Royale Basic Reviews 

147
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 81 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the exceptionally helpful customer support team and the efficient delivery services that ensure orders arrive safely and on time. Many consumers are very happy with their purchased items, noting that the products are modern, functional, look amazing in their spaces, and perfectly fit their daily needs. However, some reviewers were not happy with occasional product quality issues, receiving incorrect items, or experiencing unexpected shipping delays. A few other people also felt that customer service responses could occasionally be slow, and managing product returns sometimes involved frustrating hurdles and extra costs.

What people talk about most

Product

Customers consistently note positive experiences with product, highlighting nice items at good prices and top... See more

Quality

Clients share ambiguous opinions on quality, with many reviewers praising the items as excellent, top notch,... See more

Delivery service

Reviewers highlight positive aspects of delivery service, noting that shipping is remarkably fast and... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order experiences, as many customers praised seamless... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

My cat took to the water fountain straight away. The wrong replacement filters were sent, when I contacted Royale Basic, they not only rectified the problem, they made up for it with a generous supply... See more

Rated 4 out of 5 stars

They have good products good communication. They are friendly. My free gift product was damaged but still works not a big deal.

Rated 5 out of 5 stars

My wife had ordered a trimming cutter from another "Company" who only sent replacement blades to her. They then stated that was all that was ordered and still charged full price. So I placed an order... See more

Rated 5 out of 5 stars

The fix deterrent is one of the best around - the customer service is excellent. Don’t hesitate to buy the product - we have had foxes chewing wires in our van which has cost us £££££ but this is th... See more

Company replied


Company details

  1. Homewares Shop

Written by the company

Royale Basic exists to provide royal living elegance to all people in their daily environments. Since 2024, we've delivered thousands of carefully curated innovative products that blend sophistication with simplicity. Our mission is to make every home feel like a palace, where luxury is not just a privilege—it’s a basic right. Our mission is to help you achieve royal living through products that will make you feel like royalty. At Royale Basic, we believe that every home deserves the touch of elegance. Our expertly selected innovative products make it effortless to elevate your space, so living like royalty becomes a basic part of your life.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

147 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.2

All reviews

(147)

80 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

I was VERY impressed

I was VERY impressed, amazed actually, at how responsive and understanding the Royale Basic customer service team has been. They immediately resolved my chord-length issue, offered an appropriate refund, and made it possible for me to order additional lights with the longer chords I require. This professionalism and retail savvy is especially noteworthy in when compared to some of their competing non-U.S.-based vendors with whom addressing issues has proven far more difficult

8 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The perfect lamp for my office

I recently got a touch lamp from Royale Basic and it's exactly what I have been looking for! It came quickly and I was able to use it straight out of the box! It gives the perfect amount of light in my office.

12 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Bought a salt and pepper grinder from…

Bought a salt and pepper grinder from Royale Basic and it was very good quality. We ended up having one issue with one almost a year later, being a small defect. Great thing they have a two year warranty and getting it replaced was not a hassle at all! Great to deal with and highly recommend these guys.

10 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Return with no issues

I recently purchased two rustic farmhouse-style outdoor lights for our barndominium renovation. They arrived quickly and were absolutely gorgeous. I was really impressed with the style, size and quality.

Unfortunately, when our electrician went to install them, we discovered they weren’t IP65 rated and therefore weren’t suitable for outdoor installation in all weather conditions as advertised.

I contacted Royal Basic and was incredibly impressed with their response. They replied immediately, were genuinely apologetic and supportive, and quickly helped find a suitable IP65-rated replacement. Once I confirmed I was happy with the alternative design, they arranged delivery straight away.

To my surprise and gratitude, Amartay (Customer Service Manager) also told me there was no need to return the original two lights and that I could keep them as an apology for the inconvenience. I’ll very happily find somewhere else to use them - just not outside :-)

Things don’t always go perfectly with online purchases, when you can't physically inspect a product, but I think the true measure of a company is how they respond when there is a problem. Royal Basic couldn’t have handled this better. Their communication, customer service and willingness to resolve the issue were exceptional.

I couldn’t have asked for better service or support. Thank you!

4 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

I recently bought a downlight from Royale Basic. It did arrive in time but unfortunately incorrect product was received. Support team was quick and efficient to help with the resolution of the issue. The product is of excellent quality.

4 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My shopping experience with Royal Basic…

My shopping experience with Royal Basic has been excellent. My parcel arrived on time, and the quality of the product exceeded my expectations. What you see online is exactly what you receive, which I really appreciate. Their customer service is also exceptional, friendly, responsive, and professional throughout. I’m genuinely impressed with the overall experience and will definitely be shopping with them again. Highly recommended!

26 June 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor experience

Complete scam of a company.
Shipping took almost 2 weeks, then when I wanted to return an item it took several emails and an attempt to charge £19.95, which was 1/4 of the price of the item. It's clearly set up to be prohibitive.

23 June 2026
Unprompted review
Royale Basic logo

Reply from Royale Basic

Dear Stephen,

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We'd like to clarify the timeline of your case. You first contacted us on 20th June, and your return request was resolved by 23rd June. We provided you with two return options: you could either arrange the return to our UK headquarters using your own preferred courier, or purchase a return shipping label from us for £19.95 if you preferred us to arrange it.

As there was no fault with the product, but rather a change of mind, we simply asked that the return shipping cost be covered, which is in line with our return policy.

We also sent you the RMA (Return Merchandise Authorisation) with the return instructions. Unfortunately, we never received any further response from you, and the item was never returned.

We always aim to make the returns process as straightforward as possible and are sorry that you felt dissatisfied. If you still wish to return the item, please get in touch with us—we'll be happy to assist.

Kind regards,
Royale Basic Customer Support

Rated 1 out of 5 stars

Exceptionally poor customer services

Error with ordering item. Slow customer services response. Phone line went no where. Eventually given option to return original item but pay the postage or keep it and pay postage on a second item. Opted for the latter... over a week later and still nothing. Arrange callback of charge and received multiple nasty emails. Should have taken more notice of their poor reviews. Stay away from this company!!

2 June 2026
Unprompted review
Royale Basic logo

Reply from Royale Basic

Dear Abbas,

We are sorry to hear that you remain dissatisfied, but we would like to provide some important context for anyone reading this review.

After reviewing your order, our records show that the variant selected at checkout was the multi-color option, not the solid brown variant. Your order was placed on May 16 and delivered on May 29, which is 10 business days and within our stated delivery timeframe of 8–14 business days.

Although the delivered item matched the variant selected during checkout, we still offered a goodwill resolution. We gave you the option to keep the item received and pay only £15 shipping for us to send the All Dark Brown version, or return the item using a return label and pay the same £15 shipping fee.

We always try our best to assist every customer respectfully and professionally. However, during this communication, our support team received repeated demands, abusive language, and insults directed toward our staff. We understand that order issues can be frustrating, but respectful communication helps us resolve matters much more effectively.

Despite this, we went beyond our normal policy and agreed to let you keep the original product free of charge while sending the All Dark Brown version if you covered only the shipping cost, which was approximately one-quarter of the product value. You agreed to this arrangement, removed your original review, requested the replacement, and paid the £15 shipping fee.

However, only a few days later, before the replacement shipment could be completed, you initiated a chargeback with your bank. At that point, we had to suspend the shipment and handle the matter through the formal dispute process.

Our question remains the same: if a refund was ultimately what you wanted, why agree to the replacement arrangement, remove the review, and pay for the replacement shipping in the first place?

For full transparency, the complete email chain with personal information removed is available here:

https://drive.google.com/file/d/1ZEdY1_j8pP8InbCVslBEbbUqGzWHHjUU/view?usp=sharing

We remain confident that the facts and documentation will speak for themselves.

Best regards,

The Royale Basic Team

Rated 5 out of 5 stars

The product was top notch quality

The product was top notch quality, especially for the price point. It was better than pictured and described. Likhon in customer service went above and beyond to guide me through the ordering process, since I had a few questions. I am a designer, and will use them again and again for my various projects. Highly recommend!!!

10 June 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Master Class in Customer Service

I purchased some lights that were damaged in transit - which was gutting. But Royale Basic were amazing and offered to replace (Amarty in customer service was super speedy - which was so refreshing) I decided that I did not want the lights after all , and wanted totally different ones instead. I asked an expert and I got partnered with Likhon who was fabulous - I am that person who challenges even the most patient - wanting to know about customisation, wattage, whether the original discount will apply - you know the type. But they were amazing - patient, offering really good advice, and product advice, basically I was given a master class in good customer service and even better delivered with a sense of humour. So Likhon wherever you are - you keep being you. :)

6 June 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

THEY CANCELLED TO INCREASE THE PRICE

I ordered on May 20th and they said in 3 days my item will be shipped. No movement on their website, after 12 days they cancelled my item mentioning that it was damaged by courier but it didnt even left their store, and they cant send replacement cause its the last one. When i asked their CS, they mentioned having it and they can even add note to ship it quickly, The bad part - - their price increased from £75 (2pcs) to £104.40 (2pcs). This shows that they cancelled my item due to wanting to sell it in more expensive price. and they wasted too much of my time as my project needs it.

2 June 2026
Unprompted review
Royale Basic logo

Reply from Royale Basic

Dear Jin,

We are truly sorry for the inconvenience and frustration caused. However, we would like to clarify that your order was not cancelled to increase the price.

Your original order was shipped within 2 days. Unfortunately, before it reached the last-mile shipping carrier, the shipment was destroyed due to a carrier truck accident. At that time, the 2 units you ordered were the last available units for the specific variant selected, so we contacted you and issued a full refund upfront.

When you later reached out to us via chat, our team mistakenly checked the stock status of another variant, which showed incoming inventory within 3 days. Based on that, we offered to help you place a second order and also offered free express shipping once the new inventory arrived.

Because the newer incoming inventory had a different supplier cost, the price was no longer the same as the older inventory. This was explained before the second order was placed. However, after the order was reviewed by our warehouse team, we found that the exact variant you selected was not available and would not be restocked. For that reason, we contacted you again and issued another full refund.

We sincerely apologize for the confusion and the incorrect stock information provided by our team. This was an internal mistake, not an attempt to cancel your order to resell it at a higher price.

Best regards,
The Royale Basic Team

Rated 4 out of 5 stars

Stylish light but the wrong size

The light was beautiful and just what we wanted, but unfortunately the base was too small to fit the openning in the wall where it was supposed to be installed leaving an opening around the edges. I’m not sure if this is made for European application, but our hook up size is pretty standard for the U.S.

15 April 2026
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look