Spin Doctor Reviews 

270
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 138 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the extremely prompt response times and the incredibly friendly, professional engineers who handle household appliance repairs with great efficiency and care. People really appreciate the clear communication, helpful maintenance advice, and quick solutions provided when essential machines suddenly stop working. Some reviewers were not happy with unexpected call-out fees, explaining that additional charges for replacement parts made the overall service very expensive. A few consumers also felt discouraged or pressured into purchasing brand new replacement appliances instead of successfully repairing their older malfunctioning units.

What people talk about most

Service

Consumers find service to be exceptionally positive, frequently praising the prompt arrival of engineers,... See more

Staff

Customers consistently note positive experiences with staff, frequently praising polite and efficient phone... See more

Product

Clients share ambiguous opinions on product experiences, as some reviewers praised rapid same-day appliance... See more

Price

People report ambiguous experiences with price, as many consumers praise the fair rates, transparent call-out... See more

Response time

Users describe positive interactions with response time, highlighting a quick turnaround and very prompt... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Used Spin Doctor to fix a faulty cooling fan on our oven. Engineer was thorough and didn't want to leave until sure the problem was diagnosed. Even though no parts were replaced, the cooker appea... See more

Rated 5 out of 5 stars

Wow what an absolutely fantastic company. Chris came to repair my washing machine. As we expected being 12+ years old it wasn't worth repairing once we were given a quote for the work. Chris then show... See more

Rated 5 out of 5 stars

Had a brilliant experience with Spin Doctor! We had two engineers out on the same day – the first quickly diagnosed the issue, and the second came to replace the machine. Even though he arrived late (... See more

Rated 5 out of 5 stars

The dreaded non functioning dishwasher at a busy time! Called spin doctor and a technician was with us within 30 mins, despite best efforts machine beyond repair! New machine sourced and fitted same... See more


Company details

  1. Appliance repair service
  2. also in
  3. Electrical repair shop

Information provided by various external sources

Domestic appliance repairs with rapid same day service covering Essex, Hertfordshire and London. Our experienced engineers are fully skilled on all brands.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

270 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(270)

139 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

An engineer turned up this morning we…

An engineer turned up this morning we had to pay nearly 90 pounds in advance! He was here 5 minutes he didn't pull the machine out, he just opened the door and told us it would be 370 pounds to repair, he had a negative attitude and didn't seem interested at all, total waste of nearly 90 pounds felt like we had been scammed! Would not recommend these people at all and would urge people not to use them, how they have 4 stars is beyond me! Scammed!

22 January 2025
Unprompted review
Spin Doctor logo

Reply from Spin Doctor

Hi Barbara, I have sent you a request for more information so we can check your job on the system. We take payments up front for the call out & repair fee to secure your appointment. Unfortunately, we do have to do this now due to the high amount of customers not home or forget to cancel when no longer required. Our engineers are fully experienced so when turning the drum they may have found your bearings have gone which we do not replace due to the cost to replace the drum and bearings. Once I receive your details I will check the system for you.

Rated 1 out of 5 stars

Unable to provide a repair, or give a refund.

It’s a long and thorough review because it’s only fair to SpinDoctor and other customers that I provide all the info I can.

Original call-out was to see why oven was slow to heat up, engineer pulled the oven away from the wall, replaced a broken element and pushed the oven back. That evening, the first time we used the oven the inner glass panel shattered after half an hour of it being on.

I arranged a new job with them to replace the glass panel. I was told that if they order the part it would be 4-6 weeks, the lady on the phone encouraged me to source the part myself as it would be quicker (??). I found two possible panels, it took a week of me phoning Spindoctor trying to find out which I should order, kept being told “let me talk to the director/manager and get back to you”.
I was also sending them messages to a mobile phone number that was supplied, no answer to any of those messages.

Eventually a lady on the phone said they will order the panel for me, it will cost £199 including the repair, but I need to let them know quickly so that they can order it that day, it will arrive in 2-4 working days…I said yes and paid in full.

Same engineer came out but it was the wrong panel so they ordered a second panel, same engineer turned up, still a wrong panel.
Lady on the phone called me to firmly tell me they won’t order any more panels and I need to go directly to Smeg to find out which panel they need and that they’ll refund me for the original incorrect panel.

I phoned back and asked for a full refund for the panel and repair that hadn’t happened yet as Spindoctor had now had a full payment since the 5th of December and it was now the 16th of December and no repair was in sight. We had every intention of paying for the repair again once we had the correct panel.

I was told by a different lady that they will only refund for the panel but not for the repair that hadn’t happened yet as they’ve already sent two callouts to us, and ordered two glass panels that they apparently can’t return.
It makes no sense to me that they order from places with no return policy, any oven parts places I’d looked at did accept returns.

We now have no oven over Christmas, no working oven since the very first repair job late Nov/early Dec, and in my opinion the glass panel likely wouldn’t have smashed if we hadn’t had anyone come out in the first place. We made it clear we didn’t blame them for the panel smashing, but it’s a fact that it happened the day the oven got pulled around and pushed back in place.

I don’t appreciate what can only be described as an argument on the phone with one of the ladies when asking for a refund as there had still been no repair. She was apparently very sympathetic and agreed it’s not fair, but also clearly annoyed and frustrated with me being so unhappy with them. She said she had asked the manager if they can refund us in full and that they had apparently got mad at her. I asked to speak to the manager but she refused and told me there was no point!

The lady on the phone said when we paid for the repair we’d have been told terms and condition about no guarantees, as far as I recall this did not happen, it was a rushed phone call where we were told to make a decision quickly so they had time to order the part that day!

This is no way to run a business if you want to have happy customers who will return and recommend you to others, customers shouldn’t have to eat the cost for your inability to order correct parts.

We were first time customers who are now £100 out of pocket for a repair that didn’t happen.

16 December 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not trust these 5* reviews

I would not trust these 5* reviews. I had experienced an amazing customer service from Spin Doctor.
Why do you need to pay total amount upfront.? Should not be half price before and remaining amount after the service is done? Engineer did not find a place to park his car and they still charged half :D. I informed customer service that it might be the issue with parking before. They say 'it is not problem'. It turned out it was and they still charged me half. Refunding the other half I was told as nice gesture because I was not even entitled to be refunded even half! Seriously charging total amount for service which was not done? I think it is not right...

26 November 2024
Unprompted review
Spin Doctor logo

Reply from Spin Doctor

Hello Ewelina, I have requested more information from you so I can find your job on the system and check the notes. Unfortunately, we do now have to take payment for the call out and repair fee upfront to secure our appointments, this is due to the large amount of customers being out on our visits or not cancelling when we are no longer required. We would not have stated it is not a problem if we cannot park as our engineers hold parts and tools on their vehicles so it would need to be close by. If after we have tried every option to park and we are unable to do your repair we would need to charge half the call out fee for the time spent. This will mostly only happen in the London areas.

Rated 5 out of 5 stars

I needed to book an engineer to call as…

I needed to book an engineer to call as my dryer was not working. The telephone appointment system was great. I then needed to cancel because the filter had not been cleaned. When I did this the machine started working. I rang spin doctor for a refund which I got without question. The telephone operator was so courteous. I have used spin doctor before and they are excellent.

3 December 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Wasted money. Poor service. Beyond economical repair!

Quick money for Spin Doctor.

I had a poor service from one of the engineers from Spin Doctor. The washing machine is leaking I couldn’t figure out what went wrong. I called them for a quick repair for £118. The engineer turned up and pulled out the integrated washing machine. He claimed there is a hole in the drum and beyond economical repair. The washing machine has been working for 3 years and I asked how it could possibly get damaged with a big hole in the drum. The response I got was “wear and tear”.

After the engineer left, I investigated the leak from the washing machine. I noticed the leak comes with the hose pipe connected to the washing machine. I tested the machine on a drain cycle for 10 minutes and no leak coming out from the machine. I sent the video of the leaking hose pipe while the washing machine is working. I rang them to have it replaced.

Sadly, the woman on the phone insisted the drum is damaged and beyond economical repair and refuse to send any man to replace to leaking hose pipe.

This is not what I expected. Totally unprofessional, nothing resolved and money wasted.

To be fair, I had used spin doctor before and it wasn’t as bad as this. But when there’s a problem, they refuse to acknowledge it and fix it.

4 December 2024
Unprompted review
Spin Doctor logo

Reply from Spin Doctor

Hello David, I feel this is an unfair review as we have sent you the pictures that were taken by our engineer of the large hole and crack found in your drum. You were charged a £99+vat call out fee for an integrated appliance in South East London. This was an uneconomical repair due to the cost of the parts and should not have been used with a hole in the drum.

Rated 5 out of 5 stars

I saw Spin Dr on google and decided to…

I saw Spin Dr on google and decided to call them to fix my oven. Booked appointment online. Kieran from Stevenage arrived 07:59 sharp and check and fixed the oven. I wanted to throw the oven but now I have an oven for the next 10 yrs. Service and repair from booking to finish 5 star review. I highly definitely recommend SPIN SOCTOR. Thank you so much.

4 December 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service. Quick response and friendly employee. My husband called him ‘hero of the day’. Arrived under 2 hours after we called and all fixed within an hour

18 November 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I do not recommend this company

I do not recommend this company. They do not apologize, they do not say sorry. They simply threatens unhappy customers by taking legal actions against you if you do not remove feedback. According to them, they are false. Your advice will be used against you. In the form they were informed about parking issue. It did not help after 15 minutes the engineer left and did not show up. They still charge you half price.

18 September 2024
Unprompted review
Spin Doctor logo

Reply from Spin Doctor

Due to you being an anonymous review I am unable to look up your job on our system, however we only ask that no false allegations are made against our Company. Our bookings team will always ask if parking is available for your repair, on the day the engineers will try their very best to find parking. If this is not available we do need to charge half the call out fee to cover the engineers time and expenses.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely atrocious service

Absolutely atrocious service! Charged £95 for someone (who granted was very nice) to come and tell me my washing machine wasn’t spinning because it’s being overloaded. He said any further issues they will reattend at no charge. A day or two following the visit the machine will only spin if there is no more than 7 items in the machine. Clearly there is a fault as this is not normal for a 9kg machine. Tried to reach spin doctor again to be told they’ll speak to the engineer and then rather than calling me to ask questions they send multiple texts back and forth. I have young children at home and keeping on top of texts is not a priority. After giving up with the constant repeated questions I asked for my money back to receive a call from the rudest man (Scott) I’ve ever had to speak to from a company. He told me I’m not angry with them I’m angry with the machine, no I’m angry that I’ve paid you nearly £100 to basically do nothing and not diagnose a problem when there clearly is one. He had a constant attitude on the phone, much like the ladies in the office, which got my back up royally. He said they needed to ask questions and I repeated that I keep telling them the issue and getting the same questions back. His response was “and how hard was it for you to respond”. We ended up in a heated argument which woke my baby up and again he says “oh I suppose that’s my fault too is it?” I again asked for my money back and he said you’re not getting it back and I proceeded to hang up. No fix, unnecessary stress and as a property manager of 25 years there are people far more capable and polite to deal with your problem. Use this company if you like setting your money on fire.

I will remove this review if I receive my money back but hope plenty of people see it in the meantime.

26 September 2024
Unprompted review
Spin Doctor logo

Reply from Spin Doctor

Hello Katie, Our engineer thoroughly checked over your machine and found no fault on any of the parts. Our electrical testers all had good readings. Sometimes this happens with unbalanced loads. I do apologies if you felt we were rude but we do have to sometimes defend ourselves when customers are abusive. I do believe you were not present on the repair so you are unaware of the checks the engineer had done. We do have pictures if you would like us to supply.

Rated 5 out of 5 stars

Professional job

Top quality repair from Scott. Came a day earlier than planned, called to make sure I was about. Diagnosed and fixed the machine in a matter of minutes. Relocated the integrated machine back to its original location and left no mess. Proper professional, would highly recommend.

29 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great experience with Spin Doctor

Great experience with Spin Doctor. Our LG washing machine was repaired in the call out visit with a new pump replaced. The technician Scott had correctly guessed that this was the issue and had the replacement item with him. Highly recommended.

14 July 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I don't recommend this service

I don't recommend this service. A man came and damaged a piece of furniture.
I told him to change only what needs to be changed and then he can be free but somehow he didn't hear me or i don't know. He took my towels which i use for polishing the spoons and forks and wiped the floor after this he put them back 🤯 i was shocked when i found out. He put the washing machine to hide that he broke the cabinet. I am very dissatisfied and disappointed. He could say in the beginning what he needs and i would provide him with everything.

8 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fantastic all round service, would recommend.

Fantastic from start to finish service from Spin Doctor.
Easy booking, immediate appointment keep up to date from engineer. Daniel arrived prompt on time, very polite, done repair and cleaned up.
Excellent service would definitely recommend.
Nice to use a company so efficient. 👍

8 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Oh how I wish all companies were like…

Oh how I wish all companies were like this, easy to deal with, clear , concise and great communication. Prompt engineer, who knew his stuff, diagnosed both machines faults quickly, didn't try and sell a new machine with that famous fast intake of breath over the teeth.
All in all a fantastic experience, well done Spin Doctor and thank you

1 July 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Recommend for quick and competent service

The service was impeccable from start to finish! I called and they prioritised me for the next day as I have a toddler and a small baby so have a large amount of laundry. They fixed my washing machine very quickly and for a reasonable price. Highly recommend

10 April 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Super service

I was very impressed by the Spin Dr - a really responsive and super services. Our washing machine is up and running again! Thank you

26 February 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look