Strata Reviews 1,618

TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 192 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for their helpfulness, politeness, and professional approach, highlighting their dedication to going the extra mile. The service is consistently described as excellent, with many appreciating the efficiency and high quality of work, particularly in addressing issues and ensuring customer satisfaction. Reviewers also commend the customer service team for being responsive, supportive, and easy to communicate with, making the overall process smooth and reassuring. However, some people were dissatisfied with the customer service, reporting unhelpful interactions and a lack of care once a sale was completed. A few customers also experienced issues with the quality of their homes, such as uneven floors or damages, and felt that these problems were not adequately addressed by the company. There were also mentions of concerns regarding the safety and maintenance of public areas around their properties, including blocked drains and lack of street lighting.

What people talk about most

Staff

Consumers find staff to be positive, highlighting their helpfulness, efficiency, and professional approach.... See more

Service

Clients share positive opinions on service, frequently praising the efficiency, helpfulness, and politeness... See more

Customer service

Customers consistently note positive experiences with customer service, highlighting the helpfulness,... See more

Quality

People report positive experiences with quality, praising the well-made houses, superb build, and lovely... See more

Location

Reviewers highlight ambiguous aspects of location. Many customers express satisfaction with their chosen... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Wanted to leave a review about Jeff (and the chap who's name I've forgot who came on the Friday prior to do some patching ahead of Jeffs visit on Wed, at the Breathe site plot 135). Both were excelle... See more

Rated 5 out of 5 stars

I recently bought a new Strata home at Anthem, Beverley. Jen in the sales office was amazing!!! So warm, friendly, helpful & supportive throughout the whole process. Nothing was too much trouble. I... See more

Rated 5 out of 5 stars

Jeff was incredibly friendly and respectful in my home. He checked everything and fixed what he could efficiently and completely. He gave me recommendations for shrinking issues and explained why th... See more

Rated 5 out of 5 stars

Visited the Strata Desire Site on Manston Lane,Leeds a few weeks ago. Spoke to Betty in the showroom, and she was very knowledgeable and helpful in the questions we had. Advised us to view the sho... See more


Company details

  1. Home Builder
  2. Construction company
  3. Housing Development

Written by the company

Here at Strata, we build design lead homes within the Yorkshire and Midlands area. We are passionate about design and detail but, above all, we care greatly about every single home that we build. Our pioneering spirit is founded upon years of experience and a genuine motivation to do the right thing. We believe in the art of the possible; producing quality homes that are beautifully designed, sustainable and affordable, is completely integral to our journey.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 45% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Reserving our first home!!

Reserving our first home has been one of the most exciting and life-changing experiences for us, and Lorna has been an incredible part of that journey. Her support, guidance, and genuine care made the whole process feel so special. We still have a long way to go, but if Strata continues the way they have started, we know we are in very safe hands.

15 February 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Good experience

No major difficulties with Desire in Leeds, large size ,well-made houses at an affordable price for the quality and area, communicative customer service (no problems from start to finish) ,we are happy in our new home :-)

10 February 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Mally and Simon work

I really appreciate Mally and Simon for brilliant work in rectifying the issues I had of fixing bathroom, sorting out leaking and pointing out problems in the house that one could overlook. They came in time and were joyful in the work they do. They ensured they left the house clean after the mess of any work they did.

9 February 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Major Design Fault And No Support From Strata

I have lived in a Strata built home for three years, and while there have been several issues during this time, one recurring problem demands to be highlighted due to its severity and the impact on multiple households in our area.

Every eight months without fail, the main waste pipe becomes blocked, causing water and sewage to back up into our kitchen sink and downstairs toilet. This is not only distressing but entirely unacceptable, especially in a home with young children where hygiene is critical.

Despite the scale of the issue and the fact that several neighbours are experiencing the same problem, Strata has repeatedly refused to take responsibility. Their position is that the shared waste pipe running through our gardens is not their concern. After paying privately for a professional inspection, we were informed that the pipe contains structural defects, bumps that cause waste to accumulate and block the system. Strata dismissed these findings outright. Despite sending them clear video footage and a report from the drainage company showing the defect, they pin the blame on us and say we caused the issue. They sent their own service team out on one occasion and one occasion only, not multiple occasions as they falsely stated, for an inspection and unsurprisingly, they reported no issues and again blamed the residents.

We are now facing this problem for the third time, and it is clear that the pipe was installed incorrectly. Yet Strata continues to deny any accountability, leaving residents to repeatedly pay out of pocket for a fault that originates from poor design and installation.

Strata present themselves well at the point of sale, but once you move in, the support quickly disappears. For anyone considering buying a Strata home, be aware: when serious issues arise, you may find yourself completely on your own. I wouldn't trust them as far as I could throw them.

5 February 2026
Unprompted review
Strata logo

Reply from Strata

We appreciate your frustration on this matter. Our Service team have investigated the concerns on your drainage run and their latest assessment confirmed that the drains were blocked with cooking deposits and non-flushable items, with no defects in the drains.

This has been the case on the multiple occasions that the team have attended and we have previously sent out drainage guidance letters to all properties on the impacted run, to help residents understand how they can prevent experiencing issues in future.

Rated 1 out of 5 stars

Left with ongoing issues and no real support

Bought the house in 2020 and the sale process was smooth and fast. Unfortunately, the problems started shortly after the 2-year warranty expired.

Our ensuite bathroom window began leaking. We were initially told the warranty for this was 10 years, only to later be told it was actually just 2 years, so nothing would be covered.

We then discovered that a blocked pipe on our property was causing issues for all our neighbours. Strata refused to deal with it, stating it was on our property as it is located in front of our house. As a result, we paid ourselves for a company to flush the pipe and also paid for a video inspection report. The report showed that the pipe has a bulge, which is causing the repeated blockages.

Strata acknowledged this but then sent someone from the same company that originally carried out the work to inspect the pipe. Unsurprisingly, they reported that nothing was wrong. The lack of impartiality here is extremely frustrating.

We are now left with a pipe issue that has not been properly resolved and must be cleaned at our own expense every 8 months. Overall, this has been a very disappointing experience after the initial purchase, with poor accountability once the warranty expired.

Update:

I have contacted the supplier of the ensuite window and was informed that they now only offer a 2-year warranty on their work due to a change in company policy. However, when we purchased the house, we were explicitly told that the window warranty was valid for 10 years from the supplier.

As a result, we are now left with a defective window that cannot be left open when we are away from the property, as even a small amount of rain causes significant water ingress into the bathroom. This is clearly not acceptable.

Update 2:

We have also been told that the CCTV footage from the company that cleaned our pipes is not relevant. However, it seems more than coincidental that the issue is occurring at the exact same location where the private drainage company we instructed identified a bulge in the pipe.

Furthermore, we have since been advised that the entire drainage system has been incorrectly constructed. All drainage from our property should discharge into the main pipe, but instead it currently feeds into a secondary pipe that runs parallel to the main one.

3 February 2026
Unprompted review
Strata logo

Reply from Strata

Hi Vasile

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you have experienced ongoing issues with your home.

Regarding the warranty, Strata homes are covered by a 10-year warranty split into two phases: the first 2 years are a build warranty provided directly by us, and years 3–10 cover structural issues through the NHBC. As your ensuite bathroom window issue falls outside the initial 2-year build warranty, we provided you with the installer’s contact details so you could address this directly.

Concerning the blocked pipe, our team requested the installer to review the work, as it is their responsibility to correct any fault caused by installation or product defects. The installer’s report concluded that the blockages were due to misuse of the drainage system, specifically large deposits of cooking oil and fat residue from connected properties. At handover, all residents are advised on proper use of drains to help prevent such issues.

We appreciate your feedback and understand your frustration. While we are limited in what we can do regarding matters outside of the warranty, we remain committed to supporting our homeowners wherever possible.

Best wishes,

Strata

Rated 2 out of 5 stars

Very below average

A lady called Lorna was helpful but overall the fiancé side of it was terrible the person I spoke to was very dismissive! ,a bad experience

31 January 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great sales team.

Even though we couldn't close the deal because of stuff on our end, everyone at Strata was super helpful. Big thanks to Betty in sales! She was really nice, professional, and you could tell she genuinely wanted to make things easy for us.

1 July 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Reservation process

Lorna is so kind and knowledgeable, making the reservation process stress free and exciting, I feel well looked after as a buyer. I’m really looking forward to the building and choices process before moving into my lovely new home.

12 January 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

A 5* Jeff visit is my favourite

A 5* Jeff visit is my favourite!
Jeff came today to replace a cupboard door in my kitchen and yet again was super friendly, efficient and polite. Jeff really is an asset to Strata and represents them incredibly well.

23 January 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Terrible quality, no care or respect for customers - beverley site

We feel nothing but regret at purchasing a home from Strata, do not be fooled by the show homes and fancy offices!!

We have significant issues with our house, unimaginable, moved in 28th Nov with no sign of anything being resolved. Customer care really don’t care, once you have handed over your money they are done with you. AVOID!

20 January 2026
Unprompted review
Strata logo

Reply from Strata

Hi Claire,

Thank you for sharing your feedback. We sincerely regret that your experience with your new home has not met your expectations.

I can confirm that your formal complaint was logged and the most recently response to this was sent to you on 11/02, outlining the timeframes for the remaining works. Our Service, Site, and Customer Connections teams are actively working with you to resolve all outstanding items.

We value your patience and understanding as we complete these works, and we remain committed to ensuring your home meets the high standards we strive to achieve.

Thanks,

Strata

Rated 5 out of 5 stars

It is a beautiful house

It is a beautiful house — we fell in love with it.
We are very interested in the Rosas property and would also like to view the Oporto house.
The estate agent was extremely kind and helpful.
We are now waiting for the offers.

18 January 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Customer service is shocking

Customer service is shocking. I messaged many times via email and couldn’t get a response.

17 January 2026
Unprompted review
Strata logo

Reply from Strata

Hi Ellen, I am so sorry to hear you haven't had a response. Please can you email Trustpilot@strata.co.uk with more details to allow us to suport, including:

- Your full name
- Plot number and site if applicable
- Which email address you have contacted and failed to get a response from
- The nature of your initial contact

Thanks,

Strata

Rated 2 out of 5 stars

Poor sales process at Leeds Desire

I initially had a very positive experience with Strata. I found a house I really liked, with a planned move around June, but I need to sell my flat first. The sales advisor, Betty, was excellent – genuinely helpful, professional, and took time to explain my options, including Part Exchange and Help to Move.
I was told that Part Exchange would add the value of the new home by £10k, whereas Help to Move would cover up to £5k in estate agent fees while selling my flat on the open market over six weeks, allowing for a market-based sale price. On the face of it, this sounded reasonable.

However, what was not explained at any stage was how Strata controls or constrains the valuation process. I was later told they take an average of three valuations, but it was never made clear that these valuations are framed around rapid-sale scenarios (sale in a day, within a week, and within four weeks). This context matters significantly.

Each visit from Strata’s appointed estate agents became uncomfortable, as they openly stated they were there to “value for part exchange.” I corrected them, but they said they couldn’t discuss it further. This immediately undermined confidence in the Help to Move process being a true open-market sale.

Following this, Chelsea from Strata called to discuss the outcome. I was told the average valuation was £185k, with an expected sale price of £171k–£175k. I found this genuinely offensive. Independent valuations place my flat at £200k–£210k. Being told that a three-year-old, well-maintained, new-build flat has effectively lost around £20k in value gives me little confidence in the long-term value of a new build purchased from Strata.

Had this been framed transparently – for example, “this is a realistic price for a quick sale within six weeks” – I would have understood. Instead, it felt like an attempt to engineer a fast, low sale without clearly explaining that strategy upfront. In my view, that’s poor sales practice and ethically questionable.

I fully understand Strata is a business and needs to manage risk and reduce fall-throughs, but this approach feels desperate and lacks clarity. After I expressed my concerns, Chelsea said she would send over the valuations the same day – which didn’t happen – and that she would speak to her sales manager about listing at £200k.

At this point, I’m completely put off proceeding with Strata. I also found their website very unclear. It references incentives with headline values (e.g. £18k of incentives), but there’s no transparent breakdown explaining what that actually includes or how it applies.

Overall, strong initial sales support, but the lack of transparency around valuations, incentives, and selling strategy has significantly damaged trust.

17 January 2026
Unprompted review
Strata logo

Reply from Strata

Thank you for taking the time to leave such a detailed review. We’re genuinely pleased to hear that your initial experience with Betty was a positive one, and we appreciate you recognising the care and professionalism she brought to your discussions.

We’re sorry to hear, however, that the later stages of the Help to Move process caused frustration and led to a loss of confidence. We understand how important transparency is when making decisions of this scale, and we regret that our approach did not feel as clear or aligned with your expectations as it should have.

To clarify, our Help to Move valuations are carried out by independent, RICS-registered estate agents, and the process is designed to reflect achievable pricing within a defined timeframe. This is intended to reduce the risk of delays or fall-throughs once a purchase is agreed. That said, we accept that the context around how these valuations are framed, including the impact of timescales, should always be explained more clearly upfront, and we’re sorry if that was not made sufficiently clear in your case.

Chelsea’s intention in discussing the valuation outcome was to be open about how the figures were reached and to explore next steps, including whether a higher listing price could be considered. We also apologise if there was a delay in sharing the valuation reports, as we understand how important timely follow-up is in these conversations.

Regarding incentives, we appreciate your feedback about the clarity of how headline figures are presented on our website. We’re actively reviewing how we communicate this information to ensure customers can easily understand what is included and how incentives are applied.

We never want any customer to feel pressured or misled, and we’re sorry that this experience has left you feeling unable to proceed with us. We would welcome the opportunity to discuss your concerns in more detail and review the situation personally. If you’re open to this, please contact our team via email on Trustpilot@strata.co.uk, and we can arrange for a senior member of the team to speak with you directly.

Thank you again for your feedback. It’s taken seriously and helps us improve how we support future customers.

Rated 5 out of 5 stars

Visited the Strata Desire Site on Manston Lane, Leeds

Visited the Strata Desire Site on Manston Lane,Leeds a few weeks ago. Spoke to Betty in the showroom, and she was very knowledgeable and helpful in the questions we had. Advised us to view the showrooms to get a better understanding of layouts,sizes of rooms etc.
We re attended after the viewings with questions, and Betty was helpful in answering them, and providing us with literature.
Our overall experience at Desire was excellent. Betty was polite and respectful and knowledgeable about Strata products,houses.
It's nice to see Strata employing staff that work for the customer, and will go the extra mile.
Thank you. Mr Austin.

30 December 2025
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look