RT Aesthetics Reviews 

189
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Jessica made me feel so comfortable and is fantastic at what she does! Treatment really helping with my confidence.

Rated 4 out of 5 stars

Fabulous staff. Unfortunately my treatment has not worked as I wanted it too for me. I'm 56 and wanted my skin tightened on my stomach which hasn't actually changed at all. I know it keeps workin... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I had the 360 fat freezing and this was my second appointment. I would definitely recommend it as I have noticed a difference on the sides of my stomach in particular, after my first session. I thin... See more

Rated 5 out of 5 stars

I am having cavitation and radio frequency therapy with 360 Cryolipolysis treatment Jaynie is implementing my procedure and she is absolutely amazing!!! She talks me through what she is doing and w... See more

Company details

  1. Clinic
  2. also in
  3. Beauty Salon
  4. Laser hair removal service
  5. Skin care clinic
  6. Weight-Loss Service

Written by the company

RT Aesthetics specialises in the very latest non-surgical treatments that provide long lasting superior results. All of our treatments are FDA approved and are carried out by highly trained qualified practitioners. Within RT Aesthetics we have a qualified nurse practitioner who is on hand to answer any medical questions that you may have. Our goal is simple, to deliver superb results safely and effectively while providing you with a holistic, personal centred approach. We aim to enhance your body confidence and quality of life in a relaxing environment, offering an alternative – affordable solution to surgery. Not all of us are blessed with body we want, however with RT Aesthetics we can help you achieve the body confidence you’ve always wanted using scientifically proven products and treatments, without going under the knife. We are passionate about helping our clients to achieve their goals, therefore we promise to provide you with a holistic, personal centred approach, aiming to enhance your body confidence and quality of life. With a friendly and relaxing atmosphere you can be reassured that you will receive a down to earth, open and honest service where you will not be judged or pushed into anything you don’t want to do or pressured into unnecessary purchases. We believe you should have the opportunity to discuss your treatment needs and obtain expert advice prior to committing to a treatment, which is why RT Aesthetics offer a free no-obligation consultation. We have an extensive selection of services to choose from so you can get exactly what you need.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

189 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(189)

5 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Not impressed with attitude of a member…

Not impressed with attitude of a member of staff. Very unpleasant experience. Female member of staff was very helpful though.

25 May 2023
RT Aesthetics logo

Reply from RT Aesthetics

Hello,

Unfortunately we are unaware who this is and have emailed asking you for more information. We are sorry you’ve had this experience and you can always contact our client services team on 0333 050 0575

Rated 5 out of 5 stars

Loved my treatment corey was very good…

Loved my treatment corey was very good at explaining what was happening each step of the way before during and after , very friendly and most enjoyable from the moment I arrived at there practice, thk you great job done

29 April 2023
Rated 5 out of 5 stars

Hifu and btl facial

The clinic is clean, modern and very comfortable. Half way through my hifu and btl face and neck package and seeing good results already. Best treatment I’ve had and would highly recommend Jaynie and the team

20 October 2022
Rated 5 out of 5 stars

Consistency a great experience…

Consistency a great experience for each visit. The team at RT Aesthetics gave me professional advice, recommended the best course of treatment and provided a fantastic experience, won’t go anywhere else. Thanks Ryan and the team!

11 June 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Amazing!

Always very professional and friendly service from the staff here.

7 June 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Mum tum body transformation 5*

I've been having a body transformation package at Rt Aesthetics over the past few months ready for my holiday in July. I had a baby last year and was sick and tired of my Mum tum. But on consultation it.was explained exactly what I needed and I was so excited to get started.

I have really enjoyed going for my appointments and I am so pleased with my results already. I've still got a few week before I see my end results and I cant wait to see my before and after pictures!

Thank you so much Ryan and Hollie!!

6 June 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I'm simply going to write the facts as…

Hi priya kaur,

You reviewed RT Aesthetics, who believe your review actually belongs to another business.

Ur not leaving it! Just accept u got a negative review

1 WORD - COMPULSIVE LIAR! The extent ur going to because of this 1 negative review. Accept ur treament didn't work.

I wanted fat freezing done to my inner thighs. I was advised that all i needed was cavitation, radio frequency & shockwave. I wasn't told anything else. They simply booked me in for a consultation which cost £20 each. They couldn't tell me anything else which is why u need a consultation.
After my consultation & during i called & spoke to the owner. I asked u for advice! I asked if i should get my treatments done before or after Turkey. U said YES, depite my concerns. I was told i could have 2 sessions of radiofrequency followed by cavitation & shock wave twice a week. As long as there is a 48 hour gap that is fine. I asked have clients done it like this before. I was told yes. U advised this. U both did. So don't u dare insult me & make out i'm a liar. Instead of being sincerely sorry or understanding from a customers point of view you have gone defence mode passing the blame because of your 5 star reputation. My partner was with me. If u didn't want to take me on u should have told me. It's ur job to be professional. I wouldn't want u to take on anyone due to pressure only for their treatment not to work. That is not on. I never pressured. U happily took my money which i paid for on card & my partners in cash immediately. Ofcourse u wanted the money. I would have happily waited until after Turkey for my treatment. U both are meant to be the professionals so ofcourse i'm going to take your advice. I was never warned that the treatment wouldn't work. I was never warned that despite being shown pictures that there have been other clients which have has the same treatment i have had, same number of sessions and they also saw no results. Instead i was told nothing but postives outcomes and the photos shown were treaments i am getting done with positive results. I was advised on 6 sessions of radio frequency and cavitation followed by shockwave twice a week. I was told this would tighten my skin and give it shape. I was never told any negatives. I was just told if i then wanted fat freezing after then that may be an option however I was told i may not need it due to being slim. I was not offered any other package but that only. Don't u dare accuse me of lying. I know what was said. During my sessions i mentioned i was not seeing or feeling anything. I said my thighs look bigger and i was told it was swelling. Despite my concerns not once was i told oh this is not working because such and such. When i went for my over all evaluation i was told there have been other clients who have too seen no results! That was it, i was told i could try EMS not that i needed it. Other then that nothing. My partner was with me, he has had fat freezing on his stomach which again was advised. He was a good candidate apparently. Now he also has seen no results! As for discount yes at the start i did ask but was told NO. We got NO DISCOUNT! 600 haha. Liar. I paid the full price immediately so to me money was not an issue. Mine alone amounted to nearly £900. I was told 6 sessions is all i would need. If i was told anything else ofcourse i would have taken that before hand but i was not!!!!!!! I was really nervous getting this done & made it clear if getting it done before or after turkey would make a difference and i was old NO. A company like yourselves should tell a client what they need, not what they want, like nuffield for example. I told u both just tell me what i need as i want the best possible results. I went off what u both said. Why on earth would i go against & pay all this money & sabotage my own outcome. During my procedure I also got burnt, i asked if it was okay to have my following procedure done which was the next day and i was told yes. I followed every guide line, every bit of advice. U both know what u did. I was never advised this body transform package.
I WASNT ADVISED ANY OTHER TREATMENT. YES I AM ANGRY BECAUSE UR A LIAR! UR LIEING BECAUSE I'M HONEST. I WANT A COPY OF THE RECORDED CONVERSATIONS. MY STATEMENT SHOWS THE PAYMENTS. 600 IS A LIE. I GOT THIS DONE BASED ON YOU SAYING IT WAS BEST. I'M NOT BEING NASTY I'M TALKING FACTS. U LIARS. MY ACCOUNT SHOWS WHAT I SIGNED UP FOR, & I LEFT AFTER MY LAST SESSION WITH NO RESULTS. U DID NOT DROP ME. WE ALL GOT ON!! I DID NOT SIGN UP FOR ANOTHER PACKAGE YOU APPARENTLY TOLD ME TO GET. STOP MAKING ME LOOK LIKE A LIAR. YES I ASKED FOR DISCOUNT FOR MY TREATMENT I GOT NONE. I HAVE THE STATEMENT. HOW CAN U LIE. LIE AFTER LIE. WOW ANOTHER LIE, NO COLLEAGE TOOK TIME OFF, U WERE ALL CHATTING TO ME HAPPILY ALL THE TIME ENGAGING IN MY CHATS. I'M DONE. UR LIES ARE NOT WORTH A REPLY. I WAS TOLD TREATMENTS HAVEN'T WORKED AFTER MY FINAL CHECKUP, SO I DECLINED FURTHER TREATMENT THEN!

6 June 2022
Unprompted review
RT Aesthetics logo

Reply from RT Aesthetics

Hello,

We have replied to your review and this seams to have made you more angry at us which is really sad to see. We go to work each day to help clients achieve their goals and support the, throughout the process.

We have checked all your paperwork and you were advised to go ahead with the body package and to ONLY have 1 treatment per week for 8 weeks of Cavitation and Radio Frequency and then 3 Cryolipolysis treatments 6 weeks apart. You declined to listen to our advice and went ahead and paid £600 for 6 sessions of Radio Frequency and wanted todo 2 a week for 3 weeks. We advised against this and our other 2 Practitioners have looked into your file and have agreed you needed to the body package.

I asm truly sorry your upset and we declined todo more treatment with you as you declined to listen to our advice and aftercare. We we're honest and advised that this was more than likely going to be the outcome as you went ahead and booked in for the wrong treatment.

We did want to work with your further to help but we have all agreed at the clinic it would be wrong for us to continue anymore treatment as your not listening to the expertise of our Aesthetic Practitioners who have over 25 years combined experience.

As you can see we have over 1500 reviews at 5 star and to see this 1 negative review has upset us deeply but we know we did everything we could with the challenges we encountered with you.

We will always help any client that needs us and support them throughout their journey. This review has taught us that we need to be stricter with the clients we take onboard and ensure they listen to our advice throughout the process. We have spent many years to achieve so many positive reviews and will take these comments onboard to further straighten our brand as a company.

RT Aesthetics Ltd
Ryan Towart
Business Owner

** Update **
We are really sorry you feel this way but we are just going off our records. I feel this is becoming very nasty and all we have done is try to support you. In 8 years of doing these treatments we have never had a client react this way with us. On our website and consent forms your sign it does say 1 treatment per week for 8 weeks with Cryolipolysis.

We are sorry you did not get the results you wanted but we did advise the next steps at the review appointment and all you asked for was more discounts for more treatment. If you were this unhappy you would not of asked for more treatments and discounts after discounts. We are a professional clinic carrying out over 500 procedures per month and with over 1500 reviews. I can assure others we do not lie and anyone who has been to our clinic knows how caring and supporting we really are.

We wish you all the success in the future, but for now we have to give our time to our current clients as they work so hard with us to get such good results. We are sorry that we are unable to take you on as a client but we have todo whats best for our 4 Aesthetic Practitioners at the clinic who work daily to support and help others.
** Update **

This will be our last update to this obscene review. We did not say this and can see on your records you wanted more treatment but only if you got more discounts and you would be happy for more. You did not go with what was recommended (the Fat Freezing and Cavitation and Radio Frequency) you declined this and went ahead and booked what you wanted.

It does not make sense why the practitioner would say the treatment doesn't work for clients and you decided to go ahead and then want more treatments? It really shows the lengths you are going too to try and hurt our 5 star reputation. We understand clients might be unhappy and leave a negative review, we actually encourage this so we can further develop our brand and service to our clients. But to get this sort of review with these claims has really shocked the team. We try not to get too emotional attached but when you see the hard work they put into every client it really does saddened us.

We haven't mentioned the inappropriate conversations you had with our practitioner which made him feel very uncomfortable during your appointments who since needed some time off work. The inappropriate comments towards him and other members of staff regarding your illegal activities. We did not find this appropriate and would ask that you do not comment on your nigh time work to other clinics. I am shocked and saddened at the length you are going too to destroy our brand and reputation after the hard work and dedication of our practitioners.

For now we are not going to further reply to your review as you seam to be getting more angry which is leading to further obscene replies. We will of-course take onboard that we must ensure every client follows our advice and be much stricter in the clients we take onboard which is why we refused to continue treatment with you.

Trustpilot flagged your review for mentioning other clinics which is inappropriate but not by ourselves. Please let us do our job as this has gone so bitter and we refuse to give more of our time to these obscene comments and replies. All our clients know how good we are and I am sure people reading this review will read in-between the lines

RT Aesthetics
Ryan Towart
Business Owner

** Update **
We have already stated (we have even had 1 negative review before) that bad reviews help us develop. Its the lies and the extent you are going too to try and tarnish us and make out these stories that are just not true. Like I said I am sure people will read between the lines in regards to this review, as a simple 1 star review for treatment not working for you would off been fine. But the extent you're going too is just not acceptable.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look