Center Parcs France Reviews 893

TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Don’t. Just don’t book center Parc in France. Very disappointed. Terrible maintenance, not clean, bad smell in the bathroom. Super tiny kitchen which is hidden well in the pictures. Massive leakage in... See more

Rated 1 out of 5 stars

Booked for a lovely family holiday but unfortunately needed to cancel due to a cancer diagnosis. Cancelled the booking well within the cancellation period. Refund was due in 14 days but no sign of the... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Poor service and no fan during a very hot stay We stayed at Villages Nature Paris during a very hot period, and unfortunately, there was no fan in our cottage. We asked the reception right aft... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I stayed at your village de natures resort as part of a Disney package. We were a party of 7 (3 adults. 1 senior, 2 children and 1 infant) Due to third party booking (attraction tickets) we had 2 bo... See more

Company details

  1. Travel & Vacation

Written by the company

Depuis plus de 55 ans, Center Parcs est le lieu idéal pour vous retrouver et partager des moments uniques avec vos proches. Réparti dans les plus belles régions d’Europe, chacun de nos 29 domaines a été pensé pour se fondre dans son environnement et vous offrir une expérience locale d’exception. Découvrez de nouveaux horizons à la fois dépaysants et au plus proche de chez vous. Center Parcs puise son essence dans la connexion forte qui lie les humains à la nature. Notre ambition est de vous faire profiter d’un environnement authentique pour un séjour unique et ressourçant. Chacun de nos cottages est ancré au milieu de la nature, ainsi il n’est pas rare de croiser des animaux depuis votre terrasse. Arpentez les sentiers battus des forêts de la région, baladez-vous le long de paisibles lacs ou partez à la rencontre des animaux en liberté dans nos domaines ou dans la ferme. Passez vos vacances dans un environnement naturel préservé. Ralentissez le temps et faites une parenthèse lors de votre séjour à Center Parcs. Réunissez vos proches le temps de quelques jours et profitez de ces moments précieux, simples et à la fois inédits. Discuter des heures sous un ciel étoilé entre amis. Ressentir les frissons procurés par une revigorante baignade matinale entre amis. Ou respirer le bon air de la forêt tout en regardant votre enfant tremper ses pieds dans l’eau fraîche d’un ruisseau. Vous créerez des liens grâce aux rires et aux histoires, et des connexions plus fortes en jouant, en explorant et en découvrant les joies de la vie ensemble. Passez de vrais moments inoubliables avec vos proches.


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

893 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 38% of negative reviews

Typically takes over 1 month to reply

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Don’t

Don’t. Just don’t book center Parc in France. Very disappointed. Terrible maintenance, not clean, bad smell in the bathroom. Super tiny kitchen which is hidden well in the pictures. Massive leakage in the whirlpool bath. Rude attitude and terrible service. We shall never return. Just don’t come near here.

30 April 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely filthy apartment

Absolutely filthy apartment, the team couldn’t care less. Still awaiting refund.

4 August 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

We’re sorry to hear that the cleanliness of your apartment and the service you received did not meet expectations, and that you are still awaiting your refund. Your feedback will be shared with the relevant teams.

The Center Parcs Team

Rated 2 out of 5 stars

We stayed in nature village France

We stayed in nature village France. We stayed in a v.i.p apartment there was nothing v.i.p about it. As I walked up to it it was filthy on the outside rubbish and cobwebs everywhere the windows didn’t look like they had ever been cleaned. Walked in and the smell was terrible smelt like shit after a while we realised this smell was the drains. The toilet was disgusting has stains at the bottom of it.The duvets were full of stains luckily we didn’t have to use them as the weather was hot. The shower in the wet room we couldn’t use as the water didn’t drain properly, the jacuzzi had dirt stains in the bottom. The whole apartment in my opinion just was not clean.

28 August 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

Thank you for taking the time to share your experience. We are very sorry to hear that your stay at Villages Nature Paris did not meet your expectations, especially in a VIP accommodation where comfort and cleanliness should be of the highest standard.

The issues you describe, including cleanliness of the apartment, unpleasant odours from the drains, stained bedding, and maintenance problems in both the bathroom and jacuzzi, are absolutely not in line with the experience we strive to offer our guests. We fully understand your disappointment and the inconvenience this caused during your stay.

Please be assured that your feedback has been shared with the on-site housekeeping and maintenance teams so they can take immediate measures to address these concerns and prevent similar situations in the future.

Once again, we apologise for your experience and thank you for bringing this to our attention. Your feedback is important to us as we work to improve the quality of our services.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

This place is just awful

This place is just awful. The lodges are so dated and dirty. I didn’t take my shoes off in the lodge all week! The bath was yellow, grim! There’s a huge lack of staff which is bordering on dangerous. My children 12,9 did the high adventure ropes and were left unsupervised to clip themselves onto the zip line across the lake. My daughter got stuck hanging and screaming in fear but it takes so long to get some help from a staff member with bad attitude. Once across the lake on an island, still no staff to help them and supervise. It was a very stressful activity as my children needed help up there and they had people shouting from all directions trying to explain how to do it but it just wasn’t working. In hindsight, I am extremely grateful we didn’t need medical attention or any other emergency assistance as I really don’t know how we would have got this. You just do not see any staff anywhere and there is no phone in the lodge. The pool is ok, no slides like the UK and it annoyed me that people were allowed their phones on them to film/take photos in the pool. That’s a huge safeguarding issue for me. My advice is to avoid this place and book the UK or Belgium resort.

25 August 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

Thank you for taking the time to share your experience. We are truly sorry to hear that your stay did not meet your expectations and that you encountered several issues during your visit.

The concerns you raise about cleanliness, maintenance, and safety are very serious and far below the standards we aim to provide. Your feedback regarding the high ropes activity and the lack of supervision is especially concerning, and we are grateful that your children were ultimately safe. We have passed your comments directly to the relevant teams to review our procedures and staffing to ensure guest safety is never compromised.

We would also like to apologise for the condition of your accommodation and the discomfort this caused during your stay. This is not the experience we want our guests to have, and your feedback will help us improve both housekeeping and maintenance standards.

Thank you as well for sharing your thoughts about the pool environment and safeguarding concerns. These will be carefully reviewed to ensure our policies and guest safety are upheld at all times.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Entirely unhelpful, total lack of flexibility

We booked in error for Center Parcs Les Bois-Francs instead of Center Parcs Le Bois aux Daims due to the similarity in names - realising our error seconds after the booking was made.

We had a terrible customer service experience and - after frequent follow up over the phone, email and WhatsApp - finally faced a complete refusal to make any kind of gesture to adjust the booking or even give us a voucher we could spend on experiences in the correct Center Parcs.

Judging by the negative reviews here and elsewhere I see we are not alone.

So disappointing.

8 August 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

Thank you for taking the time to share your experience. We are truly sorry to hear about the confusion with your booking and the disappointment that followed.

We understand how the similarity in names between Les Bois-Francs and Les Bois aux Daims can lead to an unintended booking, especially when plans are made quickly. Realizing the mistake immediately and still being unable to adjust the reservation must have been very frustrating, and we regret that our customer service did not meet your expectations in resolving the situation.

Your feedback regarding the lack of flexibility and gesture of goodwill is taken seriously. This is certainly not the experience we aim to provide our guests, and we truly regret that we could not offer a solution at the time. We will be sharing your comments with the relevant teams to further review our procedures and improve our service.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Wrong date couldnt be changed

We recently booked two Day Passes for Aqua Mundo Villages Nature through your website. We had selected July 20th as the date of our visit. However, after selecting the date and proceeding with the booking, the page refreshed and automatically changed the date to July 21st — likely because July 20th was fully booked. Unfortunately, we did not notice this change at the time of purchase.

When we arrived at Aqua Mundo on July 20th, we were informed that our tickets were only valid for July 21st, and that there was nothing the staff could do to help us on-site.

We fully understand that it was our responsibility to check the date before confirming the booking. However, it is quite unfair that we are unable to get a refund or even change the date — especially when this happened partly because of how your website automatically updates when a date is sold out.

Unfortunately, we could not visit on July 21st as we were continuing our travels.

We have tried to write you a claim but no response for 3 weeks.

20 July 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

Thank you for taking the time to share your experience. We are very sorry to hear about the inconvenience you encountered with your Aqua Mundo Day Pass booking, and we fully understand how disappointing this must have been, especially when you had planned your visit as part of your travels.

We apologize for the confusion caused by the booking system automatically updating the selected date once a day is fully booked. While it is indeed important for guests to verify all booking details before confirming, we understand how this situation could easily happen and how frustrating it is not to be able to use the tickets or receive timely support.

It is also concerning to hear that you haven't received a response to your claim after three weeks. This is certainly not the level of service we aim to provide, and we appreciate you bringing it to our attention.

Once again, our sincere apologies for the inconvenience caused, and thank you for your understanding and patience. We hope to have the opportunity to restore your trust.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Disappointed

The accommodation itself was good as we were in new cabins but we were 1.5 kilometres from the centre and no air con . we were a family of 5 kids are 8,6&4. We arrived on a Friday and tried to go the aqua center standing out side in the heat queuing to get in but it didn’t open for 2 hours later than planned because of issues with staff which seems to be an issue across the whole site. Nothing opens on time, tables and surroundings of restaurants are not kept clean. Certain pools in the aqua center were also closed because of staffing. There was nothing to do at night time. The best days we had were when we went to Paris. The sprinkler that plays to music was supposed to be in every day but it wasn’t. Rats running up to the decking at accommodation so you could not sit outside at ease. Very disappointed, I will not be returning

1 August 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

Thank you for sharing your feedback. We’re glad you enjoyed the new cottages, but we’re sorry that so many aspects of your stay, from the distance to the centre and lack of air conditioning, to delayed openings, cleanliness, closed facilities, and wildlife near your accommodation, did not meet expectations. We understand how disappointing this must have been and will use your comments to review our operations and guest experience.

The Center Parcs Team

Rated 2 out of 5 stars

Poor service and no fan during a very…

Poor service and no fan during a very hot stay

We stayed at Villages Nature Paris during a very hot period, and unfortunately, there was no fan in our cottage. We asked the reception right after check-in, but it took them ages to reply, and we never received one. Despite calling multiple times, there was no proper follow-up, and we were left to deal with the heat, which made our stay very uncomfortable.

The reception staff lacked information, didn’t seem to care, and nobody ever apologized to us. It was also clear that no one checks the cottages properly before guests arrive, as missing items like fans (which should be available in extreme heat) are not noticed or provided.

This level of service was disappointing, especially for a resort like this. We expected better from Center Parcs and hope they improve their guest support and responsiveness in the future.

18 July 2025
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

We’re sorry to hear about your experience at Villages Nature Paris. We understand how uncomfortable it must have been to stay without a fan during such hot weather, and we regret that our follow-up and communication did not meet expectations. Your feedback is important, and we’ll use it to review how we prepare cottages and respond to guest requests more effectively.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Villages nature

Hello
Booked 2 cottages 8 person and 6 person for a family birthday celebration
Paid my balance today and only then realised that my booking has been changed to 4x 2 bedrooms which is not suitable for my family holiday
We booked the larger cottage so we could put the children to bed and spend the evenings together and also wanted to room to be together
I have not been contacted or asked whether changing my booking would be acceptable they just done it
When checking how much the cost would have been to book a 4 pers vip cottage it is showing a lot less than the my booking shows
Really not happy about this and think should either be given option to cancel or given more compensation
Had to write this on trust pilot as unable to get any help from the customer service

18 March 2025
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Fun for everyone (11-44)

Center Parcs - Les Bois-Francs

Arrived 11:00pm, check in still open, excellent. Sadly no restaurants or delivery services open so 4 hungry travellers.

VIP cottage (#785) was clean but a little dated in places. No oven just microwave, gas hob, fridge freezer, dishwasher, kettle, coffee machine, usual kitchen utensils.
Main bathroom was clean and recently(ish) fitted, although the shower door didn’t close properly. Sauna in bathroom was very good, easily operated and great place to dry wet things.

Both bedroom beds were 7/10, fresh bedding but bedsheet was only just big enough for the matress, so every morning we woke up skin-on-matress rather than skin-on-bedsheet. Master bedroom’s bathroom was 4/10, just old, toilet seat very loose, crack in the pan, shower located in bathtub, screen didn’t stay closed, just awkward really.

Hired an E-car (golf buggy) for the 7 days at €249, what good fun and useful to keep us dry in the rain (comes with massive rain cover). Parking available close to chalet, dome, sports hall, brilliant.

The dome needs more seating, lots of people, not nearly enough seats. Water warm and clean, lots of slides and rides, good fun for all. Not allowed to bring your own food into the swimming paradise
Though seems odd. We did sneakily though, got caught, told to eat in the cafe seating area so no big deal.

Sports: Padel tennis, badminton, table tennis, archery. Archery is about €80 for family of four 30mins !!!

28 October 2024
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

We're glad to read you appreciated the cleanliness of the VIP cottage and enjoyed the sauna and the e-car hire.

However, we understand your disappointment with certain aspects. It’s unfortunate that the kitchen didn’t meet your expectations with the lack of an oven and some issues with the bedding size and bathroom fixtures. We also appreciate your comments about the dome needing more seating, as well as the restrictions around bringing your own food to the swimming area. These points are valuable for us to review in order to improve our guest experience.

We’re also sorry to hear about the issues you encountered with the bathroom and the price for activities like archery. We will pass along your suggestions to the appropriate teams for future improvements.

We hope despite these challenges, you still managed to have an enjoyable stay, and we look forward to welcoming you back in the future for an even better experience.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Take your money and run

Booked for a lovely family holiday but unfortunately needed to cancel due to a cancer diagnosis. Cancelled the booking well within the cancellation period. Refund was due in 14 days but no sign of the money after repeated calls. The last thing a family wants when worrying about a relative. In my trip advisor review they asked me to contact them immediately which I did. Promised an emergency payment last friday which has not turned up. Now being asked to wait another week. Dont reply to their emails or seem to care. Avoid this company!

26 August 2024
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

We are truly sorry to read about your situation and the difficulties you have experienced with your booking cancellation. Please accept our heartfelt condolences during this challenging time for you and your family.

It is concerning to learn that the refund process has not gone as promised. This is not the standard of service we strive to provide. Your feedback is invaluable, and we will look into this matter to ensure it is addressed appropriately.

We will do our utmost to expedite your refund and resolve any issues. We appreciate your patience and understanding, and we sincerely hope to turn this experience around for you.

Thank you for bringing this to our attention.

The Center Parcs Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely disgusting attitude and…

Absolutely disgusting attitude and behaviour. No empathy shown.

Despite paying for the Flex Your Stay insurance Centerparcs still wanted to charge £699 for changing my booking by a week, despite having loads of availability.

Full story - my wife has been waiting for a hospital appointment to see a consultant for the past 10 months. Typically, the appointment date came through for when we would be away. Called Centerparcs, because it was after the 27 days limit according to their T&C's I have to pay £699. As it happens the week after was slightly cheaper so I'd have to wait for that refund to come through, we are talking about £27 in relation to that.

Point is, these people had no empathy or are capable about making a human decision about doing what's right or actually helping people due to genuine circumstances. All the person could say was "it's all in our T&C's and if I wanted to complain I'd have to write in".

To top the issue, they cancelled a water sports activity that we booked and paid for as they had not maintained the condition of their lake and were concerned about the water quality!!!!!!!! - guess what, it's up to me to claim the refund, they don't process it automatically!

Dreadful behaviour, attitude - obviously its just all about income.

I would not recommend Centerparcs as a holiday/break.

Hope this helps.

19 July 2024
Unprompted review
Center Parcs France logo

Reply from Center Parcs France

We're truly sorry to hear about your recent experience and the distress it has caused, Surrey. It’s clear that you faced a challenging situation and we sincerely apologize for the lack of empathy and support you received.

It’s very disappointing to learn that you felt our response to your request for changing your booking was unsatisfactory.

Regarding the water sports activity, we acknowledge your frustration with having to claim a refund manually. This should have been handled more smoothly, and we will review our processes to ensure that such issues are addressed more effectively in the future.

We seriously take your feedback into account and would be happy if you contact us via our form 👉 https://contactariane.com to rectify this situation and allow you to come back and enjoy a more positive experience.

The Center Parcs team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely disgusting customer service…

Absolutely disgusting customer service - had to cancel my holiday as I was made redundant. 6 weeks later and I am still waiting for my refund, multiple emails sent and I am ignored repeatedly. Calling customer service does not help as they are unable to contact the department that processes refunds? Raised a complaint and this was also closed before I have received my refund? I will never be booking Centre Parcs again after this experience absolutely disgusting customer service. Intentionally holding funds and failing to explain or advise what is going on is unacceptable

5 September 2023
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

village de natures…..disappointed

I stayed at your village de natures resort as part of a Disney package. We were a party of 7 (3 adults. 1 senior, 2 children and 1 infant)
Due to third party booking (attraction tickets) we had 2 bookings we previously advised 2 of party with mobility issue and requested apartments close together. We had to encourage and argue to get rooms changed. We knew lodges were available which would be more suitable and were cheaper than what we paid but got told no as booked through a third party. TCF did not happen and made the experience difficult and stressful and not necessary.
The site itself and facilities were amazing just a shame good customer service was not available. There was no one wanting to help or assist and was very forced and as a reputable company I would have expected a lot better.

21 June 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Worst experience

We booked through the website for the Center Parks les hauts des bruyers, a premium cottage for 6 persons for 1 week in July 2022. What they did not tell while booking, is that the cottage would be 5 km from the entrance and we'll have to do it by feet every day, with 3 tired kids. We had to pay for the scooter, but it was not working after 30 min. The hotel was filthy: carpets were old; paint peeling of the handrail, no lift, the bed we paid for as an extra bed in the room was a sofa and was too short to be a bed. The pillow that was given for the bed was a cushion, covered with a pillow case, the room had a strange and bad odor, the toilet was dirty, there were no blankets for the spare bed.
The window was broken on our arrival and they pretended there's no security issue
Client service - ABSENT, nobody cares
Worst experience in our life

9 July 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Horrific

Horrific. Booked a villa for 10 at Village Nature. Ants crawling all over the beds. Lock broken so expected to climb through the window to get in. Filthy. No air conditioning. Employees refused to do anything. Had to leave. Cannot speak to management and noone picking up the phone. Avoid at all costs.

1 August 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

SCAM

Paid their most expensive insurance cancellation and they won’t refund any money back. The UK government restricted travels to France forcing many people to cancel their trip. Center Parc doesn’t care their insurance won’t pay back and that I’m losing 4K.

21 September 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Won’t honour refunds, will ignore you!

18 months of chasing for a refund promised by Center Parcs. Emails are ignored, calls are repeatedly fobbed off by call handlers, told to fill in online forms that never get replied to. Even my travel insurers have had to threaten legal action and they still don’t care. I used to holiday regularly with Center Parcs - never again!

15 September 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Can't contact?

I am finding it impossible to make contact on the phone number on your website. It is constantly engaged. Is there any email address anyone can provide in order to change my booking?

21 October 2020
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

No interest in refunding my money in a timely fashion

We have been waiting for a refund for over six weeks now - emails get answered with a generic response and the contact centre, whilst unfailingly polite, seem to have no idea either. They all just promise that the money will be refunded. - I am now taking it up with my credit card company instead under section 75 as no money seems to be forthcoming from Centerparcs.

Update - finally got a full refund after threatening Section 75, but ended up waiting over 9 weeks for it. Rating upgraded to 2 stars, but we won't be using Centerparcs for a holiday again

9 September 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look