Capital Play Reviews 

250
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Excellent company, thoroughly recommended. Have bought 2 in ground trampolines from them - they are more fun AND safer.

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Expensive trampolines that work well. But the Trampoline pad doesn't last (and is £285 to replace) - ours stated degrading badly within 5 years and by 7 years was ruined. Capital Play are not i... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Quality product - very well put together - solid construction. Quite OK to build it yourself - digging the whole is the toughest - good instructions for building the trampoline. Only minor niggle is a... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Capital Play installed a 11 x 14 ground level trampoline and it’s great. Very professional service. Polite and respectful team, who were very tidy and worked hard to get the job done in a day. It’s... See more

Company replied

Company details

  1. Sporting Goods Shop
  2. also in
  3. Childrens Toy Store
  4. Garden

Written by the company

Capital Play designed and manufactured the UK's first and best In-ground Trampoline. We have the World's largest range of sizes, nets and accessories - so whether it's a huge rectangular trampoline for your budding gymnast, or a compact 8ft round tramp...


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

250 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(250)

11 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great service And super trampoline

Great service, and the whole family loves the trampoline. Worth to get the bigger one straight away!

6 June 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review. Here's to many more fun years on your trampoline!

Rated 5 out of 5 stars

Brilliant service and installation

Brilliant service from helping to advise of best trampoline choices for our needs over the phone, to a quick delivery and install. We couldn’t be happier with our decision to purchase through capital play. Kids and adults all love the end result!

6 June 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review. We're so pleased you're happy with your trampoline!

Rated 5 out of 5 stars

Faultless Customer Service

From start the finish the transaction was faultless. The sales support when ordering really gave us peace of mind that we were choosing the right trampoline for our family. We were kept up to date on when the trampoline would be arriving with us and it arrived when they said it would.

30 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your review. We're so pleased you're happy with the service you received from Capital Play

Rated 5 out of 5 stars

In ground trampoline - Job well done

We had an 11x8ft ground trampoline installed. The guys did an excellent job. Arrived when they said they would, friendly and knowledgeable about what they were doing. Job was done really quickly and they left the garden nice and tidy, despite the amount of earth they had to dig out!

26 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review and choosing our installation service

Rated 4 out of 5 stars

10ft north explorer round trampoline

Rang up before purchase as I had very specific requirements for my autistic son the lady I spoke to was very knowledgeable and helpful. When ordered was told it would take 5 working days but took a day longer but was over bank holiday, was delivered 2 hours before delivery time but luckily someone was in to take order. Easy to install did it by myself took 3 hours approx. The mat was faulty but a new one was delivered within the week. Looks amazing and my son's very Happy. When I had issues the staff were very professional and friendly sorting the issues straight away. Only had the trampoline month but so far so good😊

25 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review. We're pleased your son is happy with his trampoline!

Rated 5 out of 5 stars

Five star service and excellent products

Five star service. Ordered online (very simple) and all information relating to the product and the delivery was clear and accurate. This was followed up, as expected, with a phone call to finalise delivery. It was a great customer experience.

25 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review. We're so pleased you're happy with the service you have received from us

Rated 5 out of 5 stars

In ground trampoline

In ground trampoline
Excellent service. Prompt delivery and a quality product once built and installed.

24 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review, we're glad you're pleased with your trampoline and service you've received from Capital Play

Rated 5 out of 5 stars

SUPERB

SUPERB! DON’T SHOP ANYWHERE ELSE! Very very happy children! Brilliant trampoline, easiest built and the bit I always dread, fitting the enclosure. This one, easy. Zips on the trampoline, tabs hooks on the top of the poles. Couldn’t be any simpler if you tried. Amazing customer service! Couldn’t recommend enough. Thank you so very much!

22 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you so much for your review. We're so glad you love your North Trampoline. We agree they are so easy to build!

Rated 1 out of 5 stars

Failing Springs/USELESS Warranty without Customer Service

The springs started to fail on my son's brand new 12ft inground Capital Play tramp within just 3 months of regular use. I immediately examined all springs and noticed several were showing clear signs of corrosion and metal fatigue (others are about to break). Given there is a 5yr warranty on springs and mats, I fully expected Capital Play to honor my request for new springs. Their phone number goes straight to voicemail and directs customers to email their "sales" team with questions. I was told (via email, since all calls go straight to voicemail) that I should expect springs to break. (OK, but there is a 5 year warranty on the springs!?) I was asked to send pictures to prove the tramp was properly installed/level and the springs were truly breaking/failing, which I did. (I was also asked if the primary user has autism, which he does; but his autism does not cause springs to corrode.) Since emailing my photos and providing answers to all their questions, Capital Play has not gotten back to me nor confirmed they are processing my warranty claim. (I have emailed several times to ask for an update - all ignored - and have left a voicemail on their unmanned phone line.)
FYI, their spring spec is not universal. The hooks are longer/larger than standard trampoline springs to fit in their wider, presumably sturdier frames. This may be a design flaw that leads to early metal fatigue. (It's easier to break a long stick than a short one, just saying.) All I want/need from them at this point is a set of replacement springs. In the meantime, I have a VERY expensive, unusable tramp with a 5/10 year useless warranty (but it looks very nice in my backyard); a tramp my autistic son cannot use given the springs are broken/breaking --- after only 3 months of use.

12 May 2022
Unprompted review
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your feedback. I have looked into your warranty case and I can see you submitted your images through in the last 24 hours, thank you for this. Please allow the team some time to look into this and get back to you. When it comes to spring hooks breaking its not a simple case of sending replacements as we need to establish why they broke in the first place, this is for safety purposes as well as to avoid this happening again in the future. The team will get back to you as quick as possible to get this resolved. Thank you

Rated 3 out of 5 stars

got boxes mixed up -so had to resend…

got boxes mixed up -so had to resend part
promised delivery today -n show and no contact -rubbish

10 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

We're so sorry you have experienced an issue with your delivery, but glad we have rectified this now. We hope you enjoy your trampoline

Rated 3 out of 5 stars

The customer is always right!

The consultation, purchase, delivery were all a little borderline in my opinion as it forked off immediately to WhatsApp (?) with a sales rep, who promptly dropped the dialogue and the delivery partner was all over the place saying they were going to deliver in two different drops but couldn't say when (this is a 14x10 ft trampoline!) I had to go back to the sales team to get my consultation and purchase process going again and then also chase the delivery - despite the blurb saying that you will be contacted to arrange a suitable time for delivery. I ultimately received a faulty jump mat and immediately contacted Capital Play.
Since posting here, Capital Play promptly sent out a replacement jump mat and the children are now bouncing happily - to my relief!

4 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your feedback. We are sorry to hear your feel this way about your experience however in order to best advise you we asked our head installer to call you via WhatsApp so he could see the area and advise the best suitable sized trampoline for your garden. We are sorry about the carrier issues that you have had with your delivery, unfortunately part deliveries occur from time to time, we are sorry for this inconvenience. In regards to your jump mat I can see you have sent through pictures of the jump mat just before the bank holiday and this is being handled by the warranty team, they will be in touch as soon as possible. We will turn this round as quickly as possible for you so you can have happy children jumping very soon! Thank you

Rated 5 out of 5 stars

Best purchase EVER!

I can't rate the customer service and trampoline highly enough! The trampoline has been up and jumped upon for a week but seeing how much joy it's brought to children and adults of the household since then, makes me wish we had got in much sooner! Every single person in the Capital Play team I have dealt with in the course of buying and having the trampoline installed has been incredible! THANK YOU!

1 May 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your lovely review. We're so pleased you're happy with your trampoline!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service and excellent product - very happy

Excellent service. I was worried about the trampoline arriving for my daughters birthday but customer service got back to me immediately and reassured me they were shipping it right then.
Thank you! Very happy 9year old.
And not too difficult to erect in our garden. Very happy with the appearance too- it looks solid.

25 April 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review. We're so pleased your daughter is happy with her trampoline!

Rated 5 out of 5 stars

An excellent service

An excellent service from start to finish! So glad I used Capital Play. We bought the 12ft round sunken trampoline.

25 April 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for the review, we're so pleased you're happy with your trampoline

Rated 5 out of 5 stars

Great service and a fantastic trampoline

Ordered trampoline at 5pm on Tuesday. Trampoline delivered and installed at 2pm on Wednesday in time for daughter's birthday. I know we were lucky but the whole process was very easy and it's a great trampoline.

25 April 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thanks for your review. We hope your daughter was thrilled with her new trampoline

Rated 5 out of 5 stars

From start to finish Capital Play were brilliant

From start to finish Capital Play were brilliant. Site visit improved our original plan, installation was smooth running, tidy, faultless. The team were friendly, polite, helpful & accommodating. Definitely recommend Capital Play with 5*

24 April 2022
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your review. We're so pleased you're happy with the service you have received from our installs team

Rated 3 out of 5 stars

Expensive trampolines that work well but £285 Pad doesn't last

Expensive trampolines that work well.

But the Trampoline pad doesn't last (and is £285 to replace) - ours stated degrading badly within 5 years and by 7 years was ruined. Capital Play are not interested as they say there is not any warranty on this.

Only buy if prepared for more big costs

I feel the materials used for outside use are poor.

14 April 2022
Unprompted review
Capital Play logo

Reply from Capital Play

Thank you for your feedback. We do understand your concern on the cost of the replacement padding. We pride ourselves in the quality of our trampolines and this does come at a higher cost in manufacturing so I can appreciate your feedback on the price of a replacement pad however the design is complex to manufacture and we also pay a licensing fee to use TDU's patented design. This is the reason why the pad in particular has a higher cost and also contributes towards the price of our in-ground trampolines in general. These are an outdoor product so they are going to wear within 5-8 years, as you would expect with an outdoor product. There are ways to keep the pads looking in top condition. (i.e Clean regularly, don't step on the padding when entering the trampoline etc). Cheaper trampoline padding could possibly be sourced elsewhere, however, as they would not be vented pads, this would affect the bounce of the trampoline. Sorry that we were unable to provide a replacement through warranty, however this is not a machining fault or factory error, so we are unable to claim a replacement under wear and tear of a product.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look