Headway 

This company’s rating is unavailable due to a breach of our guidelines.

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

My experience with Headway has been amazing so far. What I like most is the tight spreads, which makes trading more comfortable for me. Their customer support is also quick to respond whenever I need... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

This guys are scammers Today I deposited my money which was very quick and easy, I traded got profits and now it has been 3 hours since I requested to withdraw my profit. The dashboard says money h... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Are you looking for reailble forex broker to trade with? THINK "HEADWAY" they are one of the best Forex broker so far with my experience with them, I've been using them for over couple of years now an... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this broker! During NFP, my Gold trade hit my Stop Loss at 4450 (which was in profit). The platform froze and delayed closing my trade for over a full minute, finally executing it at 4437 and li... See more

Company replied

Company details

  1. Finance broker

Written by the company

We are Headway, a fintech company providing easy access to the financial markets for everyone 👑 We value traders and deliver a service that understands the needs of real people. On Headway, traders benefit from unlimited leverage, 0 commissions, a minimum deposit of $1, and trading with micro lots (0.01 lot). We provide charge-free education for beginners and Customer Care service 24/7. Our $150 no-deposit bonus allows any trader to learn more about trading on Headway with zero risks and personal investments. The bonus is available for seven calendar days. The profits are withdrawable after the bonus period. Welcome to Headway!


Contact info

Breach of guidelines

All reviews

(388)

203 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

I'll give 2 stars because you claim the…

I'll give 2 stars because the withdrawal is 15 - 30 mins but it is way more than that
Sometimes 2 hrs and the customer care representative doesn't reply swiftly

9 October 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Thank you for your feedback! 🙏 According to our Client Agreement, all withdrawal requests are processed by our financial department within two business days in the order they are received.

In most cases, we complete withdrawals MUCH faster — usually within 15–30 minutes. However, at times of high demand, the process may take a bit longer, as requests are handled sequentially. Even in such cases, your funds are still processed promptly and securely.

If you have any questions regarding a specific transaction, please contact us via care@hw.site
or live chat, we’ll be happy to check and assist you right away 💛

Rated 5 out of 5 stars

Headway is very trusted broker

Headway is very trusted broker. Withdrawal and deposit fast and all’s good.

3 October 2024
Headway logo

Reply from Headway

Thank you for your kind words! We’re glad you trust Headway and enjoy the fast deposits and withdrawals. Wishing you continued success in your trading journey! 💛

Rated 2 out of 5 stars

Headway stopped all trading during news…

Headway stopped all trading during news event… headway stopped my orders and the market generally stopped moving in headway server…. It was news time I couldn’t open new trades I couldn’t close my current positions I couldn’t even see my trades… I have the video evidence of the glitch that happened to me and when I told them they stop responding to me…. Dont trade news with headway be careful when your investing in headway their demo account works all the time but their real account will suddenly freeze

6 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hello sir!

Your orders were closed by the Take Profit level that you set and you were not able to open new positions before the news release because you did not have enough margin.

If you have any additional questions, please feel free to contact our support team.

Rated 1 out of 5 stars

Had an awful experience with my GoldUSD…

Had an awful experience with my GoldUSD today. The price spiked on the Gold trade and all my investments were lost. Invested 301.08 euros to trade and have an extra to pay for my rent, but Iost everything. All gone. I am trying to get back my funds or replenish my account, but the broker is being difficult. The live agent vivi is terrible and just the worst. Hate her guts. I hope to get this situation rectified. I need my money! I need my money.

17 September 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hi! Please kindly note that your orders were closed by the stop out. A stop out occurs when your margin level falls to a critically low level, and all open positions are automatically closed to prevent further losses. At Headway, the stop out level is set at 0%, which means that once your balance is insufficient to maintain open positions, the system closes them automatically.

There were news releases yesterday that caused market volatility and sharp price movements. Such conditions can lead to fast changes in margin levels and unexpected stop outs. To reduce the risk of this happening in the future, we recommend maintaining sufficient free margin.

Regarding the support you received, please be assured that our Customer Care agents, including Vivi, provided you with all the available information and spoke to you politely throughout the process. If you need further clarification or additional assistance, we will be happy to help at care@hw.site and via Live Chat.

Rated 1 out of 5 stars

Beware of Headway’s $111 Bonus

They give you $111 to trade for 7 days, but you can’t withdraw the profit unless you deposit your own money and trade huge volumes (Profit ÷ 3 = lots required).
It’s not free money, it’s a marketing trap to make you deposit and overtrade. Don’t get fooled.

17 September 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We understand your point, it would be amazing if brokers just gave away free money with no conditions 😊 But Forex isn’t about that, it’s about growing, learning, and building success step by step.

That’s exactly what Headway stands for. Our $111 bonus is not a “trap” — it’s a chance to try real trading with us without making an initial deposit. You can test our spreads, execution, and platform, and then decide if you want to continue on a real account.

The profit you earn from the bonus is fixed in your Personal Area and can be withdrawn gradually: for every 1 lot traded, $3 of profit becomes available, with no time limits. The full terms are always clearly described on the bonus page, so you can make your own choice.

We’re here to help traders like you grow and succeed.

Rated 1 out of 5 stars

เงินที่ถอนฉันได้รับแล้ว แต่เงินฝากยังไม่ได้ ติดต่อไปทางHWก็ไม่เห็นจะช่วยอะไรกี่เดือนแล้วทั้งๆทีเงินอยุ่ในบริษัทแต่ผิดที่ ที่อยุ่บริษัทบอกว่าไม่สามารถเอาคืนได้ ฉันพูดความจริงฉันไปหมิ่นประมาณใคร!

ไปLast time I deposited money, it didn't go through. This time I withdrew 15.17$ of my own money, and the money still hasn't gone through. It's my money. Who would believe what the currency trading company says? But it happened to me. Can I send you proof?
Do you want to know when he replied to my comment, he said he would help me, right? Behind the scenes, he told me that he couldn't recover the money because it was too little.
Every word you say is the truth, when you want the truth
I'd like to leave a tip for newbies who want to trade currency pairs: These companies don't tell you that when you click "trade," you'll lose money. Have you ever heard of this? We hear that they offer different bonuses than advertised.

13 September 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hello!

Please kindly note that Headway deposits are processed automatically under 5-15 minutes. There could be many different reasons if your deposit is not processed automatically: unstable internet connection, deposited amount that is not matched with the requested amount in Personal Area, interruptions or maintenance at the payment system etc.

If you have any issues with your deposits and withdrawals, please do not hesitate to contact care@hw.site anytime. We will be happy to assist you.

Rated 5 out of 5 stars

I GOT MY WITHDRAWAL(JUST 20 MINUTES)…

I GOT MY WITHDRAWAL(JUST 20 MINUTES) AND SPREADS ARE AWESOME, IF YOU AREN'T SURE ABOUT SOMETHING THE CUSTOMER AGENTS HELP AS ASSIST TO EXPLAIN... SO IT'S A WIN WIN

10 September 2025
Headway logo

Reply from Headway

Your words made our day! Knowing that you enjoy the spreads, quick withdrawals, and the support from our team means a lot to us. Here’s to many more win-wins together!

Rated 1 out of 5 stars

This is a big scam

This is a big scam. Got a 100 dollar bonus traded now I can't withdraw or access account it's a big scam do not sign up with them!

26 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We’re sorry to hear this! Unfortunately, you didn’t provide any details about your trading account, so we cannot check your case directly.

If you’re referring to the $111 bonus, please note that according to the terms and conditions once the bonus period ends you need to trade the required number of lots on a real account before the profit can be withdrawn.

We’d be happy to look into this for you, please contact our support team so we can assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

The Broker took my $17 which I had…

The Broker took my $17 which I had grown from $7. I contacted support Via X but all I got was unprofessional Customer support, kept on insisting that it was my fault. I don't recommend anyone to trade with Headways or what ever they call themselves. Fraudsters / Thieves.

16 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We are truly sorry to hear about your experience. After carefully checking your account history, we confirmed that all trades were placed directly from your own trading terminal under your credentials and IP. The $17 was lost due to stop out when the market moved against your position, this is a standard mechanism to protect accounts from going into negative balance.

Please note that we never open or close trades on behalf of clients. If you have any concerns or additional evidence, we invite you to send all details to care@hw.site
so we can review everything again and assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

You guys take too long to process…

You guys take too long to process withdrawals and it's very annoying

15 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We truly appreciate your feedback! We do everything possible to process withdrawals quickly, and most traders are satisfied with the speed. Sometimes, due to high request volumes, it may take a bit longer. If you ever have concerns about a specific payment, please reach out to our support team, we’ll be happy to assist you right away.

Rated 1 out of 5 stars

Bonus Scheme Scam!

Let me start by telling you. The bonus scheme they have is a total scam. You have to place a certain amount of lots to receive your bonus. I made $1,400 profit on my bonus scheme and they told me I need to trade 466 lots to get my bonus. However, the spreads are high on this broker so everything you trade with the spreads they’ll take in commissions and by time you’ve done the 466 lots you will actually have no money left over.

Reporting this company to the cyber police, they should be shut down for fraud.

11 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hi! We’re sorry to hear you feel this way about our bonus. The $111 Bonus is designed to give traders a chance to experience Headway without making an initial deposit. The profit you make from it can be withdrawn together with your profit from a real account once the trading requirements are met, and there’s no time limit to complete them, so you can trade at your own pace.

Regarding spreads, they depend on our liquidity providers and market conditions. We don’t regulate them directly, but we are constantly working on finding new providers and improving our trading conditions. Many traders love our spreads, and if you have concerns about specific instruments, please reach out to our support team, we’ll be happy to check and review everything with you.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers.

Scammers.
After I made profit today, they withdrew all my money including capital. They claim I had five accounts which is a big lie. Chatted with them for more than 3 hours to resolve but they refused to refund. Claimed my account was in negative and withdrew all my money to zero. I was never in negative. Am hurt.
The representatives/agents are very rude and don’t listen but withdrew my money

1 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We understand your frustration, and we’re sorry the situation caused you stress.

However, as explained during the chat, our system detected multiple account activities and violations of our platform rules, which led to the balance adjustment.
We always aim to be transparent and fair, and all details were provided during the conversation.

If you still have questions or need clarification, our support team will be happy to assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

Untrustworthy Broker – Stay Away from Headway Forex!

I’ve had one of the worst trading experiences with Headway Forex Broker, and I feel obligated to warn others before they lose their money like I did.

They claim their Pro Account offers raw spreads — this is completely misleading. I consistently saw spreads on gold ranging from 3 to 5 pips, even during calm market conditions. That’s nowhere near raw spreads and makes it impossible to scalp or trade profitably.

The real disaster, however, came when I used their social trading feature. It’s poorly built, unreliable, and completely misrepresents performance. I entrusted this system and ended up blowing my account, which resulted in me losing many of my clients' trust. Headway’s system failed, and I paid the price — literally.

This broker does not care about transparency or trader success. Their platform feels like a trap designed to drain accounts slowly. There was no proper support or compensation offered despite clear technical and ethical failures on their end.

If you’re serious about trading or managing money for clients, avoid Headway Forex at all costs. There are much more reputable and regulated brokers out there. Don’t fall for the same trap I did.

1 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Thank you for sharing your experience, we are sorry to hear that you are unhappy and would like to clarify a few points. Our Pro account offers floating spreads starting from 0, which means they can increase depending on market conditions like volatility, liquidity, or major news releases.

From what we can see, your trades and concerns about spreads were during today's NFP event — during such times, spreads can widen significantly due to market behavior, not due to any manipulation on our side. We do not contribute to the spread in any way — it is determined purely by market supply and demand, and prices are confirmed by our liquidity providers.

Regarding your trading losses, our records show that some positions were closed by stop loss, and others by stop out, which are part of normal trading outcomes depending on price movement. There is no indication of a technical failure or unfair execution on our end. If you would like a detailed breakdown of the closed trades, feel free to reach out to us at any time — we will be glad to assist.

As for the mention of social trading — if you are referring to the Copy Trading feature, we can see you have an active public strategy, but there have not been any reports from you about issues with it recently. You previously raised concerns about how performance is displayed, which were addressed — if there are new or unresolved issues, please let our Customer Care team know what specifically you are referring to directly at care@hw.site or Live Chat so we can look into it for you.

We are here to help and always open to review specific concerns if you share them with us.

Rated 3 out of 5 stars

Withdrawal is very slow

1 August 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We’re sorry to hear that your withdrawal felt slow, and we really appreciate your patience. Sometimes there’s a high volume of requests, but please know we’re doing everything we can to process payments as quickly as possible.

If you have any concerns about a specific transaction, feel free to reach out to our support team. We’ll be happy to assist you!

Rated 1 out of 5 stars

Worst Trading Platform Ever

Headway is by far the worst trading platform ever to withdraw funds your bank account number doesnt exists and all of a sudden you cant use your trading account and all you get from customer service is PLEASE WAIT with no answers Please Stay away from them

29 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hi Stephan, we're sorry to hear about your experience. We weren’t able to locate any recent support requests under your name. If the issue is still relevant, please contact Customer Care team again via live chat or email at care@hw.site with your account details, and we’ll be happy to investigate and assist you further. Your feedback matters to us.

Rated 1 out of 5 stars

SCAM Alert: Fake Negative Balance Protection!

Headway is running a blatantly deceptive operation. They advertise negative balance protection to attract traders, but it’s a LIE.

When my account went negative, instead of honoring the policy like every reputable broker does, they quietly adjusted my balance and let me deposit again. Then, the moment I deposited, they stole my funds by deducting the negative balance from my deposit.

This is not just unethical—it’s a scam. Their so-called “protection” is a trap to make you pay for losses that should be on them.

🚨 Avoid this broker at all costs. If they’re willing to violate their own policies on something as basic as negative balance protection, imagine what they’ll do with your profits. There are many honest brokers out there—Headway is NOT one of them.

18 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Thank you for taking the time to share your feedback. We would like to take this opportunity to clarify how negative balance protection works at Headway and why certain actions were taken in your case.

Headway does offer negative balance protection in accordance with our Client Agreement. This protection is made to help clients in exceptional situations, such as extreme market volatility or sudden price gaps that could otherwise result in a balance below zero.

It is not intended to be used as a recurring trading tactic. When the Company identifies activity that may suggest intentional reliance on this protection — such as repeatedly placing high-risk trades with minimal balance — it may view this as misuse of the system.

In such instances, and in line with Clause 4.6.5 of the Client Agreement, the Company reserves the right to claim the compensated negative balance amount, which may result in adjusting the client’s available funds accordingly.

Here is the detailed Clause 4.6.5 of the Client Agreement: “After mandatory position closure, if the Client’s account has a negative balance, compensation is added to the account, which sets the account balance to zero (0). However, in special cases (e.g., if the Company considers the Client’s actions as intentional), the Company reserves the right to claim the debt payment from the Client.”

Please kindly note that we identified a violation of this policy through intentional abuse of the protection mechanism in your case.

We want to assure you that we are fully transparent in our policies, and these are available to all clients upon registration and throughout their use of our platform.

If you would like a more detailed explanation, we are more than happy to assist you. Please reach out to us directly at care@hw.site — we are here to help.

Rated 1 out of 5 stars

Slippage, Trade Manipulation, and Deposit Withholding

On 8 July 2025, during a period of normal market conditions for EUR/USD, my client (Account number 353753) experienced a series of irregularities on her trading account with Headway. I write this review since I am her IB. She began trading in January 2024 using our proprietary algorithmic bot, and over 17 months, she generated consistent profits exceeding $23,000 from an initial deposit of $6,000, without a single loss.
On the aforementioned date, despite stable market conditions and no major news events, we observed unusual extreme slippage applied to executed trades, which caused the margin level to drop abruptly and unjustifiably. Notably, the same algorithm operates simultaneously on other brokers without any slippage or execution issues. On that day, EUR/USD moved approximately 40 pips, well within the bot's operating threshold (which tolerates up to 160 pips), yet the account at Headway was triggered into Margin Call.
Compounding the issue, our client attempted to deposit $20,000 (in two separate transactions of $10,000 each) to protect the account. Despite submitting urgent requests to support for expedited processing, the deposits remained pending for hours. Consequently, the account was fully liquidated, resulting in a loss of $19,600. Following this, Headway informed us that the deposits were placed under investigation for AML compliance. This is highly irregular, as standard practice among reputable brokers is to accept the deposit and subsequently request documentation, rather than obstructing urgent transfers during critical trading conditions.
Our formal complaint to Headway Support was met with generic responses stating that all trading activity and pricing were "normal" and consistent with their internal terms and conditions. When we formally requested a copy of the liquidity provider’s price feed—a reasonable request especially from a broker claiming to be regulated by the FSCA—Headway refused, citing clause 0.5.2 of their terms and conditions, which states:
“The Client unconditionally accepts the quotes provided by the Company to its Clients as exclusively correct; no claims about the quotes provided by the Company being different from the quotes of other sources can be accepted for consideration.”
This clause essentially denies clients the right to challenge trade pricing, even in cases where pricing anomalies can be objectively demonstrated. We possess detailed logs and screenshots of over 63 trades exhibiting significant slippage at a time when no market events justified it. Despite this, Headway’s stance remains that their prices are final and not subject to review.
We have increasing reason to believe that Headway operates a B-Book model and deliberately intervened to prevent further profitability on the account.
These actions after July 8th incident, point clearly to a coordinated effort to block or eliminate profitable trading strategies under my referral.
In conclusion, I strongly advise against engaging with Headway, a broker exhibiting highly questionable practices and a lack of transparency. Their internal policies appear designed to protect themselves from liability at the expense of the client, particularly when profitability is involved.

8 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Thank you for your message and for sharing your client’s experience with us.

We would like to clarify that the case regarding account 353753 was thoroughly reviewed. All relevant trade data, including execution logs, was collected and shared with the client, along with detailed explanations covering each point raised. Our review confirmed that all orders were executed at market prices available through our liquidity providers at the time, and no mistakes were found in pricing or trade execution.

We understand that your client’s strategy may have performed differently across other platforms. However, such differences are not uncommon, especially when trading with automated systems, as results may vary due to differences in spreads, execution speed, price feeds, and server conditions. These are normal variations across brokers and do not indicate manipulation.

Regarding the deposits, please note that the payment system has flagged them for additional verification under AML policy. Kindly understand that financial providers may request additional documents to verify the legitimacy of funds for payments made by EU residents. The client was promptly informed and given options to either complete the verification or cancel the transactions. Since they chose not to proceed with the AML process, both payments were returned shortly after.

While we acknowledge your concerns, we must emphasize that Headway operates with full transparency, and all relevant information regarding this case was provided to the client. Our quoting and execution policies are clearly outlined in the Client Agreement, available at the time of account registration and publicly on our website. These terms are accepted by the client upon opening an account.

We believe this case has now been fully addressed. If you or your client require further clarification, please let us know at care@hw.site.

Rated 1 out of 5 stars

An absolute scam the deposit bonus you…

An absolute scam the deposit bonus you are they offer you will disappear in seconds due to the spreads alone on top of that you will find out that even if you’re Account Ballance is fine they can remove your bonus mid trade and blow up your whole account like they did to me. I went from $230 and $38 in one second and didn’t understood why then I spoke to customer service who lied to me. I have all of this documented and if it’s the space allows it will be below this message. I will paste it below this for evidence I repeatedly told you about my mental health conditions as she would not let me speak to a manager. She lied to me. I said my balance disappeared because I lost that trading then when I found out through their platform that it was the deposit bonus that was removed instead of apologising and letting me speak to a manager she continued to irritate me by ignoring my questions despite the amount of times I told her I have multiple mental health issues she did not close the chat so that I could do something about it No let me know how I could complain or speak to our manager now below is the evidence ……. It’s too large I will review again now

20 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hi! We have thoroughly checked on your claim.

Please note, that the deposit bonus is added to equity, not margin. This means:

In case of floating loss, only your original deposit is counted towards margin.
If the balance falls below a certain threshold (50% of the bonus), the bonus is removed (which is why the bonus was canceled).

The terms and conditions of the deposit bonus are available on our website https://hw.online/deposit-bonus-terms/

You contacted Customer Care yesterday and we explained that your orders on BTCUSD were closed in losses, you can see this in your MetaTrader history. We can also send you the trading account report with all details via email - for this please send your request to Customer Care at care@hw.site

If there is anything else we can help you with our Customer Care team is happy to help you 24/7.

Rated 1 out of 5 stars

Headway is useless and they're a bunch…

Headway is useless and they're a bunch of liars.

Nobody should ever use headway as their broker!!!
They pretend to have tight spread but they keep stopping you out of your trade even when price didn't get to your SL.

This is my 5th trade they took me out on this week even without price getting to my SL
They'll entice you with bonuses for every deposit but it's a scam! The bonus don't work they'll just use it to deceive you and before you know it, you'll get stopped out on your trade. The bonus is a scam, it doesn't work!!

Don't use headway!!!!!

16 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

Hi! If you have an issue with your order, please kindly contact our customer care so we can check the problem in detail.

And regarding the bonus deposit, please note that the bonus deposit is added to the “equity” of the account, not the margin.

In simple terms, the deposit bonus amount works like additional leverage and will be beneficial if the trading order is making a profit. However, if the trading order is losing, the order will close when their deposit margin runs out.

Rated 1 out of 5 stars

Scamers point final.

Scamers point final.

15 July 2025
Unprompted review
Headway logo

Reply from Headway

We are sorry to hear that your experience with Headway was not satisfactory. Please note that Headway is a regulated broker, and we adhere strictly to ethical standards. We would be happy to review the situation further, please contact our support team via care@hw.site or the live chat on the website.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look