIA—THE MOST DISHONEST CAR RENTAL COMPANY.

I’ve had enough of you—if it helps your cash flow, then just take those 250 euros. It won’t make me any poorer, and it will likely help you out.
In return, I will describe your company as highly dishonest. I will post reviews about you everywhere I possibly can, and for a very long time to come:
AUTOVIA—THE MOST DISHONEST CAR RENTAL COMPANY.

I would warn against the company AUTOVIA. I returned the car over a month ago and still haven't received the refund of my €250 deposit. I returned the vehicle in impeccable condition, yet I still didn't get the deposit back. I also want to warn others that they pressure customers into buying additional, very expensive insurance. It is a bad company.

31 August 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the concern caused by the delay in releasing your €250 deposit.

If the vehicle was returned without issues, the pre-authorization is normally released after the return checks, but the time needed for the amount to become available again can also depend on the bank or card circuit.

We are also sorry that the additional protection offered at the desk felt too expensive or pressuring. These products are optional and should always be explained clearly before acceptance.

If the amount is still blocked after more than a month, please contact customercare@autovia.it with your booking details so the situation can be checked.

The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Do not trust

Tried to charge me for existing damage to car. Ignored all my communications - including when I sent them my rental receipt highlighting existing damage.

Charged me €50 for topping up petrol - even though I brought it back with more in the tank than when I rented it.

Nasty little fraudsters - AVOID

3 August 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this experience.

If your documents show that the damage was pre-existing and the vehicle was returned with more fuel than at collection, both charges should be reviewed against the available evidence.

We are also sorry for the delay in responding. During periods of high request volumes, response times can unfortunately be longer than usual.

The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Autovia scam

I rented a car with Autovia for a week, paying for additional FULL insurance. After checking out the car I received an email with fabricated damages (they were already on the car) and a request to pay 400 EUR. Even though the Autovia lady who checked out the car specifically mentioned that with full insurance you don’t pay any charges. Autovia never replied to any of my emails of phone calls. And after 2 months they tried to charge my card for those 400 euros.

I don’t recommend to anyone using this service, be very careful with them.

1 September 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this damage dispute.

If you have photos or videos showing that the reported damage was already present, this evidence should be reviewed together with the check-out and return documentation. We also understand your concern regarding the information you received about the additional protection and the later attempt to charge €400.

During periods of high request volumes, response times can unfortunately be longer than usual, but this does not mean that your case is being ignored.

We understand how strongly you feel about the situation and regret that it left you with such a negative impression of our service.
The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful. Rude, dismissive. They wanted a credit card with my full name on it, apparently for security reasons despite a driving licence and passport as accompanying proof, very few people in the UK have their full name on a credit card. It's written in their terms however a ridiculous rule . Avoid.

8 October 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this experience.

For the rental guarantee, the physical credit card must be in the main driver’s name and the name shown on the card must allow the holder to be clearly matched to the person named in the booking. If the card shows only initials or an abbreviated first name, the match may not be considered sufficiently clear for the required pre-authorization, even when a passport and driving licence are presented.

We understand that this requirement may feel unusual compared with other rental companies, and we are sorry that the interaction at the desk felt rude or dismissive.

The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Professional service

Professional service, car in good conditions and clean, easy to pick and drop, over expectations

19 April 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Gentile Cliente,
grazie per il suo apprezzamento. Il nostro team continuerà a impegnarsi per offrire un servizio semplice, trasparente e professionale.
Il Team Autovia

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AUTOVIA

AVOID AUTOVIA – extremely poor experience and an unexplained €630 damage claim

I would strongly advise anyone considering renting a car from Autovia to not.

When I collected the vehicle in Venice, I specifically asked the member of staff about recording the condition of the car. I was told to take a video of the vehicle, which I did. When I later returned the car in Pisa, it was inspected and I was given documentation showing €0 in damages/charges.

Despite this, I was subsequently contacted claiming approximately €630 worth of damage to the vehicle.

I disputed this and provided the evidence I had from the rental, including the fact that the vehicle had been returned and checked with no charge recorded. Despite this, approximately £500 was then taken from my account without notice.

What made the situation even worse was the complete lack of effective customer service. I tried calling Autovia to resolve the matter, but when selecting the administration option the line repeatedly went dead. I eventually managed to speak to the reservations department, who simply told me they could not deal with the issue - and when directed to email, a reply never comes.

I have since looked into other customers’ experiences and found numerous reviews describing similar disputes over damage charges, which has made me extremely concerned about how these cases are being handled.

I am now disputing the payment with my bank and escalating the matter further.

My advice to anyone considering using Autovia: photograph and video absolutely everything, keep every document you are given, and check your bank account carefully after returning the vehicle.

Being told to record the vehicle, returning it with documentation showing €0, and then later having around £500 taken from my account has completely destroyed my trust in this company.

I would not use Autovia again and cannot recommend them.

7 October 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the concern and frustration caused by this damage dispute.

If the vehicle was returned with documentation showing €0 in damages or charges, we understand why a later claim of around €630 felt difficult to understand. Any disputed damage should be reviewed against the return documentation together with the photos and video you provided.

For this type of case, please do not call the reservations line. Instead, send an email to customercare@autovia.it with your booking details and all available evidence, including photos, videos and return documents, so the case can be reviewed properly.

During periods of high request volumes, response times can unfortunately be longer than usual, but this does not mean that your case is being ignored.

The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommended

Hiring car with Autovia (through Discover Cars) was a great experience. Samir, their representative at Perugia Airport, made whole process nice and easy for us. Car we received was brand new with 5k km on the clock. Spotless inside. Deposit I paid was back on my account within 24 hrs after we returned the car.
Thank you very much

26 September 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
we are happy to know that you were satisfied with our service. Thank you for your trust.
The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Our experience with Avtovia was excellent. In fact, we had never even heard of the company until, after a disastrous experience with Europcar, we were left at Palermo Airport without the car we had reserved and already paid for.

We urgently needed to find another vehicle, and Avtovia was the first rental desk we approached. Unfortunately, they did not have exactly the type of car we had originally wanted, but they offered us a very similar vehicle at a much better price than Europcar, including full insurance coverage.

The car was almost brand new, very clean and well maintained. The staff were extremely friendly and helpful, communication in English was easy and smooth, and the whole rental process was quick and straightforward.

Returning the car was just as easy and completely hassle-free.

Overall, our experience with Avtovia was extremely positive, and we would definitely recommend them.

2 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
thank you for sharing your feedback. Your satisfaction is very important to us and encourages our team to keep improving.
The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience - day light robbery - AVOID USING

I booked a car for a week, on arrival to collect the car - I was told my Nationwide credit car was not acceptable to use, as they are not a bank - Ive used this card for years in Spain & Italy for car hire with no issues before - i then tried my work credit card which had my name, but also my company - which is a lloyds credit card - where was told this was no good also - I tried another car hire company, but of course on the day, the price quoted was over 1000 Euros more - I had no choice but to plead with Autovia to help - Rudi the Manager there said he would call his head office. after 20 minutes waiting he said he can help, but the charge would increase by 128 Euros - I had no choice but to pay this - what then made the experience even more painful, was that now my Nationwide credit card was ok to use ?? I questioned this to the Manager asking why the card is ok now am paying more - where he was very rude back to me saying he does not need to hire the car to me. I had no choice but to apologise for my question, otherwise I would not have been hired the car. I would certainly think twice about using this company - I personally will never use them again after this experience. MR J Willis

11 September 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this experience.

For the rental guarantee, the credit card must meet the required conditions and support the necessary pre-authorization. We understand why it felt inconsistent when the same card was later accepted under a different arrangement.

Any additional cost should always be explained clearly before acceptance. We are also sorry that the interaction at the desk felt rude or pressuring.

The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Very poor hire car company at Pisa airport

We arrived at Pisa airport yesterday and despite the long queues to get through passport control, we still made it to the hire car desk in the correct time. I had a car booked with Autovia through Ryanair, but when I presented my documents, the lady said that she couldn't process the reservation because I had booked with the name Tim Wright, whereas the name on my driving licence is Timothy Wright. She was very offhand and after consulting with her male counterpart, I was given the phone number of the Ryanair agent who could amend the reservation, she was very helpful and asked to speak to the Autovia lady. I had the phone on speaker but when the Autovia lady took the phone she switched this off so that I couldn't hear the conversation. When handed back to the Ryanair agent, I was told that she couldn't persuade Autovia to change or open a new reservation because we were now considered late arrivals and therefore a no show. This instantly means that you cannot get a refund. What a joke, I have used hire car companies worldwide through my job and socially without ever encountering such ridiculous behaviour. I will advise Ryanair to remove this company from their listings as they are a disgrace.

6 October 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for how frustrating and disappointing this experience was, especially after arriving on time and expecting a straightforward collection.

The booking details must allow the main driver to be clearly matched to the driving licence and rental documents. We understand, however, how upsetting it was that the time spent trying to correct the name then led to the booking being treated as a no-show.

We are also sorry that, despite your efforts and Ryanair’s assistance, no practical solution was found at the desk. We regret that the experience left you without the car you had already booked and paid for.

The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Car hire

It was very good English speaking at the counter helped and the were very helpful

7 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
thank you for your kind review. We are happy that you appreciated our service.
The Autovia Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience

Terrible experience. DO NOT USE THIS COMPANY!! Yesterday we arrived at their desk in Pisa airport to collect the car we had booked and paid for, and were told we couldn't have it as my husband had booked it in his shortened name rather than the full name on his licence. Okay, we can see that. We were told we needed to have another contract issued so we rang the number provided, and were told that as we were NOW late to collect we were listed as a No Show so the contract was cancelled. Just a way to take people's money. Dreadful customer service; after hiring cars world wide for over forty years we have never experienced anything like it.

6 October 2026
Unprompted review
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,

we are sorry for the frustration caused by this experience.

The name on the booking must allow the main driver to be clearly matched to the driving licence and rental documents. We understand, however, how upsetting it was that the time spent trying to correct the name then resulted in the booking being treated as a no-show.

We regret that this left you without the car you had already paid for and with the feeling that no practical solution was offered.

The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

The staff was very helpful

The staff was very helpful, we got a clean excellent car, and had no problem during the whole trip.

6 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
we truly appreciate your positive feedback. Our team works every day to provide a reliable and efficient service.
The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

The car was perfect and the size was…

The car was perfect and the size was perfect for us. The contact with the employees was friendly and adaquat

5 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
thank you for your kind words. Your feedback motivates us to continue offering a professional and attentive service.
The Autovia Team

Rated 5 out of 5 stars

Car Pick up excellent

Number 1. No surprises. Car ready to go and no issues experienced. Local Airport employees helped with an issue around a misplaced backpack at the car pick up area and was able to retrieve it when car was returned !

5 October 2026
autovia.it logo

Reply from autovia.it

Dear Customer,
thank you for your positive rating. It is always a pleasure to receive feedback from satisfied customers.
The Autovia Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look