Remit Home Reviews 1,259

TrustScore 3.5 out of 5

3.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Remit home is making my life so easy I can solve problems out so quickly, my family would get the money instantly just after the transaction. Thanks so much

Rated 1 out of 5 stars

This guys are scammers the took about 1600 pounds and for days and kept telling me they were precinct the money please avoid them They are scammers.They kept reassuring and telling lies .they annoyi... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I had a great experience with Remit Home. My transfer was temporarily held due to an oversight on my part, but Mr. Talha handled my case efficiently and resolved the issue in a very professional manne... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

On Friday, 6th February 2026, a concerned manager of Remit Home called me to try to overturn my mistrust caused by my problem which started on 25th January. Although I received a refund, he didn’t l... See more

Company replied

Company details

  1. Money transfer service

Written by the company

Remit Home is a secure money transfer service based in Keighley, UK. We are regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and HM Revenue & Customs (HMRC) for international money transfers.


Contact info

3.3

Average

TrustScore 3.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Held Transaction and Extremely Slow Customer Support

I had a very bad experience with Remit Home.
My transaction (Reference Number: BDP6732372254) has been held for many days without any proper explanation or update.
They asked me for location verification, which I completed, but after that there has been no response at all. Customer service is extremely poor. They reply very late or sometimes don’t reply at all. The app is very frustrating and keeps causing issues. Keeping money held for so long, even after completing all required verification, is completely unacceptable and unprofessional. If they cannot process my payment, they should cancel the transaction and issue a full refund immediately. I do not recommend this service unless they seriously improve their customer support and response time.

1 April 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Syed Tanvir, we sincerely appreciate you sharing this feedback, and we understand the importance of a Rapid Settlement Pipeline for your transfers. At Remit Home, the Safety of Customer Funds is our absolute priority, which is why certain transactions undergo a routine Verification Stage to ensure all details align with essential Financial Guidelines.
Our Internal Logistics Audit confirms that your case is currently with our Compliance Department for a final review. While we strive for immediate delivery, these security protocols are a mandatory part of our Strict Compliance Framework to maintain our status as a secure Home of Trust. We are working to resolve this as quickly as possible and will provide a Material Update if any further details are required. For direct assistance, please reach our Professional Care Team at +44 1535 553402 or via our In-App Chat Service.

Rated 1 out of 5 stars

Unfortunately,poor customer service

Unfortunately,
They even not deserve 1* as well.
Guys beware they are not professional held your payments for weeks and when you rang them keep lying it's gonna be clear after 8pm which is not happening since last 5 days .
Shame on you guys and your service.

1 April 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Mr. Ghulam, we sincerely appreciate you sharing your feedback, though we kindly request that all communication remains professional so our team can assist you effectively. At Remit Home, we operate as a secure Home of Trust, and we are pleased to confirm that your transaction has now been Released and Successfully Processed.
While we strive for a Rapid Settlement Pipeline, certain transfers require a routine Verification Stage to ensure the Safety of Customer Funds and meet essential Financial Guidelines. Throughout this process, our Customer Care Team remained fully engaged to provide updates as your details were finalized. We understand the importance of timing, and our Internal Logistics Audit confirms your capital has reached its destination. For any further assistance, please contact us directly at +44 1535 553402 or via our In-App Chat Service.

Rated 1 out of 5 stars

AVOID. Possible Scam. Money held for over a week with no delivery

I sent with Remit Home. One week later, the money had still not arrived. When I contacted Remit Home for answers, I was met with nothing but excuses and delays. Every time I asked for a refund, they refused and kept stalling.

When I escalated my complaint, they blocked my account — which tells you everything you need to know about how they treat customers who push back.
I had to contact my bank and Trading Standards just to try to recover my own money. As of writing this review, I am still waiting for my refund.

This company should not be trusted with your hard-earned money, especially when sending to family back home who are depending on it. The stress and anxiety this has caused is unacceptable.

Do your research before using any money transfer service. Read the reviews first. I wish I had.
I will not be using this company again and I strongly urge anyone — especially those sending money to Asia — to look elsewhere. There are far more reliable and regulated services available.

1 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi JM Brown, we sincerely appreciate you sharing this feedback. At Remit Home, we handle every transfer with immense care and want to clarify that we have no record of any transaction or account under this profile experiencing these issues.
As a regulated provider, we follow strict safety guidelines to protect all customer funds. We do not block accounts for raising inquiries, and we take all refund requests seriously. Since we cannot locate your specific details, please contact our team directly at +44 1535 553402 or through our in-app chat so we can look into this immediately. We are here to help resolve any concerns you may have.

Rated 1 out of 5 stars

Fraudsters

They have now disabled their telephone number.
Terrible customer services. They are holding our money and their phone line is not even going through.

Their app is also not working today 31/03/26.

My wife sent the money (5 transactions) under Mary Boachie. We have been speaking to you for 3 days. Since replied to my message, I can log in but my wife's account is not working. We have even sent bank statements as you requested.
Remit home is a scam. Don't worry I've got a reference for you from FCA 212173700.
This has been your method. Countless people are complaining that you are holding their monies.

31 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Mr. Christian Boachie, we sincerely appreciate your feedback and want to clarify that our Home of Trust is fully operational. Our Real-Time System Monitoring confirms that our app and digital services are functioning correctly today, 31/03/2026, as a stable Going Concern.
We have no record of any funds being held under this profile, and our Internal Logistics Audit shows no current technical restrictions on our side. Please contact us directly at +44 1535 553402 or via our In-App Chat Service so we can conduct an immediate Material Investigation into your specific case.

Rated 1 out of 5 stars

Very terrible customer service

Very terrible customer service. Dont relia on them if you have something urgent you want to deal with

28 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi there, we sincerely appreciate your feedback and deeply regret any stress regarding the timing of your transfer. At our Home of Trust, certain urgent transactions must undergo a routine Verification Stage to meet mandatory Financial Guidelines and ensure the Safety of Customer Funds. Please contact our Customer Care Team directly at +44 1535 553402 so we can conduct a Material Investigation and prioritize a resolution for you.

Rated 1 out of 5 stars

In response to my latest review

In response to my latest review, the reply by remit home reflects their even worse performance.
It said my transaction was refunded whereas it was paid but with a lot of useless details and time delays.
Instead of defending a mistake they should rather look inwardly and try to improve their customer service.
They should take it as a wake up call.

25 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Nadeem, we sincerely appreciate your follow-up, and we want to clarify that our previous update was part of a broader Internal Logistics Audit regarding various transaction statuses. At our Home of Trust, we handle every case with Immense Care, and we are pleased to confirm that your funds have been Paid Successfully as intended.
While we strive for a Rapid Settlement Pipeline, certain complex transfers require an extensive Verification Stage to meet mandatory Financial Guidelines. We have utilized your feedback as a key Performance Indicator to further refine our Stakeholder Perception and ensure our Material Confirmations remain as precise as possible. Should you require any further validation or a confirmation receipt, please contact our Professional Care Team directly at +44 1535 553402.

Rated 1 out of 5 stars

Very bad service

I have done a transfer for 4days now and they wouldn’t pay to the recipient. I have had lots of chats and phone calls to the with no better story from them. They are still holding my money. Bad service ☹️👎

27 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Francis, we sincerely appreciate you sharing this, and we deeply regret the frustration caused by this delay. At our Home of Trust, we handle every transaction with Immense Care, and we want to assure you that your funds are scheduled to be Finalized Today following a significant Beneficiary’s Network Provider restriction.
While we strive for immediate delivery, certain external hurdles within the Banking Network Pipeline can cause a transaction to be held at the Verification Stage. Our Internal Logistics Audit has been working diligently to bypass these third-party connectivity issues to ensure the Safety of Customer Funds. We appreciate your patience while we resolved this with the provider, and if you require a Material Update or confirmation receipt later today, please reach our Professional Care Team directly at +44 1535 553402.

Rated 1 out of 5 stars

I sent money this morning and recipient…

I transferred money since yesterday and recipient has not received it yet. Remithome, I hope you are are not scamming me. Please let me hear from you or refund me back my money.

27 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi there, we sincerely appreciate you reaching out, and we understand the concern regarding your transfer. At our Home of Trust, we handle every transaction with Immense Care, and we want to assure you that we are a secure Going Concern committed to the Safety of Customer Funds. While we currently have no record of a delay under this profile, certain transfers can be held at the Verification Stage to meet mandatory Financial Guidelines. Please contact our Customer Care Team directly at +44 1535 553402 or via our In-App Chat Service so we can conduct a Material Investigation and provide an immediate update or a Refund in Line with Our Policy.

Rated 1 out of 5 stars

My the worse experience with you guys

My experience with you guys are the worse in the world,whenever I make transactions I always have to call them before it goes through my first experience it took 3 days for it to go through and the second took 4 hours and my third is today ,I made a transaction from 6:30am and it’s 2:52pm as I’m typing this the transaction is still on processing and whenever I call them ,the tell me they’re working on it ,same story all the time ,I have called them 5 times today and same old story ,they do not text or email you about anything if there’re having issues,at least call the customer and explain to the customer why the is a delay ,the services are poor ,I won’t refer them to my worse enemy,these things are very frustrating.

27 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi there, we sincerely appreciate you sharing this experience, and we deeply regret the frustration caused by the delays in your recent transfers. At our Home of Trust, we handle every transaction with Immense Care and treat each case specifically to ensure the Safety of Customer Funds. While we strive for immediate delivery, certain transactions require a routine Verification Stage or a manual Internal Logistics Audit to meet essential Financial Guidelines. We currently have no record of your specific case under this profile, so please contact our Customer Care Team directly at +44 1535 553402 or via our In-App Chat Service so we can provide a Material Update and resolve this for you immediately.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely terrible

Absolutely terrible, disgusting service from Ramit Home. I honestly regret ever trusting them. They called me themselves promising “the best rate” and convinced me to send money through them—big mistake.

I sent £2,000 last night for my brother’s urgent medical treatment, thinking it would go through quickly like any normal money transfer service. Instead, they just HELD the money for no reason. No warning, no proper explanation, nothing.

Now my brother has been stuck in the hospital for over 12 hours without getting the help he needs because the money hasn’t arrived. Imagine being responsible for that kind of delay when it’s a medical emergency—completely unacceptable.

And instead of fixing the issue quickly, they started asking me for ridiculous things like my bank statements, my income, what I do for work—like WHY?? This should have been sorted instantly, not turned into some interrogation while someone is literally waiting for treatment.

I’ve sent everything they asked for and STILL nothing has been resolved. This is beyond frustrating. Other services like Lempfi send money almost immediately, so what exactly is Ramit Home doing with people’s money?

This is hands down the worst experience I’ve ever had with any financial service. Avoid at all costs. I would NEVER recommend this company to anyone. Total nightmare.

27 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Spicely, we sincerely appreciate you sharing your experience, and we deeply regret the stress this situation caused during such a critical medical emergency. At our Home of Trust, we hold the highest respect for the urgency of your brother's treatment, which is why our Professional Care Team worked to finalize the transfer as soon as the mandatory Verification Stage was completed.
While we strive for immediate delivery, certain transactions require a routine Confirmation of Details to meet essential Financial Guidelines. Following your response on the 27th of March, our Internal Logistics Audit successfully cleared the funds for payment on the 28th of March. We understand these security steps can feel like an inconvenience during a crisis, but they are vital to ensuring the Safety of Customer Funds and the integrity of the Banking Network Pipeline. For any further support, please reach us directly at +44 1535 553402.

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed

Very disappointed. Will advice customers to be careful of scam and fraudulent activity. Very dishonest company.

3 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Elizabeth, we take pride in our Solid Track Record and the integrity of our financial operations. We have confirmed your funds were Refunded on 23/03/2026 in line with our Policy Timeline following a Beneficiary’s Network Provider restriction. Should you have any further issues or need a confirmation receipt, please contact our Customer Care Team directly at +44 1535 553402.

Rated 1 out of 5 stars

Not efficient enough service …

Very bad experience with the company so far twice I have transferred money one was last month and recent one was yesterday and I'm yet to receive the founds and when I contacted them they told me they are dealing with it for how long to receive the found I don't know and I'm desperate for the money for my holiday

25 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Michael, as the Home of Trust for global remittances, we take pride in our Rapid Settlement Pipeline and were pleased to see your funds Credited Successfully on the same day. Our Internal Logistics Audit confirms the delay originated within the Beneficiary’s Banking Network, which is an external factor we worked diligently to resolve. We understand the urgency of a holiday and are glad our Real-Time Processing ensured your capital was finalized as a Trusted Partner should. Should any future network hurdles arise, please contact our Professional Care Team directly at +44 1535 553402.

Rated 1 out of 5 stars

One the worst money transfer companies

This is genuinely one of the worst money transfer companies I have ever dealt with and if they continue like this, it’s hard to see how they won’t eventually collapse.

They have held my money for over 3 weeks with absolutely no resolution, and despite repeated promises, my refund has still not been processed. Every interaction is the same empty assurances, no accountability, and zero urgency. You’re told someone will “get back to you,” but nothing ever happens.

What makes it worse is the excuses. Completely bogus reasons that change depending on who you speak to. There is no transparency, no ownership, and clearly no proper system in place to handle customer funds.

Let’s be clear , they took my money in seconds. Instantly. But when it comes to returning it after failing to deliver the service, suddenly it takes weeks? That’s unacceptable and raises serious concerns about how they manage customer funds internally.

A refund is not a “priority queue” situation. If you cannot complete a transfer, you return the money immediately. The fact this has dragged on well beyond their own 5–7 day timeframe is beyond unprofessional: it’s alarming.

At this point, it feels less like incompetence and more like a systemic issue within the company.

Avoid this company at all costs. No exchange rate is worth the stress, the delays, and the risk of not seeing your money again. No one here in the UK to speak with either , calls centres are in India and no seems to know what they are doing

After reading your response, and hearing from your customer service team. I can now confirm that you are the worst money transfer company out there. None of your staff are competent and definitely will say no one should , I repeat. If anyone is reading this they shouldn’t risk sending their money through Remit Home. Everyone keep going round in circles and been passed around to “floor managers” who supposedly are handling my refund query but then keep saying case is under investigation. I may need to report with evidence to the FCA for this nonsense …..

You may need to train your staff and who ever is handling your chats because this isn’t it.

No one should risk sending their money because it’s long trying get a refund. Following procedure shouldn’t take 3 weeks to refund money and also …. Why would status of a refund say “refunded” when no money has been received ?

3 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Telvin, as an FCA Regulated Business, we take any allegations regarding our standing as a Going Concern with the highest seriousness, as we take pride in our Solid Track Record of delivery. We have tracked your funds and confirmed the delay was caused by a Beneficiary’s Commercial Account restriction, and we are currently finalizing your Refund in Line with Our Policy through a secure Internal Payout Validation. While we strive for speed, this stage within the Banking Network Pipeline follows strict Financial Guidelines to ensure the capital returns safely to your UK account as a Trusted Partner should.

Rated 1 out of 5 stars

Becareful with Remit Home

After stopping using the company to transfer funds to Ghana due to many fsilures to pay my beneficiaries, i got a phone call from the company advising me their service is back and all past problem resolved and no more delays in paying beneficiaries in Ghana. I took their word for this, l was wrong. I initiated a transaction on 21st March 2026. Until writing this report, 24th March 2026, the funds have not been credited to my account in Ghana. I approached the company about this who asked for evidence that the fund has not bee credited to my account. Their record however says it has been paid. I procided the evidence and they pleaded with me to allow the weekend to pass and thst they funds would be ceedited monday morning, 23rd March. The funds did not reach my account as promised. I had to use another company to send duplicates funds so the workers can continue work on the project on 24th March. I requested for refund. Thry told me last night it will take 5 to 7 days which l accepted. This morning, 24th March, thry are now claiming their evidence suggest the funds has been paid. And provided me the same document they provided on 22nd March. I am going to issue court claim this morning to recover my money.

21 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Emmanuel, as a Trusted Name in global payments, we take pride in our Solid Track Record of delivery. Our Real-Time Settlement Logs confirm the transaction was Paid Successfully from our side, and to resolve the discrepancy with your record, we require a Beneficiary Bank Statement as a mandatory Internal Audit requirement. This document is the essential Material Evidence needed to conduct a formal investigation with the network provider. Please contact us via our In-App Chat Service or reach our Professional Customer Care Team directly at +44 1535 553402 to provide this statement, as we are prioritizing this Verification Stage to ensure your funds are finalized in line with our Policy Timeline.

Rated 5 out of 5 stars

Quick and reliable service

Quick and reliable

21 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi K Agyemang, we appreciate the 5-star rating! It is great to know that our service has been both quick and reliable for you. We work hard to keep our transfers seamless, and we look forward to serving you again soon. Thank you for choosing Remit Home!

Rated 1 out of 5 stars

I made a transaction on the 20th of…

I made a transaction on the 20th of March at 8:40am and it’s currently 8:40pm and recipient has still not received funds. I still have not been given any response as to when the money is going to get delivered and it is very frustrating and I am not going to use their services ever again

20 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hello Georgette, we sincerely apologize for the frustration. We take these matters very seriously, but we are currently unable to locate a transaction under your name in our system.

Our transactions are typically processed instantly. If you are experiencing a delay, it is often due to incorrect beneficiary details or a hold at the receiving bank. Please share your transaction reference number or registered email with our support team immediately so we can investigate and resolve this for you

Rated 5 out of 5 stars

Was sceptic about the app because of…

Was sceptic about the app because of bad reviews but i can confirm there has been improvements just make sure you submit necessary information and documents before transferring
Money was sent in time

18 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Thank you so much for your honest feedback, Edmund! We truly appreciate you giving us a chance and noticing the improvements we’ve been working on.
You’ve hit on a very important point, ensuring that all necessary information and documents are submitted beforehand is the best way to guarantee a smooth and speedy transfer. We are committed to continuing these improvements to provide the best service possible.

Rated 5 out of 5 stars

Easy and fast money transfer

Easy and fast money transfer

18 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Abrar, as a Top Choice for global payments, we take pride in our Fast Delivery and the simplicity of our User-Focused Design. We are glad to be your trusted partner for moving funds safely.

Rated 1 out of 5 stars

Very poor and lack customer service

Very poor and lack customer service .
Made a transfer for hours all the customer team keep saying is they've transferred it somewhere, not a reliable platform for financial transaction

18 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Ayodeji, as a Trusted Name in global payments, we take pride in our Strict Security Standards and the integrity of our transfers. We have reviewed your case and found that the delivery was delayed by the Beneficiary’s Commercial Account restrictions. Since we could not complete the final payout, we have initiated a Refund in Line with Our Policy. We understand the frustration this causes and are committed to ensuring your funds are returned securely to you within the standard timeline.

Rated 1 out of 5 stars

I sent £50 with Home Remit at 21.00…

I sent £50 with Home Remit at 21.00 hours on 15th of March 2026 it’s now 12.27 hours on 18th March and still the money hasn’t reached the account but with no customer service they are the worst and most unreliable company I have ever used

15 March 2026
Unprompted review
Remit Home logo

Reply from Remit Home

Hi Dean, as a Top Choice for secure transfers, we take pride in our Successful Delivery and the reliability of our service. We have confirmed that your payment from the 15th of March has been Paid Successfully. While there was a delay within the Beneficiary’s Network Pipeline, the funds have now been finalized. We appreciate your patience during this external processing stage and are glad the transaction is complete.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look