Rocket Fibre Reviews 

424
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 115 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the consistently fast speeds and reliable connection that make working from home and daily streaming completely seamless and entirely stress-free. Many people also appreciate the straightforward setup process and the friendly support staff who guide them smoothly during the initial transition phase. Some reviewers were not happy with customer service and experienced unexpected connection drops or very weak Wi-Fi coverage around their residential properties. A few consumers additionally mentioned long downtimes, unhelpful phone responses, and persistent difficulties getting timely assistance when their internet suddenly stopped working properly.

What people talk about most

Service

Customers consistently note positive experiences with service, highlighting fast installation, prompt... See more

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, noting that initial contact can be quick and... See more

User experience

Consumers find user experience to be positive, highlighting a smooth setup process and consistently fast... See more

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff, frequently praising prompt, helpful, and friendly customer... See more

Product

Reviewers mention positive feedback about product, highlighting that the order and setup process is very... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Had rocket fibre when we moved into our new build property, couple of minor snags setting up but then fairly straight forward and exactly what we need, good reliable broadband with decent download/upl... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Moved from Seethelight recently, & speeds are far superior to what I was getting. Weren't many provider options due to living in a relatively new estate, but I'm very happy I chose Rocket Fibre. Didn'... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

We have been with Rocket since November 2024 and it has been OK. Most of the time we get good upload/download speeds, however the speeds can drop massively at times to less than 10mbps. The router is... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

We moved into a new property, with the understanding that we would have WiFi. I have a child with disabilities and having no WiFi, was upsetting for him, because he couldn't call those close to him an... See more


Company details

  1. Internet Service Provider

Written by the company

Rocket Fibre are able to offer you ultra-fast, pure fibre internet speeds up to 1000Mbps Download and 1000Mbps Upload. The speed available to your home depends on the area you live in. We will always offer you the fastest speeds available in your area. Our Ultra-fast -Fibre is perfect for busy homes with mum and dad on teams meetings, the kids battling with their friends on the latest 4k game and granny watching her favourite film being streamed in ultra 4k.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

424 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 48% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(424)

115 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Avoid them like the plague the customer…

Avoid them like the plague the customer service is shocking and even worse than virgin got abused by a staff member all because I asked about a bill was told shut up before he arrives at my door as he has my address etc he couldn't care less if I'm some big shot solicitor and couldn't give an f is I make a complaint about him the geezer needs serious mental intervention first thing the man claimed was I was hostile on the phone although I literally passed the phone to my wife for security then back to me for him to make the HOSTILE ACCUSATION then I saw d about a complaint he then goes onto to say about my home address etc then he doesn't care if I make a complaint then called back to speak to a woman to ask for the manager for her to then put the phone down to call back for the same piece of scum to answer and then do exactly the same thing again how on earth have they got this vile piece of scum working for them? Rocket fibre need to hang Thier heads in absolute shame there a complete utter embarrassment and will be reported to ofnl.
The fact they have the cheek to reply with nothing but lies again is absolutely embarrassing I have the call recorded of your staff making a threat 😂 we all know how easy it is to edit a recorded call in your favour you bunch of washed up no good lying thieving scammers that's all your company is boohoo your joke of a company with disgusting attitude towards customers making up false accusations then lying about them on trust pilot well looks like both of us have committed SO CALLED SLANDER NOW DOESNT IT BUNCH OF ABSOLUTE NO GOODS

Also stop lying about the bills Cox you just stated There yourselves I called about the transition to you and linn charge Thier bills in arrears so why you chatting a load of rubbish? TALK THE TRUTH BEFORE I SEND ALL MY RECODED CALLS TO OFGEM ABOUT YOUR FALSE ACCUSATIONS AND LYING ABOUT CUSTOMERS REALLY SINT LOOKING GOOD FOR YOU BUNCH OF TYRANTS NOW SO LEARN HOW TO TALK FACTS AND NOT ABSOLUTE RUBBISH OH ALSO I HAVE MULTIPLE WITNESSES WHO WORK FOR LAW COURTS SO YOUR WILLING TO TELL A HIGH COURT JUDGE THEY ARE A LIAR? 😂 OKAY COURSE YOU WILL!
As everyone can clearly read they can't accept when Thier staff tarnish Thier company with bad behaviour so try and turn and make it out the customer is the issue although I literally called to ask a simple question as to when the bill will be due as link we're still tryna charge me but then they do all this by tryna make out the customer is the bad one how embarrassing from such a company 😂 how embarrassing I really do feel the embarrassment they have coz they know exactly the issue they caused then called the customer talking lies and begging them to remove their review? MAKE ME! 😂 YOU CAN OFFICIAL AND LEGALLY DO NOTHING COZ AS SOON AS YOY TRY OH THE OMBUDSMAN AND OFGEM WILL HAVE A FIELD DAY WITH THE RECORDINGS I HAVE AGAINST YOUR RUDE UNTRAINED THREATENING STAFF 😂😂😂 NOW IM DONE RIPPING THESE BUNCH OF JOKERS APART ANYONE WHOSE JOINED WILL SOON REALISE WHY MY REVIEW IS THE WAY IT IS 😂

The lies they've told in Thier response is absolutely unbelievable stating the customer got aggressive at no point was anyone aggressive! 😂 If the customer was so aggressive and rude then why did you sack that staff member for poor customer service? 😂 Says it all the companies run by a bunch of brainless tyrants

So they reply with even more lies and they to turn it on the customer again how embarrassing but yet if the customer did do what they are claiming why did they sack the staff member? 😂😂😂 Says it all ROCKET FIBRE ARE NOTHING BUT A COMPLETE UTTER JOKE AND EMBARRASSMENT TO THEMSELVES AND THIER CUSTOMERS

6 January 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Dear Louie,

At Rocket Fibre, we value genuine and constructive feedback regarding our services. However, the review you have submitted does not accurately reflect the facts of your interactions with our team. Additionally, the behaviour exhibited during your communications with our staff has been unacceptable and will not be tolerated.

Summary of Events

Call 1 – 03/02/2025 at 10:31 AM
You contacted our office on behalf of the account holder to discuss a billing issue. Once we verified that you were authorised to speak on the account, we proceeded to review the matter. It was explained to you that the bill you received covered the period from 03/02/2025, as per your service migration date. You then insisted that your bills had always been paid in arrears, which was clarified as incorrect—our billing policy requires payments to be settled at the beginning of the billing cycle.

At this point, your tone became aggressive towards our representative. When asked if you wished to continue the conversation in a respectful manner, you responded with, "Guess what? I’m a consumer law solicitor, and you better switch up your attitude." Despite this, our representative attempted to assist you further. However, you continued with verbal abuse, disregarding explanations regarding your billing cycle. You then stated that you had "five witnesses present," including two high court judges and two trading standards officials, before making inappropriate and threatening remarks. Consequently, the call was terminated due to your unacceptable conduct.

Call 2 – 03/02/2025 at 10:40 AM
You called again and were assisted by another representative. Without any introduction or courtesy, you immediately demanded to speak to a manager. When asked to remain calm, you responded with further verbal abuse. You insisted on an immediate callback from a manager, claiming that any delay constituted a criminal offence. Due to the continued abusive language directed at our staff, the call was terminated.

Call 3 – 03/02/2025 at 10:44 AM
During this call, your tone was notably less aggressive. You were once again informed about your billing responsibilities, including prior communication from us regarding your service migration. Our team advised that if there were any billing discrepancies, you would need to contact your previous provider. You acknowledged having already done so. Additionally, you were reminded that a valid payment method was required on your account, and our team assured you that no immediate action would be taken for at least four days. You stated that the bill would be settled, but ultimately, no payment was made.

21/02/2025 – Account Closure
As a result of non-payment, your services were suspended 10 days after your promise to pay. When our team reached out to discuss your account, your conduct remained aggressive and abusive. You again claimed to have high court judges and trading standards officials present during the call. Furthermore, you attempted to demand reinstatement of your services in exchange for removing your review, which we do not accept under any circumstances.

Company Policy on Abuse and Account Status

Rocket Fibre upholds a strict policy against abusive behaviour towards our staff. We expect all communications to be conducted with respect and professionalism. Given the repeated instances of inappropriate conduct, your account has been suspended, and a formal notice has been issued.

Should you wish to resolve any outstanding matters regarding your account, we encourage you to engage with our team in a respectful and constructive manner.

Sincerely,
Rocket Fibre Customer Support

Rated 4 out of 5 stars

Migrates to Rocket from Link

Migrated from Link to Rocket on 17th Feb. Slight issue with connection on 17th but called at 9am and once through to agent issue was resolved quickly (had to change LAN port). One thing that would be better would be if direct debit option rather than card. Other than that speed seems fine and no issues with internet.

17 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your feedback!

We're glad to hear that your migration to Rocket went smoothly overall and that our team was able to quickly resolve the connection issue for you. We appreciate your suggestion regarding the direct debit option, and we’ll certainly take it into consideration for future improvements.

It's great to hear that your speeds are performing well and that you're not experiencing any internet issues. If you ever need any further assistance, feel free to reach out—we're always happy to help!

Thanks again for choosing Rocket!

Rated 5 out of 5 stars

Auto Switch of Providers

Auto switched from Link to Rocket and was told the existing hardware would be suitable. When the switch over date came my broadband had stopped working completely. Turned out the router was not suitable and needed to be changed despite what I was originally told. Spoke to a lady over the phone who sorted a new router for me FOC to get me back up and running swiftly.

18 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your feedback!

We’re sorry to hear that there was some confusion regarding your existing hardware during the switch, but we’re glad our team was able to quickly resolve the issue and provide you with a new router free of charge. Ensuring a smooth and reliable connection is our top priority, and we appreciate your patience while we got everything sorted.

If you ever need any further assistance, please don’t hesitate to reach out. We’re happy to have you with Rocket Fibre! 🚀

Rated 5 out of 5 stars

Originally a Link customer

Originally a Link customer. Transition smooth except for migration of our landline number. One phone call and the problem was solved immediately.
Thankyou

17 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your review!

We’re glad to hear that your transition from Link was smooth overall and that our team was able to quickly resolve the landline number migration issue for you. Your feedback is greatly appreciated, and we're always here if you need any further assistance.

Thanks for choosing Rocket Fibre! 🚀

Rated 5 out of 5 stars

Quick response to problems (on a…

Quick response to problems (on a sunday) and engineer out next day that fixed problem.

16 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your review!

We’re glad we could assist you quickly, even on a Sunday, and that our engineer was able to resolve the issue the next day. Providing reliable support is important to us, and we’re happy to hear you had a positive experience.

If you ever need any further assistance, we’re always here to help! 🚀

Rated 4 out of 5 stars

Quick answer to my ticket

Quick answer to my ticket! Thank you rocket fibre

15 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your kind words! 😊 We're glad we could provide a quick response to your ticket. If you ever need anything else, don't hesitate to reach out.

Thanks for choosing Rocket Fibre! 🚀

Rated 5 out of 5 stars

Great support

Chose to go to another provider when Rocket took over from Link. When the new provider couldn't migrate the broadband without almost 2 weeks wait, Rocket kindly agreed to extend my current contract until the migration date. Although they did not have to do this it was really helpful to us due to the nature of our work and dependence on good broadband. Great communication and customer support

7 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your kind words!

We understand how important a reliable internet connection is, especially when it impacts your work, so we were happy to help by extending your contract until your migration date. While we’re sorry to see you go, we truly appreciate your feedback on our communication and customer support.

Wishing you all the best with your new provider, and if you ever need us in the future, we’ll be here! 🚀

Rated 1 out of 5 stars

100% downtime so far.

Forced to switch from links: day one no connection. Not a good start.

I’m writing this review because they asked me to. Probably should have done your job before requesting a review.

Update: Having spoken to rocket fibre I was connected to the "wrong port" on the ONT. Well thats odd because it's been connected (and working) in that port for 3 years previously without any issues. The break in service was caused entirely by rocket fibre altering the config and only resolved when I reached out to them. Hopefully random breaking config changes doesn't become a regular occurrence with this new provider.

Ultimately this completely avoidable cut in service was caused by them.

17 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your review.

I looked into your concern and found that you were connected to the incorrect port on the ONT. Once you switched to the correct port, your connection started working.

I'm glad to see that your connection has been great since then!


UPDATE

For clarity on your reply, the ONT configuration is completed by OFNL and not Rocket Fibre. We are only made aware of the port once the service has moved over. The reason you were on a different port was down to moving providers prior as you would have had to move ports during this process before. It’s great that so many people have had a positive experience moving to Rocket Fibre but unfortunately we can’t please everyone.

Rated 2 out of 5 stars

Forced to switch over from another…

Forced to switch over from another provider, but had to the admin myself (set up billing). Then my service got stuck in migration which left me without internet. This was resolved only after several hours. Did honour my price, however still paying over the odds compared to traditional providers.

12 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for sharing your feedback. We understand that transitioning from one provider to another can be challenging, and we sincerely apologise for any inconvenience you experienced during the migration process. Unfortunately, there were some issues with your connection on the OFNL system, but we’re glad these were swiftly resolved.

As part of the migration process, we do require customers to set up their billing details to ensure a smooth transition. However, we acknowledge that this should be as seamless as possible. We regret any disruption you faced and appreciate your patience while we worked to resolve the issue.

We're pleased to have honoured your agreed price, though we understand your concerns regarding pricing compared to traditional providers. This is primarily due to OFNL wholesale costs, which apply to all ISPs operating on the OFNL network.

If there’s anything further we can do to improve your experience or if you have any additional concerns, please don’t hesitate to reach out via the portal. We truly appreciate your business and your feedback.

Rated 5 out of 5 stars

Good customer service

Good customer service. They helped us with all our doubts and fixed any issue we have encountered. Would recommend!

15 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear that you had a positive experience with our customer service team. Ensuring that all your questions are answered and any issues are promptly resolved is our top priority, so it’s great to know we could assist you.

We truly appreciate your recommendation and your support. If you ever need anything in the future, don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help!

Rated 4 out of 5 stars

good service

13 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your feedback! We're glad to hear you're happy with our service. If you ever need any assistance or have any questions, please don't hesitate to reach out—we’re always here to help.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent and smooth service.

14 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your kind words! We're delighted to hear that you found our service excellent and smooth. Providing a hassle-free experience is our top priority, and your feedback means a lot to us.

If you ever need any assistance, feel free to reach out—we’re always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

Good customer service

I moved over from link broadband and rocket have been fantastic…I upgraded my speeds and had an issue which was dealt with as soon as I told them. I would recommend. Excellent customer service.

14 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your wonderful feedback! We're so pleased to hear that your transition from Link Broadband to Rocket Fibre has been a positive experience. It's great to know that our team was able to resolve your issue quickly and that you're happy with your upgraded speeds.

We truly appreciate your recommendation and your kind words about our customer service. If you ever need any further assistance, we’re always here to help!

Rated 3 out of 5 stars

Switched over from my previous provider…

Switched over from my previous provider (they bought them out I think). I was frustrated that they needed me to do the leg work to sort out the admin.

12 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for sharing your feedback. We understand that transitioning from one provider to another can sometimes be frustrating, especially when administrative steps are required. We appreciate your patience and regret any inconvenience this may have caused.

Our goal is always to make the process as smooth as possible, and we take your comments on board as we work to improve our service. If there’s anything we can do to assist you further, please don’t hesitate to reach out—we’d be happy to help.

Rated 4 out of 5 stars

Just transferred to Rocket from Link

Just transferred to Rocket from Link. Smooth transition so far.

13 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your feedback! We're glad to hear that your transition to Rocket Fibre has been smooth so far. Providing a hassle-free experience is our goal, and we’re pleased that everything has gone well for you.

If you ever need any assistance or have any questions, please don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

Swift Response and excellent communication

I recently migrated from Link Broadband and the experience has been seamless. The speed at which responses are given on the portal is very quick after I requested a slight adjustment. They were also very good in keeping me up to date with the whole migration process

7 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that your migration from Link Broadband was seamless and that our team was able to assist you promptly with your request. Keeping our customers informed throughout the process is a priority for us, so it's great to know you found our updates helpful.

If you ever need any further assistance, please don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

Have recently switched over to Rocket…

Have recently switched over to Rocket Fibre, so far so good, no issues. Thank you

9 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your feedback! We're glad to hear that your switch to Rocket Fibre has been smooth and issue-free so far. We appreciate you choosing us and look forward to providing you with a great service.

If you ever need any assistance, please don’t hesitate to reach out—we’re always happy to help!

Rated 5 out of 5 stars

So far so good

We had Rocket Fibre broadband installed with City Fibre. The communication was great and installation was done on the day I requested. You get an Eero router included and can buy an extra one if you want to extend the coverage. The service has been good so far - the broadband works and speed is good. There's a portal where you can submit tickets and they respond really quickly. Pleased so far!

27 January 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your wonderful feedback! We're delighted to hear that your installation with CityFibre went smoothly and that our communication met your expectations. It's great to know you're happy with the service, the speeds, and the responsiveness of our support team.

We appreciate you highlighting the Eero router and the option to extend coverage—ensuring a seamless experience is important to us! If you ever need any assistance or have any questions, please don’t hesitate to reach out via the portal—we’re always happy to help.

Rated 1 out of 5 stars

Poor migration process

Rocket took over my line today and now I have no internet!

Also to mention that I signed up with Link Broadband and my package included a fixed IP address in the package cost, now Rocket want me to prove I've been paying for it?

Rocket never asked me to provide my payment details through the migration process, they did send me an email with my UNPAID invoice though, nice welcome!

So far I'm unimpressed!

5 February 2025
Unprompted review
Rocket Fibre logo

Reply from Rocket Fibre

Thank you for your review. After reviewing your account, we found that the migration data we received from Link Broadband did not confirm that you had a static IP. As a result, we requested a copy of your last bill as proof, which should not have been an issue if this was a legitimate request. However, despite multiple requests, we have not received any supporting documentation. Therefore, the request has been declined.

Regarding payment information, as stated in the welcome email sent to all migrating customers, you were required to add a payment method on file before the migration to avoid service disruptions—something the majority of customers had completed. Since your billing with Link Broadband ended the day before migration, Rocket Fibre assumed billing from your migration date onward, which is why the invoice remains unpaid.

If you have any further questions or require assistance, please feel free to reach out via the portal—we’d be happy to help.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look