The Sharp Chef Reviews 209

TrustScore 2 out of 5

1.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

NOT RECOMMENDED, NO COMMUNICATION, NO REFUND, MISSING ITEMS I ordered 2 knives and a sharpening stone about 2 weeks ago. I’ve received my order however Sharpening Stone was missing, I`ve emailed th... See more

Rated 1 out of 5 stars

Since RM are experiencing problems in their overseas shipping since 10-1-2023 it would have been customer friendly if you have informed me at least and offered me an alternative shipping option. My or... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered a knife on 06/07 and received an email on 11/07 saying that the order is on its way. The link provided, prompts you to download the shop app to track order. On the app it shows that the status... See more

Rated 5 out of 5 stars

As an enthusiastic home chef with a general love of sharp stuff, I had a hankering for a Santoku. Did a lot of research, particularly into which steel and scoured lots of websites includ... See more

Company details

  1. Kitchenware Shop
  2. Knife Shop

Written by the company

The Sharp Chef is proudly one of the UK's leading shops for Japanese Knives & accessories since 2017. Free UK shipping, next working day delivery. We can help you find the perfect knife! We don't use TrustPilot anymore. Please visit us on Reviews.io for reviews since 2022.


Contact info

1.8

Poor

TrustScore 2 out of 5

209 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Scammers avoid

Scammers avoid! Bought a Tojiro dp3 knife and they sent an email saying it was sent but no tracking code then and then an email saying it was refunded but money not received! Now I have no money and no knife!

1 September 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely no communication

Ordered a knife on 06/07 and received an email on 11/07 saying that the order is on its way. The link provided, prompts you to download the shop app to track order. On the app it shows that the status of the order is still 'preparing shipment'. Sent multiple emails and no reply at all. As of 23/07 still nothing. Truly awful experience. I understand that its closing down soon, but zero professionalism. Please Avoid.

23 July 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

NOT RECOMMENDED

NOT RECOMMENDED, NO COMMUNICATION, NO REFUND, MISSING ITEMS
I ordered 2 knives and a sharpening stone about 2 weeks ago. I’ve received my order however Sharpening Stone was missing, I`ve emailed them 6 times asking where it is. And still no response from the company, I’m extremely disappointed and confused with the lack of communication. And No refund even mentioned…

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY

24 May 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Never recieved my item

Never recieved my item, it’s been a year now of back and forth with the company who now don’t even respond to my emails. Originally it was brought by my brother for my birthday present and shipped to him. Unfortunately we had a family member pass away and another be hospitalised suddenly following an accident so my brother was not home. He unfortunately missed the attempted delivery and didn’t realise. After realising his mistake he emailing explaining and they were very understanding, saying they would re ship. They never did though and after trying to personally follow up I still haven’t got my knife. Shame as I was recommended this company and was planning to eventually buy the set :(

15 January 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely terrible service

Absolutely terrible service
Made two separate orders from sharp chef a few months apart at the start of the year both times was sent incorrect products
The first time I mistakingly let it slide as the mixup resulted in me receiving a knife I was intending to order later on anyway
The second time however I was sent an entirely different model and when I reached out to have a replacement sent the seller initially agreed to send the correct item but once the wrong order was returned I was just issued a refund and the subsequent attempt at communication to get the correct order sent was just ignored
It would seem they are just incapable of correctly fulfilling an order and are unwilling to communicate and correct issues after the fact

23 January 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

knife never came and no refund..

I ordered a knife about 3 weeks ago.. I’ve emailed them 3 times asking where it is as Royal Mail is yet to receive it. I’m extremely disappointed and confused with the lack of communication.

No refund even mentioned ….

DO NOT BUY FROM THIS COMPANY

9 March 2025
Unprompted review
The Sharp Chef logo

Reply from The Sharp Chef

Hi Axel,

I am sorry we weren't able to resolve your delayed order any quicker.

Yoir review suggests your order was placed on March 9th and we have ignored 3 emails over a period of 3 weeks.

Yes, we are inexcusabley late for which we are immensely sorry, but your order was placed 10 days later than this, on the 19th of March at 22:45, and when the review was posted 2 emails had been recieved, on a weekend, and we replied to you on the Monday, and have now been able to recover your order, which had been shipped within our policy but experienced a shipping delay.

We are a family run business, and due to family challenges I am running this business alone at present. On Friday the 28th of March, the date of your first email, I was taking a much needed day off for my birthday. Your 2nd email was sent on a Sunday, as was this review (I believe). We are closed at the weekend and so are not able to respond to emails. This is explained on our website.

We replied to you on Monday 31st at 10am when we were back open, 5 working hours after the first email was recieved, and explained the challenges we are facing with disruption to shipments due to knife postage legislation. It has taken 5 days from here to resolve this for which we apologise sincerely. Our communication around this could be much improved.

While I completely understand your frustration and hold my hands up to our significant faults in the handling of this order, there are inaccuracies in your review which are harmful and unfair.

Chris

Rated 1 out of 5 stars

I made an order and never got it

I made an order over 2 weeks ago, was told it had been dispatched 2 days later, RM said they have never received the package, I have sent multiple emails to them and they have never responded, no refund, no contact, awful experience.

7 February 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Ordered a knife from The Sharp Chef

Ordered a knife from The Sharp Chef. Never got it and never got a refund or response !

4 February 2025
Unprompted review
The Sharp Chef logo

Reply from The Sharp Chef

Hi Spas,

I am very sorry you have not been happy with our service.

We responded to your query email and issued a full refund 4.5 working hours after you initially contacted us to let us know your order had not arrived. We also messaged you via social media to the same effect. These 2 methods of contact and the refund were sent 2.5 hours before this review was left, and I can see that the social media message was read an hour before this review was left.

I am very sorry that your order was lost in transit, however you have recieved a refund and a full explanation and apology from us before this review was left. All of which was within 4.5 working hours of this being brought to our attention. I appreciate we would all like faster replies and I am very sorry we didn'tact quicker, but as explained in the email and message there are some mitigating circumstances on our side at present.

Rated 1 out of 5 stars

I bought a knife and after a short…

I bought a knife and after a short while, it broke. After talking to S-C, they told me they'd issue a refund. I asked when, and there was no response for weeks! (Excellent customer service). I emailed again and no response. I then leave comments on their Instagram page and eventually someone got back to me. They told me I'd get a refund that day, otherwise it'll be a few weeks as they're going on holidays. (Great timing). A few weeks pass and still I receive nothing. I send more emails and I get the usual nonsense again. I'd need to check the exact date but it was about 6 months after I got my refund. Throughout this time I politely said it's very difficult to contact them and all they said was that they were a family run business. They couldn't care less. No sympathy or empathy for their customers. I wouldn't recommend.

1 November 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not recommend

Bought a £165 knife, I had a date to leave the uk (it was 4 weeks and delivery was supposed to be one week).
Knife never arrived, I was told the knife was gonna be delivered to my new address. Knife never arrived and was told I was gonna get a refund. I never got a refund.
Every time I needed an answer I have to chase someone. Looks like I will end up with no refund and no knife. I do not recommend this business, very poor customer service.

Replying:
I’ve been also told a week ago that my refund was issued. Unfortunately was the way I found to get someone’s attention because I already send two other emails after with no response. Once the money is back in my account I’ll delete the comment.

10 June 2024
Unprompted review
The Sharp Chef logo

Reply from The Sharp Chef

Hi Bianca,

We are truly sorry for your experience, and that the initial package was delayed and not able to reach you in time before your move. Due to your move being outside of the EU it was therefore not possible to send a replacement to the new address due to EU tax implications, and we informed you of this.

We acknowledge that our handling of this and our response times should have been quicker, and for that we sincerely apologise.

You're refund has been processed and I note that you have acknowledged our confirmation of this an hour before posting this review, therefore I do not believe your review is strictly true or fair in this respect. I believe you are aware a refund has been processed and will have recieved PayPal confirmation of this.

Update : the refund competed on July 23rd. We exchanged messages on July 24th confirming and acknowledging receipt of the refund.

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service and an honest company

Unfortunately, like many other reviews mentioned, my order (placed on February 17th) was lost in transit, but Chris was very quick to respond and amend the situation by offering a replacement when available.
However, some of my items had to be refunded which is when the issue started. After a few months of the refund not reaching my account I contacted Chris, and he explained that it was processed on his end so it must have been an issue with the bank.
In the end, I was given a refund along with a complimentary item which resolved the issue.
Though I’m not sure if I would buy from the sharp chef again, I must say that this is an honest company which values customer service greatly and Chris will do everything he can to compensate you if something goes wrong with your order.

22 May 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Lack of refund…..

Placed an order for a knife, for a 21st birthday, which didn’t arrive. Only when I emailed did i find out about the problem with Royal Mail and the shipping of knives. Although I have received an apology, I’m still awaiting a refund. I hope my £80 is returned in the next few days as it was promised up to 10 days from the 21st March and now it’s the 4th April,
Hopeful customer

4 April 2024
Unprompted review
The Sharp Chef logo

Reply from The Sharp Chef

Hi Hazel, I am so sorry for your experience. We have had alot of problems which have been harder to overcome than expected and a number of effected customers have been refunded or had replacement knives sent.

I can't find an order under this name though, so if you can email us we will do everything we can to resolve your issues ASAP.

Rated 5 out of 5 stars

Great service

You generally only find out what sort of company you're dealing with when something goes wrong. My order went missing in the post and Chris replied to me in about 20 minutes and had a replacement in my hands in less than 24 hours. Good product, fair price, and great service.

15 January 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look