Loving Apartments Reviews 113

TrustScore 2.5 out of 5

2.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

We found Loving London Apartments to be thoroughly professional in every respect. Their communication was excellent and they kept us informed at every stage. They organised a key meet and greet servic... See more

Rated 4 out of 5 stars

Wonderful website, clear and easy to use -- the only thing I found kind of annoying was the amount of time they'd hold your booking for. At one point, I received an "Expiration" email after only an ho... See more

Rated 1 out of 5 stars

AS I STATED YOUR UNIT #9000 WHICH I LIVED IN NOT YOU AS YOU ARE IN THE UK IS APPALLING AND UNACCEPTABLE, YET YOU ARE DEFENDING IT. SHAME ON YOU! I PAID $1,400 US DOLLARS MONEY I SAVED AND A VACATION I... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

2 Apartments cancelled TWICE prior to our holiday. Upon their recommendation and what was left with only 6 weeks to go until our trip we booked the Prince Charles (accepted confirmation by Lovin... See more

Company replied

Company details

  1. Travel agent

Information provided by various external sources

Loving Apartments provides a simple online booking process for apartment rentals in Europe. Our clear pricing, honest descriptions, photos, and secure booking process gives our customers confidence in their choice, whether it be for business or leisure travel. Choose from thousands of stylish apartments in popular city break destinations, including London, Barcelona, Amsterdam, Paris, Prague, Madrid and many more. All hand-picked by our team, our apartments are selected for their quality, value for money, location, décor, and facilities. Our 24/7 available service ensures you will always have a friendly voice available to you - before, during and after your stay with Loving Apartments.


Contact info

2.3

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

113 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Extremely upset with customer service

Having had a successful stay I am left distraught.
Unauthorised and unexplained payment of £475.20 has been charged without explanation or warning. Having tried to call this company multiple times and emailed I have had no reply even to say the query was being investigated or to offer explanation. For a company that doesn't use answer phones I can catagorically say this is untrue. Do not trust this company with your card details. They have displayed severe administrative incompetence.

29 November 2016
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

All good so far.

So far it has been a very pleasant experience. All i have done is book an apartment! Very efficient responses to e-mails. So looking forward to my stay and hoping that the good feeling will continue with the company.

13 July 2016
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Friendly & Efficient

Have booked through this comany several times over the years and always found them to be very good. They keep you well informed of how your reservation is progressing, contacting the owner, answering questions etc. They can even arrange to pick you up from the airport and take you to your apartment ( In Sitges) at a good price. Will use this company again for my next trip in October.

2 April 2016
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Lee Jones,

Thank you for your continued support and bookings. We believe communication is the key to making the process of booking an apartment easy and enjoyable. We are here to assist and take the stress away so that you are ready to relax and really enjoy your trip.

Happy holidays!

Kate Norman
Customer Services Director.

Rated 1 out of 5 stars

Let down 5 days before holiday

Booked an apartment for 8 people in Rome in January 2015 for December 2015. Confirmation was received we paid a deposit. 5 days before we were due to arrive we called to check everything was ok for peace of mind. We were told booking was good....20 minutes later had a call to say owner had JUST emailed and said there was a gas leak! ( suspiciously more like double booked!! )Booking was cancelled couldnt get it fixed in 5 days when we were due to arrive, thought gas leaks were urgent! It was an apartment block and went to see it in Rome and block was occupied. Loving apartment didn't offer a suitable alternative it only slept 6 people but owner would accommodate 8. It was nothing like we booked a spacious 4 bedroom with ensuites they simply refunded the deposit and left us with no accommodation. We frantically tried to get apartment before we were due to fly. We couldn't get one because of the time of year. New Year in Rome, had to booked 2 separate apartments and we had to pay double. What a let down booking was through Loving Apartments for a dynamic stay apartment. AVOID BOTH COMPANIES IF YOU WANT TO RUIN YOUR HOLIDAY!!!

5 January 2016
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Keely, We are extremely sorry that the apartment manager cancelled your booking at short notice. This is a rare occurrance, but we appreciate it caused a great deal of upset for you. As is our promise to our guests if this happens, we did offer you alternatives which would have accommated your group, and we also sent other options from other companies that might have been more suitable. Unfortunately due to the time of year, there was not a wide choice available to offer. We are sorry that what we offered you felt was not suitable. If you do decide to come back to us in the future we will offer a significant discount off your next stay.

Kate Norman
Customer Services Director.

Rated 5 out of 5 stars

Easy & Efficient Process.

This is the third time I have booked through Loving Apartments for a visit to Amsterdam. The last time was 3 years ago when all went well, and I have once again found the process to be easy and efficient.

16 November 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Thank you for your glowing review, and your continued custom. We are delighted that you have enjoyed another enjoyable trip to Amsterdam - it is an amazing city. Don't forget to use your discount voucher and pass it on to friends and family so they can also enjoy a stay at one of our great locations.

Kate Norman
Customer Services Director.

Rated 1 out of 5 stars

So unprofessional, I don't recommend loving apartments to anyone.

I will never use this site again. The apartment themselves lied to me I luckily had this phone conversation recorded and I was told that considering the situation I would not be charged. I was then charged which is annoying and unfair but on top of that I contacted loving apartments to sort the situation out. They were extremely unprofessional, I felt as if there was no real effort. They wouldn't update me on anything unless I called first which I found frustrating as I would be left waiting for weeks. I could go on and on about how bad my experience was with loving apartments and I have used many sites for apartment bookings this is by far the worst. Needless to say I will never be using this site again and I honestly do not recommend this site to anyone.

28 October 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Rita,

We are sorry you feel we were not as responsive to your issues as you would have liked. Unfortunately because you had booked an apartment for 2 people, but on arrival when you explained to the manager that you were holding a gathering in the apartment and wanted to play loud music you were in breach of their noise and maximum occupancy policies and they would understandably not allow you to use the apartment for a party. This is because there are other people staying in the building whose own stays would have been adversley affected by the noise. We did liaise with the manager on a number of occasions to try to achieve a refund for you, however because of the circumstances they were not willing to offer a refund. We feel we communicated this to you in a timely manner by phone and email correspondence and we are sorry that you do not agree.

The Loving Apartments Team.

Rated 5 out of 5 stars

Used many times - excellent

I have used Loving Barcelona many times - always good
Always as described and greeters always helpful
One occasion there was problem with access due to building works and we were moved (upgraded foc) immediately
Why use an hotel when you can have an entire apartment for less money?!
I have tried others (Trip Advisor - useless customer service - AVOID) but come back here
I have no hesitation in recommending

16 June 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hi Geoff,

Thank you for your feedback and we are so pleased that you enjoyed another great stay with Loving Apartments.

Naturally we totally agree with you about booking an apartment over a hotel for space, privacy, authenticity of experience, and of course, value for money!

We look forward to welcoming you back again soon.

The Loving Apartments Team.

Rated 4 out of 5 stars

Easy to book and Great customer service

I had forgotten to write my e-mail address for confirm. The customer service was very easy to reach (no wait) and helped me promptly within 5 mintues.

14 May 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hi Johnny,

Thanks for the review. We are here to help!

The Loving Apartments Team.

Rated 3 out of 5 stars

Apartment on 75 rue Vieille du Temple 75003 Paris - smells (REF: PRS143856)

Negatives:
1. Apartment we arrived was OK but had a sewage problem related to smell that was coming from large hole in toilet where large section of tiles was removed which indicated repairmen in progress. However, company that provided apartment was refusing the obvious and didn't do anything to gracefully resolve the problem, apart from installing a smelly fragrance. Of course, no information of pending sewage works was available in apartment description on Loving apartments website.
2. Booking process is confusing which involves strange companies without "contact us" sections on their web site, that you don't expect when you book on website you, actually, found the apartment.
2. We haven't received our deposit it back yet (6 day after check out).
3. Customer service is useless as it only prepared for happy day scenarios and could not help to resolve the smell problem.

27 March 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Evgeny,

We are sorry that there were some issues that you faced in the apartment. We did contact the apartment manager as soon as you brought the issue to our attention and they sent a team in to repair the issue. Although the situation was unpleasant to begin with, they did resolve the issue and the smell soon left.

We do explain in our terms and conditions that we are a booking agent so we deal with apartment companies in the locations. As we handle the reservations and all communications we do try to minimise any confusion. Any doubts about anything, we are always contactable to explain.

The security deposit when taken as a pre-authorisation can take up to 2 weeks to return to your card, it depends upon your bank.

We hope that you do come back to us in the future, and you have been sent a discount voucher to use on any future booking.

The Loving Apartments Team.

Rated 5 out of 5 stars

Canal Holiday

We had a lovely time in Amsterdam staying at the Canal Holiday Apartment. Our host was very warm and welcoming and available whenever we had a question. There were 4 of us but we would recommend this spacious apartment for a family of up to 5 or 6 people. It was in a great location, and we walked to the centre of town several times although the tram was available regularly too.
The whole process of booking through Loving Apartments was easy and straight-forward. We would use them again.

5 February 2015
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hello Kari,

Thanks for the review, we are so pleased you had such a great time. Don't forget to use your voucher code for next time!

The Loving Apartments Team

Rated 5 out of 5 stars

Great apartment, great service and flexibility from Loving Apartments and the Owner

We needed an apartment for 5 in Rome within 24 hours: I found Loving Apartments on the web, spotted a couple of apartments we liked, but because our flights arrived very late and left very early we needed very late check in at the appartment and a very early (4.00am) check out. I called LA and spoke to Kate N. Within a few hours Kate had found, reserved and agreed with the owner the late/early timings and we booked. The appartment exceeded our expectations and we had a cracking 5 days in Rome "en famille". The booking process via the information on the website and Kate's input, was excellent, as was the apartment and its owner. I would recommend them to anyone. Jeremy S

23 October 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Sabine, thanks so much for your glowing review, we really apreciate it, and its helping guests like yourself that make the job worth while. Don't forget to use your discount voucher next time you book.

Rated 1 out of 5 stars

Should have trusted my gut instinct!

I been hunting for an apartment in Amsterdam, found the perfect one in De Pjip through loving apartments. The booking process was simple enough, but when I received confirmation from the group who had the apartment (prestige housing) the booking conditions were different to those that I had received when I payed the deposit on loving apartments. I was instructed, originally, that I had to pay the remaining balance in advance via paypal, this was fine & that I had to pay the security deposit of 300 euros in cash on arrival & this would be returned to me in cash on departure, but I was then told that they wanted the remaining balance & the security deposit together via bank transfer or paypal, but as you get charged for a bank transfer & dont really have much cover, I opted for paypal, they then told me I had to pay the 4% charge that paypal charges them for the transaction, (this was an extra 50 euros!) which I payed, I then asked for a late checkout, which was stated as being 10 euros, I was charged 30 euros! There was no-body there to greet us at the apartment, I picked the keys up from a very irritating & pretty rude women from a cafe.

But once in the apartment, I thought there was nothing to worry about, because the apartment really was lovely & we had a great stay.

But unfortunately when we left the apartment, there was nobody to return the deposit, I contacted Manuela who I had been speaking with throughout the whole booking process, she asked me how I wanted the deposit returned, I said via paypal was fine as we were leaving & alas no deposit has been returned! I have tried to contact manuela on many occasions, she has not replied, I spoke with customer services at loving apartments & the agent genuinely sounded quite concerned, but again not heard anything back, I did get an email one week after contacting loving apartments saying they were still trying to contact Manuela & it has now been one month since I was in the apartment & I have still heard nothing!

All I can simply say, is that I would never use this service again, completely untrustworthy & I should have questioned it when I started receiving all the differing information. Extremely angry & am now in proceedings through paypal to try & recieve my stolen deposit.

1 July 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Emma,

We are very sorry that the apartment management company have not yet refunded your security deposit. As you know, as Customer Services Director, I am working to secure it's return, and to understand why they seemed to have made changes to their terms and conditions when you arrived.

I think there has been some misunderstanding about the late check out.

In the terms and conditions for this apartment, charges for a late check out are not mentioned other than it can be requested - a late check in charge is mentioned and that is EUR 10.

Please rest assured that you will not be out of pocket at all, as if we do not receive a positive response from the management company we will reimburse you fully.

We are pleased that you loved the apartment and had a great stay despite the issues of the deposit and late check out charge.

Kind regards,

Kate Norman
The Loving Apartments Team

Rated 5 out of 5 stars

Website puts a smile on your face

After a seemingly endless search marathon to get two affordable hotel rooms in the centre of London I found this website refreshingly easy to use and offering exactly what I was after. Within a couple of minutes the booking was done. Will now stay in a two bedroom apartment. Brilliant! Very good service! Thank you very much. Looking forward to my stay in London.

23 June 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hi Micheal,

Thanks for the review, don't forget to check out the restaurants at Exmouth Market nearby, especially Moro.

Have a great stay.

Rated 5 out of 5 stars

Will definitely use again!

Reasy to use and fantastic prices

6 June 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Thanks Lucy - when you do, don't forget to use your Discount Voucher for money off!

Kate,
Customer Services Director

Rated 5 out of 5 stars

Very efficient

Web page very friendly, a reasonable number of options and good prices, let us see if the apartment is as it is described

26 May 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hi Juan,

Thanks for the review! The apartment should be just as described, we have had lots of people stay there and love it. Please do not hesitate to contact us if there are any issues we can help you with.

Kate,
Customer Services Director

Rated 5 out of 5 stars

Easy Online Booking

We have just booked two apartments for a ten day stay in London this summer. We have used Loving Apartments before and had a good experience. What made this booking experience so easy was the "groups" tab on the Loving Apartments website. This allowed me to book multiple apartments in the same building with ease. I did not find this feature on any other apartment rental website. I also love that the apartments listed as available actually were available at the prices listed. On other websites, I sometimes found "available" apartments were rented or the prices had changed. Thank you Loving Apartments for making the booking process so easy.

15 May 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Hi Sarah,

Thanks for the feedback, we hope you have a fabulous stay in London!

Rated 5 out of 5 stars

Great option for holiday travel

We used Loving Apartment recently for a stay in Amsterdam. We found the experience excellent from start to finish. Website is easy to use and a couple of minor points were dealt with efficiently with the team over the phone and on email. The logistics of the visit was very smooth and the apartment itself was lovely. We think this is a very cost effective way of staying overseas and prefer it to a hotel.

15 April 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Thanks for your feedback Andrew, we really do appreciate it.

We look forward to welcoming you back soon.

Kate,
Customer Services Director

Rated 3 out of 5 stars

Too many problems for such a big price.

Myself and my 8 friends stayed in the Barcelona apartment I was not impressed with the first impressions of the apartment. We were shown around at lightening speed and the foul odour from the main bathroom was overpowering. There was no linen or duvets for 2 of the beds which only arrived after we had to ring and remind the manager. After this we went to buy food to cater the apartment and when we went to store the food we found that the freezer was mouldy and the upstairs toilet was leaking all over the floor. We had to use towels provided to mop it up (meaning we to share towels as we had used the provided ones to clean up the bathroom) and despite contacting the manager who described it as a "small leak", he reassured us that the leak would be fixed. He never returned. The first morning we were there we were shocked to have no hot water and then we went to have a hot drink only to be shocked to find the metal kettle full of mould. We rang the UK hotline on a number of occasions who were helpful but they did not get in touch with the Barcelona manager on the last occasion we rang them as they said they would. We paid a lot of money for the apartment and on check-out the manager walked in and checked the apartment straight away with no questions, nor did he ask if we were satisfied with our stay. I would not pay to stay in this apartment ever again and if I did ever have the opportunity to stay in the future then I would expect major improvements to be made.

15 April 2014
Unprompted review
Loving Apartments logo

Reply from Loving Apartments

Dear Kirsty,

We are really sorry that you experienced these issues, and we agree with you that they are not acceptable, and as you know we have taken action in this regard.

We are pleased that you are happy with the refund we made and the discount voucher we have sent to you.

We are looking forward to welcoming you and your friends and family again in the near future.

Kate,
Customer Services Director

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look