Harvey George Furniture Reviews 

299
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Harvey George were a pleasure to deal with because of their personal service, particular attention to detail and really excellent customer service. Sophie really went the extra mile to make sure I was... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

When renovating my bathroom this year I struggled to find a vanity unit, that met my requirements, in many bathroom showrooms. Having been to Harvey George a couple of years ago and was impressed by... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Everything about this company is quality. From the moment you pickup the phone to make an enquiry to the e-mail communications around your order and delivery and even the lovely demeanour of the guys... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I purchased a large vanity unit for my bathroom in my newly renovated cottage. I wanted a statement piece so went for bright orange. It is absolutely beautiful and worth every penny. Extremely well ma... See more

Company replied

Company details

  1. Furniture maker
  2. also in
  3. Bathroom Renovator
  4. Fitted furniture supplier
  5. Furniture Manufacturer
  6. Home Furniture Shop
  7. Kitchen Renovator

Written by the company

At Harvey George, we specialise in creating bespoke hand-painted furniture that’s crafted with care, skill and attention to detail. Whether you’re looking to transform your bathroom, kitchen, bedroom or home office, our talented team can design and manufacture furniture perfectly tailored to your style, space and requirements. Every piece is made to order, ensuring a completely custom experience from start to finish. We’re also experts in colour matching, allowing us to replicate any shade from leading paint brands to achieve a flawless finish that complements your interior design. If you’re searching for your perfect bathroom vanity unit, look no further. Harvey George is one of the UK’s leading manufacturers and suppliers of luxury bathroom vanities, offering a wide selection of styles, finishes and configurations. You can create your own custom bathroom vanity unit in any size, style or colour, making it truly one of a kind. Choose from compact vanity units ideal for smaller spaces, large double-basin vanities for family bathrooms, or elegant wall-hung vanity units that bring a modern, streamlined look. Prefer a more traditional style? Our freestanding vanities offer timeless appeal and handcrafted quality. If you’re unsure where to start, simply browse our full range online or get in touch. Our friendly team is always happy to offer advice, discuss bespoke options or help you design the perfect piece for your home. Whether by phone or email, we’re here to help bring your vision to life.


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

299 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(299)

15 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Useless sink, dishonest company

We ordered a vanity unit for a new bathroom which our builders unpacked and installed. It wasn’t until we came to use it 2 months after delivery that we saw Harvey George had swapped the sink in the photos for some kind of home-made sink made by glueing square bits of Corian together. Because the sides are square, not curved, and the bottom flat, dirt gathers in the corners and sits on the bottom. It’s the worst sink I’ve ever seen and totally unfit for purpose.
It’s shoddy, and obviously not what we ordered so we complained but Mark has refused to swap for a sink that works, saying we couldn’t have the sink in the photo as it wouldn’t fit in the unit. And yet they advertised it on their website (they’ve taken it down now but I have screen grabs).
So we’re left with a disgusting sink that builds up dark grey dirt in the corners and edges every time we use it, and have to scrape off every day with wire wool and a palette knife.
We’re going to take them to court as we can’t live with this useless sink.
All because this greedy company wanted to make a sale rather than tell a customer they’d have to substitute the porcelain sink they ordered with something knocked up in the workshop.
Be very careful with Harvey George, they are very dishonest.

15 July 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Dear Paddy

Sorry you feel the way you do, I tried to contact you yesterday to move this forward as of course we want for you to be happy with your purchase. Rest assured however that the style of sink is well known in the industry and is a common design more than fit for purpose - it just does require that it is cleaned differently due to the angular design which is normal for the hundreds of styles that are available from many fabricators made in a similar way. There's nothing wrong with the sink, we have sold lots of these made to measure - this is simply more you don't like it - but it took you 2 months after delivery to raise an issue and you did this after using it rather than telling us of any issue. Our previous review to this one is for exactly the same sink design - and a double sink.

You are correct that we did indeed upgrade you for a sink that is hand fabricated, the cost of that item would be over £300 extra if bought - the issue here is you were upgraded without knowledge and for that I apologised - but as you explained, there was an error where you could choose a size of unit that didn't work with the ceramic sink due to size restrictions and so we did indeed make this change on the website to prevent this happening again.

Our production team made the upgrade and you were supposed to be notified to check, this didn't happen and so I am sorry for that and a new process has already been implemented. But like explained, the main issue here is you didn't notify us of this until such time that you installed and used the sink only to then notify us of an issue some time later. I explained that I only wished you had told us before fitting it as we could have tried to find an alternative solution but you clearly were happy at the time with the free upgrade

I have to reply to the point you make about us being dishonest - this is simply not true - you'll see an overwhelming collection of genuine 5 star reviews and like any business a small selection where for whatever reason we just could never satisfy some customers 100%.

I've written this reply so there is a clearer understanding of the situation rather than just the words of someone who is upset and using language like dishonest and a greedy company. We have no interest in just 'making a sale' - we do what we do to give people a great product and hopefully an equally great purchasing experience. We learn from processes that can be improved and we implement change. I just wish you had made me aware of this at the time of delivery when goods have to be checked as then we could have assisted in some way more appropriately.

Happy to speak with you again, please feel free to get in touch

Mark

Rated 5 out of 5 stars

Bespoke vanity unit

We had a bespoke vanity unit made for us by Harvey George. It was the Ava vanity unit with a seamless black cosmic gold top/basin. The finished product is absolutely beautiful! We liaised with several people during the initial and final stages of the production of this piece and they were all very helpful. We had a nice experience throughout this process and would definitely recommend them.

6 July 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Carla,

Thanks for the comments, and of course thanks for the picture - you gave us a really good brief on your project and it was a pleasure making your order for you.

Take care

The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

Quality craftmanship & great customer service

Honestly dont know where to begin but I am so pleased to have found this little gem of a company.

I emailed a few other competitors, some local and some afar like Harvey George but all others returned with the most craziest quotes for a bespoke vanity unit. Before this I had visited all the bathroom showrooms that stocked standard vanity units but they didnt fit my brief nor could they offer alterations.

My first initial email to Harvey George was asking for a vanity unit with a storage cupboard to house a boiler but this changed with our bathroom plans. When I knew exactly what I had in mind, the order process couldn't have been any more simple and smooth sailing. I called the office and spoke with Mark who was very helpful throughout. I said I was overwhelmed with all the stunning designs they have available but also cant see one that is the same design as I want. After explaining my brief, he recommended the Sophia vanity unit which was perfect and exactly the style of doors I was after. He also mentioned that the changes I would be making to the Sophia would be a first and he was looking forward to seeing the finished piece.
I was emailed the order details, followed by a CAD illustration. I had asked if they could make the drawer under the sink a pull out drawer of some sort rather than leaving it as a dummy drawer which is what almost every single vanity unit has. I love to optimise every space available so this was a must for me and did they deliver?? Absolutely!!! It was the first drawer I opened on delivery and they gave more than I had anticipated, a full pull out 'U' drawer shaped to fit under the sink. Just perfect!

Mark was very helpful throughout, even giving me time to pop to my local B&Q to check swatches for the F&B paint as I was undecided and changed this twice after the order was confirmed.

Our vanity unit was ordered 19th October 2020 and delivery was by mid December 2020 with a small 1 week delay but that didnt matter and to be honest to even have a bespoke item custom made and delivered in less than 12 weeks is impressive especially during a pandemic.

Our delivery men were friendly and one of three couriers to go into our house to deliver the unit into the hall way. I have to mention this because during this pandemic all our deliveries have been left on the driveway as they say they aren't allowed into properties due to Covid-19 and social distancing etc etc. However, we do not live in our property as it is being renovated, therefore an empty house - no furniture, just bare walls. Even though we have mentioned this to every other company/courier they still refuse to help get items inside. So honestly, a big thank you to the two men that delivered this unit on a warm December day!

We finally had our unit fitted in June 2021 and I was so happy to share photos with the Harvey George team. They created a stunning vanity unit and I couldn't be happier. The craftmanship is outstanding, as is the quality. I love it. I bought my handles (More Handles) and tap (Wickes) seperately and they really finished it off the look i had in mind.

Thank you again for your great customer service throughout, a stress free delivery and a beautiful bespoke vanity unit of my dreams.

Wishing you all the best with your business.

5 July 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Oh my.... what can I say to that? We know how long it can take for people to write comments and leave feedback, and clearly you spent a great deal of time putting down those comments and for that we are truly grateful!

We love making furniture, and the feeling of satisfaction we get reading your feedback makes it all worthwhile.

Thanks so much

Mark and The whole Harvey George Team - I shall also pass on these comments to the delivery team.

Rated 5 out of 5 stars

Quality workmanship and finish

So impressed with the quality, workmanship and finish of the large 4 metre media unit we commissioned.
Would highly recommend Harvey George Furniture for any bespoke items you want for your home.
Sophie who was our main contact was amazing, thank you.

29 June 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Kathy, well I have say - it looks magnificent! I guess some could say I am biased - but then seeing it dressed in the pictures you sent really makes us happy as often we don't see the end result.

thanks again

Sophie, and The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

Ava Single Basin Vanity Unit

Ava Single Basin Vanity Unit - Dark Blue

I love my new Ava Vanity Unit in lush Dark Blue. I have added some satin brass draw accessories and I am over the moon with the quality and how it all looks in my new finished bathroom.

The staff were very helpful with all my questions on my journey toward the end purchase and I would highly recommend this company if you are looking for a bespoke item.

11 June 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hey Mary - for anyone to use the word Lush in a review - well that's usually a good sign and I have to say it made me smile!

Thanks for choosing us!

The Harvey George Team

Rated 5 out of 5 stars

What an amazing company

What an amazing company! I love both my Ava and my Amy units. I ordered the wrong size and I am so grateful to Harvey George for sorting this for me and really do recommend them. Thank you!

26 May 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hey Olivia,

thanks for the kind comments. So happy that we managed to get things sorted out for you. Hope you are enjoying your new space.

Thanks

The Harvey George Team.

Rated 1 out of 5 stars

Cowboys/shoddy outfit

Terrible service, No Unit, no communication.
FACTS: We paid for our unit, we were told to expect it at 6 weeks. At 5 weeks we called to check on it as we had had zero communication. Sophie Griffths called me back, she said she had failed to put the unit to production. We were offered a token free delivery and told it would be 3 weeks to get it produced. Next thing order was cancelled without any communication !!! Do not bother with these cowboys,

You had our money for 6 weeks ...how did you not account for this! It was us chasing you ! There was no abuse on our behalf... another FACT .

21 May 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Dear Stephanie, it is very unfortunate you feel the need to leave feedback in this way. I am more than happy to respond here (as I did also on email) so the "no communication statement is simply not true" I reviewed your phone call recording following Sophie in the office being brought to tears in front of her colleagues by your abusive approach to what was a simple mistake which she immediately acknowledged and offered to rectify. She was so upset and that was totally unnecessary. She offered to put things right and even offered you a reduction for any inconvenience. To that you continued to be abusive and so I take that really seriously and I'm sorry but I made the decision that I will not have my team subjected to that sort of abuse. This is why I wrote to you explaining this and rather than make things more difficult I gave you an immediate refund as we just do not need customers like that. We love feedback from customers and this is overwhelmingly good in the most part. But just as you threatened, unfortunately it can be used to manipulate a situation to gain an outcome. I will always do the right thing should we get it wrong, but likewise I am the type of chap bold enough to call someone out if they try to be unfair or manipulate a situation. I felt we are just not the right fit for you and was unhappy with the fact you brought my team member to tears, and using commenting on social/reviews as leverage when you just didn't need to as Sophie had acknowledged the error. Everyone makes mistakes Stephanie from time to time, but no-one needs to deal with the matter they way you have, hopefully onlookers here will see this situation for what it is; a simple error, easily rectified, offered a reduction and expedited production to still maintain a quality product. Take care, Mark Nicholson

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful product - Fantastic service

I purchased the Ava Door Painted Bathroom Vanity with a modern ceramic sink. The ordering process was very simple and straightforward, I had requested some changes - all of which were agreed and confirmed with a CAD drawing mocked-up to confirm.

There was a slight issue with the courier originally planned to deliver my item but in all fairness to John he sorted it immediately and my order was delivered yesterday.

A beautifully made item, I cannot fault it at all. I have been really impressed with the service I have received. I would not hesitate in purchasing from Harvey George again and will certainly recommend to friends and family. The unit looks beautiful in my bathroom. Thank you.

20 May 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Dafydd, just wanted to thank you for the kind words and the wonderful pictures that you shared of your installation. Best wishes, The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service and amazing bathroom…

Fantastic service and amazing bathroom cabinet. Made will the the best quality couldn’t fault anything and I would definitely recommend Harvey George.

9 May 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hey Eva

thanks for the kind words, you are making us blush :) Best wishes, The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

After Sales Service

We had a small issue with one of the items supplied to Harvey George for our sink, but even though the furniture was a couple of weeks out of warranty they did not hesitate in supplying a replacement item, I cannot fault the after sales service and particular thanks to Nikki for her assistance.

27 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Tony,

thank you so much for the feedback, we try really hard to satisfy customers and I will pass on your comments to Nikki, she hasn't been with us that long and so already making a great impact for our customers.

take care

The Harvey George Team.

Rated 1 out of 5 stars

Go elsewhere......#findajoiner

Item was late, but importantly was also not in accordance with the drawing. A bespoke item made to the wrong measurements. It was also bad quality and poorly finished. Awful customer service.....if they ever reply.

25 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Dear Mal,
further to your review I thought I would reply so that others can benefit from a little clarity on the matter. I find it interesting that if you are so unhappy with the quality, why would you not accept the full refund we offered you even though poor quality was never mentioned? The small issue you had with a shelf being in the wrong position by around 50mm was all you had an issue with - but still we offered a refund - mainly as you tried to leverage reviews to get an outcome and a discount. We prefer to ensure customers are happy rather than accepting a compromise and when it became clear what you wanted - we suggested to part ways. You logged a claim with Ebay and yet neglect to mention based on the evidence they found in our favour. Having looked at your review profile here on Google it is clear you are a serial complainer which is unfortunate for all small businesses I guess if this is what you do, surely there is one business you have used that has satisfied you to get a good review? Reviews are a really good thing, they allow us to improve and that is what we always aim to do. Not sure how you can complain in one sentence and yet not accept your money back? Regards, Mark

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful craftsmanship

I am thrilled with my new vanity unit. The materials used, design and standard of finish are excellent, and it looks stunning in my new bathroom. Finishes it off perfectly. The customer service was professional and extremely helpful, despite changing my mind twice! I would definitely recommend Harvey George if you want eye catching, classical quality.

17 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi there Kate,

With so many options, who could blame you for changing your mind ha ha, thanks so much for the kind words.

The Harvey George Team

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful Vanity Unit

I was lucky to discover HG through a google search for bathroom vanity units. I loved the range/selection on the website and found exactly what I was looking for. I ordered the 800mm wide Iona unit with modern sink and am so happy with the quality and finish! The unit was even delivered on a Saturday afternoon and carried into my hallway by two very friendly delivery staff. Couldn't fault the service.

8 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hey Robyn

We are so happy you found us on Google and that we were what you were looking for. Don't you just love the internet!

Really pleased to hear you loved the service

Take care

The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely love my new vanity

Absolutely love my new vanity. I came across HG on Facebook and messaged them to see if they had a showroom I could visit. Arranged a day and time back in October (when we were still allowed). Very apparent the quality was superb, they set up my order and emailed it over to me so I could complete when I was ready. I ordered early December and took delivery in February. Couldn’t wait for my bathroom fitter to start, I am absolutely delighted with the end result.

7 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Justine,

Super thrilled you found us on Facebook, and so happy to be part of your bathroom.

Take care

The Harvey George Team.

Rated 5 out of 5 stars

very helpful in sizing a vanity unit…

very helpful in sizing a vanity unit for an unusual bathroom space, and delivered a great, well made, nicely painted unit that fits perfectly.....dead on-time! Thank you

2 April 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Simon

so please we could help you on this one, we love being able to give customers what they want, even in the most unusual of spaces

Thanks

The Harvey George Team.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service, issues that have not been resolved

I ordered two vanities last year, and although they arrived nearly 2 months ago I am still chasing resolution for issues with both units. I no longer get responses to my emails.
I think the overall quality of the vanities is good, but execution is poor. The customer service has been awful, at no point have I been given an apology (which could be given without accepting fault at the very least!). The tone in all emails I have had has been argumentative, and I have given up perusing further now.
I would be wary of taking up their bespoke service. And be aware that sometime their own team delivers items and other times they use couriers. If a courier delivers you items you need to check everything and refuse if it's damaged (even if the packaging is fine!) as Harvey George will not accept responsibility.

After discussions with Harvey George we settled on specifics bespoke elements for my vanities. I expected to have final sign off of drawings about this. This didn't happen, the taps holes were drilled incorrectly, and the response from Harvey George was to buy more taps.
The courier was not able to wait while we unwrapped all 5 packages (understandable, it took the best part of an hour and he was blocking a road), but all the packaging with absolutely pristine. However, one unit has gouges in the paint and the other has small dents in the doors and drips in the painted finish. Harvey George blame the courier (although the shrink wrap and cardboard around/under the gouge are undamaged). The other is on the top of a draw that rubs against the frame.... I was told the dented doors would be refinished but they've changed their mind now. No acknowledgement of the poor paint finish. I was offered touch up paint and foam tips for the gouges, the paint has eventually arrived but no foam...

They have begrudgingly replaced the top with appropriate tap holes, stressing that the change was marginal when there is a 12cm difference between the tap holes! So this issue has been rectified.

Overall a really disappointing and stressful experience.

24 March 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Sarah,

first of all I wanted to apologise for the late response here, and more so for the length of time it took to resolve the matter for you at the time.

The unusally large nature of the taps you bought of course and the fact there were two of them when you would only have one on a sink of that size, flummoxed us I guess especially when it turned out you wanted something very specific too.

I understand the point on the courier but it is important regardless of how long it takes to unwrap that you do so as it is an insured delivery and damage can happen in transit which if they are not checked then the insurance no longer covers you. Packaging can appear okay even if the goods are dented or damaged - hence the need to open everything on such a special order.

Anyway, hopefully the new top sorted out the main issue you had and that your bathrooms are looking fab.

Take care

Mark

Rated 5 out of 5 stars

What can I say the most beautiful Vanity unit!

What can I say, the most fantastic service from the fantastic guys and girls at Harvey George! I discovered HG amidst the progress on my bathroom, and immediately I wanted to order a vanity unit from them as they looked so exquisite. So last minute.com I ordered the most stunning vanity unit, and they delivered! I was so pleased at not just the quality and the elegance of the product but the fact they worked with me to ensure it arrived on time. I couldn’t thank these guys enough, the bathroom was made complete by this work of art! Thank you guys so much!

23 March 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hey Pallavee

thanks for the kind words, so happy to hear the experience was a great one.

thanks for choosing us

Mark

Rated 5 out of 5 stars

5 Star Service

5 Star Service

I ordered a Vanity Unit for my bathroom remodel via the online service which was incredibly easy and the support I received in making my decisions was fantastic. Helping me choose the right fittings and finish has been a remarkable service and it has added a 5 star finish to my Bathroom - thank you to all at Harvey George for such exceptional service I would highly recommend.

23 March 2021
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Beautiful wooden bathroom vanity.

So pleased with service from beginning to end. I wanted something a bit different to the cabinets on the website ( wood rather than painted) and discussed it all over the phone with Mark. Really helpful to chat it through. I sent some photos of what I wanted and HG made me a beautiful vanity. Customer service was excellent. I was worried that I couldn’t actually see any of the furniture as the showroom was hundreds of miles away, but in the end I needn’t have worried. The quality is excellent.

11 March 2021
Unprompted review
Harvey George Furniture logo

Reply from Harvey George Furniture

Hi Helen

thanks so much for the comments :) Huge smile on my face as I check over reviews :)

Mark

Rated 5 out of 5 stars

Full marks for quality and service.

Ordered a bespoke vanity unit painted in the Farrow & Ball colour to match our decor. The quality of the unit is excellent, the communications from Harvey George equally good. The icing on the cake were the couriers - really helpful and pleasant to deal with. First rate experience all round.

6 March 2021
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look