Swann Security Reviews 

11,043
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 804 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently mention the exceptionally clear video quality, dependable day and night performance, and straightforward installation process across various home security setups. Many buyers also genuinely appreciate the prompt, patient, and helpful assistance provided by dedicated customer support representatives when resolving minor technical setup questions. Some reviewers were not happy with unexpected technical malfunctions, noting occasional difficulties regarding equipment connectivity, battery failures, or faulty recording functions. People also experienced frustrating communication delays, unhelpful automated bot responses, and persistent challenges when trying to reach real support staff for warranty claims.

What people talk about most

Customer service

Consumers find customer service to be mixed, as some reviewers experience extreme frustration with... See more

Quality

Clients share ambiguous opinions on quality, with many reviewers praising the fantastic clarity and excellent... See more

User experience

Users describe ambiguous interactions with user experience, as some consumers found the system easy to... See more

Service

People report ambiguous experiences with service, as reviewers praise helpful technicians who resolve issues... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Fairly easy to set up, the software is a little clunky to navigate for naming the cameras and other settings but once done seems to work well, have had so far (after 1-2 weeks of use) 1 camera fail (f... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Very Good and PROMPT Customer Service and Support. If possible try to improve the Swann App further. Main issue for me is that stored Playback Security Camera videos are often not available to view fr... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Always found Swann enforcer cctv to be good. The new system seems a bit slower and jerky when zooming in on things and backing up video. The app is better. Would recommend for the price.

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Easy to install and link to account. Clear sharp picture Had to experiment on detection sensitivity settings as seem to pick up foliage movement on windy day

Company replied


Company details

Verified business

Trustpilot has verified this business is registered with its local government. We’ve confirmed it maintains an online presence and shows no matches on warning or sanction lists.

Government registration: 27006786072

  1. Electronics Company
  2. also in
  3. Security equipment

About Swann Security

Written by the company

Swann is a global leader in security monitoring, consumer electronics and security-centric solutions for the smart homes and businesses of today and tomorrow.

Swann has always been a leader. From humble beginnings in the basement of David Swann’s family home in Melbourne, Australia the business now has offices in the USA, Canada, Australia, UK, Hong Kong and China and a presence in over 40 countries on 6 continents. Swann pioneered the category of Do-it-Yourself security and is proud of the work it has done to make local communities safer. Today, Swann is part of the Infinova Group, providing the business with enhanced manufacturing capabilities, cutting-edge research and development of security and networking solutions, and access to an expanded international network.

Swann remains at the forefront of innovative surveillance and monitoring technology with recent new product developments including truly wire-free HD cameras and doorbells, state-of-the-art professional-quality CCTV video surveillance recording systems and cameras, including the latest 12 Megapixel Mega HD, 4K Ultra HD, 2K Super HD, and 1080p Full HD systems with True Detect heat and motion-sensing technology. There's cameras with motion sensors to trigger controllable flashing lights, spotlights, sirens, mobile alerts and more. The Swann range is designed with a goal to make the latest security solutions accessible, affordable and easy to use. The company’s products are available through some of the largest retailers in the world including - Best Buy, Sam’s Club, Lowes, Amazon, Screwfix, Costco Wholesale, Bunnings Warehouse, JB Hi-Fi, Harvey Norman and many more.

Swann’s vision is to be the world leader in smart security solutions, taking care of people and making every home and business a safe place. Swann’s commitment is to always deliver security made smarter.


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

11k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 97% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.7

All reviews

(11,043)

754 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely no customer service or…

Absolutely no customer service or support all you get is ai them email them nothing no help at all

1 July 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Jake,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear about your experience and understand how disappointing it is when you're looking for assistance and feel that you haven't received the support you need.

We'd appreciate the opportunity to review your concerns and work with you toward the best possible resolution. We will be reaching out to you via email to gather more details about your experience and see how we can assist you further.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Mark,

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you're happy with your items. We truly appreciate you choosing Swann and hope you continue to enjoy your products.

If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

Worst cameras to buy

Worst cameras to buy . Poor recording, not detection properly, missing important things to capture. Do not recommended .

15 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Harpal,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that the cameras have not been recording or detecting activity as expected, and we understand how concerning it is when important events may be missed.

We'd appreciate the opportunity to review your concerns and help determine what may be affecting the detection and recording performance. We will be reaching out to you in a separate email to gather more details about your system and work with you toward the best possible resolution.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 3 out of 5 stars

I have installed the swann buddy door…

I have installed the swann buddy door bell but have not been able to resolve the issue with passing traffic triggering ever time a vehicle passes L have even tried mounting it at right angles to the door with limited success, any ideas

7 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Terry,

Thank you for sharing your feedback. We understand how frustrating it can be when passing traffic repeatedly triggers your Swann Buddy Doorbell, even after trying different mounting positions.

We'd appreciate the opportunity to help review your detection settings and installation and work with you toward the best possible solution. We will be reaching out to you via email to gather additional details about your setup and provide further guidance.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Helpful and professional customer…

Helpful and professional customer service. No monthly fee.

30 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Richard,

Thank you for sharing your feedback. We're pleased to hear that you found our customer service helpful and professional, and that you appreciate the convenience of having no monthly fees.

It's great to know that both our support and product offering met your expectations. Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

The lady I spoke to was very helpful…

The lady I spoke to was very helpful and solved my problem with no issues.

13 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Carig,

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that our support representative was very helpful and able to resolve your problem efficiently. It's great to know that you received the assistance you needed and had a positive experience with our team.

We'll be sure to share your kind words with the relevant team. Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

I’ve been with SWANN for many years and…

I’ve been with SWANN for many years and they’ve got a great team that helps dealth with my connections and camera issues.
Today, I thanked Brian for his calm, pleasant words in supporting me of the he concerns I raised about losing connection and inability to return back to my connection. Thankfully, his excellent customer service and support resolved all the issues and I’m back to be a happy customer. Well done Brian!

13 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Imelda,

Thank you for sharing such wonderful feedback. We're pleased to hear that Brian provided calm, patient, and professional support while helping you resolve your connection problems. It's great to know that his guidance restored your connection and left you feeling confident and supported.

We'll be sure to share your kind words with Brian and the relevant team. We truly appreciate your continued support of Swann over the years and are glad to have you as a valued customer.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

The equipment is excellent

The equipment is excellent. Sadly I could not utilise my existing camera cabling and had to re-cable the camera set up, but the system is now working well.

22 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Bob,

Thank you for your feedback. We're pleased to hear that you're happy with the quality of the equipment and that your system is now working well. We understand that having to replace your existing camera cabling added extra work during the installation process.

We appreciate your patience and are glad to know that the new setup is performing as expected.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

The dvr didn’t work and u guys woundnt…

The dvr didn’t work and u guys woundnt respond for replacement

29 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Nowaf,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that your DVR did not work as expected and that you experienced difficulty receiving a response regarding a replacement. We understand how disappointing this must have been.

We'd appreciate the opportunity to review your concern and work with you toward the best possible resolution. We will be reaching out to you via email to gather additional details about your DVR and your previous contact with our support team.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

Beyond ridiculous

Beyond ridiculous,
The service provided by swann support is on Par with Aramex(fastway) couriers, now that says something.
Abysmal service, 45 mins on the phone each time just to try track down the warranty replacement DVR that was faulty from day 1,
Now a month in and no word, no replacement, we sent the DVR off over a month ago, had confirmation it was received then radio silence, customer support don't know how to reply to an email, don't know how to talk on the phone, no managers are ever available when asked to be escalated, never a call back, never return emails.
Avoid at all cost.
Save your time and money and go elsewhere.

12 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Rohan,

Thank you for sharing your feedback. We're very sorry to hear about your experience and understand your disappointment after waiting for your warranty replacement and having difficulty receiving clear updates.

We can confirm that a replacement DVR-164680 has been arranged for you. The tracking details have also been sent to your email so you can monitor the delivery.

As a replacement has now been arranged, we will also arrange reimbursement for the postage costs you incurred when returning the product.

Kindly check your email for further instructions regarding the postage reimbursement and replacement.

We apologize for the delay and appreciate your patience and understanding throughout the process.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely excellent help

Absolutely excellent help, talked me all the way through , patient with me finding which plug was which, helped me with all the technical stuff on the screen and solved my problem🙂🙂🙂

12 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Julie,

Thank you for sharing your wonderful feedback. We're so pleased to hear that our support team was able to guide you through the process patiently, including identifying the correct connections and assisting with the technical steps on screen. It's great to know that we were able to resolve the problem for you.

We'll be sure to share your kind words with the relevant team. Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Very good product to purchase

Thank you very much
My product was great
The camera that I bought as a replacement works great I’m very satisfied 👍

28 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Mr. D,

Thank you for sharing your wonderful feedback. We're delighted to hear that your replacement camera is working great and that you're very satisfied with your purchase. It's wonderful to know that the replacement has met your expectations and is performing well.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

I have swann security system for years

I have swann security system for years, I have couple cameras get old and stop working and I ordered two new ones.
The new one I ordered work good with the receiver. for the price I can't complain.

25 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi John,

Thank you for sharing your feedback. We're delighted to hear that you've been using Swann security systems for years and that the two new cameras work well with your existing receiver. It's great to know that replacing the older cameras was straightforward and that the new cameras are performing well with your system.

We truly appreciate your continued support and are pleased that you found the new cameras to be a good value.

Thank you for choosing Swann and for being a long-standing customer. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

Extremely Bad Customer Service

I ordered a Swann boxed CCTV system SWNVK-8EX412MPD-EU on the 29th of July'26. Initial testing revealed a faulty NHD-EX12MPD camera which was immediately reported to Swann's Support department with a request for replacement.
I complied with all your extremely laborious fault verification testing because you would not believe me when I informed you that I had already done the testing as a qualified electronics, telecoms and security engineer. You finally agreed the camera had a stuck IR-cut filter and raised an RA for replacement.
I have now paid for but not had use of a fully working 4 camera CCTV system for 38 days!!
I also suffered bad delivery agent performance and packaging plus Swann provided incorrect NVR firmware.
Does Swann seriously believe this is a good way to run a business and support its customers?

7 July 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Nigel,

Thank you for sharing your detailed feedback. We're very sorry to hear about your experience with your system and understand your disappointment after purchasing a four-camera system and being unable to use it fully due to a faulty camera. We also understand your concerns regarding the amount of troubleshooting required, the replacement process, delivery and packaging, and the incorrect NVR firmware provided.

We appreciate that you had already completed extensive testing based on your professional experience, and we understand how frustrating it must have been to repeat additional troubleshooting before the camera fault was confirmed.

Your concerns regarding the replacement timeframe and overall support experience are important to us. We will ensure your feedback is shared with the relevant teams for review and improvement.

We sincerely apologise for the inconvenience and appreciate you taking the time to bring these concerns to our attention.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Michael,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear that your system is not working as expected, and we understand how disappointing this must be.

We'd appreciate the opportunity to help investigate your concern and work with you toward the best possible resolution. We will be reaching out to you via email to gather additional details about your system and provide further assistance.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Terrific assistance from Claire who…helped me.

Terrific assistance from Claire who talked me through the process of repairing the problem I encountered with the security camera. Within a short period of time the information from Claire was spot on and the camera was back in operation. Thank you Claire.

6 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Grant,

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear that Claire provided terrific assistance and was able to guide you through the steps to repair the problem with your security camera. It's great to know that her guidance was clear and effective, allowing you to get your camera back in operation within a short period of time.

We'll be sure to share your kind words with Claire and the relevant team. We're pleased that you received the knowledgeable and helpful support we strive to provide.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

Awful

Awful. Camera keeps going offline despite booster and being about 4m from router. Service is absymal, have been on hold 30 mins. Try to reset myself, duh, cant scan QR code on camera despite climbing in the dark to reach it because "swann is using your torch" ... what? Its dark. Swann is rubbish.

7 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Emma,

Thank you for sharing your feedback. We're sorry to hear about your experience with the camera repeatedly going offline and the difficulty you encountered while trying to reconnect it. We understand how difficult this must have been, particularly after spending time troubleshooting and attempting to scan the QR code in challenging conditions.

We'd appreciate the opportunity to review your situation and work with you toward the best possible resolution. We will be reaching out to you via email to gather additional details about your camera, setup, and the steps you've already tried.

Thank you for giving us the opportunity to assist you further.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely awful customer service

Absolutely awful customer service, my cctv kit arrived with the wrong cameras, after speaking to customer service I was kept waiting whilst they decided if they could send me out the correct cameras, after one week and me chasing them was told we have asked the warehouse to send out correct cameras, after another week and despite me chasing for fourth time was told still waiting for an answer from warehouse so after two weeks still had a cctv kit I can't use so I asked for refund. This was agreed but then they tried to make me pay for the return postage, it's only after me yet again speaking to Swann and pointing out it's there mistake that they eventually sent me a postage label. I went to manufacture to avoid mistakes like this, I will not use Swann again.

5 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi Jason,

Thank you for sharing your feedback. We're very sorry to hear about your experience and understand how disappointing it must have been to receive a system with the incorrect cameras and then experience delays while waiting for a resolution. We understand the importance of receiving the correct products and having a smooth return process, especially when the problem was caused by an order error.

We apologise for the inconvenience caused by the time taken to review your request and arrange the return process. This is not the level of service we aim to provide, and we appreciate you sharing your concerns regarding the communication and overall experience.

We will ensure your feedback regarding order accuracy, response times, and the return process is shared with the relevant team for review so we can continue improving our customer experience.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Easy installation system works…

Easy installation system works flawlessly.

16 July 2026
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hi John,

Thank you for your feedback. We're delighted to hear that you found the system easy to install and that it has been working flawlessly. It's great to know that the setup was straightforward and that your Swann system is performing reliably.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

Rated 5 out of 5 stars

Playback issues with VMX

Had playback issues with VMX. Luke from Support guided me through various processes to rectify the problem. He kept me constantly updated with possible solutions, then advised me to download updated VMX software, which corrected the problem. Excellent customer service.

6 August 2026
Unprompted review
Swann Security logo

Reply from Swann Security

Hello Jock,

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear that Luke was able to assist you with the VMX playback problem and guide you through the troubleshooting process. It's great to know that he kept you updated throughout and that downloading the updated VMX software successfully resolved the problem.

We'll be sure to share your kind words with Luke and the relevant team. We're pleased that you received the knowledgeable and attentive support we strive to provide.

Thank you for choosing Swann. If you ever have any questions or need assistance down the line, feel free to reach out to us anytime. We're here to help.

Your feedback is truly appreciated.

Mary – Swann Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look