Chippenham Motor Company Reviews 

325
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 49 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently praise the staff for being exceptionally welcoming, professional, and knowledgeable, making every interaction feel genuinely pleasant. Consumers find the overall vehicle buying process wonderfully seamless and truly appreciate the relaxed, unhurried atmosphere inside the showroom. However, some people mentioned facing communication gaps and frustrating delays when trying to arrange vehicle repairs or follow-up support. A few reviewers also noted feeling completely ignored by team members or experiencing unnecessarily long wait times during their visits. Other individuals expressed strong dissatisfaction with the lack of proactive updates and poor aftercare service following their vehicle purchase.

What people talk about most

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff, noting that employees are exceptionally friendly,... See more

Service

Clients share satisfaction regarding the service, noting that staff members are helpful, transparent, and... See more

Customer service

Users describe positive interactions with customer service, noting that staff members go the extra mile to... See more

Product

Reviewers mention positive feedback about product, expressing deep satisfaction and noting that their newest... See more

User experience

Consumers find user experience to be positive, highlighting a smooth process from start to finish with no... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

John helped me alot when buying my car, he put my mind at ease with the whole process. He explained everything fully, and help me with the finance process. Thank you John!

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We have been kept fully informed during the entire process of exchanging our vehicles for new vehicles. Jack has been clear and answered any questions we have had, even when we have asked them more th... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We bought our first electric vehicle from CMC and had very professional and efficient service from the first point of contact through to picking up the vehicle and have also been contacted after colle... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Had the privilage of purchasing my used Kia Stonic from Lawrence at Kia Chippenham. He was very helpful in fulfilling my requirments and found communication to be very good. Lawrence was quick t... See more

Company replied


Company details

  1. Car dealer
  2. Car service
  3. Kia dealer
  4. MOT Centre
  5. Seat dealer
  6. Used car dealer

About Chippenham Motor Company

Written by the company

Our established family-run business has been keeping Chippenham and the surrounding areas on the road for over 20 years.

From our Bumpers Farm dealership, we represent leading manufacturers including Kia and SEAT, we have access to fantastic new car offers across their ranges. Our extensive used car department has a forecourt full of personally selected and approved used vehicles and our aftersales department offers first-class repairs, parts and servicing for all makes and models.

Based in the heart of Wiltshire, the local towns of Calne, Corsham, Devizes, Marlborough and Melksham, Trowbridge are all within 30 minutes drive time of all three dealerships.

Every member of our staff is fully trained to be a specialist in their discipline, with manufacturer-trained technicians delivering first-class aftersales care, and our sales team offering a friendly, warm welcome. For an outstanding experience, visit our friendly experts at Chippenham Motor Company today.

You can also visit our sister dealership, MRG Chippenham, on Bath Road, Chippenham. Here, we offer an incredible range of quality used vehicles from leading manufacturers. Their approved Ford & Volvo aftersales departments provide top quality care to all makes and models.

Chippenham Motor Company Ltd is an Appointed Representative of Automotive Compliance Ltd, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA No 497010). Automotive Compliance Ltd’s permissions as a Principal Firm allows Chippenham Motor Company Ltd to act as a credit broker, not as a lender, for the introduction to a limited number of finance providers and to act as an agent on behalf of the insurer for insurance distribution activities only.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

325 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 10% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(325)

49 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Nobody rings back…

We were genuinely interested in a used car which we had seen on their website and also on Autotrader. My husband rang and was told it was being used as a courtesy car and they would ring back when it was available. A week later he rang back and was promised a call back within an hour. Several hours later he rang again, and was again promised a call back. He rang once or twice more, each time being promised a call back within an hour. That was now a few weeks ago, and nobody has ever rung back. We gave up and went elsewhere to purchase a car. The car we were interested in is still shown as for sale on Autotrader and their own website, but I don’t know how you ever buy a car from them.

26 July 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Good morning Sue. We're really sorry to hear you haven't had a good experience with us as this does not sound like our usual level of customer service. We have passed your information on to the sales team to see if this rings a bell with anyone, but if you'd like to email customercare@cmcmail.co.uk with some further identifying details, we'd be happy to get someone in touch with you immediately and move this forward for you.

Rated 5 out of 5 stars

I am really happy with the service they…

I am really happy with the service they provide. It was really nice and good. Mr Athen was dealing with us. He gave all information and he done very well. I am very happy and satisfied with his service and communication. We felt very comfortable with his service. I will surely suggest him to everyone

8 August 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this great review!

Rated 5 out of 5 stars

I am very glad to say that ethan did…

I am very glad to say that ethan did very well for purchasing my new car. Thank you so much.

8 August 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this great review, Robin. We hope you are enjoying your new car and look forward to seeing you again

Rated 5 out of 5 stars

Kia SPORTAGE …

Iv recently purchased a Kia SPORTAGE from the lovely salesman Lee who was very helpful and professional.
we noticed a few things when we got the car home and contacted Lee who was very prompt and efficient with getting these little issues sorted.
After taking the car back to the garage for these things I came in to collect a very immaculate clean car and all the issues sorted.
Thank you Lee your a legend

2 August 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this wonderful review, Paula. We hope you are enjoying your new Kia Sportage and look forward to seeing you again in the future.

Rated 1 out of 5 stars

Really bad company

Really bad company, I left my car to sort out a problem which they didn't manage to fixe, they gave me back the car only after 6 weeks and to puto the cherry on top, they damaged my car key which I left with them working property and now then don't accept responsabillity seing the car key don't work because the car is old ( 8 years old ).
I will never go back and don't suggest other to go.
Really bad service.

26 July 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Good afternoon Mr Barata. We are really sorry you felt the need to leave us this review. You have already spoken directly with out Chairman and Managing Director regarding this issue. Both yourself and our Chairman agreed the issue with the key is intermittent, and we offered to assist with the cost as a gesture of goodwill as we know it can be frustrating to find another fault when an unrelated issue has already been repaired. You refused this offer and threatened us with a bad review unless we paid for this in full. If the fault was due to damage or there were any questions around this, we would have already offered to cover the cost, but we will not do so under the threat of poor reviews. Our team have tried their hardest to look after you through extensive and complicated diagnostics work for your vehicle so it's disappointing to see these comments online as we continued to try and assist you. Our offer to assist with the cost of the key is still available and if you would like us to arrange this for you, please feel free to get back in touch with us. Otherwise, we wish you all the best.

Rated 5 out of 5 stars

KIA dealership in Chippenham

CMC is a super-friendly and efficient Kia dealership. Juan Romero just sold us a new EV9. We are delighted with the car and grateful to him for excellent service.

1 July 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this lovely review, Christopher. We hop you are enjoying your new Kia EV9 and look forward to seeing you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Salesman Juan Romero was very helpful

Salesman Juan Romero was very helpful, answered my questions thoroughly. There was no hard sell. He did everything that I asked of him in a friendly, professional manner.

29 June 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this fantastic review, Rosemary. We hope to see you again soon.

Rated 5 out of 5 stars

Tesla Sale

Tesla Sale - Stuart and Mark came to collect my car and were a superb, professional and friendly pair a real credit to CML who were great to work with from the start.

7 June 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for taking the time to leave this lovely review, Julie. We hope to see you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible

Terrible. Bad customer service! Asked for mechanic to call me with regards to a diagnostic session-no return call.
Trying to book a service. Promised a call back within 48 hours, 10 days later no call back. No apology when I call !! Work that was promised to be undertaken, wasn't done. NOW CHARGING FOR A HIRE CAR, never been charged previously. OVERALL, Terrible company. Will not use again!!

17 May 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Hello Cher. We're sorry to hear that you did not have a positive experience with us. We take customer service quality very seriously, and we apologise for falling short on this occasion. We will investigate this further and take steps to improve our processes.

Rated 1 out of 5 stars

Unrelentingly poor.

Unrelentingly poor.

I bought a brand new Kia Niro from Chippenham Motor Company 3 years ago. The car is mostly great.

On the first service I had some issues with the Windows.. they won't wind up properly. Juddering and winding down each time before getting to the bottom and then closing.
I mentioned this and said.. "Please fix it."
They said they had.., but they didn't.

Also the range is not what it said it would be, it dropped 50 miles overnight in October (ish)... and pops back up sometime in April to what it should be? Can somebody have a look at that and explain how that is??
They didn't.

On the 2nd service I mentioned I had some issues with the windows, I also mentioned the range challenge.
We will fix the windows they said.
They Didn't.
They didn't even bother to acknowledge the range challenge.

I have just had my 3rd service.
I got a courtesy car with no fuel, or charge which cost me £10 immediately so I could drive home and back.

Interestingly, I got to go over the issues 3 times, they were noted and counternoted.
I mentioned I have some issues with the windows. I also mentioned the range challenge.
I needed some tyres too, "Can you quote me so they can be replaced whilst the car is here."
There is also a problem with the Charging port. Which means it doesn't charge like it should.
We will fix the windows they said.
They Didn't.

They didn't bother to replace the tyres but noted in the mechanic video that they need replacing.

The car was washed, presumably with wire wool and my paint work is scratched to hell. Very visibly
They didn't look at the charging.

I asked for a manager to call me back and explain/find a fix etc.
Nobody called back
I phoned the next day and the next day and the next day. When I did get through I was assured of a call back. Eventually I got through to somebody and arranged a courtesy car with fuel for 8:30 in the morning so my car could be worked on and returned that day.

It did not arrive at 8:30, finally rolled up at 11:30.
Unsurprisingly the car was not fixed sameday.
The next day I called (3 times) to get some progress.
Finally got through, to hear all was well. and I have a bill for £500(+VAT) for two front tyres.
The tyres are available almost everywhere for £150 each.
The car was returned without the tyres, by a minion who admitted to driving my car in sport mode... because "Well, you've got to, haven't you?" Even more scratched than before with polish going on over bird faeces. They did take out the charging cable to check but left it in the boot covered in oil.
The windows are still not fixed, the charging port is still not fixed and now the Service manager refuses to answer calls.., in meetings from start till close of business. The call from the MD has failed to materialise. and after phoning every day to get this resolved I get a call back from the lovely lady on reception to tell me I have to drop my car off next week at 8:30 and there is no courtesy car and no assurance of anything being done to the standard that is necessary. They have stopped even pretending to care now.

Tomorrow there will be another round of "We don't care about the customer" I will update but so far absolutely unrelentingly terrible and with no remorse whatsoever. They couldn't give less of a toss as far as I can tell.
Go absolutely anywhere except here.

7 May 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Hello James. We're sorry to hear that you did not have a positive experience with us. We take customer service quality very seriously, and we apologise for falling short on this occasion. We will investigate this further and take steps to improve our processes.

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Viewing and subsequent buying process all very positive. Ethan Ramsey looked after us extremely well. He was not only efficient but knowledgeable and friendly and made the experience less daunting! Should also mention very happy with the car purchased

15 April 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this great review! We hope you're enjoying your new car and look forward to seeing you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Purchesed my second car from Ethan and…

Purchesed my second car from Ethan and couldn't be happier the car was well prepared and ethan was a pleasure to deal with no hardsell just honest advice well worth a visit if you're considering a new car

3 April 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this great review! We hope you're enjoying your new car and look forward to seeing you again in the future

Rated 1 out of 5 stars

Disgraceful sales people

Disgraceful sales people. Do not touch cmc, you will regret it n

11 April 2023
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Hello Alistair. We're sorry to hear that you did not have a positive experience with us. We don't have record of you as a sales customer, so if you'd like to get in touch on customercare@cmcmail.co.uk with some more information, we will happily investigate further. We take customer service very seriously, and we apologise for falling short on this occasion.

Rated 1 out of 5 stars

Bought a seat Leon estate in December…

Bought a seat Leon estate in December 2023 already paid out £200 for glow plug now gearbox has gone facing thousands of pounds in bills to repair car has only 60,000 miles on the clock.
Br very wary about buying from them sales manager was no help first time so didn’t bother contacting him this time only made three finance payments car not fit for purpose very angry disappointed customer
Andy Anderson

6 April 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Hi Andrew. We're sorry you weren't happy with your experience. We will investigate this further.

Rated 5 out of 5 stars

Ethan was very helpful with the…

Ethan was very helpful with the purchase of my car from CMC. He was very pleasant to deal with and sorted the process very quickly.
Thanks Ethan!

2 April 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you for this great review! We hope you're enjoying your new car and look forward to seeing you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Great experience

Great experience, made to feel welcome and nothing to much trouble. Ethan is a credit to your team.

28 March 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you so much for taking the time to leave this review. We hope to see you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Easy transaction from Ethan

Easy transaction from Ethan

28 March 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you so much for taking the time to leave this review. We hope to see you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Great company

Great company, really friendly and helpful staff,especially Ethan Ramsey who went above and beyond to help us purchase a brand new Seat arona. Ethan talks to you as a person and speaks in understandable language.

26 March 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you so much for taking the time to leave this review. We hope to see you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Ethan Ramsey is a very good sales man…

Ethan Ramsey is a very good sales man he talks to people in terms that you understand very polite a top salesman could ask for a lovely person great to speak to very courteous top man

26 March 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you so much for taking the time to leave this review. We hope to see you again in the future

Rated 5 out of 5 stars

Very high quality used car sale and customer service

Drove 3 1/2 hours to look at one of their 2nd hand cars and was met by Lee. D, he was very professional and after giving me the vehicle spec left me alone to look around the car on my own which was brilliant. No pushy sales tactics and sorted out 1 minor issue with no fuss at all. The car was in excellent condition and far better than I expected, excellent customer service from Lee and I would definitely buy or recommend someone to buy from them.

24 March 2024
Unprompted review
Chippenham Motor Company logo

Reply from Chippenham Motor Company

Thank you so much for taking the time to leave this review. We hope to see you again in the future

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look