While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 3 out of 5 stars

So I switched to Macbook pro from windows and reached out for support in December 2025 and haven't heard back. With all the positive reviews, I'm sure it's because the software is great but you hav... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Super easy to use diagraming tool to quickly create diagrams for marketing, social media, or presentations. Animations spice things up without being annoying. The pro version comes with LOADS of tem... See more

Rated 5 out of 5 stars

SketchWow makes creating "hand drawn" explainers, nice and simple. I've had many compliments on my work, and have been tempted to pretend I drew them entirely myself. But I'm not good at keeping... See more

Rated 5 out of 5 stars

SketchWow simply looks different. Forget boring diagrams and dull mind maps. It simply looks fresh, eye-catching and enables great communication in every situation. The function that makes you choose... See more

Company details

  1. Software company
  2. Graphic designer

Written by the company

SketchWow provides a fun way to quickly condense and communicate your ideas, concepts and stories (in a clear and casual way) using a fresh & engaging, hand drawn look. No boring diagrams here. Choose from hundreds of shapes and icons and dozens of beautiful templates. Add animation, present your ideas, export to a variety of file formats. Next time you want to explain anything visually, brainstorm or map out your thoughts, make it memorable using SketchWow.


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

430 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

SketchWow- the BEST

SketchWow product- the BEST slide and presentation software out there. Frequently updated; including new features, templates, and animations! I really love the zoom feature!
Jason and the SketchWow group also accept recommendations and suggestions to improve the software.

SketchWow customer support is also among the best. I haven't needed much support with the software but, when I did reach out, I was met with timely, kind, and courteous resolution.
I am not affiliated with SketchWow and I can't recommend this product enough!
5/5

31 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great tool - Great price

This product is absolutely awesome and reasonably priced. They are driven by making a tool that knock your socks off.

I've looked at others similar tools that try to lure you in for cheap and charge you more later - but not this group!!!!

31 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing

Amazing, easy to use and WOW! I use the software for years now. All updates are without extra costs LIFETIME. Use it for professional presentations, social media content and for education as well!

31 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I think it’s a must have

I think it’s a must have. I’ve been using it for some time and can say it’s a very useful tool. Working as a teacher, I usually create all kinds of posters, signs, materials, etc. which are very attractive to see and read.

31 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Absolutely amazing software, brilliant updates!

Absolutely amazing software, making infographics and brain maps for my students in seconds!! Have used for the past year almost daily, it s such a cool and easy tool to have, and the AI generator is just incredible! Thank you so much!!

31 January 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

SketchWow is a game-changer for anyone…

SketchWow is a game-changer for anyone looking to create engaging infographics, sketches, and mind maps effortlessly. Its AI-powered features allow me to generate visually appealing content in seconds, eliminating the need for extensive design skills. The platform offers a good variety of templates and a user-friendly interface, making it easy to visualize ideas and concepts effectively. Whether you're a professional or a student, SketchWow enhances your presentations and projects with its innovative design capabilities.

31 January 2025
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Tempted by perceived value….updated

Tempted by perceived value of this software based on the companies extremely polished and highly refined marketing. Youtube is flooded with similar marketing videos declaring a too good to be true software capability.
Went to Trustpilot, and I find that there is a warning banner set against the company. There is no opportunity to try before you buy. So I am staying well away from Sketchwow and taking my money elsewhere where.

If you want to take a punt good luck but I am seeing too many red flags.

Update: Jason thank you for taking the time to provide an update on the companies background, and giving an explanation on the TP position. I will continue to research and have since found out you offer a one month money back, which I think is reasonable. I’ll reevaluate - thank you.

3 January 2025
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Uh boy. Jason here (Founder of SketchWow). We are not one of "those" companies trying to scam people with a garbage product. We are a small hardworking team in Canada that genuinely cares about our customers and have been delivering great software since 2021. All I ask is that you don't base your decision on a handful of critics or info online. Everyone is entitled to their opinion. We have hundreds of other real reviews here and comments on our socials from other customers and their experience with my company. Please check those out too. Btw, that warning is because we used the TP logo on our website which is a violation. We had no idea. That logo has since been removed. That's the truth. Thanks for reading :)

Rated 1 out of 5 stars

BEWARE: Deceptive pricing, outdated software!!!

Deceptive pricing. Not CLOUD-based. Licences limited to 3 computers. How am I supposed to work with my remote partners who review the design?

I have already purchased 1 add-on for ~79 USD on top of the lifetime deal (49 USD). I am looking to buy another add-on wth more templates for 39 USD, as Sketwow provides you with the following number of included templates (... and they still dare to bad mouth Canva for their ocean like unlimited designs where customers feel lost !!!)
Here is what I have in my LTD and an animated add-on.

Here is what you get after paying $100:
Animated Content Templates: 2
Animated Video 10
Brainstorming templates - 3
Visual Content: 33
Diagrams and Flows: 25
Infographics: 47
Journeys: 5
Presentations: 3
Process Maps: 3
Mind Maps: 3
Venn Diagrams: 7
UI Wireframes: 2

The software is NOT on cloud, which means I have to take my laptop with me.

Their UI is not friendly as well. I have to figure out how to return/unsave/edit. THERE IS NO clear BUTTON. So, I am so confused.

The idea is nice, but it's not worth it, unfortunately. Their business model is made to suck more money from you and they keep FOMO-ing. It's an LTD.... not a monthly subscription, the price will go up - whatever tactics they use to sell their outdated software.

2 January 2025
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Sorry to hear about your frustration with our software. This is not the type of experience that we strive for. :( We have constantly improved SketchWow over the past 3 years, but we still have work to do. We will definitely discuss your comments and constructive criticism with the team about how we can do better. All feedback is helpful. If you contact our help desk, we will provide a 100% refund within 1-2 business days.

Rated 1 out of 5 stars

Deceptive Pricing

They have the standard product for $50 for "lifetime" access. However, once you purchase, you're immediately hit with a page wanting you to pay another $79 for "pro" for more templates and fonts. Once you download the software, they push more add-ons -another $69 if you want to animate anything AND another $39 for additional templates beyond the ones you already paid for via the $50 product and $79 upgrade to pro. They are not upfront about any of these costs on the pricing and purchase pages, which is my biggest gripe. It's actually $237 to fully access all features of the product.

Edited to reply to the company's response:

I don't *feel* a certain way. You are not upfront about pricing. I'm not the only one who *feels* this way.

You advertise animation, and then not include it unless someone pays another $69. Then you offer pro for $79 (more than the product itself) only after someone pays you $50, for features they thought were included. If you then try to squeeze another $39 for more fonts and templates, that seems unfair after someone just paid you another $70 for just more fonts and templates. When folks ask you about additional costs and add-ons on social media ads, you only answer privately. You remove facts about pricing from your comments. And you flagged this review as defamatory. These are all FACTS.

21 November 2024
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Hi CH. I am very sorry to hear that you feel this way. All our add-ons are entirely optional and not required to get full use of SketchWow. Unfortunately, what you didn't get a chance to see are all extras and perks that we don't charge for. Free software updates every couple months with exciting features added (based on customer requests), new icons and templates added. Earlier this year, we added AI support and more. We do appreciate all feedback. We still have some work to do as we are constantly learning, listening, improving and trying to do better.

Rated 1 out of 5 stars

My licence is no longer working

My licence is no longer working, app is showing 522 error, waste of money

17 June 2024
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Sorry about that. Your SketchWow software should always be working. Please contact our full time help desk and provide details so we can help resolve this issue for you asap: https://help.sketchwow.com

Rated 4 out of 5 stars

One software to enhance your communications.

SketchWow helps me communicate ideas and concepts quickly and succinctly without having to take too much time learning it. They are in frequent post sales communications to update and share ideas that help with the user experience of the software.

14 May 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Seems to be a fraud site

Seems to be a fraud site. even after payment there is no way you can find where to login or start using but only more links to buy more subscriptions. purposely made to just take money off people.

6 May 2024
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Hi Sandeep. Our records show that shortly after posting this review, you were able to access your SketchWow software. I apologize. Sometimes the onboarding emails can get delayed. This is definitely not a fraud site as we have over 35,000 customers. Our support team has sent you two emails to ensure you have everything you need and to kindly request that you revise your review here since you were able to successfully download and open SketchWow. Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Scam alert: stay away from the Facebook $47 offer - it’s a lie!

I found Sketch Wow through a Facebook ad that promised life time access to their product at $47. It seemed a good deal, so I bought it. But on completion of payment, it just led to yet another screen asking for more payments, then another, then another. The Facebook ad has promised the full product that lets you create animated videos, yet after each payment I was told that I would need to buy the next upgrade in order to actually be able to create animated videos like the ones they had shown in the Facebook ad. After the initial $47 I had to pay another $69 and after that, again: “oops, you won’t be able to actually create animated videos unless you pay *another* $69” and finally “oops, in order to get a decent amount of templates, you need to pay another $39”. So what was initially promised at $47 turned into $224. This is a total scam and wholly dishonest, please stay away from this company and do not click on any of their links.

7 March 2024
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are not happy. Like many other software companies, we offer two account plans and optional upgrades. These are definitely optional and not required to get full use of SketchWow. Plus, we are constantly adding new icons, templates & software updates at no extra cost. SketchWow can create animated diagrams (and includes animated lines & icons). We do not (and would never) advertise that SketchWow is an animated video maker. Again, we apologize that your experience with us was not positive. This is not the customer experience that we strive to create over here at SketchWow :(

Rated 2 out of 5 stars

Unable to export a diagram in any…

Unable to export a diagram in any format. Constantly get an "Export Paint Timeout" and when looking for support on their website the support link is broken. This is on a Windows 10 machine

16 February 2024
Unprompted review
SketchWow logo

Reply from SketchWow

Hi Joey. We apologize for that error. This should not be happening. Can you please get in touch with support so we can help you, using this link (we are not aware of any broken support links. Kindly tell us where you found it so we can fix that asap): https://help.sketchwow.com Thanks! :-)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look