Tecaz Reviews 

836
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 51 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the friendly and knowledgeable staff for providing exceptional design assistance, helpful advice, and patient guidance during store consultations. Many consumers note that the dedicated team consistently goes above and beyond to ensure every design detail is addressed, making the entire planning phase remarkably simple and straightforward. People are also extremely pleased with the high quality of products, ranging from stunning bathroom suites to beautiful kitchen units. Reviewers consistently highlight that the independent fitters are professional, reliable, and meticulous in their craftsmanship, delivering flawless and stunning finished results.

What people talk about most

Staff

People report positive experiences with staff, highlighting friendly and professional team members who manage... See more

Service

Customers consistently note positive experiences with service, highlighting a first-class process from start... See more

Product

Customers had positive experiences with product, expressing immense satisfaction with the great selection of... See more

Quality

Reviewers highlight positive aspects of quality, expressing immense satisfaction with the superb... See more

Customer service

Consumers find customer service to be positive, frequently highlighting helpful advice, prompt support, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

We went in totally blindfolded with no idea of what we were looking for and me being indecisive is an understatement ! The patience, help and advice from Paul Dolan at Tecaz Stockton was above and bey... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Tecaz North Shields new kitchen. Delighted with new kitchen. Excellent design assistance from Peter in store with some really good ideas and recommendations. Fit team did brilliant job with new elect... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Mrs Denise harkin Recently had my kitchen fitted .through stockton tecaz jess was very helpfull in organising the planning neil the fitter did a fabulouse job the cuboards and doors are fab the whol... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Just wanted to say that the experience we have had over a number of years with Tecaz (in particular the owner Paul) has been amazing. Paul has personally dropped materials in out of ours to our pr... See more

Company replied


Company details

  1. Bathroom Supply Shop
  2. also in
  3. Bathroom Renovator
  4. Kitchen Furniture Shop
  5. Kitchen Renovator
  6. Kitchen supply shop
  7. Tile Shop

Written by the company

Tecaz is the largest independent bathroom and kitchen company in the North East, having 3 vast bathroom and kitchen showrooms situated in North Shields, Sunderland and Stockton. Each premises shows all the latest designs in bathing, showering and kitchens, in either contemporary or Classical styling. The Tecaz name has been well known for 40 years in the Newcastle and Sunderland area from it’s origination in Boldon. The first properly dedicated bathroom and kitchen megastore opened in North Shields, Newcastle in 1985. After North Shields, a showroom in Ryhope was opened in 1999 in a 26,000 square foot former Co-Op superstore and not long afterward a 32,000 square foot Cash and Carry building was purchased in Stockton. All had the emphasis on the broadest range and best prices combined with quality. Pennywell overhead web image When the opportunity to purchase the ex-Sunderland Echo building in Pennywell Industrial Estate, Sunderland, close to the A19 was identified, it became obvious that this was a worthy successor to the Ryhope premises, therefore in May 2015 this site was acquired. Due to our huge floorspace we have a massive area across our 3 showrooms, displaying a huge number of brands, and products displayed, so you can see and feel the products. At Tecaz we showcase 150 bath and shower rooms, and more than 40 kitchens room settings, from over 25 leading manufacturers, at each shop. With a team of designers available to offer advice and free computer planning, and installation support on larger projects you are sure to achieve your dream bathroom or kitchen. With emphasis on innovative planning being a major consideration for any bathroom or kitchen project, the free computer aided design with the added peace of mind of a free service of survey before installation means that your dream can be translated into reality with the minimum of disruption. We also offer FREE granite worktops on selected rigid built kitchen ranges.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

836 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(836)

48 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Small and compact bathroom

Saw Lisa, she sorted us out for a small, compact bathroom, she knew exactly what we were looking for - all ordered and straight forward- brilliant

19 November 2022
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you so much for your review, we appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Main bathroom and en suite renewal.

Just had a new main bathroom and en-suite fitted over the last two weeks. Assistance with the design in the North Shields showroom from Elaine was impeccable. The fitting was carried out by Fine Fit bathrooms. We can’t thank Phil, Henry and the rest of the team enough. They worked so hard and we could’nt be happier with the end results. Their work is outstanding and they are a pleasure to have around. Never known tradesmen to keep everything so clean and tidy. Very happy customers.

10 September 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Thank you for your review.

Unfortunately, your fitting team do not work for Tecaz, however we are certain they will be made aware of your plaudits given to them.

Regards
Tecaz

Rated 2 out of 5 stars

Good and helpful bathroom designer

Good and helpful bathroom designer, a credit to the company. Unfortunately wish I had reviewed the comments made from previous customers but I can only blame myself. No need to add my reference and no need for any response from the company as my business has been concluded.

Further following Tecaz response:

I did not want to expand on our interaction on this but your response makes reference to content in the emails which I was strongly advised were private. Also you have disclosed specific detail of my circumstances which isn’t too reassuring.
My rating would have been higher but the email thread between us was not the best customer friendly experience and is in-keeping with other negative reviews but as you stated you service many customers and receive a high percentage of positive reviews.

I would suggest one week delay on an integral part of the bathroom is not minimal but as you highlighted at least I was on holiday so was lucky to have access to bathroom facilities, that was not well received by the wife. I have also never made reference to being charged by the fitter for the replacement shower screen.
To expand on the rating

Initial contact and designer :- very good and knowledgeable. Spent time with us which was much appreciated and even delivered the delayed shower tray to my address. 5 + star rating.

Customer Services :- needless to say this interaction has brought my rating to
2. Good lengthy emails which were entertaining to read.

Overall, on reflection maybe could have awarded a three but my wife would have probably left me!

I hope I do not have to add any further details to this rating and the matter is concluded.

7 September 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for your review.

As we are aware of your issue at present, we are still sorry you experienced a minimal delay of your products and fitting whilst you were on holiday.

We are also sorry to have heard that your fitters smashed your bath screen, have alleged to order replacements elsewhere and are charging you for this.

We do hope your fitting team corrects this, and we are sorry to see you have felt the need to demerit our review based on things beyond that of our control.

Take care.

Tecaz

Rated 1 out of 5 stars

Customer service is appalling.

Customer service is appalling.
Rude and do not want to know.
I can attach my plethora of emails and photographs to prove my complaint, if needed.
Leng from portrack lane sold me the bathroom. I have 100% positive feedback for him.
Only after they take your money you are then hit with the terms and conditions which only work in Tecaz house favour.
I have a fault on the handle of my bathroom vanity unit but unfortunately no one will take responsibility for it.
I will definitely never return to them and neither will I recommend them.
So the handle on the vanity unit hits you in the face as soon as you enter the bathroom spoiling the bathroom.
I will be going to social media and trading standards with this issue.

31 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We have fully reviewed our correspondence and your alleged issue.

The correspondence provided has been nothing less than factual and polite, however we do appreciate as we have not given you your desired outcome that you may interpret that differently.

As your issue is not that of a manufacturing fault, as you have been advised, we are unable to help further.

Regards
Tecaz

Rated 1 out of 5 stars

This is the 2nd bathroom purchased

This is the 2nd bathroom purchased. I was assured the problems experienced 1st time around some years back would not repeat. I spent £4000+ on the bathroom fittings and the same on installation. Take your money and run. After sales/Customer service is deplorable and down right rude. Inferior products failing within the year of purchase includes bath taps, shower tray and at the beginning faulted ceiling panels which they refused to take responsibility for stating I should have inspected each individually on receipt (nothing to do with their own quality control!!) so as not to hold up the fitters I had to inspect at store and purchase a 2nd time. I should have learned from my first painful experience when their fitters tiled AROUND the bathroom furnishings. DONT USE. I believe they now refer you to fitters but take no responsibility for their work. I used a professional Co. this time to fit, they did a great job. Unfortunately the quality of goods has severely let me down.

25 August 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

I am afraid that after reviewing our Customer Service emails we can not locate any emails from yourself.

If you would like to email us about your alleged issues we will most certainly look into these for you - customerservices@tecaz.com

We will only be able to discuss matters relating to Tecaz LTD with you, as we do not employ any fitting teams or provide a fitting service.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Stress free selections

Stress free selections
We dealt with Lisa from the Portrack branch and she could not have been any more helpful when we told her we had a budget. This lovely lady was very knowledgeable about everything in the store and we got everything we needed at a totally acceptable price, one very happy customer.

11 August 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for your kind words. We are truly inclined to agree!

We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Exceptional Service at Tecaz, Stockton

Overall an excellent experience, from start to finish. Lisa was exceptional with extensive knowledge of all the products, helpful and friendly. Would not hesitate to recommend and use again. Greatly appreciated, thank you.

26 May 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for taking the time to leave your review. We are biased and do agree that the colleague is fantastic, and we are pleased to see you agree!

Regards
Tecaz

Rated 1 out of 5 stars

Appalling customer service throughout…

Appalling customer service throughout the North Shields branch after purchasing a large order. Manager refusing to co-operate or to allow such to be escalated higher. As customers we feel bribed by errors on their behalf. A like to previous reviews the manager is extremely rude and patronising, not how you would expect to treat an individual never mind a customer. Would not recommend to anyone.

7 August 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We feel we may know who has left this review, but we would like to clarify. Can you please place your name or order number to show this is a valid customer so we can respond accordingly to your review. Without this being a valid consumer, this review will be removed.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Mike is an absolute god send always…

Mike is an absolute god send always there to answer any of my questions which was sometimes alot even on his days of he would always reply and help me as much as he could couldn't fault the service in anyway and our bathroom is absolutely stunning everything we could of asked for two packs of our tiles were smashed in transit but again this was sorted very fast and a full refund was given straight away highly recommend

28 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Thank you so much for your review and taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 4 out of 5 stars

Plenty of stock

Apart from having to wait 2 weeks for a shower tray, everything else from the service & knowledgeable staff to actually buying our shower doors was perfect, even helping getting our purchases into our car. There was plenty of stock to look at, which made it a lot easier to
choose exactly what we wanted. We would recommend Tecaz.

26 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We always strive to give the best service to all customers from the moment they arrive in any of our stores. We appreciate you taking the time to leave your review and thank you for your kind feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Outstanding service and choice of…

Outstanding service and choice of products , will definitely be using tecaz again in the future !

9 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you so much for your review. We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Customer service from Shirley was…

Customer service from Shirley was absolutely outstanding. Her knowledge of products was brilliant and talked me through the whole process of designing my kitchen and bathroom. Would recommend tecaz to absolutely everyone!!

3 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you so much for your review. We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 1 out of 5 stars

Lots of issues..

Lots of issues..
Purchased the bathroom suite and had it delivered.
The plumber arrived and unpacked it.
Shower tray was damaged, 1st visit to exchange it...
They supplied the wrong shower screen, 2nd visit to exchange that..
The sink cabinet didn't do together correctly so had to be adapted.
I finally had it all fitted..
Within 10 months the shower failed. A new part was sent by the manufacturer which I had to pay to have fitted!
Again 10 months later the same part has failed. I called tecaz and was told the assistant would look into it. I then had to call again to chase this up. This was referred to the manufacturer again. Who supplied another part ... Again at a cost to me.
I asked the sales assistant if I could have a replacement shower as this was the 2nd problem on the same part! Was told no.
This part was fitted and within a week it's failing yet again.
I have no option than to buy a new shower (certainly not for Tecaz).
Customer care is shocking and their attitude is disgusting...
Will never use them again

1 May 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We do believe this review is from the bathroom you purchased from ourselves in 2021. You did unfortunately have a cartridge failure, which can happen in showers. You have had parts from the manufacturer which we helped to arrange for you free of charge even though you were outside of our 12 month merchant warranty.

As with any products, fitting is not included and customers will have to pay their chosen fitters for work completed.

We have reviewed our emails from yourself, as there is no calls, and we can see you have not emailed us since May when the new part was sent to yourself. You haven't came back to inform us of any further alleged issues with the new part.

You do have the customer services email should you wish to contact us to have our assistance again, which has always been provided to you each time you have contacted us with your alleged issues in the 2 years since you bought your bathroom, and as per previous times, we are confident we will be able to assist you again like we have each time prior.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Elaine at Tecaz is a star bathroom designer

Tecaz have a great selection of bathroom products when I needed to buy 3 bathrooms Elaine was amazing! She has a huge knowledge of products and an eye for great bathroom design. She helped me choose fabulous bathroom items to create stylish and functional bathrooms and was able to advise at every stage
She also helped sort delivery out and made the whole process very easy.
The delivery process was good and the 2 delivery guys were also great.

5 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for taking the time to leave your review. We agree that the designers in store show a fantastic knowledge of Tecaz products and help all customers to choose their dream design from the ranges we provide. The transport team are always on hand to help everyone during their delivery process too.

We appreciate the feedback and thank you for your order.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

First rate customer service from Harry

Visited Tecaz today and received really good customer service. My husband and I wanted to buy a bathroom suite and were helped by Harry. He was really knowledgeable about the products and made some excellent suggestions which really helped with our purchase. He really helpful, in fact my husband and I both commented that it was a long time since we’d had such good customer service. Would definitely recommend Tecaz on today’s experience.

2 July 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We are thrilled to hear this feedback, and we truly appreciate you taking the time to leave your review.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Excellent Service

Excellent service and advice from Lisa who helped me with excellent advice, as I am a disabled customer who has specific equipment requirements to aid my washing/showering. Lisa spent time in helping me find the right equipment to meet my needs. Her knowledge and experience was excellent, thanks Lisa for all the time spent giving us good guidance.

30 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We can't help but agree with every word, as biased as that may be!

She, along with all of our colleagues, will also go the extra mile to assist every customer who visits us. Thank you for taking the time to leave your review.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service, and great product.

30 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for your review. We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Great Service!

Very happy with my service, Barry was very friendly and professional and helped me pick out the perfect bathroom accessories!! :)

24 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you for your review. We appreciate you taking the time to leave your feedback.

Regards
Tecaz

Rated 5 out of 5 stars

Tecaz Stockton Branch

We have used Tecaz Stockton several times over the years and we always get the best help and advice on the products that we are interested in from Lisa, she is very knowledgeable and patient when we are deciding on the wide range of choice they have and she never rushes or pressurises you, she is a credit to this store!

24 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

Thank you so much for your review. We do agree that she is one amazing asset to the company, as are all of our colleagues throughout our stores.

We appreciate you taking the time to leave your comments.

Regards
Tecaz

Rated 1 out of 5 stars

The WORST customer service

The WORST customer service ever received from the Customer Service Manager at North Shields. Extremely rude and patronising in emails and over the phone. Have used this company a few times over the years and unfortunately would now never use again due to this one individual.
Don’t expect a replacement if anything is faulty… even if you are still in warranty.

I’m sure there will be a rude, patronising and incorrect response on here after reading how he responds to other negative reviews.

Tecaz needs to look into this individuals professional conduct and how paying customers are spoken to if there is a genuine issue.

19 June 2023
Unprompted review
Tecaz logo

Reply from Tecaz

Hello,

We believe we are aware of your order from recent correspondence which we have reviewed.

Unfortunately as the damage sustained is not of a manufacturing nature, then we as a merchant are not liable to provide any free of charge replacements to you the consumer. As consumers however you were unhappy with this and requested to speak to a manager after the customer service team informed you of this. Once our CSM informed you of this, you again requested a higher manager as you were unhappy.

Even in the wake of rather rude personal insults given to our CSM on the phone, he has actually offered to provide you with hinges Free of Charge even though they are not covered. We feel this is an extension of great customer service, and something he did not have to do given the circumstances.

We are sorry you have felt the need to place such a review online. Please ensure to take care of the new hinges you receive to avoid any further damages occurring.

Regards
Tecaz

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look