Trades Mate Reviews 79

TrustScore 1.5 out of 5

1.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Never received order after many promises of shipment. I get that the start up crashed and was overwhelmed, but I gave them benefit of the doubt like an idiot. Lost out on the merchandise and our mon... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered $200-worth of ratchet straps over 2 months ago for me and a friend. Generic email response from company who do not provide their address or a contact phone number when requested, nor provide a... See more

Rated 1 out of 5 stars

Same story as most buyers relating to trades-mate ratchet straps. I saw the item advertised on Facebook. I purchased 4 straps totalling $203.95. Waited. Received a tracking number. Received an a... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered 22/01/2024 $183.95 , had not received items , sent enquiry early February to where my items were & on 12 th February received email advising order is on the way ! , 19th February asked for fo... See more

1.5

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

79 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Got it eventually…

I submitted an order from Trades Mate for retractable ratchet straps on 15/01/2024.
I initially emailed requesting an update on ETA and was informed by Trades Mate via return email that there had been an unprecedented interest in the straps and they were experience a delay in filling the orders.
Trades Mate kept me up to date via email explaining why there was a delay supplying the items and apologising for the delay. They also thanked me for my patience.
I received the items on 12/04/2024.
I was starting to believe I had been scammed but all was good.
The retractable ratchet straps are a good product too.

15 January 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My order was done on the 15th January…

My order was done on the 15th January and arrived today.
The straps are excellent quality and well worth the wait.
I had no issues in waiting because anyone with 1/2 of a brain should be able to realise that demand overdid supply. It is the million dollar question when you bring in a new product to market as to how much pre stock should you have. Trades Mate took a risk and it paid off way more than they expected and they will supply your order so just be patient. Everyone knows that supply chains atm are in crisis across all industries. Again the straps are excellent!

12 April 2024
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Retractable ratchet straps.

I recently wrote a negative review on this company, but today I received my ratchet strap albeit 3 months after I ordered it, it did include an apology for the long delay, in the meantime I bought a set of 2 ratchet straps from Supercheap Auto for much less and far better quality.

12 April 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Yes a Scam

Yes a Scam, ordered in February 2024 now April keep saying they're over whelmed and getting order ready to ship, have a generic email in their reply box

5 February 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

All is well

Like a lot of people I had this company as a scam and thought I’d done my money. But ‘no’, my straps turned up today, almost 3 months after ordering. Hopefully they get their act together now after a massive underestimate of the market and also offer a better communication path for customers.

11 April 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Scam

Scam. No product sent after months. No way of contacting for a refund. The email provided didnt exist. Absolute worst.

13 December 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

WARNING!

WARNING!! DO NOT BUY FROM THESE SCAMMERS!!!!
This is either a scam or a useless and incompetent business - either way the end result is the same - we have all lost our money (scrolling down there looks to be a few of us in the same boat) and get waste of time "ChatGPT" type responses rather than any real logical explanations. They are refusing to respond to my repeated requests for a refund, after 3 months of waiting for the goods!
WARNING!! DO NOT BUY FROM THESE SCAMMERS!!!!

17 January 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I want to give a no star review

I want to give a no star review. I paid in full for 3 sets February 03, I emailed asking for tracking they sent the tracking but it said not ready for pick up. I have chased up with support 4 times and every time I get an automated message telling me it is on the way. I do not believe i will see the product,

DO NOT BUY FROM TRADES MATE.....

4 April 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Trades-Mate Scammers

Ordered 22/01/2024 $183.95 , had not received items , sent enquiry early February to where my items were & on 12 th February received email advising order is on the way ! , 19th February asked for follow up to be advised due to large demand there were delays . Got an email to review items on 26th February (bit still had not received them . Made contact 1st March to be told by Trades Mate item was sent now its up to me to follow up with Courier Company , have contacted Courier who have nerver picked up any items from supplier ...now in communication with my bank

4 April 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Same issue as everyone else.

Same issue as everyone else.
Ordered $328.95 of straps and never received. Same generic emails. Really really disappointed as was a birthday present for my husband. I will take this further.

17 January 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

SCAMMED!!

SCAMMED!!! same as everyone else !! Done $500 and will be contacting ACCC
Will also make contact with Channel 9!! A lot of aussies in the advertising!!! Name and shame these scum!

15 January 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ripped off as well!!

Same as everyone else! Spent $406 and got sweet FA! Have had the same common correspondence about being overwhelmed with orders and are behind, but 10 weeks!! I think they spend our money on more marketing to rip off another lot. What can we do about it? It's likely the people who say they are getting their straps are working with them! Scum bags!!

18 January 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

2 1/2 months waiting

2 1/2 months waiting - tracking number that never went anywhere - queried it - another tracking number - sat and sat and sat - finally moved and turned up today - face products from a company that is also a scam as a “free” present apologising for the delay - with a word for word printed letter of being overwhelmed with sales , supplier let them down - working hard to fulfil orders - trying to stretch the time out so you can’t claim a refund - I reported to Westpac and PayPal
SCAMMERS

6 January 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Trades-Mate Scammers

Purchased self return ratchet strap which I’ve never received & every time I send an email they send a different courier name saying this is who is picking it up.
First courier was Australian, Aramax and it was at their Townsville location, I contacted Aramax who advised they had not received advise to pick it up.
I sent an email to them and this is their reply. After this you will see their next advice saying it’s being sent by another courier, this one is in China and of course again has NOT BEEN SENT. They had my money for the item but also credit card details, which I’ve changed, asked my bank to cancel old one and reissue new one.

Hi Charlie,

Thank you for your email.

That is the updated shipping information for your order. Our fulfilment team is currently updating the items.

We understand your frustration and apologize for any inconvenience caused. We assure you we are not scammers. Our delays are due to an unexpected surge in orders. We're working tirelessly to resolve this issue.

Your order is a priority, and we appreciate your patience.

Thank you and have a great day!

Kind Regards,
The Trades Mate Team

Sent: 16 March 2024 05:22
To: Trades Mate Support
Subject: Re: Shipping update for order #TM5661

First time you sent tracking number it was from Aramex in Townsville Australia, this time it’s from Yun Express in China.
I looks more like I’ve been scammed all the time.

On 15 Mar 2024, at 18:10, Trades Mate


Trades Mate
ORDER #TM5661
Your shipping status has been updated
The following items have been updated with new shipping information.

View your order
or Visit our store

Other tracking number: YT2406721272213742
Items in this shipment

Auto Ratchet Strap - 3.5m

23 March 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

WARNING - THESE ARE SCAMMERS KEEP AWAY

Like many others we have been scammed by this mob. We have lost $140 and after many communications with them, with replies of lies lies lies, we have come to accept we have been scammed. What scum and low life these are.

19 March 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Same disappointing story...

Same story as most buyers relating to trades-mate ratchet straps. I saw the item advertised on Facebook. I purchased 4 straps totalling $203.95.
Waited. Received a tracking number. Received an apology email or two for delays stating they were overwhelmed with orders. Received another tracking number and with more promises and nothing else.

As I purchased the item using a Credit Card, I have today lodged a complaint with the card company seeking a charge reversal.

21 January 2024
Unprompted review

Is this your company?

Claim your profile to access Trustpilot’s free business tools and connect with customers.

Get free account

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look