Christy Reviews 

5,424
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 48 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the gorgeous quality, wonderful durability, and incredible softness of the duvet sets and premium Turkish cotton towels. Many people also warmly appreciate the swift delivery times and beautiful packaging that consistently add a genuine touch of luxury to the entire shopping journey. However, some customers also noted recurring issues with delayed deliveries, missing items from shipments, and unexpected changes to their placed orders. Some reviewers experienced significant frustration when trying to reach customer support teams for assistance regarding unfulfilled requests and unresponsive communication channels.

What people talk about most

Product

Customers had ambiguous experiences with product, as many reviewers praised the soft texture, beautiful... See more

Quality

Reviewers mention ambiguous feedback about quality, with many customers praising the thick, fluffy, and... See more

Order

Clients share ambiguous opinions on order, as some reviewers praised the simple process and quick delivery... See more

Customer service

Reviewers highlight ambiguous aspects of customer service, with some consumers praising delightful... See more

Delivery service

Users describe ambiguous interactions with delivery service, as people frequently report that the parcel... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

As a new customer, I was given 10% off my first order. I ordered just one set of bedding, sheets & pillow cases, to check I was happy with them before ordering another for completeness. We w... See more

Rated 4 out of 5 stars

Within 24 hour delivery on two different orders - excellent! Products look to be good quality. They also give a good discount for blue light card holders. I would have given it 5 stars if I hadn’t... See more

Rated 3 out of 5 stars

Purchased some Christy Renaissance towels in parchment approximately 2-3 months ago via Debenhams. Although the towels are of a reasonable quality I am sorry to say that they have faded considerably... See more

Rated 3 out of 5 stars

To be fair to this company, I feel that I must add to my recent post. Today, I have received my 3 missing bath mats that I have paid for. There was, however, no communication from their company to a... See more


Company details

  1. Linen Shop

Written by the company

At Christy, we have been filling homes with unmistakably British products, designed with love and made to last since.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

5k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(5,424)

47 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Awful Customer Service

Ordered towels on-line. order arrived and some towels missing. Cannot speak to anyone except an off shore call centre and I've been fobbed off twice. I've called 6 times trying to get through. Still no sign of my missing towel or even a resolution. It's all because of a new warehouse which sounds like an excuse or just a way to fob off customers. First and last time buying from Cristy

5 July 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I ordered two towels from Christy,s

I ordered two towels from Christy,s
Unfortunately the delivery failed and the parcel was sent to a pick up point
When I went to retrieve the parcel after one day I was informed the parcel had been sent back to the supplier
I have have attempted to contact Christy,s on there customer service email to find out what is happening with the items but unfortunately have had no response at all. At the time of writing this I still have not had any response or had the items delivered
So at the moment I have paid for very expensive towels and received nothing
I am very very disappointed

8 July 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Avoid!

So frustrated with Christy. Purchased some
Wimbledon merchandise - not cheap, for me to receive the parcel with one towel missing and another towel with a loose thread and missing stitching. Sent photos to Christy to be advised that now both items are out of stock. I checked myself online and they both in stock?! So emailed them to check and was told that their first email was correct. I called up the next day to ask what were my options then now. Was told refund had been processed for the missing towel and the damaged one was due to be returned. I asked why could I not have a replacement? The guy said there is stock in today but there was a stock issue yesterday so again I asked why couldn’t I have a replacement. He said that it needs to be an exchange? Fair do’s, I get that this needs to be returned but I’ve evidenced to them with photos on an email that their product they sent me was damaged and at £40, I wasn’t willing to accept poor work. Now I’ve got to go at my expense to send this towel back and wait on an ‘exchange’ when I was told a replacement was possible if was in stock - they do have stock in by their own admission so why not send a replacement and take this towel back, now I’m outstanding my money and got to pay to get to the Post Office to return.

Not happy. I would not recommend Christy.

5 July 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Begging to worry now after reading the…

Begging to worry now after reading the reviews re delivery below. I placed an order on 24 June and its now 3 July, I wondered what was taking so long especially with such a good well known company as Christy. I sent and email but have had no response. Also telephoned customer service only to be told that Christy is moving warehouse...is this true? Ive been told that my order will be dispatched on 9th July and that I can expect it on 11-15th but reading the revies others have been told similar things in the past and still not received their orders. What on earth is going on if you cant trust a good British company to do things properly who can you trust!

3 July 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

We're very sorry for the concern and inconvenience caused.

At the time of your order, we were in the middle of a warehouse relocation — our second move within a year — which unfortunately led to some delays.

As confirmed during your call with our customer service team, your order was dispatched on 9th July and delivered on 10th July.

The good news is that operations have now settled, and we hope to offer a more reliable experience going forward.

Thank you again for your patience.

Warm regards,
Customer Service Team - Christy

Rated 1 out of 5 stars

Shocking customer service

OMG...What a bunch of fibbing gangsters. This is not a UK company as people think it is Indian. They do not have a tel # to speak to anyone from the UK.

Speaking to them last Friday, they promised a 48 hour despatch arriving Tuesday...Nothing. Phoned and promised once again that due to their error they will despatch on a 48 hr service. Guess what, nothing has happened as per todays telecom. This is due to them moving warehouse again in July the same excuse given to customers 6-8 months ago.
They are now saying they want yet another week to sort the issue and apologise for the lies given over the last 3 weeks.

It would be nice if Janet Potter their Uk customer service Manager could reach out to me and have a chat, but she probably does not even look at these reports or issues, as they could care less about their customers as long as they got your money.

Next update, now 17 days and still waiting...
I received yet another email today, stating that as I was a satisfied customer, they would like me to re-order and get a "guaranteed delivery quickly and efficiently every time" I have sent an email which they say they will reply to within 2 hours, lets see.
Please bear in mind the myriad of poor reviews since New-Year it is actually 2 good and 16 poor, how does this result in a Trustpilot score of 4.4?

Next update...phoned again after last 4 day request, now asking for another 4 day window to sort. original order was placed 22 June 4150382 on a 3-5 day delivery. Asked if they had stock and could they send a replacement on a next day, nothing he would not even acknowledge my request, just wanted to talk over me all the time, was not interested.
Now to rub salt into the wound, they have sent me a satisfaction survey request this morning for the product, really...
Just a suggestion, could you not contact the customer with an update, by phone or a one line email would be of some comfort and a nice thing to do.

Shocking customer service. Chasing an order daily after expected due date with them, keep getting fobbed off blaming DPD for the issue. They promised to email with an update, nothing. Phoned again, and they asked for 2 more days to sort, nothing. Phoned again, now wanting 4 more days to sort, not acceptable. Asked if they had stock to resend my order, was put on hold, and then the line was cut off...rude. Such a shame as the product is good and I still want my order. Will now have to approach Barclaycard for their help.

1 July 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

We’re very sorry to hear about your experience.

To clarify, our customer service team is based both in the UK and India.

With regard to your order, we can confirm that it was initially dispatched; however, the tracking could not be traced, which unfortunately led to further delay.
A replacement was arranged, and records show that both the original and replacement parcels, delivered on 17th July, were received and kept by you.

It’s also correct that we recently underwent our second warehouse move within the year, which did result in some disruption to our usual service levels.

Sincere apologies once again for any inconvenience caused.

Thank you,
Customer Service Team - Christy

Rated 2 out of 5 stars

Awful comms still await delivery tracking etc

After contact and sincere apologies the issue was resolved albeit a few extra hiccups along the way to resolution, management of clear comms on web site and or at order or acknowledgement required to ensure customers are not let down

Suggest buy elsewhere if you need support and service

My wife placed an order ref 4150230 on 21st June and had auto response to confirm

Several days later 26th June the delivery position is chased

They advise, a warehouse relocation and delayed ship due to backlog but will provide dpd data once actioned

So firstly, we would not have ordered if web page made it clear that there was a delivery issue
Secondly we would have expected the acknowledgement to include possible delay

We note in previous complaint that warehouse was up and running on schedule end may!!!

28th June still no advice on ship and as we are away until 5th July may have a problem and had to use our old towels as total and customer satisfaction failure

We wish complaint process to start immediately and have emailed customer services directly

Total shambles to how they used to operate

21 June 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

We're really sorry that things didn’t go as expected.

The warehouse move began in early June, and it did take some time to settle.
We're now in a much better place, with clearer communication and faster delivery.

Thank you for your support so far — we genuinely hope you’ll give us another chance.

Warm regards,
Customer Service Team - Christy

Rated 3 out of 5 stars

Fantastic Christy duvet found in TK…

Fantastic Christy duvet found in TK Maxx but the bag the duvet was in isn't very sustainable. Black material bag with plastic tubing with strong metal inside.
How can this be recycled? I don't need a storage bag to keep.
Christy, please change your packaging.

5 June 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

We’re delighted to hear you love your Christy duvet!

Feedback like yours is always welcome.

The duvet you purchased is part of a range from a trusted supplier we’ve partnered with for several years.

Changes are already underway, and you’ll soon start to see Christy duvets in bags with improved construction that we believe will be kinder to the environment and more sustainable.

Best regards,
Customer Service Team - Christy

Rated 1 out of 5 stars

If you ever receive a duplicate order…

If you ever receive a duplicate order be warned. If the original order turns up and you then return the duplicate order, any returns from the original order are ignored by the system. I found this out the hard way.

19 May 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

Thank you for your feedback.

Duplicate orders are uncommon, and our returns process follows standard order references.

When this happens, our Customer Service Team at info@christy.co.uk is available to help.

Please remember all purchases (excluding non-returnable items as outlined in our policy) remain eligible for return within 30 days.

Best,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

I wish I’d read the reviews before I…

I wish I’d read the reviews before I bought from Christy. I bought a set of eight towels and a bath mat. Delivery was fine, and I was initially happy with the towels. One towel unravelled down the edge in its first wash and a couple of the others started to tuft and pull from the middle. I was told by customer services the facts of my complaint were ‘unlikely’ and they closed the ticket. I’ve complained further and they want me to send all my towels back to their ‘team of experts for checking’. No promise of a refund or exchange mind, and reading the reviews on here about the terrible returns service I won’t be sending them back, I do need something to dry myself with so it looks like I’m stuck with £100 worth of shabby towels. I started off mildly disappointed (I do have a sense of perspective, these are towels at the end of the day), but am now pretty cross about the time-wasting customer service I’ve received.

11 April 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi Amber,

The beginning wasn’t ideal, and we appreciate your patience - quality issues can at times be challenging to assess.

We believe a satisfactory resolution has now been reached.

P.S. We’d like to share that recent refund delays were due to a warehouse transition.
Operations have since returned to normal, and we’re now meeting our usual timelines.

Best,
Customer Service Team
Christy

Rated 3 out of 5 stars

Terrible delivery experience

Lovely towels but the absolutely careless courier literally dumped the package on the pavement in front of the wrong house. Eventually the package was found, ripped and battered, after a day of ringing around neighbours. Stop using Evri, they might be cheap, but they are renowned as the UK’s worst couriers.

11 April 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

Thank you for your feedback.

We're currently reviewing partnerships, and you can expect some changes in the near future.

The Customer Service Team has also reached out via email to address the delivery issue.

Warm regards,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

Return confirmed, but still no refund

Had to return my order as was not suitable, received an email informing me that they had received my parcel, but still no refund!!

8 April 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi Nicola,

We’re assuming, based on the name, that the return delivered on 31st March relates to your order.

If that’s the case, the refund was issued on 9th April - within seven working days.

Thank you,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

Not worth the hassle

Such a disappointing experience and just simply not worth the hassle. Bedding lovely. Website easy to use. But returns process so flawed and requires too much effort from the customer.
Firstly, you have to register a request online to return an item. This was ignored, twice, meaning I had to telephone in to get the returns label.
Secondly, item sent back but I never ever received any communication confirming that my item had been received. Another email from me ignored. Another phone call made to confirm item had been received.
Thirdly... and now so fed up, had to chase and chase mutliple times to get my refund. Fobbed off. Do not believe the "refund in 7 working days" online, it has still not arrived and now nearly 3 weeks since I sent it back. Just too much effort.

17 February 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi Emma,

Return requests are approved within 24 hours on a working day, and we can confirm that yours was approved on 29th January - the same day it was submitted.

During our call, we mentioned that the return was received on 7th February, based on the tracking at the time.
However, a review shows it was actually delivered on the 10th, which may explain the delay in processing.

That said, we recognise that this matter could have been handled better, and we regret the need for you to follow up.
Please accept our sincere apologies for the inconvenience.

Best,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

Big problems with delivery, communication and service.

Obviously some kind of problems with orders/deliveries, and it's not just me if you look at most recent comments on here.
Lovely towels, but not worth the hassle now. And I've been buying them for 35 years, so a real disappointment.
Still awaiting promised updates.

19th Feb. My Update

Have chased this up for the past week and thought I'd got somewhere when somebody actually phoned me yesterday. Were very pleasnt and said they would phone me back with a resolution in the afternoon.
That did not happen.

I then got 'a closed ticket/problem solved' email, twice today - to which I responded.
The final response, via email, was a code (no idea of value) for my next order!
Not a great result for 4 live chats, 3 unanswered phonecalls and numerous emails from me, including a formal complaint, etc etc.
I'll not bore you with all the other twists and turns. Too many other confused and conflicting communications to list.
How to make you feel like a 'valued customer' not.

3rd March

I'm still getting messages telling me my 'ticket has been closed' and resolved.
I did a quick check and I've now counted over 20 messages from Christy in a similar mode. Plus I've deleted more, not imagining this would keep happening. And they keep asking me to review my experience.

13 February 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

Thank you for your feedback.

Unfortunately, we’re unable to locate your order details with the information provided here.

We don't want to annoy you, we promise! But if you could email us at info@christy.co.uk with your order number, we'd really like to look into this and address your concerns.

Best,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

"Hoping for a resolution order number 4137584

"Ordered matching robes and towels as a gift, paying extra for gift boxing, a gift note, and next-day delivery. After days of no communication, I had to chase the order myself. It arrived late, with no gift message, and the robes were two completely different shades! I've emailed customer service about these issues and haven't received a response. Terrible experience and a waste of money."
Emailed customer service on the 03/02/2025, will update when they respond.
Just responded 04/02/2025, offered to replace the two different shade bath robes as they explained they could be from two different suppliers, no mention of the gift message, as this was a present, I didn't send a card, so the box just turned up ?.
I will update as we go.
Next update.
No communication until this message came today 05/02/2025.
Dear kevin dee,

Your ticket - Order 4137584 - has been closed.

We hope that the ticket was resolved to your satisfaction. If you feel that the ticket should not be closed or if the ticket has not been resolved, please reply to this email.

Sincerely,
Christy Support Team.
More updates to follow, however this is not good service. ?
Had an email on the 6th Feb from Christy customer service, apologised and said they will send out new replacements for the wrong colour robes, ( 2 different shades) tomorrow being 7th Feb, today is the 11th Feb, just had to email again as no email or delivery. Letting themselves down again. I will update when they finally arrive.
Saying it's resolved is a complete joke.
We have purchased 2 beige robes large and small, 2 different shades, that we are now stuck with, combined with the 2 grey charcoal ones also different shades.
I think you should advertise they will not match if different sizes. I will not be using Christy again

15 January 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

Thank you for your feedback.

- We apologise for the delays you experienced, which were due to a recent warehouse transition that we had informed our customers about in advance.

- To clarify, the email notifying you that your ticket had been closed was because we were handling two separate conversations.
One ticket was closed for administrative purposes, but we continued to communicate with you through the other.

- We would also like to emphasise that the resolution to this matter was entirely your choice.
Our aim was to address your concerns in a way that best suited you.

Thank you,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

Stay well clear

Do not order from here if you ever want to receive the package.

I ordered 2 cushions almost a month ago now, they were severely delayed and then finally I was told they would be delivered, the delivery driver couldn’t deliver them for some reason (we have concierge so someone is always there). I was then told my cushions had been returned to the warehouse and sent to someone else and are now out of stock. I settled for another colour which wasn’t my ideal option on the condition I would receive them asap. Now, a week later I have had no delivery and the tracking number is saying “due for delivery Friday 31st” which was 3 days ago.

Let’s hope they turn up at some point and I haven’t been scammed.

3 February 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi Grace,

Your original order, placed on 8th January, was despatched on the 9th. Unfortunately, it was returned to our warehouse due to address issues.

Specific instructions were added, and despatch via an alternative courier was arranged for your replacement order, delivered on 3rd February.

We apologise that this experience did not meet your expectations and hope that your concerns have been addressed via email.

P.S. Your original order was not resold to anyone else. Due to delays in processing returns caused by our warehouse relocation, we were unable to send the same colour.

Best,
Customer Service Team
Christy

Rated 1 out of 5 stars

I ordered from Christy (2 separate) on…

I ordered from Christy (2 separate) on the same day.. first time was fine and arrived in a timely manner
Second one I received a delay notification and no update since. They said they would dispatch for next day delivery’s within 3-4 working days and still nothing.

31 January 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I have placed 2 orders recently with…

I have placed 2 orders recently with Christy; on both occasions the delivery service has let them down badly (Evri). On the first occasion I contacted Christy and, although they did not answer me directly, I received the delivery. This time I am awaiting a delivery placed on 16 January. Since that date Evri tracking has simply said they have received my order and will get it out to me. I contacted Christy yesterday; despite their automated response saying they have a 4 hour response aim, I have heard nothing but Evri now says there is a problem with my order, please contact the supplier. For both orders, I have, infuriatingly, received e-mails from Christy asking me for a review, before having even received the product. The delivery service is letting them down so badly I will not be ordering again.

****Response from Christy noted below, thank you. in fact it was not until I telephoned that I received any response from Christy. The very helpful man on the phone told me they had sent a number of e-mails but I had not, and still have not, received them They did then instigate a replacement via an alternative courier, which I received , along with a small gift as an apology.

25 January 2025
Unprompted review
Christy logo

Reply from Christy

Hi,

We apologise for the inconvenience you’ve experienced on both occasions.

Upon receiving your email regarding your recent order, we replied within an hour and arranged a replacement order immediately.

We used an alternative courier for this replacement, rather than Evri, to prevent any recurrence of delivery issues.

For future orders, please email your order number to info@christy.co.uk, and we’ll follow up until your order is delivered.

Best,
Customer Service Team
Christy

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look