Banner for Wallester

Wallester Reviews 

289
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 86 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the dedicated support team and assigned personal managers for their prompt responses, ongoing helpfulness, professionalism, and remarkably smooth onboarding processes. People consistently find the digital platform exceptionally user-friendly, highly efficient, and very well-suited for managing various business accounts seamlessly without major operational issues. However, some reviewers were not happy with the lengthy verification procedures, poor communication, and frustrating account setup delays encountered during the very early stages. A few customers also mentioned navigating significant challenges with rigid compliance requirements, strict internal rules, and occasional unexpected account closures.

What people talk about most

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff, expressing deep satisfaction with the helpful, friendly, and... See more

Customer service

Consumers find customer service to be positive, highlighting dedicated 1:1 support and responsive account... See more

Service

People report positive experiences with service, highlighting the friendly support agents, transparent... See more

User experience

Customers consistently note positive experiences with user experience, highlighting the platform as... See more

Response time

Reviewers express strong satisfaction regarding the response time, frequently highlighting prompt and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Wallester has been one of the best platforms I’ve used for expense management. The website is easy to use, and the onboarding process was smooth and straightforward. My account was approved within j... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Ksenia was absolutely fantastic, followed up on emails when i forgot to reply and helped me set up my account together with the preferred products the same working day! From start to finish its been... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I rarely leave reviews, but Mariano genuinely deserves this one. His support has been absolutely outstanding from start to finish. He handled my request with extreme professionalism, effici... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Unfortunately i had to go through the KYC, but it worked super good, especially with Olivia which supported me going through it. I really like their service in terms of use but also how they treat the... See more

Company replied


Company details

  1. Financial Institution
  2. also in
  3. Accounting Software Company
  4. Business-to-Business service
  5. Card processing service
  6. Non-bank financial service
  7. Payment service

About Wallester

Written by the company

Wallester is an Estonian-licensed financial institution and has been an official Visa partner since 2018, specialising in innovative digital financial solutions and card issuance. We empower companies across the European Economic Area (EEA) and the UK to streamline payments, launch branded cards, and scale efficiently.

What we do:

1. White-Label Solution with Embedded Finance
Our White-Label solution enables businesses to integrate financial services directly into their platforms - a concept known as embedded finance. This allows companies to launch branded payment cards tailored to their specific needs, enhancing customer experiences and opening new revenue streams. We ensure a swift time-to-market with simplified integration and dedicated support from our implementation team.

2. Wallester Business: Corporate Expense Management
Wallester Business is designed to modernise corporate expense management. It provides companies with instant access to virtual and physical Visa cards, streamlining financial processes through a modern app and comprehensive portal. Features include expense tracking, budget analytics, and seamless integration with accounting systems to enhance financial oversight and efficiency.

With a diverse team of over 190 professionals located in Estonia, Latvia, France and the United Kingdom, we are dedicated to developing high-quality, profitable products for our clients. Our passion for innovation drives us to improve and adapt to the evolving financial landscape continuously.

We aim to elevate businesses by providing the most advanced financial technologies, enabling them to reach new heights in efficiency and growth. We are always open to collaboration and eager to assist companies in navigating the future of finance.

Open an account in less than 24 hours and receive 300 virtual cards for FREE!

Corporate cards for your business

Includes 300 free virtual cards

Get a free corporate expense management solution with access to the multi-functional Wallester Business platform.

Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

289 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 50% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(289)

134 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Best corporate cards service based on our 5Y corporate experience

Good job, Wallester!

Dear Luigi Gentile, thank you for your prompt and knowledgeable support with the video verification and account/limit settings.

28 December 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Thanks a lot for the kind words! 😊
Luigi will be thrilled to hear your shoutout — we're lucky to have him on the team. If you need anything else, we're just a message away!

Rated 1 out of 5 stars

Bunch of scammers with terrible…

Bunch of scammers with terrible support.
They will suspend your account and hold your money

26 September 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Please be informed that no user's account is ever frozen or terminated without a violation of our Business Account & Card Agreement. Each case is thoroughly investigated, and only upon identifying a violation the account is terminated. Wallester never blocks accounts without a justified reason.

Additionally, all remaining funds after termination are returned to the corporate bank account of the company within 30 days of the account closure. We do not withhold client funds.

If you believe your account was terminated without due cause, please contact our support team at support@wallester.com. Kindly provide details and your company name for us to review your appeal.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

After 3000 euro processed with our…

After 3000 euro processed with our company they terminated our account without notice

They look promising at the beginning but when you try to spend more with their cards they terminate your account , That happened with 2 Business accounts.

23 July 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello Zoran!

Please note that your first account was closed after multiple requests for you to complete a mandatory video identification interview, required when working with a UK company. Unfortunately, we did not receive a response within several weeks.

Your second account was closed due to a violation of our Business Account & Card Agreement, as providing cards to third parties is strictly prohibited. Unfortunately, your company provided false information about the intended use of the cards and issued them to third parties based on a non-existent agreement with Wallester.

It’s important to remind that corporate cards must not be given to unauthorized individuals, as outlined in the agreement.
In accordance with Wallester’s internal rules, all remaining funds were returned to you.

If you have any further questions, please contact support at support@wallester.com.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience with wallster poor…

Terrible experience with wallster poor customer service. If you want to save your time money don't use their services. I use wallster card for my business buying I had issue with transaction I opened the dispute with merchant one month ago. Merchant sent the refund but wallster is saying you can't accept refund because your account is closed few days ago. Wallster is saying talk with merchant to send your money to other bank this is not possible every merchant will refund you original payment method I m losing my money only due to wallster

26 July 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

We are very sorry that you have encountered this issue.

Please note that when an account is closed, the refund cannot be sent to that account. Every merchant can issue a refund to a different bank account if the original payment method has been closed. We kindly advise you to contact the merchant's support service to arrange for the funds to be sent to another account.

It´s important to mention that our specialist has previously provided you with all the steps to resolve this issue and has now reached out again to ensure you have all the necessary information and support. We hope for your cooperation and are always available to assist you, so you don't need to worry about losing the funds.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Excellent customer service. Very efficient. I apply the account on Friday. Public holiday on Monday. And I got the account on Tuesday. Excellent service. I recommend.

25 June 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Thank you for your feedback! We are very glad that you like everything and please know that we are very happy to have you with us! Our specialists will ensure you receive the best experience possible.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Customer service and rapid response…

Customer service and rapid response time is definetley not something Wallester struggle with. Their client support and upkeep is unmatched. 100% recommend.

Gorgud Rasulov especially makes the process seamless

7 June 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Thank you very much for your review! Your satisfaction with our solution is the most important thing, which we could achieve!

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Great experience with Gorgud Rasulov…

Great experience with Gorgud Rasulov from
Beginning. Very comprehensive personn and excellent communication

7 June 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

We are very happy to hear that our managers have provided you with excellent assistance and improved your experience with us. We will definitely pass on your kind words to Gorgud.

Thank you very much for your feedback!

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

It has been the worst customer service experience of my lifetime

It has been extremely negative and stressful from the moment I decided to open an account with them to until the process of closing it.

I have never encountered such poor customer service in my life. The entire experience has caused me significant mental stress and frustration, as well as financial loss. The colleagues and representatives I interacted with were unhelpful and irresponsible, often treating me poorly.

5 June 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello, Mohsin!

We are truly saddened to hear that you left disappointed with our service. Please know that we always aim to provide a seamless and positive experience for everyone.

Your feedback is invaluable in helping us identify and improve any potential issues. Could you please contact our support team at support@wallester.com and describe the problem you faced in more detail?

We will do everything we can to assist you.

Thank you very much.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

Most painful KYC process

Most painful KYC process. I suggest stay away

27 May 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

We are sorry to hear that you had a bad experience with the KYC process. Please note that we strive to make the process as simple as possible for everyone, handling everything we can on our end to avoid unnecessary steps for our clients. However, in some cases, we might require additional information that we cannot acquire independently. Without this information, we are just not able to proceed. As a financial institution, we have certain limitations and must fully comply with financial regulations.

Thank you very much for your review and for letting us know about your experience.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely perfect

The customer support was absolutely fantastic. Tiago and Vladislav were absolutely phenomenal with their communication and helped me with my every need. Would highly recommend. You also get 300 Virtual Cards for free which is more than other platforms.

22 May 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

We are very glad that you liked the work of our specialists! We wish you success in your business and you can be sure that we will be with you anytime you need us.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Recommended!

Recommended!
Very good service and easy to get started. An extra thank you to Vanesa who was involved during the start-up.

15 May 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Thank you very much! It's a pleasure to hear that you liked the boarding process. We are glad to have you with us now.

Best regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Onboarding experience.

I’ve experienced a problem while trying to verify myself via my mobile phone (outdated browser) so Gorgud helped me find the solution as he replied back almost instantly and also he taken the process on himself to finalize it after the acceptance of the agreement in just 5’. Thanks!

30 April 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

We are very glad to hear that you are satisfied with our customer approach! Providing you with the best experience is our top priority.

We will certainly express our gratitude to Gorgud for resolving your problem swiftly.

Thank you for your kind words!

Rated 5 out of 5 stars

Manuel is really helpful

I've got into this company to test my infrastructure, and I can share my experience .
These guys are great under custommer support , I've got Manuel Wich helped me under WhatsApp even after he finish the shift.

Make me feel like a family company .
Best regards .
Uweb3

5 April 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello,

Thank you for being with us! We're dedicated to ensuring that your experience with us remains positive.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

Ottima assistenza via WhatsApp

Ottima assistenza via WhatsApp, personale disponibile e gentile

4 April 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Ciao!

Grazie per il tuo feedback!
Siamo felici di avere il tuo supporto e incoraggiamento mentre lavoriamo per migliorare la nostra piattaforma ogni giorno.

Cordiali saluti,
Team di Wallester

Rated 5 out of 5 stars

Wallester review

I have been dealing with wallester and it has been a very pleasent onboarding journey. Once I have transacted with wallester and any technical issues, my manager Manuel has been extremely helpful and efficient, answering me through calls, emails and whatsapp at all hours. I wish all employees at institutions were this quick and efficient.

4 April 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello,

Thank you for your kind words! We are happy to hear that you are satisfied with the assistance provided. Customer satisfaction is our top priority!

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

This is a scam company

This is a scam company, first of all from the time I signed up for an account, they scammed me to come to trustpilot to give them a good review and said that they would give an amazon gift card with a 5 star review, but until today, it's been 6 months and they haven't even given a gift card.

They cared a lot about my spending for 2 months just after I signed up and after 2 months they charge extra for spending under 5 euros! Rejected payments (once you enter the wrong expiry date or CVV, or don't switch off auto-renewal) they also charge you extra! Their 3Ds verification is also an extra charge, something they don't say when you sign up!

If a lot of your company's fixed expenses are tied to their virtual card, your bad luck begins! Because they your company's expenses are already tied to their card, they'll charge you all kinds of extra fees! Until the account is closed and the money inside my account can't be withdrawn!

This is a scam company, I don't know where these positive reviews come from, is it just a scam to get people to review it by giving them "5 stars for a free amazon gift card"?

1 September 2023
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello,

Thank you for your feedback, and we are sorry to hear that your experience with us was not satisfying.

First of all, we want to clarify that we never ask our clients to leave a positive review willingly. We simply ask users to provide their sincere opinions about their usage experience to help us improve the platform and add new features.

To address your concerns and ensure we can make your experience better, please contact us via support@wallester.com and provide proof of your review at the Capterra source. We will endeavor to solve the issue you are facing. It's possible that there was an error, as all our clients who have left a review as part of a special campaign at the time should have received an Amazon gift card via Capterra.

Regarding the additional fees, please note that in exceptional cases, following the client agreement signed with all clients, Wallester has the right to apply fees if the user's card-abusing activity begins to generate significant losses for the company. The applied fee is meant only to cover these expenses. By default, we do not apply any fee for 3DS verification/attempts, declined purchase attempts, or low-amount purchases. Any additional fees can always be canceled if the user's activity returns to normal.

We always withdraw funds from users in compliance with financial regulations and our internal procedures. If you haven't received your withdrawal or received it incompletely, please contact us via support@wallester.com, and we will review the issue promptly.

Thank you for bringing these matters to our attention.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

Very Disappointing Onboarding Experience

Very Disappointing Onboarding Experience. After registering, I receive a rejection email without any explanation. A month later, they contact me again to inquire if I am still interested. I confirm, but then they reject my registration a second time without any explanation. That’s the Wallester experience for you.

11 March 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello,

Thank you for your feedback, and we're sorry to hear that your onboarding experience wasn't as excellent as we aim for. We always strive to make the onboarding process as easy as possible for all our clients.

Based on our records, we sent you a question regarding the information provided in your application but did not receive a response initially. After several attempts, we did receive your answer, but unfortunately, we were unable to proceed with the onboarding process due to our internal policies. You should have received only one email from us informing you about the inability to proceed with registration, and our specialists did not contact you afterwards. It's possible that there was some miscommunication, but we apologize for any inconvenience this may have caused.

If you have any additional information to provide or if you have any questions or suggestions, please don't hesitate to contact us at support@wallester.com. We are committed to resolving any issues.

Thank you for bringing this to our attention.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

We have recently used there service and…

We have recently used there service and it is fantastic service with good customer service and the person working in the company name Manuel was very helpful and made onboarding process very smooth and easy .

24 February 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello,

We are thrilled to hear that you enjoyed the onboarding process! Welcome aboard, and thank you for choosing us. We're delighted to have you as part of our community.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible

Terrible. You cannot even register.

29 February 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Thank you very much for providing your feedback. We're truly sorry to hear that you had a negative experience with the registration process. Your satisfaction is important to us, and we sincerely apologize for any inconvenience you may have encountered.

We kindly ask you to reach out to our support team at support@wallester.com and describe the situation and any issues you encountered during the registration process. We are committed to doing everything possible to assist you in successfully registering on our platform.

We are constantly working to improve the registration process, aiming to make it as simple and efficient as possible. In most cases, we only require general information about the company, while our specialists handle the uploading of all necessary documents from open sources. However, in certain situations where we cannot retrieve the required documents, we may request them to be uploaded by the client.

Best Regards,
Wallester Team

Rated 5 out of 5 stars

7-Payments

Hi,
I get a very professional support during my on-boarding.
The interface is very user friendly and the on-boarding process easy and fast.
Thanks to your team and especially to Vanesa and Vadim.
АЛЕН

27 February 2024
Unprompted review
Wallester logo

Reply from Wallester

Hello!

Thank you very much for registering with us! We're delighted to hear that you found our boarding process fast and easy. At Wallester, we strive to provide a seamless experience for all our clients.

Wishing you success in all your endeavors!

Best Regards,
Wallester Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look