Cast Iron Radiators Ltd Reviews 

132
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

Great service & price. Friendly and helpful staff. Although, initially happy with the radiators, I was a little disappointed with the BTU calculator due to the rooms not being as warm as I expe... See more

Rated 5 out of 5 stars

I requested an estimate online and received a comprehensive response the following day. The quote included a decent discount of 10% off the quoted web prices. My order was for ten, four column... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

So pleased with the level of service experienced here. Mark in particular was there to advise and help me every step of the way, even when the plumber messed up, he was there at the end of the phone t... See more

Rated 5 out of 5 stars

just purchased two large radiators 17 and 19 section superb quality and incredibly heavy add great warmth and quality to our rooms, great stored heat when heating is switched off fantastic produc... See more

Company replied

Company details

  1. Manufacturer
  2. also in
  3. Architectural Designer
  4. Home improvement shop
  5. Interior designer
  6. Plumber

Written by the company

Cast Iron Radiators .com has been manufacturing and supplying traditional cast iron radiators for over 15 years, earning a reputation for quality, reliability, and expert craftsmanship. As part of one of the UK’s largest cast iron radiator manufacturing groups, we offer a trusted selection of time-proven historic designs, finished to the highest standards in our most popular colours. For knowledgeable advice and a professional service you can rely on, call us on 01723 321 000 to discuss your requirements.


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

132 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(132)

4 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous!

After searching for just the right radiator to complement the bathroom in our 300 year old cottage we found this company. The website was easy to follow and the prices seemed reasonable. We decided on a black cast iron hand painted silver highted column radiator. It felt a bit peculiar ordering such an item with seeing it or a sample first, and I did have some reservations. I spoke to the staff prior ordering and they were super helpful whih made me feel a little more at ease but I was still uneasy I was taking a chance. The radiator arrived on time as promised and the delivery driver was equally just as pleasant and helpful. I couldnt wait to unpack my radiator (sad I know) but when I did I thought it was amazing. Absolutely fantastic! It will be the perfect feature for my bathrrom. The paint job work is very authentic and everyone who has seen my radiator has been truely impressed. It is still unfortunately, waiting to be installed but I will send a photo to the company on completion. I am now looking to find a place for the next one!

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Many thanks for taking the time out to share your experience with us. It makes our job worth while to know that we are meeting customer expectations.

CIR

Rated 2 out of 5 stars

Extremely long shipping time, responses very slow

Soort summary;

Order placed at November 17th, delivery January 27th.
Between that time, there was a lot of communication from my side, and sporadic (and misleading) communications from 'castironradiators'.

For now, what's still pending is a solution for the two different types of vents I got with the shipment (copper and nickel).

Suffice it to say I'm not impressed by this company.

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

I apologise most sincerely that you feel our service was not 100%, not all companies send out bleed valves with the radiators but we do as standard and profusely apologise if you had 2 sent that were different. if you contact myself or anyone of our friendly staff we will be more than happy to arrange this for you and many thanks for the feedback.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

Great on service and delivery

Really easy and a joy to order from. Staff helpful and delivery was efficient and communication was great for delivery schedule. Packaging good and all items as per website.

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Your feedback is greatly appreciated, we do strive to ensure our customers receive the very best service we can provide.

Rated 5 out of 5 stars

Quality, quality, quality.......

A quality service and a quality product delivered with professionalism.

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Many thanks for taking the time out to review our company, we are aiming for 100% customer satisfaction.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great company to deal with, very professional with first class service, defiantly will be doing further business with them.

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

With our new Team we pride ourselves in great customer services and it is always nice to have good feedback, many thanks for taking the time to review our company.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

Great product and service

I am very pleased with my radiator which was delivered sooner than expected, well made and finished and a good price. I would happily use this supplier again and thoroughly recommend them.

18 May 2015
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Your feedback has been gratefully received and many thanks for taking the time out to review our company.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

great radiators and good service

Very happy with my radiators which arrived at my holiday home within 8 days. A1 service

17 May 2015
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Your feedback is greatly received and much appreciated.

Rated 1 out of 5 stars

Poor quality finish, poor customer service, don't really care once they have your money.

I don't usually review companies but my experience with Cast Iron Radiators has been bad.
My husband ordered a 10 column radiator a while back now. After having to chase up the company over 2 weeks after placing the order they said there was some kind of problem with the order and said in better words that it had basically been overlooked. After waiting a further 5 days it was eventually sent.
When it arrived it was very poorly packaged and as a result had lots of scratches all over and deep gouges on the feet.
When we called up the company to complain they were not interested and said that's why they had sent a tiny miniature bottle of paint so we could repair it ourselves but if it had been packaged slightly better this wouldn't have been necessary to the degree we has to touch it up. (Seems like a easy get out of poor packing and delivery really)
The actual paint finish itself is rather shoddy, there is bits of what looks like plastic or foam that have been painted over which looks dreadful and even more so where we have had to touch it up with a brush.
I'm pretty dissatisfied all around and wish we had gone for a more reputable company, but you live and learn I guess. "Sigh"

24 April 2015
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Your feedback is most welcome, it enables us to improve and grow with our customers. I profusely apologise that you feel in any way let down by ourselves and feel you did not receive a top rate service. We have since reviewed our packaging material and the way goods are sent out.

CIR

Rated 1 out of 5 stars

AVOID AT ALL COSTS - TERRIBLE QUALITY EVEN WORSE CUSTOMER SERVICE

***Update - January 2016***
This radiator has now been installed for a little over 9 months now and has again started leaking from a different area oozing rust water all over my floor again - words can't comprehend how poorly built these rads are, it's terrible. Leading on to my review below my credit card company had to get involved to take legal action against the company so I received a partial refund.

I purchased a custom built 14 section cast iron radiator, it came on time as stated and in the colour I wanted...great.....no it was faulty upon arrival and of awful poor quality and construction.
Then it goes downhill rapidly!
First thing is the radiator never came with a bleed valve as promised.
I then paid £120 to have the rad fitted by a professional gas safe and registered plumber, as soon as the system was pressurised the top coupler was leaking!! Which my fitter rectified by 'nipping it up'.

An hour after fitting I noticed a pool of water under the bottom coupler where the valve connects, which was leaking. Called the plumber back who after trying to tighten the coupler confirmed that something was fundamentally wrong. After draining the system and undoing the coupler the radiator had been delivered with a split seal so no tightening would have put it right.

Anyway after forking out another £80 for my plumber to put right faulty radiator I was left for 2 weeks chasing up these cowboys to get my repair money back. After being fobbed off time and time again they eventually had the cheek to say my plumber caused the problem after admitting blame in the first place.
I've now had to contact my credit card company who are going to issue a refund and claim costs back from this disgraceful company.
Their customer service is a disgrace and the company needs shutting down by trading standards.
They should not be allowed to get away with supplied sub standard faulty products.
PLEASE PLEASE AVOID!! YOU HAVE BEEN WARNED.
You can get the same rads elsewhere for the same price, do not risk getting ripped off by this terrible company delivering poor quality goods as they won't be interested once they have your money.

16 April 2015
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

I am truly sorry you feel let down by our company. All radiators are pressure tested prior to leaving us but occasionally things can happen out of our control during transit and fitting.
The radiator in this instance was not faulty but the gasket for what ever reason had been split after leaving us. These were dispatched as soon as you contacted ourselves upon your request.

Rated 1 out of 5 stars

Is there anyone there?

Ordered 2 radiators on 23/03. They back straight away to say that 1 of the 2 is out of stock so delivery will be 4 weeks. Discussed with Anne, we agreed for the 4 weeks but she said the 1 that ready stock will be delivery once its painted and ready.
Called 09/04, spoke with Anne, asking for order status and expectation to get the ready stock delivered, she said she will check it for me and will call back. Didn't hear anything.
Sent email 10/04, asked again with status, no reply until today 12/04.
Pease put yourself in position of customer when you deal with us - how do you want to be treated?

12 April 2015
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

I am sorry that your experience did not meet your expectations. We do our best to meet and exceed consumer expectations. Customer feedback is very important to us and we are pleased to report that the problems that you may have faced previously have been resolved. We have implemented new customer service systems and we are fully stocked of all items that were previously unavailable. If you have any further issues please do not hesitate to contact our friendly customer services team.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Job!

My wife and I ordered from these guys and we received some top quality radiators. Painted Sovereigns were exactly what we were looking for. The staff team are really easy to work with. Everything arrived on time and safe. Many Thanks.

7 January 2015
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you for the positive feedback Mr. Turner. We are pleased that you are happy with the products and we look forward to working with you on your next project. Thank you for your continued support!

Rated 5 out of 5 stars

quality

just purchased two large radiators 17 and 19 section superb quality and incredibly heavy add great warmth and quality to our rooms, great stored heat when heating is switched off
fantastic product great service
many thanks mr messer

8 December 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you for the great feedback Mr. Messer. It was a pleasure working with you!

Rated 5 out of 5 stars

1st class service

I bought 3 radiators from cast iron radiators back in may. From start to finish the customer service was amazing. The guys at the office kept me up to date at every stage of my order, until it was delivered. The radiators were perfect, I went for the painted option and they looked fantastic. I will be ordering from them again. 5 starts for cast iron radiators.

18 September 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you very much for the kind feedback!

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding customer service!!

David Jackson, Ryan & Jenna have been unreal, jumping to correct an error with my order and a problem that occurred during delivery. All members of the team acted immediately and professionally.One of them was at the end of the phone to reassure, help and guide me always.The customer service i received, from the 1st call making enquires on cast iron radiators, through to the last updated email has been nothing but phenomenal!!!
I would highly recommend this company & will be back in the future with another large order for sure.

We wish this successful business the best of luck for future.

Warmest wishes

Lindsey & Graham Barlow

19 August 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you very much for such a wonderful review. We are glad that we were able to get everything sorted for you. Wishing you both the very best.

CIR

Rated 5 out of 5 stars

excellent service, thanks for your help....

I contacted cast iron Radiators in Yorkshire to get me out of a hole after I was let down by another company who sold me 'polished radiators' that were truly awful. Cast iron radiators limited were brilliant. I had my order of 15 column rads within 10 days and they could not be better. My advice is not to shop around too much as there are lots of time wasters out there - just go with the biggest and most established company. That is what I will be doing with my next client... Thanks again

18 August 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you for your feedback. Customer satisfaction is very important to us and we are glad that we could help. We look forward to working with you in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Red Hot Radiators

Good service, good radiators, good price. Simples.

31 July 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you for your great feedback!

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic!!

I was shocked to find negative feedback on this site as i have nothing but praise for them. Whilst renovating my home I looked for a local company to advise and make the radiators i had in mind. I'm so glad i never looked on here first as i would not of used them, which would of been a great shame. The process from start to finish was nothing short of professional, the ideas i wanted were met and exceeded, the customer service was excellent and delivery was on time. To use a British company is important in the current climate and i am so happy I did!!

31 July 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you very much for your feedback Helen, it was a pleasure working with you on this project!

Rated 5 out of 5 stars

Quick, friendly, brilliant

I bought a few radiators from cast iron and left with a great taste in my mouth. Everyone was friendly and helpful, the delivery was quick and painless and the radiators look fantastic!

31 July 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

Thank you very much for your feedback. Customer satisfaction is always important to us. Many thanks.

Rated 1 out of 5 stars

Truly awful company

I really can't say anything positive about this company. Poor service from start to finish. 2 weeks delivery window went into 4.5 without so much as an honest answer from the staff, blagged new delivery 3 times and then finally lost my temper as wasted 3 days waiting for non existent deliveries. Finally delivery was late and dumped in my driveway all 250kg of radiators and I mean right in the middle so no cars could go in or out, very poor choice of third party handler. Finally opened packaging to find quite frankly very poor cast iron radiators, castings very low quality no obvious finishing (needed grinding off). Spray job was quite frankly a joke and the poor packaging meant the items were also deeply scratched. So they had to go back. Arranged for collection 1st attempt nobody turned up, 2nd attempt nobody turned up in the am slot, then lost my temper items finally picked up that afternoon, refund has been agreed and items returned, have emailed for full refund lets see how long this takes…… Overall the worst customer experience I have ever had. If these are manufactured in the U.K as claimed then god help this country if it wants to make things as these looked as if they could have been made in a dung pit! Go elsewhere!!!!
Latest update*********************
After the worst customer experience ever……This company is choosing to ignore my emails for a refund which they verbally agreed for defective goods. They have already had the goods collected so where is our money? Still no refund after nearly two weeks or response.

23 July 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

I am sorry that your experience did not meet your expectations. I understand that you had a lot of issues with your local carrier service. Your complaint was passed directly to the courier agency and we are awaiting a formal response for their MD. It is sometimes difficult working with third party agencies and we are sorry that the experience was not a success. We also understand that the finish of the radiators did not meet expectation and there was a degree of damage during transit. I can assure you that your emails were taken seriously and a full refund was raised on the day that was agreed, I believe that there may have been a delay in it been cleared in your account (for reasons unknown) but as the accounts screen shot we sent demonstrates, the refund was made on the day that was agreed. We sorry that you were not happy with the products, we are consistently looking for ways that we can grow and develop our business so your feedback will be used to improve all aspects of the business.

Rated 1 out of 5 stars

The worst online shop I have ever dealt with

I placed an order for 2 radiators and 2 sets of valves on January 30th. I checked their delivery times page that said "5 days".

On February 14th I called three times to ask what was going on (they never call back, despite promising) and I was told that one of the radiators was out of stock, so they changed the order for another style. They couldn't send the first radiator on a separate pallet as it would cost too much, so both would be sent together, arriving February 21st. In the meantime they would send the valves, arriving February 17th.

Tuesday February 18th the valves hadn't arrived, once again they promised repeatedly to send them that day, arriving Wednesday 19th. Still didn't appear so by now I give up and wait for it all to arrive together on Friday 21st.

Friday arrives and one radiator shows up and one set of valves. Once again they promise to send the second radiator on Monday 24th, arriving Tuesday 25th. Radiator hasn't showed up yet again, no one is calling back. I have no idea when it will arrive and I don't believe a word anyone at the company says.

This is the worst online shop I have ever come across and after looking for other reviews it would appear as though I'm not the only person to have had this experience.

Under no circumstances should you use this company, there are plenty of alternatives out there.

25 February 2014
Unprompted review
Cast Iron Radiators Ltd logo

Reply from Cast Iron Radiators Ltd

I am sorry that your online experience did not meet your expectations. We do our best to meet and exceed consumer expectations, however it would appear in this case that there may have been some confusion about delivery times. We do not have a 5 day turn around for bespoke radiator orders (or items that are out of stock), as described on our delivery information page (http://www.castironradiators.ltd.uk/delivery-and-returns-14-w.asp). Customer feedback is very important to us and we are pleased to report that the problems that you may have faced previously have been resolved. We have implemented new customer service systems and we are fully stocked of all items that were previously unavailable. If you have any further issues please do not hesitate to contact our friendly customer services team.

CIR

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look