Shopblocks Reviews 

198
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Been with shopblocks for around 10 years. This year I have had more problems than the other 9 put together. I had 2shopblock stores, before revamping one of them I changed the host. Shopblocks is down... See more

Rated 4 out of 5 stars

Recently migrated my woo commerce website to Shopblocks. Finally free from the countless plugins and the useless developer who disappeared off into the sunset once I stopped paying yearly ‘design sup... See more

Rated 5 out of 5 stars

I am absolutely delighted with my two new sites. I wasn't convinced about moving from my old website company but I am now thinking I should have done this years ago. Everyone who has dealt with my mov... See more

Rated 1 out of 5 stars

This company is spamming me, by directly contacting all customers of their competition and asking to switch. Disgusting policy, so please do not support them. If their only sales point is to knock off... See more

Company replied

Company details

  1. Ecommerce solution provider

Written by the company

Shopblocks is the leading ecommerce platform for mid market B2B, DTC & B2B2X companies. Our dedicated customer success team delivers seamless ecommerce solutions whilst ensuring a fast time to value for every customer.


Contact info

2.4

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

198 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.4

All reviews

(198)

1 review in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Highly professional service.

I am extremely satisfied with the professional support and the level of skills I was provided by Adam and the team at Shopblocks. They have demonstrated a high level of professionalism and patience since I commenced the project earlier this year, providing me with a website overhaul and fresh new design. They were able to interpret my ideas very clearly, match and excel my direct competitors websites and provide me with 1-1 support and regular updates weekly. I couldn't recommend Shopblocks more highly and be more thankful to Adam for his fantastic work and support throughout.

23 November 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Rhiannon,

I'll be sure to pass this fantastic feedback on to Adam, really pleased you've had a great experience.

Thanks,
Jake

Rated 5 out of 5 stars

Cannot recommend enough

So I was a Mr Site customer, dumped with no notice after 10 years in the middle of the first lockdown this year. After an initial melt down a quick Google led me to Shop Blocks who were trying to salvage the dumped sites. They were swamped, but they made time for me and somehow salvaged and began to develop the site, which had been totally ineffectual for quite some time with my old system. Used to selling face to face obviously this year I needed more but I also wanted to create something that stood out, more of the bespoke rather than the off the peg experience. I do feel that this is what I now have. I have so much to learn about shop blocks system, there is so much potential there, and I know I can take the site to a whole other level with time. But right now I don't have time, my sales are keeping me too busy! And with another lock down kicking in I only expect this to increase. My customers are not all tech savy, many not used to buying online but they are doing it and feedback on the site look and most importantly customer experience is very very good indeed. If I have an issue I try to sort it myself, but if I can't I email the support team and always one of them comes back to me on the same day. If I need to talk something through I can just call. During the build personalised video tutorials were absolutely fantastic, and they gave me just a glimpse of what this system can do. Really looking forward to exploring and developing it more, when I have the time....which is hopefully not for a while yet 😀. In the meantime the support team are there if you need them. Could not recommend them more.

5 November 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Helen,

Thank you for your review. I am glad that we made the move over from Mr Site as smooth as possible for you.

If you need any further assistance we will be happy to help.

Thanks,
Harry

Rated 1 out of 5 stars

Rip off

I have 2 phone calls from this company to let me know they have designed a new web site for me...it was identical to the one I have, told them to go away and I will go elsewhere but they still keep taking my money every month. Waiting for a refund!!!!!!

26 October 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Craig,

Sorry to hear this - I can see you have emailed in to our support desk overnight so let me pick up the conversation there to try and get this resolved for you.

Thanks,
Jake

Rated 5 out of 5 stars

Very positive experience with shopblocks

Our new website went live yesterday. Had a really positive experience with all at Shopblocks. Very helpful and I’m so pleased with the site. I have also got on really well with making design changes myself as I like the shopblocks system. Thanks very much!

22 October 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Emma,

Thanks for the kind words, let us know if you ever need a hand with things.

Thanks,
Harry

Rated 5 out of 5 stars

Shopblocks...came to our rescue!

Shopblocks...came to our rescue!
After having spent a significant time with another provider trying to bring our project to market without success we were introduced to Shopblocks.
In summary its simple
- a cost effective solution.
- no hidden financial surprises.
- you can actually talk to someone who you get to know (not a call centre!) as you work through the project process.
- they assist or fulfil the design function. However, blocklab is simple to use so in a short space of time you can do it yourself when you have that light bulb moment at 2 a.m.
- where there's a will there's a way. They will work tirelessly to find a solution.
A big thanks to the Shopblocks "team". It's been a pleasure!
D&A

20 October 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi David,

Really appreciate the kind words - I'll be sure to pass this on to the team.

Thanks,
Harry

Rated 1 out of 5 stars

SHOPBLOCKS DO NOT PAY THEIR AFFILIATE…

SHOPBLOCKS DO NOT PAY THEIR AFFILIATE REFERRALS

If you are an affiliate or build websites, do not refer your clients to Shopblocks. They promise you up to £500 for referring clients to them, yet when it comes to actually paying you, they WILL weasel out of it.

They have scammed me out of £500 and stolen a client from me.
Pair this with the terrible, rude and just awful customer service (which seems to be the general consensus from the internet), they are a business that you need to stay away from.

You are much better off taking your client's work to their major competitors and actually getting the money promised to you.

Also be prepared for patronising responses on sites like this... “referral you claim to have made”.... I think you’ll find Jake that your team were copied in on the entire email string showing the referral.

Yup... be prepared for rude and patronising customer service people. Seems to be a common thread amongst public reviews!

30 September 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Jack,

I am sorry to read that you feel this way.

The business you claim to have referred to Shopblocks was never previously highlighted to us, was not brought to us through our affiliate channel, and the business owner made no reference to being referred.

All affiliate referrals must be made clear as per our process to ensure the correct person is attributed. In this instance, the business had not been referred as such and cannot be claimed after the fact.

If you have any further questions regarding our affiliate program, please review our website or contact support.

Thanks,
Jake

Rated 5 out of 5 stars

Achieved what I requested

15 September 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi there,

Thanks for the feedback! If there is anything else we can do to help, please get in touch.

Thanks,
Jamie

Rated 5 out of 5 stars

Joined Shopblocks last month (moved…

Joined Shopblocks last month (moved from BigCommerce). Been wanting to upgrade my online shop for ages but have never found a service that could migrate everything until now. Shopblocks done a fantastic job, made the move as seamless as possible. Can not recommend them enough. Sales conversion has already increased as well. :-)

15 September 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Christopher,

Thanks for the kind feedback, it's much appreciated. Let us know if you need anything.

Thanks,
Jamie

Rated 5 out of 5 stars

I'm in the process of gradually…

I'm in the process of gradually rebuilding my website through Shopblocks. They are good at supporting a client all the way through the process and in a friendly manner. I have noted that when a complaint is posted online someone from the company usually takes the trouble to respond, which is always a positive sign. I still haven't quite overcome problems in justifying text, but admittedly the software is designed more for advertising blurbs than for publishing the text of whole novels/articles, which is what I use it for. My only concern is that the wording of the instructions is a little confusing.

29 August 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Guy,

Thanks for the feedback, we are glad you are enjoying Shopblocks so far. If there is anything we can do to help please get in touch.

Thanks,
Jamie

Rated 5 out of 5 stars

Joined Shopblocks during lockdown and…

Joined Shopblocks during lockdown and am finding it much better than my last software Shopify. Can call and speak With them with questions. My sales are up a lot since moving. Recommended.

29 August 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Jemma,

Glad you are enjoying Shopblocks. Let us know if we can do anything more to help.

Thanks,
Jamie

Rated 5 out of 5 stars

Moved my online shop from Volusion to…

Moved my online shop from Volusion to Shopblocks after Volusion filed for bankruptcy last month. Shopblocks took care of full data transfer and got my new site live really quickly for a very reasonable price. Fantastic service just when we needed help.

26 August 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

We have used Shopblocks for nearly 3…

We have used Shopblocks for nearly 3 years now. We have found them excellent to work with and a breath of fresh air compared to our previous supplier. The technology is great and cutting edge. They have helped us with some bespoke features as well as their standard offering. The customer helpline on both e-mail and phone are very helpful, with issues resolved quickly. Couldn't recommend them highly enough

20 August 2020
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Helped to get in Contact with vendor

Bought online, goods were not right, no reply from seller contacted shopblocks, went on live chat, 45 min later still no response, so e mailed them still waiting reply, not very good service is it?

ADDED AFTER REPLY,
I am aware you did the payment, but yours is the only contact I got, and can not get a reply from you.
I can get no reply from the store, theironmongers, attempt at your online chat was on 22nd July, where you asked and got my e mail so you could contact me. Clearly I cannot post here my personal details order was 4801

Shopblocks were very helpful and got contact with the online store. Cheers

28 July 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Alan,

Sorry to hear you weren't able to get through to our live chat, I can't find a record of it in our system from yesterday. When did you try to get in touch?

We don't sell physical goods, and are the website platform behind the online store you purchased from. Any queries regarding your order or products purchased, must be taken up with them directly.

If you have any further questions, please contact us on support@shopblocks.com

Thanks,
Jake

Edit 30/7/2020:

Thanks for connecting with us via email Alan. Glad we've been able to put you in touch with the vendor - hopefully they can help resolve your query directly.

Thanks,
Jake

Rated 1 out of 5 stars

doesnt work and customers cant buy anything

ive lost hundreds of customers since moving to shopblocks off my old website. Payments dont work and whole system goes down regularly and theres no help to fix it, avoid shopblocks

13 July 2020
Unprompted review
Shopblocks logo

Reply from Shopblocks

Hi Peter,

Really sorry to hear about this experience. Can you please contact us at support@shopblocks.com with your business name so we can identify your account and look into this further for you?

Thanks,
Jake

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely Brilliant

I have 2 ecommerce sites from shoblocks, went with them after a major disaster with my last host. They have been absolutely brilliant. Customer service is excellent, if I do run into a problem, its normally of my own making and fixed very quickly. When setting up the sites, I needed lots of help. It was always there and nothing was too much trouble. I have had zero downtime in 4 years and never had a problem accessing my control panel. Price is competitive and everything works.

24 June 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Keep spamming me I really do not need…

Keep spamming me I really do not need your self hosted rented website. People don't you realize they are self-hosted meaning its never going to be your website it is like renting a space on eBay that's what you will get is a rented space, me I like to own my website I mean you wouldn't see amazon renting from them get your own websites from Magento or WordPress have a professional website that's yours not renting it

21 June 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look