Aquasana Reviews 

172
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.5

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 40 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Consumers frequently struggled with unhelpful customer support teams, noting dismissive representatives and unresponsive communication channels when seeking help. People often described frustrating hardware issues like persistent leaks causing home damage, unexpected extra import fees, and complicated installation steps. Some people were satisfied with the actual performance of the water filtration units when operating correctly in their houses. Buyers mentioned that these systems successfully removed unpleasant impurities and improved overall daily water quality for households. Reviewers also noted that certain filtration kits effectively handled their household water purification needs.

What people talk about most

Product

People report ambiguous experiences with product, noting that while the filtration systems can effectively... See more

Customer service

Reviewers express deep disappointment and frustration regarding customer service, citing rude... See more

Quality

Reviewers highlight negative aspects of quality, expressing widespread frustration with cheap plastic parts... See more

Price

Clients share profound dissatisfaction with unexpected and disproportionate customs fees, duties, and... See more

Service

Customers consistently note negative experiences with service, highlighting prolonged delays and unhelpful... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

I've had the aquasana under the counter reverse osmosis system for over 10 years. I've had leaks over three different times over those 10 years that has caused damage under my sink. Customer support w... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed in customer service. I moved and have a black faucet now. They replaced the faucet with a brushed nickel one, but won't exchange it with a Black Matte faucet. Same cost, they just wo... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

first one leaked all over the place. After hours spent with customer services, the second one also leaked, more time wth customer services only to be told warranty had expired and I had to go through... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Spent over 200 on a system, got charged 80 on tariffs that were never mentioned or made aware. Denied the item and they proceed to charge me OVER 50 for restock fees and another 25% on return. Probabl... See more

Company replied


Company details

  1. Water Filter Supplier

Written by the company

At Aquasana, we believe clean water and a healthy environment are the most important components of healthy living and overall well-being. Our sole focus is providing best-in-class water filtration products so every home can enjoy great-tasting, healthy water.


Contact info

1.5

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

172 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.5

All reviews

(172)

39 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Aquasana Scam

Aquasana Scam – CEO Ignorant, Customers Ignored, Service Terrible

I’ve been paying full price for a 3-bottle system, but Aquasana tricked me by sending a smaller, cheaper 2-bottle system. I only discovered this after 5 years, but when I contacted CEO Todd Bartee twice by email, he completely ignored me.

There is no explanation, no refund, no action. His laziness and arrogance have spread to the entire company: employees now ignore promises, avoid responsibility, and provide terrible service.

This is fraud, unethical, and unacceptable. I strongly warn others to be careful with Aquasana.

15 July 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for your feedback. We were unable to locate an account for you with the information provided. We are happy to look into this for you, but we need the correct information. Is there a good time we could reach you? You can also send an email to Support@aquasana.com. We look forward to your response.

Rated 1 out of 5 stars

I ordered filter from Aquasana Canadian…

I ordered filter from Aquasana Canadian website and signed up for deliveries every 6 months, waited over 2 weeks to get, and when it finally arrived with Canada post get slip with $30 duties on filters worth $59? I though I was ordering from Aquasana Canada? So I called them up to.see what they could do since i wasn't aware of duties from Canada, the rep said they come from USA!! You think they would advise you that duties are applicable!! She said if you refuse shipping there a 25% restocking fee!! I asked if there some sort.of discount she can apply and she said no!! Oh well thats the last Aquasana will see from me! Oh and they say I was prompted to check duties may apply, balony!!! I was on CANADIAN SITE!! funny how after this incident aquasana.ca is up forsale and no longer available!!! Totally despicable!! Btw still waiting for my refund over 2 weeks, I guess i have to get credit card company involved!! Total fraud!

9 September 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out and sharing your concerns. We completely understand how frustrating unexpected costs can be, and we want to clarify why these charges were applied.

When placing an order on our website, customers are asked to acknowledge that international shipments may be subject to taxes and duties imposed by the destination country. This step appears as a required checkbox during checkout to ensure transparency. By checking that box, you confirmed awareness that such fees could apply.

Unfortunately, these charges are not something we collect or control—they are assessed directly by your local customs authority. While we cannot waive or refund these government-imposed fees, we always want to make sure our customers are informed upfront to avoid surprises.

We truly value your business and appreciate your understanding.

Rated 2 out of 5 stars

Horrible company.

I've been using Aquasana filters fir over 15 ( probably closer to 20)years for shower and kitchen sink. I have a small plastic unit that sits on my sink with a hose that goes to the faucet, and turns on and off to filter water for drinking. I just recently changed their overpriced filters ( about $60) for 2 tiny filters that I replace 2X a year. I have to pay my superintendent every time they are changed because the housing for these filters is so primitive, it is impossible to open and close. I called customer service early in the morning, or else its a 20-30 minute wait, to be told I have to trouble shoot two possible problems that could be causing thus. I explained to the customer service rep that I want to trouble shoot all possibilities at the same time. This would mean that Aquasana would have to send me new filters as well as a new hose for the cheap pkastic housing of filters. Ohhhh...but NO this company will not send both filters and cheap plastic hosing in order for them to save money, but I will have to pay my superintendent 1 or 2 more times to fix this problem!
I guess they rather save $3 ( max cost for the hoses) and not send them at the same time to accomodate me, then save a long time customer. Horrible, cheap company that diesnt give a shit about their customers.

Reply to Aquasana. NONSENSE! I told the representative from you company that everytime I have to do something, installation etc, of your parts I have to pay someone to open and close the housing for the filters. Thus housing is SO CHEAPLY MADE, that it is impossible to do one self. It's costing me more than the damn filters are worth. You know as well as I that these filters cost you very little, and to try a new tubing ( parts) costs pennies! Meanwhile it's costing me labour's costs that become more and more expensive. I swear to you that I will cancel these sink filters because I will end up paying for labour's more than uts worth. All because you are so cheap and your customer service stinks. GO AHEAD...TRY ME. and lose a customer of more than 15 years!!!

7 September 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out. We understand your frustration and completely respect that you’d prefer to have all possible parts sent at once to resolve the issue quickly.

However, in accordance with our warranty policy, we are required to perform troubleshooting steps first. This process ensures that we identify the exact cause of the issue and provide the correct replacement part. Sending all parts preemptively can lead to unnecessary delays, incorrect replacements, or complications with warranty coverage.

We assure you that our goal is to resolve this as efficiently as possible. If you're unable to troubleshoot right now, we can absolutely follow up at a time that’s more convenient for you. Once we complete the necessary steps, we’ll promptly ship the part that’s needed for the cost of shipping.

Please let us know how you'd like to proceed or if there’s a time that works better for you to continue troubleshooting.

We appreciate your understanding and cooperation.

Rated 1 out of 5 stars

doesn't filter everything/lying customer service

the filter was installed in a home during the purchase& sales negotiations. the water test after installation showed lead and arsenic in the water. these filters don't prevent lead or arsenic. the buyer and i returned the system. we were told we would recieve a full refund. we have a confirmation# in an email that the return was processed. we did not recieve our $2,445 dollars. we have been calling for months and the customer service Melissa, Aliyah, sales rep Dolly Rodela have all been lying to us saying the case is opened for investigation, saying the check is in the mail, saying whatever they can to stall for another 10 business days before we call back to hear a new story. they are not Better Business Accredited so you can't even submit an official complaint anywhere if they decide to screw you over. the return has been 3 months late. they even lied about when they sent the confirmation email! i'm telling them i'm looking at the email right now you're 4 weeks off. and they just smuggly continue lying. 100% do not purchase from this scam

14 August 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Hello! We are sorry to hear about the issues you have encountered with your order. Upon reviewing your account, there does appear to be a supervisor assisting with this issue. They should be able to update you soon. Please let us know if you have any other questions or concerns.

Rated 1 out of 5 stars

I am batting two for two!

I am batting two for two, first, Nine Line Apparel and now Aquasana. I have been a customer of Aquasana for over ten years. It seems that they have been taken over by A.O.Smith and Aquasana has gone from bad to miserable. I am a "water for life" customer with a guaranteed price and benefits that have since changed and not for the better. There is a price increase, benefits have changed, product supply is no longer the same, and now we need to pay for shipping for replacement parts. Returns are at the customer's expense and Aquasana has a 25% restocking fee. I strongly suggest that you DO NOT PURCHASE ANYTHING FROM AQUASANA!

30 July 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for bringing this to our attention. It’s important to us that our customers are more than satisfied and we would like the opportunity to resolve this issue immediately.

If you’re open to discussing your experience further, please message us, and we will work to provide a resolution soon. You may also contact us directly at 866-662-6885 Option 1, Monday through Friday from 8 am-5:30 pm CST, or email us at support@aquasana.com.

Rated 1 out of 5 stars

Don't waste your money or time.

We have an older reverse osmosis water filter. It has been awful from the get go. Arrived with broken and missing parts took weeks to get replacements. At fist company denied we had bought the filter from them! Since then it has caused 3 floods in our kitchen while changing filters. Now we seem to have another defective part which means we can't turn on the water in the kitchen. They are saying it will take up to 8 business days to get a replacement. Product and customer service are both awful. Not worth the money or trouble.

2 July 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for bringing this to our attention. It’s important to us that our customers are more than satisfied and we would like the opportunity to resolve this issue immediately.

If you’re open to discussing your experience further, please message us, and we will work to provide a resolution soon. You may also contact us directly at 866-662-6885 Option 1, Monday through Friday from 8 am-5:30 pm CST, or email us at support@aquasana.com.

Rated 1 out of 5 stars

They Lie

I ordered a RO system at 10pm, tried to cancel at 9am the next morning and couldn't- was told it already shipped. LIES! I had to pay for return shipping. It has been 13 days and no refund. I tried to leave a review on their website and they removed it. Don't buy from them!

23 June 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for bringing this to our attention. It’s important to us that our customers are more than satisfied and we would like the opportunity to resolve this issue immediately.

If you’re open to discussing your experience further, please message us, and we will work to provide a resolution soon. You may also contact us directly at 866-662-6885 Option 1, Monday through Friday from 8 am-5:30 pm CST, or email us at support@aquasana.com.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible company

Horrible company. Couldn't modify or cancel my order even though I made a mistake. Will never ever order from them again. They refused to cancel it even though it hadnt been shipped yet and I wanted to cancel immediatly after order

20 June 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for bringing this to our attention. It’s important to us that our customers are more than satisfied and we would like the opportunity to resolve this issue immediately.

If you’re open to discussing your experience further, please message us, and we will work to provide a resolution soon. You may also contact us directly at 866-662-6885 Option 1, Monday through Friday from 8 am-5:30 pm CST, or email us at support@aquasana.com.

Rated 1 out of 5 stars

Long delivery time, confusing part #'s, terrible return policy

Bought house with Aquasana water filtration. Looked at info left with house and ordered replacement filters to part # on booklet. Well, so i thought. Aquasana in their infinite wisdom (not) has same part # with addition of the"+" symbol. 2 weeks to receive (could have had next day on amazon) Filters way smaller than needed. Contacted Aquasana and was told could return for refund. Thought I would get return label...nope! Just address and return #. Went to UPS and $16 bucks later they hopefully receive and refund my purchase money. Of course out the 16 bucks!

9 June 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

We understand your concern. This Aquasana Refunds and Returns Policy ("Policy") applies to factory-direct purchases of Aquasana products made by consumers from Aquasana, Inc. ("Aquasana"). By purchasing any product from Aquasana you agree to this Policy. At this time, we’re unable to locate your account or order details based on the information provided. To assist you as quickly as possible, could you please share one or more of the following:

Your full name (as used on the order)

Order number

Email address associated with the purchase

Shipping address

Once we have this information, we’ll be able to look into the status of your refund right away.

Rated 1 out of 5 stars

They charge you no matter what 25% restocking fees

They did not ship the order from canadian warehouse and as a result I had to pay customs to the border to get it shipped to canada. They told me they will ship the next order from canada and that's not my problem I should not pay customs if they shipped it from Canada. And on top of that they told me if I dont accept the order they will charge me 25% restocking fee. They policy is hidden and they should not charge 25% fee when they can easily ship from the canadian warehouse and avoid extra customs for the customers.
Update: based on the company's response its not the first time I'm buying the filters and I indeed signed up for the subscription so the finters should be sent from canada.
New Update November 2025: after all this trouble and they assured me the subscriptions are all cancelled , instead they did not cancel it and I got charged again and they shipped filters again. If no resolution in 7days I will escalate further to Federal Trade Commission(FTC) , Bureau of consumer protection and the consumer financial protection bureau (cfpb).

8 June 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out. We understand your frustration regarding the shipping origin of your recent order, and we sincerely apologize for any confusion or inconvenience this has caused.

To clarify, only orders placed through our auto-subscription program are shipped from our Canadian warehouse. All one-time purchases made through our website are fulfilled from our U.S. facility. During checkout, there is a required checkbox agreement to proceed with the order, which outlines the potential for additional taxes, duties, and international shipping.

We strive to make our policies as transparent as possible, and our Shipping, Returns, and Refunds Policy—available on our website—details this information, including the 25% restocking fee for returned items.

We genuinely value your business and appreciate your feedback. While we are unable to change the fulfillment process for one-time orders, we’d be happy to keep you enroll in our auto-subscription program to ensure future shipments come from within Canada.

Please let us know if you’d like assistance with that or if there's anything else we can do to help.

Rated 1 out of 5 stars

WORST COMPANY IN THE WORLD!!

WORST COMPANY IN THE WORLD!!! I used to get the water filters from them delivered to my home. They are in Texas and I am in California. Everytime I needed new filters, they would take about 4 weeks to get to my house! ENOUGH so I started ordering them on amazon to get them the next day. Now one of the filter holder containers cracked and ONLY THEY have them, so I had to order it from them UNFORTUNATELY!! I told them they take too long to ship. She told me to pay for expedited shipping and so I agreed to that to get them sooner. It's been a week nothing! I called them today to tell them that I can't leave the water on as the container is leaking, I can't ice, I can't drink water, WHERE ARE THE CONTAINERS, he didn't seem to know or give a crap that I had a flood in the house. DO YOURSELF A FAVOR DO NOT ORDER ANYTHING FROM THIS COMPANY. HORRIBLE HORRIBLE NON CARING EMPLOYEES, I WISHED I COULD HAVE CANCELEED THE ORDER AND i WOULD FIND ANOTHER WATER COMPANY SOURCE, AS YOU SEE FROM THE OTHER REVIEWS, THIS COMPANY SCORES A MINUS ZERO FOR CUSTOMER SERVICE.

3 June 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out, and we are truly sorry to hear about your experience with the shipping delay. We completely understand how frustrating this must be, and we want to do everything we can to make it right.

At this time, we’re unable to locate your account or order details based on the information provided. To assist you as quickly as possible, could you please share one or more of the following:

Your full name (as used on the order)

Order number

Email address associated with the purchase

Shipping address

Once we have this information, we’ll be able to look into the matter right away and provide a resolution.

We appreciate your patience and look forward to resolving this for you.

Rated 1 out of 5 stars

Constant Leaks

Had the whole house system since 2018 and had to replace the system twice. The filters always leak between the tanks. First time, they replaced the filter and then one year later one of the filters leaked exactly in the same place. This time they wouldn't replace it because they said it was sun damage. Hard to believe since it isnt in the sun. What they were looking at is the filter medium leaking out between the tanks. I recommended this system to all of my neighbors and 5 of them bought it. Now they are having the same issue. If you are going to pay this much get a better built system.

1 April 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out and sharing your concerns. We understand your frustration regarding the recent decision not to replace the component under warranty, and we sincerely apologize for any inconvenience this has caused.

Please know that we have resubmitted your case to a supervisor for further review. They will be reaching out to you directly to discuss the matter in more detail and ensure all aspects of your situation are thoroughly considered.

We truly value your business and appreciate your patience as we work to resolve this issue. If you have any additional information or documentation you’d like us to include in the case review, feel free to reply.

Rated 1 out of 5 stars

Buyer Be Cautious

Don't get suckered in with the "Salt-Free Conditioner" slogan. This product does not remove calcium or magnesium and therefore lime scale clogs and water spots still exist. Tried it only to hate the way the water felt in the shower. They would not honor any kind of return so I had to take the loss and go with a true softening system. Granted, they don't call it a softener, but comparing to a salt system is purely false advertising.

13 March 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out. We understand your frustration, and we appreciate the opportunity to clarify a few points regarding your recent purchase.
Please note that our company cannot provide support or warranty coverage for products purchased through third-party sellers such as those on eBay, as we cannot verify the condition, authenticity, or handling of the product prior to your receipt. For full support and warranty coverage, we always recommend purchasing directly through our authorized retailers or our official website.
Additionally, we want to clarify that our AST system is designed specifically to help reduce scale buildup in plumbing and appliances. It is not a water softener and does not remove hardness minerals from the water. As such, we do not make any claims that it will soften water.
We truly value your interest in our products, and we’re happy to help guide you toward the right solution for your water treatment needs. If you have any further questions or need product recommendations that align with your goals, please don’t hesitate to reach out.

Rated 1 out of 5 stars

I prepaid for the filter system and the installation but it was not installed correctly and does not work.

I prepaid for the filter system and the installation. During the installation, the plumber said "we only install this on the hot water side." I asked them why that was and he said it would cost an additional $1100 dollars to include the whole water system. (This was in addition to the $800 I had paid for installation.) I told him I had never heard of such a thing and he told me I obviously didn't know plumbing or construction.
I called Aquasana 7 times and was told twice that a supervisor would return my call. Nobody returned my call so I stopped payment on the replacement filters and they called to get a new payment method. When I told them I was not getting an answer and I was getting white minerals out of the water system I was again told a Supervisor would contact me.
I sent an email to customer service and requested the legal department contact me as I was going to file a small claims case against Aquasana and the installer.

On 5-20-25, The installing plumber (Rebel Plumbing) came out to the house and explained that the hook-up isolates the kitchen sink but the rest of the house was plumbed properly. He did have to switch two of the tanks but other than that, the problem was solved. The response from Rebel plumbing was quick and resolved my complaint.

26 September 2024
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Hello Jim! Thank you for reaching out and sharing your concerns. We are very sorry to hear about your recent experience and can understand how frustrating it must have been to feel like your concerns weren’t being addressed.
After a thorough review of our records, we were unable to locate any previous calls or emails requesting to speak with a supervisor—aside from your recent request to cancel your Water for Life subscription. We also did not receive any communications requesting contact from our legal department. That said, we absolutely want to make things right and are here to assist you in resolving this matter.
We would appreciate the opportunity to speak with you directly so we can better understand the situation and work toward a resolution. Please feel free to contact us at 866-662-6885, option 1 or respond to this email with a convenient time and number for us to reach you.
We value your business and hope to restore your trust in our service.

Rated 1 out of 5 stars

If I could give them 0 stars I would

If I could give them 0 stars I would. I ordered a direct connect filter system for my sink. When it arrived there was an additional charge for filter of >50% because it as being shipped to Canada. Buyer be ware. There is also a restocking fee of 25% if you reject the delivery. They have a 100% satisfaction guarantee - but then you have to accept the delivery, pay the duties and taxes and brokerage and then you have to pay to ship it back if you don't like it. Read the small print. Updated 06/09/2025 - Now that the system is fully returned I can share that the total cost to me was $120 after restocking fee, and return shipping. So, I paid $160 and was refunded $40 after returning the product. I wish I had done my research better - I hope trustpilot readers can benefit from my experience.

11 May 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for your review. We understand this can be frustrating. During the checkout process on our website, there was a checkbox that required acknowledgment of our policy regarding potential additional charges. This included sales taxes, customs duties, and handling or brokerage fees that may be applied by postal authorities after the point of purchase, which are beyond our control. By checking this box, customers agree that they understand these additional fees may apply upon delivery, depending on their location and the regulations of the destination country. We apologize for any confusion, and we are here to help if you have further questions or need assistance with any aspect of the order.

The 25% restocking fee is a part of Aquasana Shipping, Returns, and Refunds Policy, which can be found on our website. We have also attached below the link for this policy. We understand this may not be the answer you were looking for and we do sincerely apologize. Feel free to reach back out to us if you need to. https://www.aquasana.com/refunds-and-returns.html

Rated 1 out of 5 stars

Not worth cost

We did install Aquasana Rhino whole house system in October 2021. We were initially happy with result of filtration. 3 years later we started to have skin issues after taking shower. Skin was very itchy and when we flush toilet and run sink at same time water pressure drops significantly. We bypass the filtration system and issue with pressure is gone. That tells me filtration system is not functioning as it should. All pre-filters and post-filters are changed every 6 months, and both old filters are relatively clean. There is only two occupants in the house and we are pretty conservative with our water consumption. Our sprinkler system is not running thru the Aquasana filtration system. We have installed our system for only 3 years when issues started. I called customer support and mentioned that they claim 1,000,000 gallons or 10 years. They response was that we did not change pre-filter and post filter often enough. My recommendation is stay away from this brand unless you want to keep buying new system every 3 years !

28 April 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for bringing this to our attention. It’s important to us that our customers are more than satisfied and we would like the opportunity to resolve this issue immediately.

If you’re open to discussing your experience further, please message us, and we will work to provide a resolution soon. You may also contact us directly at 866-662-6885 Option 1, Monday through Friday from 8 am-5:30 pm CST, or email us at support@aquasana.com.

Rated 1 out of 5 stars

As a dealer for this company for 20+…

As a dealer for this company for 20+ years, They somehow “cannot find my dealer record and will no longer be able to fulfill my orders”. I would like them to write a letter to all of my clients stating that they will not be able to provide filters to the faithful company that installed their products and services their filters.
I have referred hundreds of people to Aquasana. Not to mention the countless units I have installed. Now it looks like I’m looking for a new company to buy product from.
Buyer beware of a company that does not stand behind the people that made them who they are!

11 December 2024
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out to us! We are sorry to hear about the issues you have encountered when working with us. We would be happy to help with getting this issue resolved. However, the lack of information is making it difficult to locate your account. Would you mind reaching out to us at 866-662-6885, option 1 or sending us an email to Support@aquasana.com. We look forward to you reaching out for further assistants!

Rated 1 out of 5 stars

For 3 weeks

For 3 weeks, I have tried to cancel my shower filter subscription, but every time I call Aquasana, instead of letting me leave a message, their phone just cuts me off, thus Aquasana has made it impossible for me to cancel my subscription.

I then tried to cancel in my account where Aquasana tells me to call their customer service, which I already did many times. I also sent Aquasana an email from their website telling them to cancel my subscription and they just ignored my email, will never, ever purchase anything from Aquasana.

Eileen F.

11 April 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Thank you for reaching out, Eileen! We are sorry to hear about the issues you experienced while trying to cancel your Water for Life subscription with us. We would be happy to assist you with the cancelation process. However, we have little to no information from this review. Please email us at info@aquasana.com and we will be on the lookout for your email to continue assisting. We look forward to your email!

Rated 1 out of 5 stars

Usd and customs fees

They have a canadian site and still charge in usd ! The customs fees were 190$ for a 350usd purchse …
Customer services said that i should read the fine prints … never again

31 March 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Hello Jean! Thank you for reaching out to us. We are sorry to hear about the experience with Aquasana. Upon reviewing our records, you have already been in contact with a representative over the phone for further assistance.

Rated 2 out of 5 stars

I have made multiple purchases from…

I have made multiple purchases from Aquasana, including shower filters, countertop kitchen water filters & most recently 2 clean water system units.

Unfortunately, I have had some recent bad experiences with Aquasana. One of my clean water units was not pumping and I called customer service to discuss solutions. The customer service representative did not offer any suggestions and was about ready to order a new unit. Then I asked if it made sense for me to remove the base & try to fix the pump. The representative then told me how he had a similar issue and how he got his clean water to work. So, I did not order the replacement and temporarily fixed my unit using his suggestion. I am disappointed he did not mention that before I was about to order a new unit.

Ultimately, my old clean water unit needed to be replaced. I ordered a new unit on Saturday 3/22 and, realizing that the old unit was not properly functioning and we needed the new unit faster than normal shipping, I paid for delivery within 3-6 days. Per the UPS tracking it did not ship until 3/26, 4 days after the order was accepted. When I call customer service and after waiting on hold for over 30 minutes, I was told that since the order was on a Saturday the 3-6 day shipping period would not start until Monday 3/24 and that per Aquasana’s records it shipped on Tuesday 3/5 even though UPS records show it did not leave a Texas location until 3/26. I was then told that if the unit was not received by 3/31 or 4/1, either 9 or 10 days after the order was accepted, I could request a refund for the accelerated shipping cost. This is deceptive customer service and I believe it is unacceptable. Not sure if I can recommend Aquasana or continue to use Aquasana.

28 March 2025
Unprompted review
Aquasana logo

Reply from Aquasana

Hello Barry! Thank you for reaching out to us. We are sorry to hear about the experience with Aquasana. We have reached out to you by email to further assist. We look forward to hearing from you!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look