Solva Reviews 

14
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

Written by the company

Solva makes at-home heat and massage devices for the shoulder, knee and neck, designed to fit into a few minutes of your day. The Solva Shoulder and Knee come with a 90-day money-back guarantee, and the Solva Cradle with 60 days. If you have any questions about your order, email us at info@solvabrand.co.uk and our team will be happy to help. Thank you for choosing Solva.


Contact info

2.5

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

14 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.5

All reviews

(14)

14 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Good shoulder massager.

Comfortable. Contols simple. Gets used.

22 September 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Jack,

Thank you for the review. Comfortable, simple and actually getting used is the whole idea. If you ever need anything, we’re at info@solvabrand.co.uk.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 5 out of 5 stars

Solva, you've made me happy!

really enjoying the shoulder massage!!

7 August 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Callum,

Thank you! Glad the shoulder massage is hitting the spot. If you ever need anything, we’re at info@solvabrand.co.uk.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 2 out of 5 stars

Buy with care

Finally arrived, took ages.

16 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Ped,

Thank you for updating your review, and we’re glad it has finally arrived. We’re sorry it took so long and that getting an answer from us was harder than it should have been. If anything about it isn’t right for you, email us at info@solvabrand.co.uk with your order number: you’re covered by our 90-day money-back guarantee from the delivery date, and a member of our team will reply personally.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 2 out of 5 stars

Finally received goods ordered minus…

Finally received goods ordered minus four of the five extra items offered when I made my purchase. Delivered by Royal Mail. The next day !! The ONLY time I heard from company was after a poor review on trust pilot. They need to improve upon their customer relations 100%. Communication with customers is paramount!!! Keeps them settled and informed.

14 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Dee,

Thank you for letting us know it has arrived, and we’re sorry it took a public review to get a reply from a person. You should have heard from us long before that, and we’re fixing how our emails are handled.

You should have received all five extras, so we’ll put that right. Please email us at info@solvabrand.co.uk with your order number and which four are missing, and a member of our team will send them out straight away.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

Ordered on 20/09/26 Still in transit. Radio silence from the company.

Ordered on 20/09/26. Have emailed Solva UK asking for an update THREE TIMES re the whereabouts of the knee massager. On 3 occasions I was given 3 separate reference numbers with a promise of someone getting back to me in 1-2 days. Not a word. An automated message in Spanish or Portuguese comes up. Zen something or other. The package is showing as still being in transit supposedly being transported by EQUICK. Last update was 10/10/26. Still in transit somewhere that’s NOT China. Not happy.

11 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Doris,

We're sorry. Three emails, three reference numbers and still no reply from a person is not good enough. We've sent you a private request through Trustpilot for your order details. Once we have them, a member of our team will check your parcel with the carrier and email you personally with a clear update, and if it can't be delivered, we'll sort out a replacement or a refund.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

Total scam haven’t received the order…

Total scam haven’t received the order over 3 weeks have email 4 times and get the same reply - will get back to me in 1-2 day nothing . I’ve requested a refund as I’m fed up of waiting for a reply . Do not use this company as they are totally useless
Received a reply to the above but no link to reply . Emailed again and same response will contact I 1-2 days !
I have today received the items even though I cancelled the order and requested a refund on the same day for one of the bands as it was ordered in error . As no response I cancelled the complete order . Hopeless service
14/10/2026 I have already emailed my Order details and got the same reply that some would contact me in 1-2 day and that was 3 days ago . So again my order number is #3963 .Please check your emails !

10 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi there,

Thank you for the update, and for your order number. We’re sorry: you asked to cancel on the day you ordered, that should have been honoured, and getting the same automated reply three days running is not acceptable. A member of our team has now replied to your email directly with how we’ll sort out your refund.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

Not as advertised and no support

Same as Ann, what I received was not what they advertised - more like one that I could have bought cheaper on Amazon. Once again, the delivery was from China and took a long time. And, once again, they do not reply to any emails and there is no address to send the product back - so much for the 90 day guarantee.

5 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Alan,

Thank you for writing this, and we apologise that your emails went unanswered. That shouldn't have happened. Your order is covered by our 90-day money-back guarantee, counted from the day it was delivered. Please email us at info@solvabrand.co.uk with your order number and a member of our team will review your request personally and send you the return instructions, including the address.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

So far it's not looking good

So far it's not looking good. I was led to believe this was either UK based or maybe US definitely not China. I placed my order on the 22nd Sep and it is now 8th Oct and according to the tracking it derparted the'original airport' 4 days ago????? I've sent a complaint to customer service as they have taken my money and I got a reply saying I'd get a service agent would get in touch with me in 1-2 days - nothing was forthcoming. I'm still waiting!!!! I just hope the shoulder device I purchased will eventually show up and it will work as promised??!?!?

8 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Mark,

We're sorry nobody came back to you after your complaint was logged. You should have heard from us within the time we gave you. Please email us at info@solvabrand.co.uk with your order number and we'll check your tracking with the carrier and give you a proper update. If the parcel can't be delivered, we'll put it right with a replacement or a refund, and once your Solva Shoulder arrives, our 90-day money-back guarantee runs from the delivery date.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

A company exploiting people in pain, please avoid them

I am afraid that I have been conned into buying yet more "snake oil" from what I thought was a reputable & well researched UK company whose products now appear to come from China. At my age you would have thought that I would have understood "if it sounds too good to be true then it probably is". Ordered & paid for the knee wrap on 21st Sept 2026 & although there are still 2 days to go for it to be within the 14 (business days) delivery period I'm not hopeful as the tracking seems to show that most of the time it's sitting around in non UK airports. Supposedly these items have a 90 day returns policy but if that is from the date of purchase rather than the actual date of delivery it's not worth the paper it's written on. Please avoid this company at all costs - it's just exploiting people like myself who are in constant pain & who are desperately looking for a solution.

6 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Ann,

Thank you for raising this, and we're sorry for the worry the wait has caused. To clear up the guarantee: our 90-day money-back guarantee is counted from the date your order is delivered, not the date you paid, so the full 90 days start once your knee wrap arrives. Please email us at info@solvabrand.co.uk with your order number and a member of our team will check where your parcel is and keep you updated until it's with you.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 3 out of 5 stars

I have only had it a few days

I have only had it a few days, so my review is more about the item. It was inferred in the website as being British, but it comes from China. The instructions are so small, I had to get a magnifying glass to read them. They are also purely for the settings of the machine, which actually runs for 30 minutes, not the 12 minutes it states in the blurb, though obviously you can turn it off after the 12 minutes. There is a sealed plastic bag, with what looks like flattened teabags inside. Do not know what they are for. If it is for moisture control, then inside a plastic bag, renders them useless. Finally, there are no specific instructions for placement of the knee wrap. There are two rounded hard things on the inside, but nowhere does it show, where they should be placed. I had to look at the pictures on the website, to try and figure out where to place it and where the extra strap goes. So not an encouraging start. As they say, "the proof of the pudding, is in the eating". Just hope, these comments, will help them to be more informative to the customers.

1 October 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Simone,

Thank you for the honest feedback, and we're sorry the instructions didn't make it clear how to position the knee wrap. Please email us at info@solvabrand.co.uk and we'll send you simple guidance on positioning and on the settings, including how long each session should last. If you include a photo of the sealed packet, we'll tell you what it is. And if, after using it properly, it isn't right for you, you're covered by our 90-day money-back guarantee from the delivery date.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a knee brace on 18th…

I ordered a knee brace on 18th September, money taken straight away, no goods, no email and no response to 3 emails.

18 September 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Marina,

We're very sorry you didn't receive an order confirmation and that your three emails went unanswered. That isn't the service we want to give. Please write to us once more at info@solvabrand.co.uk with your order number, or the email address you used at checkout if you don't have it, and a member of our team will reply personally with where your order is. If it can't be delivered, we'll sort out a replacement or a refund.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

Rubbish customer service and no sign of the product!

UPDATE - it has now arrived, but unfortunately I struggle to get it on with my painful shoulders….be aware if you live alone, you might struggle
Similar to John. I ordered it 11 sept and money was taken directly from my account. Since then the tracking shows multiple customs clearance delays (not just one) and it just seems to be going anywhere except coming to me! I’ve tried contacting them several times, but absolutely no response after the automated acknowledgement of my email. I’ve asked them to cancel the order, but still no reply! Terrible company….AVOID!

24 September 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi Carry,

Thank you for updating your review. We're glad your parcel has arrived, and sorry again for the automated replies before it did. We're sorry it's been hard to put on with painful shoulders, especially on your own. If you email us at info@solvabrand.co.uk, we'll walk you through the easiest way to put it on by yourself, and if it still isn't right for you, you're covered by our 90-day money-back guarantee from the delivery date.

Kind regards,
The Solva Team

Rated 1 out of 5 stars

Missing order

I ordered a shoulder wrap complete with heating and massaging from their advert. They took the money from my account on the first of September and I have had no contact from them by the 7th of September. This is at least poor customer service or worse.

1 September 2026
Unprompted review
Solva logo

Reply from Solva

Hi John,

We're sorry we didn't keep you updated after your order. If your shoulder wrap still hasn't arrived, please email us at info@solvabrand.co.uk with your order number and we'll check it with the carrier straight away. If it has arrived since, we'd be glad to hear how you're getting on, and your 90-day money-back guarantee runs from the delivery date.

Kind regards,
The Solva Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look