Alchemy Pay Reviews 122

TrustScore 2 out of 5

2.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs. I made a SEPA Bank Transfer on April 27th. The funds were received by their bank (Unlimit EU Ltd), yet they refuse to deliver the service. Worse: Their support is a loop o... See more

Rated 5 out of 5 stars

I have been using Alchemy pay since 2023 and up till now it has been quite a wonderful experience. The platform has a very simple and secure mode of trading between crypto and fiat. No fees are obs... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I purchase some btc through ledger via pix pay and ledger suggested alchemy pay to handle the transaction. Couple minutes after I paid the transaction was cancel on my account and I have not see my... See more

Rated 1 out of 5 stars

First I liked this resource. They sold crypto at good prices also they supported Skrill and Neteller payment options. However after several transactions they blocked my account without any reason. I t... See more

Company replied

Company details

  1. Payment service

Written by the company

Alchemy Pay is a payment solutions provider that seamlessly connects fiat and crypto economies for consumers, merchants, and developers. It provides merchants with convenient crypto acceptance and makes crypto and web3 services highly accessible. Alchemy Pay is supported in 70+ countries with 300+ payment channels and has touchpoints with 2 million merchants. Its ramp plug-ins will be integrated onto web3 and crypto platforms for D2C onboarding and offboarding. ACH is Alchemy Pay's ERC20 utility token issued on the Ethereum blockchain.


Contact info

You should know

2.0

Poor

TrustScore 2 out of 5

122 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 57% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience, no transparency

Terrible experience. Be careful

They do not announce there are gas fees. I was trying to purchase from CoinW and they redirect you to their website to complete payment. You don't see anywhere there are gas fees, they promise you a specific amount of tokens, then they deduct 10% under gas fees from the token amount.

6 June 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

We appreciate your feedback, and we're sorry to hear about your negative experience. Our fee consists of two parts: a processing fee and a network fee. When you place an order, you'll see the associated fee details. If you have any questions about your orders, please feel free to contact: Support@alchemypay.org. Our Customer Service is available 7*24 hours.

Rated 1 out of 5 stars

They will take your money

I had a card with them made purchase on eBay, my card had no funds by the end of the month so they couldn't correct their monthly fee and resulted deleting my card without letting me know, eBay sent me a refund of $50 on that exact same card and it was successful as they provided me with tracking numbers which i then provided to them and confirmed they received the funds, and when i asked them about my money they couldn't help me and told me they had no idea of the money whereabouts, if you think about it they're not the kind of people you may entrust your money with, imagine if it was 1000 plus and they tell you your money was lost in their hands, the biggest scam ever, i suggest you walk away from them, luckily i was able to withdraw the remaining funds i had in my account before they take it away too

7 June 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

I'm really sorry to hear about your frustrating experience and thanks for your sharing. In order to help you check this case better, please provide us with its order number for review. We have sent the "Request Information" to you. Please kindly fill it in. Thanks for your cooperation.

Rated 1 out of 5 stars

bad user experience website


Their website is poorly organized. It took me 5 minutes to understand what they offer, and when I want to get their service, they prompt me with "Let's talk." For goodness' sake, make it simple to get your services! The website user experience is very poor compared to their competitors.

25 May 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Your feedback helps us improve, and we take it seriously. Alchemy Pay’s on & off ramp is the one-stop solution to buy and sell crypto and fiat. If you have any questions about our service, please feel free to contact: Support@alchemypay.org. Our Customer Service is available 7*24 hours.

Rated 1 out of 5 stars

MONEY DEDUCTED FROM BANK.. LTC NOT RECEIVED

Made a transaction of $25aud to purchase Ltc order number 1241456971321135104… The money was debited from my account but the transaction had not confirmed on alchemy’s pays platform. After speaking with support the transaction timed out and cancelled on their end however money still deducted. Sent screenshots of money taken from bankaccount their customer service is not helpful and provide no service and advised me that they passed my issue to the relevant department as if they were a big platform it’s a joke. I kept on receiving to wait 24hours to receive my Ltc.. it’s Been 2days and I keep getting the same response from then useless support team that my issue has been escalated like ur a joke mate how many problems does one platform have if my little order cannot be resolved and sent to me it’s been 3days and the same response with no conclusion or Ltc sent to my wallet. This website is a scam and fraudulent it should be shut down immediately. My Ltc should not take 3days to receive. It may not be a massive order for some but for me it’s money and money I would not want to be scammed on. WHERES MY LTC ALCHAMEY PAY U SCCAMM…… nothing has been resolved please someone help me

19 May 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

We are sorry to hear about the frustrating experience you've had. For this order, we checked it again, it was not completed and we did not receive that payment so the order could not be processed. Hope your understanding. About the deducted payment, may we know if you have received the refunds? If not, please contact your bank side to check your payment status. If you still have the problems about this order, please also feel free to contact us Support@alchemypay.org. We'd like to help you. We apologize for any inconvenience caused.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid - Waste of time and no customer service

I tried to make a transaction, but was asked for KYC details (photo ID, etc nothing difficult). All provided and the same details I've used before with other providers. They replied stating I failed the KYC checks. No reason why, no asking for additional information, no appeal process. Now my account is closed and they wont respond to my requests for more info. Total Waste of time.

UPDATE: I’ve provided my details as requested and still no update or news. Just confirms to me that customer service is really not something that matters.

2 May 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Dear user,

We sincerely apologize for the negative experience you have had. We do have strict processes in place to ensure the safety and compliance of all users on our platform. We kindly request your consent to share your personal information with us so that we can further investigate and verify your issue.

Thank you for your understanding and cooperation.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs

Avoid this company at all costs! I‘ve been trying to get my money back for a week now and they just keep sending me the same automatically generated message, saying they can‘t find my transaction eventhough I have sent them all the necessary information they would need to find it.

1 May 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Dear user,

We sincerely apologize for the issue you have encountered. We kindly request your consent to share your personal information with us so that we can investigate and address your problem. Our customer service is available 24/7, and you can contact us at any time for assistance.

Thank you for your understanding and cooperation.

Rated 1 out of 5 stars

Complete con.

Complete con.

1 - I used a revolut disposable card as part of the transactions, they wanted me to send them physical card pics, I told them this was not possible and sent them the information from the website to show this.

2 - due to me not being able to send the above they took £500 and have since closed my account blaming their terms and conditions.

AVOID AT ALL COSTS

23 April 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Dear user,

We sincerely apologize for the negative experience you have had. We have strict risk control processes in place to prevent illegal funds from entering the platform. Additionally, there are certain payment methods that are not accepted. We kindly request your understanding. Please be informed that you did not experience any financial loss in your order because the payment was not successful from the beginning. If your funds have not been returned to your bank account, please contact your bank for confirmation.

Thank you for your understanding and support.

Rated 1 out of 5 stars

Bought MATIC trought AlchemyPay

Bought MATIC trought AlchemyPay, got a malfunction on their end and I still didn't get my order.

I provided payment proof 5 times already, even got an email from there where they confirmed that they saw a malfunction with my order and still nothing.

The won't do anything with the ticket, they are keep promising that they will fasten up the process and will solve it soon, but a simple manual fulfilfment can't be done under 5 days. The most disgusting thing is that I'm pretty sure IF I'll ever get my MATIC, the service fee will be deducted from it.

I'm working for a company where we also provide customer support about payments, we can do this under like 20 minutes, why is it that hard to assign that ticket to somebody and solve the issue?

Previously I was satisfied, but when the problem comes, they won't do anything.

Not recommended at all, won't use ever again.

10 April 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Dear user,

We sincerely apologize for the issue you have encountered. We kindly request your consent to share your personal information with us so that we can investigate and address your problem. Our customer service is available 24/7, and you can contact us at any time for assistance.

Thank you for your understanding and cooperation.

Rated 1 out of 5 stars

If I could give 0 stars I would give 0

If I could give 0 stars I would give 0, I bought ETH instantly it should have gone into my wallet which didn't happen, I went to contact support they came with a story that next Monday there will be a process! But then I had already paid! When I try to ask for my refund they just don't answer me anymore

19 April 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Dear user,

We sincerely apologize for the unsatisfactory experience you had. After conducting a thorough investigation, we have confirmed that your order has been completed, and the corresponding cryptocurrency has been transferred to your wallet. However, we deeply regret the delay that occurred during the execution of your order. We are committed to continuously improving our product experience.

Thank you for your understanding and support.

Rated 1 out of 5 stars

Thief visa

A site that gives you a crazy visa. Do not pay on any site. All they do is only deduct it from your balance. Visa is a theft of money and there is no special protection for your money. I advise you not to approach it

7 April 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Hi, there
We have already requested your information, and once you agree to share it, we will promptly verify and address your issue. We highly value the user experience and sincerely appreciate your help in improving our product.

Rated 1 out of 5 stars

Locked out and blacklisted due to the usage of a Virtual Single Use Credit Card

Beware to never use virtual single usage credit cards for their services.
Your account will be immediately be blocked and you will be locked out and blacklisted.
They urge you to send photos of the used credit cards.
In case of virtual single use like the ones Revolut is issuing, this is not possible.

As a result they‘ll stop responding and you won’t gain access to your account.

Customer support is not helping in that case as they state „are bound by regulations“

Be sure to use other payment providers, as there are a lot out there.
Alchemy Pay is Not recommended at all.

Edit:
Useless response; Blocked means of payments DO NOT entitle you to block an entire account.
Your ridiculous regulations make it impossible to get my account even active again.

-
tl;dr make sure to never use single use virtual cards, otherwise you will be blocked and will not gain access to your account again.

10 March 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

We apologize for any inconvenience caused. We do have strict compliance requirements, and there are certain payment methods that we do not support. However, within the framework of compliance, we offer support for a wide range of payment methods.

Rated 1 out of 5 stars

DONT USE THIS COMPANY,

DONT USE THIS COMPANY,
THEY STOLE YOUR MONEY IF YOU USE THEIR SERVICES. ONCE AGAIN DONT USE THIS COMPANY

18 March 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Hi,there
We have requested the information from your side, Once we receive it, we will verify and address your issue accordingly. Alchemy Pay is a fully compliant company that holds licenses issued by multiple countries. We assure you that user funds are secure with us.

Rated 3 out of 5 stars

Cheer for alchemy pay smooth usage

13 March 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Thank you for the support! We're pleased you had a smooth experience using Alchemy Pay. If there's anything we can do to improve and earn a 5-star review next time, feel free to let us know!

Rated 5 out of 5 stars

I love this platform

I have been using Alchemy pay since 2023 and up till now it has been quite a wonderful experience. The platform has a very simple and secure mode of trading between crypto and fiat. No fees are obscure, which is refreshing, and timely support is available when you need it. It certainly has some glitches (which I think they will fix) but generally speaking, everybody who uses it for payments surely does enjoy it. Definitely worth it for convenient internet transactions.

Bravo!!

13 March 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Thank you for your continued trust and for sharing such a thoughtful review! We’re thrilled to hear that Alchemy Pay has made your crypto-to-fiat experience smooth and convenient. We also appreciate your understanding as we continue to improve. Your feedback motivates us to keep delivering better service every day. Bravo to you too!

Rated 1 out of 5 stars

I order on 5 th March 2024 GoMining…

I order on 5 th March 2024 GoMining Tokens (GMT). I paid it immediately. But my Transaction is canceled and my money still by this company. It seems a scam Company.

Order ID 1214599235594244096

Edit: Try other Bank with a Amount of 1.000 € and same stuff. Now its 3 days ago and money is detucted asap from my bank account and Alchemy Pay tell me that they have to check it...
Order ID 1216843546549776384

5 March 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Hi, there, we confirmed your order, we have done the refund for you on 11 March, Funds are safe in Alchemy Pay, no worries, thank you for your support.

Rated 5 out of 5 stars

I RECOMMEND ALCHEMYPAY

I'm writing a review about my own experience that I've been making with AlchemyPay. All my transactions have been received in my different wallets since I started using their services. I can highly recommend AlchemyPay. Thanks guys!

19 February 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Thank you so much for your continued support and for sharing your experience! We’re happy to know that all your transactions have arrived smoothly — your recommendation means a lot to us.

We look forward to serving you again soon!

Rated 1 out of 5 stars

Bad Customer Support

This company has a faulty process for verifying user identity of applicants. My application was rejected after submitting my ID card and bank information and getting a selfie. Then they refused to grant my request for appeal. How could they arbitrarily reject a legitimate user and refuse to consider an appeal? Attention Scott of Customer Support.

22 February 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

I apologize for the negative user experience you have had. We have requested your information, and once we receive it, we will verify your problem again.

Rated 4 out of 5 stars

Alchemy Pay

Alchemy Pay did not carry out my payments. However, the company that requested me to use Alchemy Pay was not trustworthy, so I am glad they did not.

However, I would like to know what they do with the IDs that are sent to Alchemy Pay to check the identity of the person who wants to pay. I have this question also because you have to send ID every time you want to use Alchemy Pay for a payment. Do they delete these IDs after identifying the person?

17 February 2024
Unprompted review
Alchemy Pay logo

Reply from Alchemy Pay

Thank you for your feedback and thoughtful question. We’re glad your payment was not processed in a situation you later found to be untrustworthy — our risk control system may have helped in this case.
Regarding your question about ID verification:
Alchemy Pay handles all identity documents in strict compliance with data protection laws such as the EU GDPR and other regional privacy regulations.
1, We do not store or use ID documents beyond the time needed for verification.
2, Your data is encrypted and securely processed by our KYC provider (a licensed third-party identity verification service).

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look