Plunge Reviews 462

TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 371 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently highlight the staff for their exceptional helpfulness and positive demeanor, making interactions pleasant and productive. Many people appreciate the personalized and understanding approach of the customer service team, often describing it as excellent and responsive. Reviewers are particularly impressed with the quick response times and the smooth overall experience, noting that the company often goes above and beyond expectations. However, some customers also noted significant issues with product reliability, experiencing frequent malfunctions and a need for repairs, with some products breaking down multiple times within a short period. There were also concerns regarding customer service, with some people reporting slow response times, difficulty reaching support, and a perceived lack of clear instructions or effective solutions for product issues.

What people talk about most

Product

Clients share ambiguous opinions on product. Many customers express satisfaction, highlighting the product's... See more

Customer service

Reviewers mention ambiguous feedback about customer service. Many customers express significant frustration,... See more

Quality

Customers had ambiguous experiences with quality. While some reviewers praise the craftsmanship, durability,... See more

Service

Reviewers highlight ambiguous aspects of service, with many expressing significant frustration over poor... See more

Staff

People report positive experiences with staff. Customers frequently praise the helpfulness and responsiveness... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Hi Mike & Ryan, 5 stars would have been my rating if only when you unselect the shipping insurance it stays unselected. Also no military discount offered. Not expected, but always appreciated whe... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Ordering was easy and your people helped me change shipping address which was appreciated. Making appointment for a call was different. It was a delay in me relaying my desire for a change in the... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The guy talked to by text and set up my invoice and made purchase simple. The downside is the shipping of the plunge itself does seem to be slow.

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Prompt shipment was a selling point. Seeing a sauna in person was problematic even in the Seattle area, so i can’t give it five stars.

Company replied


Company details

  1. Wellness Programme
  2. Exercise Equipment Shop
  3. Sauna
  4. Spa and health club

Written by the company

At Plunge, we’re on a mission to help people unlock greater resilience, faster recovery, and sharper mental clarity. Through our high-performance cold plunges and saunas, paired with the #1 contrast therapy app, expert guidance, and our passionate member community, we aim to make the benefits of cold and heat immersion more accessible, effective, and enjoyable for all.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

462 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 94% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed

I’ve had the Plunge sauna for about two weeks and was initially satisfied with the setup and overall experience. However, a major issue quickly surfaced: whenever it’s windy, the sauna door swings open and shut on its own. This not only disrupts your ability to relax but also creates concern that the door could be damaged or ripped off the hinges. I attempted to resolve the issue myself by using magnets to keep the door secure, but because the door doesn’t align properly with the frame, the magnets couldn’t be installed effectively.

When I contacted Plunge for help, the customer service process was extremely frustrating. Their support system required starting with email, and each response took about 48 hours. After several rounds of slow communication, I finally received a phone call from a representative, Caitlin. Although she attempted to help, the instructions she provided for tightening the hinges were incorrect. She then sent a video, but that still didn’t fix the problem.

I requested to speak with a manager, hoping for a more meaningful solution. Instead, the manager—Kristen—was dismissive and unprofessional from the start. She insisted the wind issue was an “act of God” and therefore not something the company was responsible for addressing. She refused to consider the possibility of a defect, made it clear she wouldn’t allow the issue to be escalated further, and stated that returns were not accepted because the sauna had already been assembled. Her tone and unwillingness to listen left me feeling disrespected and unsupported, especially considering the significant cost of the product.

I believe an outdoor sauna should be designed to withstand typical weather conditions, including wind, and other sauna brands include magnets or similar features to prevent this exact problem. Overall, the experience with Plunge’s customer service turned a positive product experience into a highly disappointing one. I will not recommend this product because of the customer service.

24 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi David,

I have read your review and gotten detail into your history with us.

I do see our manager team did try to provide a resolution regarding an automatic door closer for your unit which you did so choose to decline.

We do strive to provide multiple paths to resolution for our customers and do feel we have tried to assist in that regard.

We do hope we can find a path to resolution for you and are here to provide correspondence as needed.

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

We wanted to love the Plunge

We wanted to love the Plunge, but the experience has been terrible. Repeated malfunctions, a warranty canceled by Plunge without our consent, and months of back and forth with no accountability. XCover confirmed the cancellation was their error, yet no one will fix it. Buyer beware.

22 October 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi David,

I hear your frustration. If possible, I would love to look into this further for you. If possible to respond to this thread with a good email address for you, or to outreach at

support@plunge.com I can look into this further for you. Thank you for your help as we assist further.

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

All around great experience

Detailed description. Depth of options. Quality across the line. Competitive against other quality options on the market. Great content on YouTube via influencers explaining, testing.
All around - great job.
Having a special and BF 0% financing - winner!

23 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi KT,

We strive to be the very best contrast therapy option out there on the market and that means all of the things you mentioned above, and more.

We pride ourselves on the network of content, supporters and cold plunging community we have created and are so stoked to have you be part of it.

Welcome and happy plunging!

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Do not recommend this company

We owned two tubs for our business from Plunge. We have entered 5 total help calls in 1.5 years. Recently, i paid $850 for a repair and 30 days later the plunge broke in the exact same manner. Their customer service process is slow and the only way to talk to a person is if you go through sales, not service.

Not worth the money!!

21 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Keith,

Thank you for taking the time to share your feedback.

What has been described is not the experience we want for our customers and our commercial partners.

To best assist we would like to verify warranty coverage with you, and if confirmed, we want to make this right by upgrading you to our new Gen 2 chiller system.

We also want to improve your communication experience. I would like to connect with you directly to verify your warranty details and discuss this upgrade. Please use the link below to schedule a call at a time that works for you:

https://calendly.com/d/cr67-pgk-zbh/plunge-commercial-support

We are committed to turning this experience around for you. We look forward to speaking with you soon and can also be reached at:

support@plunge.com

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Purchased a Plunge Pro XL in September…

Purchased a Plunge Pro XL in September 2022 for $7,939 (delivered Nov 2022).

While awaiting delivery, Plunge ran a free 5-year warranty promotion; I called customer service and was told it would be added to my order.

For the next three years Plunge honored that warranty without issue — replacing multiple Inkbird controllers, a pump transformer, and an entire chiller.In October 2025 the unit began leaking badly, became excessively noisy, froze internally, and suffered a broken support leg. I was forced to move it outside.
I contacted support again and was told the 5-year warranty “never existed” and that all prior repairs were done “by mistake or as appeasement.”
Support repeatedly refused any further help and told me to buy a third-party chiller on Amazon for $1,700+.

Their Service Manager wrote: “Over time, it’s expected that certain components like the Inkbird may need to be replaced.”

I have emailed CEO & co-founder Ryan Duey directly no fewer than a dozen times (including forwarding the full support thread) and have never once received any acknowledgment or reply even though service confirmed his email address as correct.

After honoring the warranty for three full years, Plunge reversed course, abandoned an $8,000 unit that is now a leaking, noisy mess, and the CEO has completely ignored the situation. Extremely disappointing experience.

RESPONSES BELOW TO PLUNGE RESPONSE:

1. Plunge previously acknowledged a warranty on file. Over the last three years, your support team repeatedly confirmed my warranty and sent replacement parts without ever stating it was a goodwill exception or that no warranty existed. At no time was I informed there was no warranty until now. This establishes an implied warranty under Magnuson-Moss—especially given that the unit has never functioned properly since delivery.
2. If documentation was needed, that should have been raised when Plunge previously honored multiple repairs, not after retroactively reversing the position.
3. Plunge advertised a free five-year warranty in late 2022. A simple, common-sense question remains unanswered: did Plunge publicly offer this program? If so, it is reasonable to expect the company to stand behind the commitment even if an internal record is missing—especially with a premium-priced product.
4. Most concerning: I have written emails from Plunge stating that “parts are expected to fail,” and after only three years, Plunge is unable to replace its own chiller and directed me to purchase a third-party unit on AMAZON. That is not consistent with the level of quality or support customers reasonably expect.
5. Even though implied by Plunge, Ryan NEVER once responded, spoke with me, wrote back or communicated to me.

To be clear: I am not asking for exceptions—only for Plunge to honor the warranty that was repeatedly acknowledged in past correspondence and resolve a unit that has never worked properly.

My experience is not isolated, as reflected in other recent TrustPilot reviews.

31 October 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Rob,


Follow-up to response:

Can you provide your email address to us Rob so I can check in on this further and provide an outreach as well?

Thank you.

-Plunge Customer Support


I am writing to follow up regarding your recent review, experience and correspondence with our founder. Together, we reviewed your account history and the situation regarding your warranty status.

We confirmed that we do not have an extended warranty on file for your order.

Ryan noted that while we have honored your previous repair requests over the last three years, these services were performed as gestures of goodwill to take care of you as a customer, based on your word. However, when we requested documentation or proof that warranty we did not receive anything to validate it.

Because we are unable to verify the existence of an extended warranty in our system or through provided documentation, we must adhere to the official record, which indicates the unit is now out of warranty.

If we can assist further in any regard, please do not hesitate to reach out to us at:

support@plunge.com

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

My experience with Plunge has been…amazing.


My experience with Plunge has been tiptop from the beginning all the way through getting my Plunge and my new Sauna:and being able to know and see firsthand
that I have the best quality equipment available. The sales staff was extraordinarily helpful. My man Jonathan was a wonderful to work with and provided everything I needed to make the Plunge experience top notch: he was comforting and charming in guiding me through the whole process as he knows his stuff and he’s got a lot of experience and all the ins and outs of the Plunge and sauna installation experience, I can’t recommend Jonathan and the whole Plunge infrastructure highly enough —and if you get a chance, try to hook up with Jonathan, he’ll take care of you in what initially seemed a daunting process, but he turned it into an amazingly easy, fun and enjoyable process.

20 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Robert,

Wow, thank you for that amazing review! We are so happy to hear your experience has been top notch and that Jonathan was able to provide you with such a great introduction to Plunge!

We love to hear how our processes and team members help make becoming part of the Plunge family so easy and seemless.

Thanks again, Robert!

-Plunge Customer Support

Rated 3 out of 5 stars

Plunge:10 - Delivery: 2

everyone on the Plunge side of things was great. The delivery/logistics and the communication associated with that aspect of the purchase was horrible.

12 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Matthew,

Although we are happy to hear that your experience with us at Plunge, we would love to gather some more feedback on the delivery and logistics experience you had.

We are here to support in anyway we can at: support@plunge.com

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Massive confusion between the logistics…

Massive confusion between the logistics company, delivery drivers and now install team. Whole experience to shop was great and then completely killed by a terrible delivery experience

Update: what plunge responded is entirely inaccurate. The delivery company hasn’t delivered the Sauna and it’s still pending their coordination

Update 2. Finally got a hold of a human. She was lovely, still no sauna but hoping this all gets resolved

5 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Tim,

I do see your sauna was received and our team is in the process of coordinating that setup for you.

Please do not hesitate to reach out to us upon completion of setup if anything is ever needed and we hope to improve upon the 1-star you feel you have experienced thus far.

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

The customer service is horrible

The customer service is horrible. They refuse to call you to discuss anything. They would rather do anything than to get on a phone call with you. I've begged them.....they just won't do it.

3 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Eric,

We are here to help. I do see our support agent is in contact with you and has attempted outreach.

We also have launched a new system where you can now schedule calls with us.

I have provided that resource below.

https://plunge.com/pages/schedule-a-support-call

Please do not hesitate to reach out if we are able to assist you further, Eric.

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Bought an all in plunge had it for 10…

Bought an all in plunge had it for 10 months kept it inside and did everything. Chiller goes out and they said since I was not connected to the app warranty is void and refuse to do anything. Heard this after I bought it from 2 other people. Shit product they scam you into buying their products after purchasing to. AVOID DO NOT EVEN CONSIDER IT. WASTE OF MONEY

15 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Zachary,

Once again thank you for sharing your feedback. We understand your frustration regarding the failure of your chiller, and we want to address the situation transparently.

After reviewing , we feel it is important to clarify the specific reason why the warranty claim was denied in this instance, as it was not simply due to app connectivity.

Our review of your setup revealed that the unit was installed inside an extremely small room or closet.

Like any refrigeration or cooling system, the Plunge chiller requires adequate space and airflow to exhaust hot air. When a unit is placed in a confined space without proper ventilation, it effectively "suffocates" the machine. This causes the internal components to overheat and eventually fail.

Our installation guidelines and user manual provide specific spacing and airflow warnings to prevent this exact type of damage. Unfortunately, because the failure was a direct result of operating the unit in a restricted environment that violated these guidelines, it could not be covered under warranty.

We stand behind our products when they are installed according to the necessary specifications to ensure their longevity.

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely loving the plunge pod with…

Absolutely loving the plunge pod with its vertical style submersion. I went with a cheaper on a couple years ago and it was a terrible purchase and experience. So glad I took the plunge on this one.

12 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Mitch,

We are so glad to hear you are loving your Pod!

We pride ourselves on providing a top notch buying experience and are so glad it was a better experience than you had with a previous provider.

So glad you took the plunge, Mitch!

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

They were great

They were great

14 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Zoe,

Thanks so much for the positive review! We are always here to provide an exceptional experience.

Thanks again!

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Have had multiple issues with leaks and…

Have had multiple issues with leaks and components. They happened within the first year. I was told the leak was not an issue. The component failure was after the first year but just barely. Had to pay for that repair and working with customer service is awful. You can not get anyone on the phone.

The main leak that needs repairs is now going to be $3000 more. At this point I am going to have to take it to the dump. I do not trust that paying the $3000 will not lead to the same problems or others as the technician (contractor for Plunge) has told me he has to fix a lot of these. For the price of the product it should be the Gold Standard. Unfortunately it doesn't come close! DO NOT GO WITH THIS BRAND!!!

11 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Paris,

I am so sorry to see you have not had the experience we would want for.

We appreciate you providing this review for us regarding your experience and allowing us the opportunity to review and assist further.

We have switched to call scheduling at this time and have provided that resource below if ever needed:

https://plunge.com/pages/schedule-a-call

I do want to make sure that you were fully and properly assisted and make sure everything has been resolved for you.

If you may be able to please respond to this post with your original order information or support ticket number, I will be able to look into this.

We will look for an update and appreciate your help.

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Amazing experience

Amazing experience. I work with Jonathan to get my sauna and the plunge. It was great deal and fast shipping. Thank you a lot.

6 November 2025
Unprompted review
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Ellen,

So glad to hear you were able to enjoy our Black Friday pricing for your sauna and plunge. I will make sure Jonathan receives the positive feedback as well.

We hope you continue to enjoy contrast therapy setup and welcome to the Plunge family!

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Delivered and working as promised

Delivered and working as promised. Only on Day 2, but love it so far.

6 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Jim,

We are so glad to hear the delivery was smooth and after a few days you are loving it.

Welcome to the Plunge family!

-Plunge Customer Support

Rated 4 out of 5 stars

Scheduled a call

communication could be worked on to allow for a more seamless venue. That being said the team responded,listened,and took care of my issues entirely,and in a timely manner. I am happily awaiting my second Plunge purchase. Thank you.

2 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Robert,

I cannot thank you enough for letting us assist you in getting this fully resolved for you. Your responsiveness and assistance in us getting in touch is so greatly appreciated.

We also appreciate the constructive feedback as we always strive to provide a seamless customer experience.

Please do not hesitate to reach out if anything else is ever needed.

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Ease of purchase

Process to purchase was easy and painless

1 November 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Ross,

That is great to hear! Our amazing sales team is helpful, knowledgable and accessible.

Please let us know if we can ever help you further! We are here to help.

Thanks again, Ross!

-Plunge Customer Support

Rated 3 out of 5 stars

Sales experience is exceptional, delivery another matter

Sales experience is exceptional. However, your delivery service, OmniLogistics just asked me to fill out a 5 page survey without indicating which piece of the sauna, plunge, shower unit it’s referring to.

I haven’t ever had to fill out a 5 page google document for a delivery. They can call me

24 October 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Matthew,

We are glad to hear the sales experience was such a positive one for you!

We are always looking to improve our customer experience and although the delivery companies do have their own processes, we will be sure to relay this feedback to them.

Welcome to the Plunge family and please do not hesitate to reach out if anything is ever needed.

Support email address: support@plunge.com

-Plunge Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Can’t get ahold of anyone to schedule…

Can’t get ahold of anyone to schedule delivery…

22 October 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Kristen,

I hear you. We are here to assist however needed.

Below is a Calendly link that can get you scheduling with our team to help assist in any manner needed.

https://calendly.com/d/cv4y-fpg-mkw/plunge-support-2

We look forward to assisting you further, Kristen.

-Plunge Customer Support

Rated 5 out of 5 stars

Plunge is a company you and believe in

I'm a believer that companies (and people) demonstrate what they truly value and how great they are when not everything goes smoothly.

The initial deliver of our plunge was faster than I expected and I was pleasantly surprised. The shipping and delivery company used (at least here in Colorado) were both great. People were friendly and communicative.

But when our plunge arrived and delivered into the backyard, I noticed some damage. It was just on the lower corners, mostly couldn't see it unless you where looking for it, but one corner in particular had some lamanent damage and was peeling slightly. I took pictures and sent them in to Plunge.

It initially took about 36 hours before I heard from anyone. I'm an impatient person so initially this didn't sit well. But, when I did hear from someone (turns out her name was Kristin and she was so helpful), they offered me a credit without any fight at all.

Here's where Plunge really demonstrated how they stand behind their product and client experience. I told Kristin that rather than a credit I would be interested in an upgrade of my chiller to include a heater (we have a hottub so I didn't buy initially, but not until delivery did I realize (after a lot of research) that the warranty may not be covered with our plunge outdoors over the winter, without the heater in the chiller).

Kristin met with her team, she called me and left me a voice mail. When we spoke the next day, she "Because of the slight damage to the lamanent we are concerned about longer term cracking and peeling, so we are sending you a brand new plunge and we will upgrade your chiller to include the heater. It will ship Monday."

Having owned multiple businesses myself, I can be a pretty demanding customer. I want pay for quality and work only wth companies that stand behind their product and service. My experience with Plunge has me a beleiver, not just in their product, but in their company.

And by the way, while I've only owned it for a week, the product is awesome. Easy to set up, instructions are super clear, and WAY BETTER EXPERIENCE than an inflatable.

22 October 2025
Plunge logo

Reply from Plunge

Hi Matthew,

Wow. Thank you so much for taking the time to write such a detailed and thoughtful review.

We are so proud happy to hear your experience with the Success team was so helpful and positive.

Your request for the chiller upgrade with the heater gave us the perfect opportunity to show you how we operate.

Your perspective as a former business owner and "demanding customer" makes your endorsement even more valuable. We want to be a company you can believe in, one that truly "stands behind their product and service."

We are always here to assist further if ever needed, Matthew. Thanks once again.

-Plunge Customer Support

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look