Cabinets Bay LLC Reviews 

149
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

The cabinets are beautiful. They are added to a kitchen with older cabinets and they are so close with the highlights in the old cabinets & look great together. The negative thing that was frustrat... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Solid product, exactly as it appeared on the website. One observation: included written instructions were absolutely awful. The website video assembly example did not quite match the over fridge unit... See more

Rated 5 out of 5 stars

As a former retail kitchen store owner, I was hesitant to trust the RTA world. After issues with cabinet suppliers I decided to take a chance on a couple of water damage jobs to complete with RTA cabi... See more

Rated 3 out of 5 stars

Cabinets are good quality and once we got the hang of it went together easily. Was shorted some hardware screws for my corner cabinet. Also needed to return one cabinet. The return/ restocking fees ar... See more

Company replied

Company details

  1. Cabinet Shop
  2. also in
  3. Kitchen Furniture Shop

Written by the company

We are a passionate and dynamic company dedicated to simplifying the complex home improvement process. With the support of experienced industry professionals, we aim to make your experience smooth and straightforward. To suit your needs, we offer both pre-assembled cabinets and ready-to-assemble (RTA) cabinets. Our kitchen designers and customer support specialists are here to assist you with everything from product dimensions to creating detailed 3D models of your space.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

149 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(149)

4 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Order arrived yesterday 1 week ahead of…

Order arrived yesterday 1 week ahead of schedule. I opened one box to check the quality of the cabinet...I was impressed at the smooth finish.
The delivery service truck broke down so my order had to be reloaded into a smaller van. There was no visible damage to the boxes but hope that the contents are undamaged from the extra handling.

1 October 2021
Rated 1 out of 5 stars

Beware... Deceptive website

Received my shipment and the cabinets were a different color that what was ordered. Called and they told me that dove white(what I (received) and steam white(what I ordered) are the same color. Additionally, on the order, some were manufactured in Vietnam and some in Mexico. I was told this was industry standard.

28 September 2021
Unprompted review
Cabinets Bay LLC logo

Reply from Cabinets Bay LLC

Hello. Thank you for your feedback. As discussed on the phone with you - the cabinet manufacturers and stores are using different cabinet names. That is standard practice in our industry. All cabinet lines on our website and the websites of most of our competitors are named differently, although they are sourced from the same places. However, we also mentioned that the cabinets would not have any color representation differences even though they were manufactured in different countries. They are painted using the same paint, not depending on the country of production following industry standards. Let us know if you have any questions.

Rated 5 out of 5 stars

Website is very easy to use

Website is very easy to use, only hard part is deciding which cabinet line to go with. We are still designing after ordering 9 sample doors. Hope to order kitchen this week. Thanks, Tom & Jan

8 September 2021
Rated 4 out of 5 stars

Very happy with the cabinets that I…

Very happy with the cabinets that I purchased for a kitchen island. However, a few days after I purchased I received an invoice for several hundred dollars for additional materials and freight charges that I didn’t order. Customer service said that these were required parts to complete the island. While yes they may be, I didn’t like them pushing a piece of plywood for $300 on me for twice the size needed without my consent.

31 August 2021
Rated 1 out of 5 stars

Delivery process is terrible

Delivery process is terrible. Received email 8/9 stating that cabinets were shipped. It is now 8/22 and still have not received cabinets. Tracking says that items estimated delivery date was 8/13.

Update to Cabinetsbay: I had no issue with your customer service in correcting my misorder of the cabinets. The issue is with the delivery process. You hire the shipping company therefore the buck stop with you. As a remodeler, when I hire subs for certain parts of my jobs and they mess up I take responsibility. The customer does not want to hear from me that it wasn't my fault, but the sub I hired.

22 August 2021
Cabinets Bay LLC logo

Reply from Cabinets Bay LLC

As of 10/14/2021, the person who left this review was fired by the customer. The customer returned the whole order due to the numerous mistakes in the sizes that Steven caused. At this point, we cannot consider this feedback as relevant.

Original response - 08/23/2021: Hello. Thank you for your feedback. As we can see, we provided tracking information to you on 08/11 and did not receive any requests from you further. We understand your frustration, and we apologize for the poor service on behalf of UPS (T-Force). Unfortunately, the delivery process is not fully under our control. As we can see by your tracking - there were 3 "incidents" on the side of UPS that caused delays with delivery. The shipment is currently located at the service center in Nanuet, NY. We served all your previous requests promptly and professionally. Besides, our manager waived the restocking fees for the assembled cabinets you decided to change. Therefore, we believe we deserve a slightly better rating in this case. The warehouse manager contacted the shipping carrier to check the status of your shipment. We will get back to you with updates shortly. Let us know if you have any questions.

Rated 5 out of 5 stars

Nice people to work with!

Nice people to work with - color samples were sent to us expediently. We made our choices and today submitted our order! The process of making all the calculations and decisions was difficult for me, but helped by your helpful website and designer assistance. We are excitedly looking forward to receiving our cabinets! :))

18 August 2021
Rated 2 out of 5 stars

Damaged in shipment and I got wrong…

Damaged in shipment and I got wrong color on cabinets. Company can not give me the color code at sherwin Williams so I can paint other stuff to match and touchup

3 August 2021
Cabinets Bay LLC logo

Reply from Cabinets Bay LLC

Hello. Thank you for your feedback. It does not seem that we missed any of your requests. You have placed a small order with us on 07/23. It has been delivered to you within an advertised period of time. Besides, we sent you an e-mail on 7/28 that Sherwin Williams may have a stock issue with the stain you are trying to obtain from them. Therefore, the cabinet manufacturer would recommend going to a Sherwin Williams' Performance Coating Group (PCG) facility that is better equipped for stain matching. Do not forget to bring the actual stained cabinet part and piece of wood you are planning to stain with you. We did not receive any updates from you since the latest e-mail. As for the damages or incorrect color - we also did not get any complaints from you. However, we are ready to help you. We sent you an e-mail request with the information we need to obtain in order to process the claim. Let us know if you have any questions.

Rated 1 out of 5 stars

End Cabinet Shelf

When I went to put the shelf together the pre drilled holes on the shelf’s did not match up with the holes on the piece that attached to the cabinet. I had to drill new holes in order to make them fit. I could have called and voiced my issues but you would not have wanted to hear that. I was very frustrated .. Thanks

1 July 2021
Cabinets Bay LLC logo

Reply from Cabinets Bay LLC

Hello. Thank you for your feedback. You have ordered one cabinet with us on 6/22. It has been delivered to you within the advertised period of time (on 6/28). We also contacted you before it was shipped to check if you are trying to match one cabinet with other cabinets. We did not have any requests from you regarding the replacement parts or any other issues. You received prompt and professional service from start to finish. Unfortunately, we cannot inspect each cabinet part before it ships. However, you can contact us with pictures of the issue you have, and we will provide you with replacement part(s) if needed. Our e-mail address is info@cabinetsbay.com .

Rated 5 out of 5 stars

Solid product

Solid product, exactly as it appeared on the website. One observation: included written instructions were absolutely awful. The website video assembly example did not quite match the over fridge unit I ordered, so it was about trying to figure it out. Luckily that was not too hard. Pleased with the end result.

20 June 2021
Rated 5 out of 5 stars

Well pleased with cabinet purchase

The entire process from shopping kitchen cabinets, variety and quality of the products, placing the order and receiving the complete shipment of the cabinets on time was exceptional.
Assembly of the cabinets is quite easy.
We are very pleased with our kitchen cabinets purchase from Cabinets Bay.
Mark, Woodbridge, VA

15 June 2021

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look