Banner for InstaForex

InstaForex Reviews 

547
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 106 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers frequently complained about severe withdrawal delays, blocked funds, and unresponsive support agents who continuously provided repetitive automated replies instead of actual help. People also expressed deep frustration over complicated verification rules, sudden account restrictions, and unexpected obstacles when trying to access their hard-earned trading profits and commissions. Though some users encountered significant challenges, a few reviewers were happy with the fast deposit options and responsive support team available around the clock. Consumers mentioned that initial transactions went smoothly, basic technical issues were settled immediately, and certain account inquiries received efficient and professional guidance from staff.

What people talk about most

Payment

Customers consistently note mixed experiences with payment, highlighting that while depositing funds is... See more

Customer service

Clients share ambiguous opinions on customer service, with some reviewers praising the helpful assistance... See more

Service

Customers had ambiguous experiences with service, as people expressed deep frustration over delayed... See more

Response time

People report negative experiences with response time, expressing deep frustration over prolonged delays and... See more

Refund

Consumers find refund to be a source of deep frustration due to prolonged delays and unfulfilled requests.... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

Well I'll like to inform you that my prize money has been deposited into my account,we'll,from what I see instaforex has its own unique way of doing things it might really meet your expectations but,... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I'm reviewing the latest feedback and responses from InstaForex. I thank the InstaForex team for taking the time to address my verification and withdrawal issue. My account is now fully verified, and... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Deposited money into an existing old account. I can now neither transfer to my own accounts or withdraw? I did early deposit during the week hoping to buy at market lows now the opportunity looks lo... See more

Company replied


Company details

  1. Finance broker

About InstaForex

Written by the company

InstaForex brand was created in 2007 and at the moment it’s a top choice of more than 7,000,000 traders.

InstaForex is a group of companies that are registered in different countries and operate under the InstaForex brand. The group includes various legal entities and authorized agents that provide services to clients in accordance with the local legislation.

InstaForex group includes Instant Trading Ltd registered on the British Virgin Islands and regulated by the BVI FSC under the licence number SIBA/L/14/1082.

InstaForex guarantees seamless and safe access to the forex market regardless of existing market conditions. Our team has a vast experience in the sphere of client and partner support. Our employees are young and talented specialists in the financial services field.

Trading conditions at our company correlate with basic trends in the brokerage industry. We strive to comply with the highest quality standards in both trading services and client support spheres. By now, over 7 000 000 clients all over the world have appreciated our efforts.

Benefits:

300+ trading instruments

InstaForex offers its clients more than 300 instruments for trading. Apart from currency pairs, there are futures, shares, and spot instruments such as Gold, Silver as well as CFDs on indices S&P 500, Dow Jones Industrial Average, NASDAQ Composite, FTSE 100, Euronext 100, DAX 30, Nikkei 225, Hang Seng Index, US Dollar Index, Bitcoin and other instruments.

ForexCopy System

Make the years-long experience of successful traders work for your benefit. With the ForexCopy system you can copy deals of professionals and earn. You can choose a trader based on 20+ criteria and automatically copy his deals. Your deposit remains on your account and you can cancel a deal at any moment.

PAMM System

Apart from the user-friendly interface, this system is also known for its efficiency. With the help of this innovative service a trader can manage funds of several investors. This is a win-win solution - investors earn without trading while traders get extra profit for managing investors' funds. PAMM system from InstaForex brings maximum comfort and usability to both investor and trader.

Cryptocurrency trading

Innovative trading tools are available in InstaForex! Beginners have a great opportunity to gain experience using a demo account. For experienced traders, we offer sufficient leverage and CFD trading. InstaForex website features up-to-date analytics from professionals and fresh news on the main events of the cryptocurrency world. Carefully read this section and start working with the new trading instruments with InstaForex!

Deposit bonuses from 30% to 100%

Trading with InstaForex is not only reliable but also very profitable. We offer a wide range of deposit bonuses. The bonus size varies from 30 to 100 percent. Carefully study this section and choose the most suitable option for receiving the bonus funds. Moreover, all our clients who deposited at least $1,000 enjoy a pleasant surprise - participation in draws of great prizes. Bonuses from InstaForex allow you to start earning after the first deposit!

Market analysis

Trading can hardly be profitable without proper market analysis. This section contains fresh forecasts and reviews: expert outlooks, technical and fundamental forex analysis. The material compiled by InstaForex analysts will keep you in the know. Keep wise to the market trends!

Contests

InstaForex has been a leading broker in terms of the prize pool for its customers. We arrange regular contests for both professionals and beginners. This website section contains information about campaigns and contests held by the company. Anyone will find an interesting tournament to take part in. This is not only a way to sharpen your trading skills, but also a brilliant chance to get lavish prizes.

7 000 000 clients

Reputation is one of the most important factors for consideration when choosing a broker. InstaForex is chosen by 7 000 000 traders worldwide. Such recognition is a big responsibility and we do our best to meet your expectations. Every company's client receives the services of the highest quality. We value your choice and wish to make your work on Forex maximally comfortable. Join InstaForex - trust of more than 7 000 000 traders is the best recommendation!

Choose your super prize

We all dream of different things. With this in mind, we have launched a new premium campaign with a variety of prizes. This time, InstaForex raffles off five luxury cars! A winner can pick one of them based on their taste and preferences. Grab the chance to become an owner of a supercar of your dreams!

Leverage

Leveraged trading enables traders to earn more profit. Depending on a strategy, a trader can choose the most convenient leverage to work with. InstaForex customers are free to get any leverage from 1:1 to 1:1000. Make use of this trading mechanism to see your profits soar.

Deposit and withdrawal

InstaForex ensures the best conditions for replenishing accounts and withdrawing funds. Enjoy a broad array of deposit and withdrawal options, from classic payments systems and bank wires to payment terminals and cash. InstaForex guarantees transparency, regardless of the payment way you opt for.

Multilanguage Customer Support

InstaForex customer support service offers qualified and timely assistance to every client from any spot on the globe. Our managers speak 17 languages, so they have no difficulties with communication barriers. It helps them promptly tackle clients' requests. We are ready to solve all your issues and answer all questions fast and effectively no matter where you are from.

Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

547 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 98% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.6

All reviews

(547)

123 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Warning about InstaForex and their PAMM system

My experience with InstaForex has been extremely disappointing. Their PAMM system is unreliable and risky. The so-called “money managers” are unlicensed and unqualified — they pose as professionals but clearly lack real trading knowledge. They take no responsibility for the losses caused by their poor advice.

The MT4 platform is unstable and laggy. Withdrawals take forever, with no clear communication from support. On top of that, the fees are unreasonably high for such poor service. The whole system seems designed to extract money from inexperienced traders.

I strongly advise avoiding InstaForex if you value your money and peace of mind.

1 June 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Dear Olesia. We are sorry that your experience with us did not meet your expectations, but we would like to highlight the key points that you mentioned.
As for the PAMM service. It should be borne in mind that ordinary clients, as well as PAMM investors, act as PAMM traders.
The company never states anywhere that PAMM traders have any qualifications or licenses.
We would also like to point out that you have fully accepted the PAMM agreement at the time of registration in the program, and it is your responsibility to study and understand the terms of the PAMM service. However, you can always contact our support team for further clarification.

As for the MT4 platform, its performance is influenced by several factors, such as the quality of your internet connection and the stability of your computer. If you are experiencing issues with MT4, we recommend contacting our support team immediately for assistance.

Our support is available 24/7 and can be reached in a variety of ways, from live chat on the website to almost any online messenger.

If you have any questions, feel free to contact our support or on this platform.

Rated 3 out of 5 stars

instaforex scammed, live account being taken over, beware!!!

Be careful. Instaforex is a scam. I cant login to my terminal client account, username and password never been changed but now I can no longer access my account even though I used 'forget password' and received new password sent to my email I still cant access my client account with the new password. Now the next day the even blocked my MT4 account from "live account" to become "read only account" so I cant do anything with my MT4 account. I tried to login to my live account on MT4 platform with both trader password and investor password but both passwords failed.
This broker is a SCAM, dont invest your money here or else you risk losing your hard earned money.
From time to time they keep changing their website links to deceive traders/investors' account login. I had contacted the livechat agent yet no solutions were given. So dont sign up with this broker or else you will end up having your deposit/live account being compromised and taken over by instaforex. Ok now that today they contacted me and providing me with new passwords for trading & investor password separately telling me my old paswords had been changed due to security reasons. I had finally been able to access my MT4 trading account as well as access to my client terminal account. I am new to this broker and so far have not made any withdrawals from my trading account and I hope that in future fund withdrawal process would run smoothly as well.

12 June 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, your trading account is active and has not been blocked in any way.
To verify access to the trading account, we ask you to log in to the client's account on the website. If the authorization is successful, then attempt authorization in the terminal with the same username and password.
Please note that to open and close trades, you must log in with the trader's password.
If you still have difficulties with authorization, be sure to contact the live chat, providing all the details.

Rated 1 out of 5 stars

Pure Scam

Don't make the mistake of using their bonus. They will confiscate the some profits made (they name it profit sharing) because you have used it to make profit, even though it had no role in that.

Secondly, forget about withdrawal. They claim it takes 5 business days to process withdrawal.

I requested withdrawal and it's been 2 business days and it is still pending neither they reply to the emails.

1 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, your withdrawal request has been successfully processed.

As for the profit earned with the use of bonuses, it can be adjusted according to the bonus agreement that you accepted during the bonus process.

We always recommend reading all the bonus terms in advance so that there are no misunderstandings.
You can also always get help and ask any question for our support team.
Thank you for understanding.

Rated 5 out of 5 stars

Hoping to get my account back

1 June 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, thank you for the feedback. If you need help with restoring your trading account, please contact support in any convenient way available on the page. www.instaforex.com/support/contacts

Rated 1 out of 5 stars

I’ve completed all identity…

I’ve completed all identity verifications and provided documents, but InstaForex won’t let me withdraw my money. They asked for a photo of my card, but I use an anti-fraud card with no printed numbers. I explained this and asked for another option, but they’ve ignored me.

Support is useless, no clear answers, and my money is still stuck. This is unacceptable. I’m filing a complaint to regulators and warning other traders: be careful with this broker.

Client ID: 51487081
Country: Chile

29 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Dear Diego, you have been provided with all the necessary information on what to do to solve your case. We also want to note that we do not complicate or delay the withdrawal process in any way, but act strictly according to the regulations and requirements of regulatory authorities.
If you still have any questions, please contact support team in any convenient way or you can contact our manager by responding to the email you received.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers

My friend deposited money into her account 2 months ago, and the account is empty still. Support is ignoring her, she booked call back a few times, but nobody called. I am sad that I recommend this company for her, so I closed my account here and strongly don't recommend having any deals with these scammers.

2 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, we are sorry that you have encountered difficulties in the deposit process. You have been provided with comprehensive information on how to complete the process. Please follow the instructions and contact the company's support team if necessary.

Rated 1 out of 5 stars

Deposit panding

To be honest, I initially placed full trust in the InstaForex broker. After eventually depositing $200, the funds never appeared — it's been almost a month now, and I’ve been asking about this deposit. It’s not about the amount of money, but about the unreasonable explanations and requirements. The reason given was that we have to upgrade to verification level 3, but after trying for over a month, my document application is still not accepted for various reasons — starting from unclear images, then after successfully uploading good-quality images I was told my hand must be visible, then after everything was visible and clear I was required to use the app. After using the app about four times, it still got rejected for strange reasons. A broker causing $200 to disappear is very alarming — imagine if the amount were bigger. I hope InstaForex will improve in the future and that situations like this will not happen again.

1 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, can you provide us with your trading account number. We will try to solve any misunderstandings.

Update:

Unfortunately, the reviewer did not provide a trading account number or any other data or evidence to support the issue described. So we cannot accept this review as fact.

As soon as we receive information from the reviewer, we will immediately give an update here.

Rated 3 out of 5 stars

the trading platform is wonderful

the trading platform is wonderful, customer service is active and helpful.
you should give it a try

24 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Thank you, we are glad to hear words from you. May we ask what problems have you faced to give us the 3 stars?

Rated 1 out of 5 stars

Money deposited, but not acknowledged

Almost 2 months ago I made a deposit, but it never appeared in my account. I opened a revolut account so I could make the deposit. It was taken through a virtual payment without a card verification.
My bank warned me that it might be a scam.
Were they right and should I be concerned? Also the online support has ignored my request for help.
Please return my money

2 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, if you are talking about the deposit from 04/02/25. Transaction 2477371, then you need to verify your bank card, from which a deposit was made. Don't hesitate to get in touch with our support if you want to cancel the transaction.

Rated 1 out of 5 stars

Title: Withdrawal Delayed for Over 15 Days – No Real Support

my name is alaa
account number: 9200966
this recent experience has been extremely disappointing. I requested a withdrawal over 15 days ago, and until now, the money has not arrived.

I contacted their support team multiple times via email and live chat, but all I keep hearing is “please wait.” No real updates, no explanations, and no timelines.

This raises serious concerns about their reliability and transparency. As a trader, I need to be able to trust that my funds are safe and accessible – but right now, I don’t feel that way at all.
btw my withdraw was only 321 usd imagine? 15 days to process 321 usd :)

If this issue is not resolved soon, I will consider reporting them to financial authorities. I’m sharing this review to warn others: be careful when dealing with InstaForex.

6 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, we are deeply sorry for all the inconvenience that was caused. The transaction was successfully proceeded.

Rated 1 out of 5 stars

Very deceptive broker

Very deceptive broker. They initiated a third level verification for bonus and forum account holders and I have been trying to pass the verification for my bonus account 15858638 but they have been rejecting it every time and requesting higher quality picture but it was the same phone, same resolution and same picture quality, same phone camera I used to pass my first and second level verification at first attempt without any issue but now because it involve bonus money they are rejecting every of my attempt all because they don't want to give me my prize money I won in their snipper contest. I know what They are now trying to do. they are trying to play the tactics of delay because they know that my claiming of the price money is timed within 30 days from the time winners list is published for the contest so that after 30 days they will now say I can't claim the money again and then they will say it is not their fault and is because I was unable to pass the verification process on time and the 30 days elapsed. Very deceptive broker. If you don't intend to give winners their price money why stating a contest in the first place. The picture I sent to them was clearly visible all information on my voters card was clearly visible and readable my face was clearly visible. Stupid broker they think that are dealing with a child. A broker like this dont want traders making money in their platform all they want is for you to deposit and loose your money in their platform.

For clarity sake I am not in the Netherlands I am in Nigeria. I just saw Netherlands in my locating after my posting I think is because of my phone browser.

19 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, the verification has been successfully completed. The high standards of verification are justified by the regulatory authorities, and we do our best to ensure a comfortable procedure for our clients.
We assure you that we do not delay the verification process in any way and accompany clients from start to finish, and the speed of passage depends on the quality of the documents provided and whether the client follows the instructions and advice.
Furthermore, we hope for your understanding and wishing you to receive the prize money as soon as possible.

Rated 1 out of 5 stars

Ponzi Scheme

I have been trading for the past 7 years and I worked with a lot of platforms as an IB, as broker and as a relationship manager the startup bonus is basically demo money is total b.s and sales tactic this is a b book platform I would highly suggest to stay away from this infact I have written a complaint to there regulated license and moreover to the SCA aswell along with screen recordings of all trades since I registered and tested.

19 May 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, we always advise reading all the conditions of bonus program before taking any actions. They are open to all users on our official website. The main purpose of the StartUp bonus is to introduce you to our platform and to allow you to participate in all the services that we provide. Then you choose a service that is convenient for you and continue to cooperate with us. The StartUp bonus gives you an increase in your deposit and provides an opportunity to test (strategies, advisors, indicators, signals), try various trading options, and psychologically gain strength by working with such an amount.
Note to the TrustPilot readers:This client DID NOT DEPOSIT HIS OWN FUNDS, and this comment is the result of inattention and/or irresponsible attitude towards the accepted terms and conditions.

Rated 1 out of 5 stars

i wanted to open an account and receive…

i wanted to open an account and receive the $1000 start up bonus but from reading the reviews a few things stand out.
1. the profits gained from the $1000 cannot be withdrawn as they say on their site. eg if you turn the $1000 to say $3000 you should have a profit of $2000 which you think you can withdraw right?
2, No you cant withdraw the profits
3. As per their agreement the profits are converted to a 100% or 110% deposit bonus.
4. So you deposit $100
5 you loose the $1000 startup bonus and your profit of $2000 is converted 100% or 110%
6 so you get a $100 or $110 with your initial deposit
7 your account balance is now $200 or $210
8 now you got to meet more requirements to get the bonus converted.
9 all this is in their terms and conditions.
my Final say is read the terms. The profits can be withdrawn but if you turn that $1000 into $100000 you only going to get 100% or 110% of your initial deposit, but as they say it is there for the experience

22 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Dear Roger,

You have correctly understood and described the terms of the startup bonus in your own words.
Please clarify for us why is your rating of us is so low? Perhaps you have some questions?
Or do you not like the terms of the startup bonus? If so, you can choose not to participate in this bonus program at all or choose another bonus.

In any case, please let us know what can improve your rating.

We would also like to note that this start-up bonus is a great way to get acquainted with the company's trading conditions without investing your own funds, and also gives you the opportunity to double your first deposit.

We are always happy to help you and wish you success.

Rated 1 out of 5 stars

3rd verification level

I really like Instaforex contests and features in cabinet but the process of verification it's absolutely frustrating since the beginning (in my case since 2013). I'm trying to get 3rd verification level of my opened accounts 3262136 and 3262139 but it is impossible to comply with the requirements. It seems that the company is unable to evolve in verification technology (Instaverify simply doesn't work) they just reject any submitted document putting all the weight on the client's side without showing any real and practical interest in solving the problem (in the space of a month I opened verified accounts at XM, Vantage, IC Trading and ICMartkets and the verification process was almost instantaneous). Right now I tried to verify my profile here in Trustpilot and it take a couple of seconds to get it verified. I really hope Instaforex fix this problems. Maybe through automation like Trustpilot and the referred brokers do. XM uses Jumio, a real-time automated ID verification.

Updated
Your answer justifies why I said that you are unable to keep up with the technological evolution of the identification process. I close my case.

16 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, unfortunately, you upload photo in a very bad quality, the information in the document is completely unreadable.
Also, we assure you that the InstaVerify application works correctly, which is confirmed by the experience of many customers.
If there are any questions, please contact our support team and tell them all the details.

Rated 5 out of 5 stars

I have been trading with instaforex for…

I have been trading with instaforex for years there is no issue regarding deposit or withdrawl, but currently i have sent an email to resolve my issue at dealer@instaforex three days ago but still waiting for the respose. they did not even the mail yet.

16 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, thank you for your feedback. Sometimes cases take more time, we are working on your issue, please wait.

Rated 3 out of 5 stars

I just opened account on instaforex

I just opened account on instaforex, but the little research I did made me discover that you can't withdraw from it
How true is this?!

Again how does the startup bonus work, and if i need to deposit to keep the startup bonus, how much do i need to deposit

14 April 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, withdrawal is possible by the same method which had used when your account was deposited.You may order a withdrawal request in the section "For traders" - "Deposit and Withdrawal": https://secure.instaforex.com/en/withdrawals There are not any fees for deposit. All withdrawal fees are submitted on the withdrawal page. Kindly check the information.
The main purpose of the StartUp bonus is to introduce you to our platform and to allow you to participate in all the services that we provide. Then you choose a service that is convenient for you and continue to cooperate with us. The StartUp bonus gives you an increase in your deposit and provides an opportunity to test (strategies, advisors, indicators, signals), try various trading options, and psychologically gain strength by working with such an amount.Here's a brief summary of how bonus works:1) The client receives a bonus on a new account. Trading is available without any restrictions, even when the account will be converted into a demo in case no deposit is made within the first 7 days.2) Unfortunately, nothing can be withdrawn without a deposit - the initial bonus will be canceled right after the first replenishment, the profit gained will be transformed to the 100% bonus on the first deposit. For example, in case of depositing $100, the Client's balance will be $100 (deposit) + $100 (100% bonus) = $200.3) The 100% bonus can be increased to 110% in case of receiving a profit of 10% from the initial bonus and depositing in the first 7 days.4) Own deposit can be withdrawn anytime. In case of any withdrawal from the Bonus account, the 100% StartUp Bonus is canceled in the amount equal to the withdrawal sum.5) The 100% bonus can be withdrawn - to do that, the client needs to make the number of transactions in the amount equal to the bonus amount multiplied by 3. For example, in order to withdraw the 100$ bonus, the client should trade up to 100 * 3 = 300 InstaForex lots.The full StartUp bonus agreement is available for reading on our official website: https://secure.instaforex.com/en/agreements/startupbonus.html
The minimum deposit is 1 USD.

Rated 3 out of 5 stars

Just a question

I'd like to ask when i make profit with the bonus provided and deposit the minimum amount allowed, will i receive my profits?

So if i got a bonus of $1000 and i make $3000 with that bonus would i be able to withdraw it?

31 March 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Hello, the main purpose of the StartUp bonus is to introduce you to our platform and to allow you to participate in all the services that we provide. Then you choose a service that is convenient for you and continue to cooperate with us. The StartUp bonus gives you an increase in your deposit and provides an opportunity to test (strategies, advisors, indicators, signals), try various trading options, and psychologically gain strength by working with such an amount.Here's a brief summary of how bonus works:1) The client receives a bonus on a new account. Trading is available without any restrictions, even when the account will be converted into a demo in case no deposit is made within the first 7 days.2) Unfortunately, nothing can be withdrawn without a deposit - the initial bonus will be canceled right after the first replenishment, the profit gained will be transformed to the 100% bonus on the first deposit. For example, in case of depositing $100, the Client's balance will be $100 (deposit) + $100 (100% bonus) = $200.3) The 100% bonus can be increased to 110% in case of receiving a profit of 10% from the initial bonus and depositing in the first 7 days.4) Own deposit can be withdrawn anytime. In case of any withdrawal from the Bonus account, the 100% StartUp Bonus is canceled in the amount equal to the withdrawal sum.5) The 100% bonus can be withdrawn - to do that, the client needs to make the number of transactions in the amount equal to the bonus amount multiplied by 3. For example, in order to withdraw the 100$ bonus, the client should trade up to 100 * 3 = 300 InstaForex lots.The full StartUp bonus agreement is available for reading on our official website: https://secure.instaforex.com/en/agreements/startupbonus.html

Rated 1 out of 5 stars

No deposit bonus scam

Please do not participate in any of their competitions its just a way to lure you in, a complete waste of time they have set of rules to protect themselves different rules from the ones you see on the adverts. silly marketing tactics

31 January 2025
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Dear Sabelo Makhoba. The Startup bonus gives customers the opportunity to get acquainted with the company's services in real conditions without depositing their own funds.

The startup bonus also gives you the opportunity to receive a 100% bonus on each deposit, while the trading conditions are milder compared to the usual 100% bonus.

Please note that upon receiving the bonus, you fully agree to the bonus terms and conditions, and right next to the "Open account" button it is clearly stated that "I understand that in order to withdraw any profit, I will need to fund the account."

As always, we would like to ask you and other visitors to this page to carefully read the accepted terms and conditions in order not to mislead other people with such comments in the future.

Note to the TrustPilot readers:
This client DID NOT DEPOSIT HIS OWN FUNDS, and this comment is the result of inattention and/or irresponsible attitude towards the accepted terms and conditions.

Rated 1 out of 5 stars

Please I want you explain for this…

Please I want you explain for this point

-transfer between accounts (my own money will transfer to my another account) why I need approval and it delay for 2-3 days
What if I face margin call and want quick deposit
- your cabinet is very bad , and wasting the time , if I need to transfer money it may take 1 hours to just request order for transfer between 5 account (need to login to every single account and a lot of steps to just request transfer
(((Wasting the time ))

- verification team ((the silly team))
Will do always silly games and not care about fix any problem they are just rejecting with no reason sometimes and ask you to wait 3 days for replying by reject the document and start again 3 days
- support team chat , very rude and a lot of time not replying and also didn’t give any solutions

10 April 2024
Unprompted review
InstaForex logo

Reply from InstaForex

Dear Mohamed,

All transfers between your accounts were carried out within the regulations that are listed on our website. If this is not the case, please provide the account numbers between which the transfers were made and there was a delay.

As for the cabinet. We would be very happy if you would give us detailed feedback on how to improve usability. We also assure you that we are constantly working to improve our services, including our personal account.

Verification takes place strictly within the regulatory authorities. Any refusal of verification is accompanied by a detailed response and recommendations.

Support staff always conduct dialogue politely and promptly. If this is not true, please let us know via complain@instaforex.com, and we will conduct an inspection to improve the quality of service.

Thanks for the feedback!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look