Artforma Reviews 357

TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

After almost 3k spent we originally loved our purchase. 6 months later the LED strip inside fell out of the original placing making it visible through the glasss. I contacted customer support and di... See more

Rated 2 out of 5 stars

Very low quality mirror for the price paid. Resembles a school design/tech project. Plastic electrical trunking stuck to the back to give it the raised profile. Poorly designed hanging method puts add... See more

Rated 4 out of 5 stars

Artforma did correct job , first mirror delivery by DHL never arrived, even no info on request with tracking number , probably stolen Artforma acted correctly and send new mirror with UPS who a... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ordered Mirror on Nov 28th Order Confirmed Nov 29th Notified order shipped Dec 9th from Poland Arrived Columbus Ohio USA Dec 13th before noon...WOW!!!! Won't be installed until mid Fe... See more

Company details

  1. Mirror shop
  2. Cabinet Shop

Written by the company

Brand Artforma, is the leading manufacturer of LED illuminated bathroom mirrors. Constantly developing production process along with vast experience in the market guarantee high-end quality products with unlimited potential of modification to customer’s needs.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

357 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 30% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful Mirror

The mirror is absolutely beautiful, high quality, and is perfect for the space in our recent bathroom remodel. The adjustable LED light is perfect. A+

4 August 2024
Artforma logo

Reply from Artforma

Hello Lisa,
Thank you for your kind words about the mirror's beauty and quality. We’re thrilled to hear that you are pleased with it!
We understand that hanging the mirror was challenging, especially with the limited instructions and the need for additional support. Your feedback about the need for better hanging options is invaluable, and we will certainly consider it as we work to improve our products and instructions for customers, particularly in the US where different wall types are common.
If you have any further questions or need assistance with anything else, please feel free to reach out. We’re here to help.
Thank you again for your feedback and understanding.
Best regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 5 out of 5 stars

Amazing product for a reasonable price

I bought a configurable mirror for our bathroom and we don‘t need deco after putting it on the wall 😊 it is so beautiful with high production quality!
Configurator was user friendly, fast delivery and great product for a reasonable price! I can warmly recommend the Artforma 😊

1 August 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Artforma did correct job

Artforma did correct job , first mirror delivery by DHL never arrived, even no info on request with tracking number , probably stolen
Artforma acted correctly and send new mirror with UPS
who arrived well and good , and update info on shipping route
well done , thanks end result is nice mirror
wp

28 August 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Stunning mirror

Can’t fault the service received, delivery was within the timescales given. Arrived well packaged. The mirror is stunning, although my husband doesn’t think it’s worth the cost- I disagree as it looks so good. Some reviews I’ve seen say they think the light isn’t bright enough… the light is for aesthetic and I believe the brightness is more than adequate.

1 August 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Large unusual shaped mirror - perfect

Was nervous ordering the large mirror due to the shipping. An insurance was offered to take out for free to cover the item in transit as the company doesn’t cover transit. However, it arrived in perfect condition, could not fault the packaging and delivery. (Box was edged inside with wood). Mirror is amazing, especially with the Bluetooth, LED and de-mister. Would highly recommend this product and company.

1 August 2024
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

internal speakers but need external bluetooth

customer service was great when i was concerned about where the mirror was. we got the mirror and it is really pretty, light turns on and off with just a wave of the hand. bluetooth works great for listening to music. the thing i really have an issue with is the tv has to have an external bluetooth which i never saw in any description prior to purchasing. i bought a mirror with the internal speakers so i wouldnt have to do that. this is where customer service couldnt or didnt answer my question. they gave me a link to a youtube video on how to hook up the chromecast to a bluetooth, which i knew how to do that, but when i asked if i had to use an external speaker i was told i had an internal speaker, then when i said i was confused about the video sent to me and the fact i had internal speakers, i was asked if i followed the instructions in the video. well i bought a bluetooth just for the mirror. i am not to thrilled about that, but whats done is done...i like the mirror otherwise.

*update* the internal speaker that kept showing as an available device would not connect after trying several times. this is why i had been confused about having to use an external speaker. this time when i tried to pair the 'mirror phone' as it is named, it paired and now the sound is coming from the internal speakers and i do not have to use the exteral one. thank you

11 July 2024
Artforma logo

Reply from Artforma

Good morning,
Thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you had trouble connecting the Bluetooth speaker with your tablet. Our customer service team has explained that the speaker is built into your mirror, and you simply need to connect it with the tablet, which is also built into the mirror. We have also sent you a video with step-by-step instructions, but we have not received a reply confirming whether this worked.
We would greatly appreciate it if you could confirm whether the issue has been resolved.
Thank you in advance.
Kind regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 1 out of 5 stars

My order was placed and approved April…

My order was placed and approved April 25,2024. Today is May 31st. I’m still waiting for delivery.
I received an email from DHL saying that my package will be delivered on May 30, 2024 by end of day. I called DHL to confirm and they did, but never delivered.

25 April 2024
Artforma logo

Reply from Artforma

Dear Gloria,
Thank you for your feedback.
We apologize for the inconvenience regarding your delivery. The delay occurred due to missing customs information. As soon as we received the required information and completed the process, your package was promptly delivered.
We appreciate your patience and understanding.
Kind regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 1 out of 5 stars

Horrible quality

We bought two large lit, heated mirrors for €550 each in 2021 and they looked good…at first! After ONLY two years the silver at the bottom of both mirrors started to corrode. This has got worse on both mirrors and we tried to get them replaced, because it is clearly a manufacturing/quality problem.
As the mirrors were LESS THAN A YEAR out of the two year warranty they refused!!
By paying a high price we thought we were buying a high quality product but clearly not!
We have now bought larger, lit and heated mirrors for half the price that are equally as good with a TEN YEAR warranty from the main European DIY store. (I cannot use the name as Artforma used this to get a previous negative review taken down!). Although they have a lovely website clearly don’t care about quality and don’t care about customer service. They REALLY care about having negative reviews removed from any sites. Avoid this company!!

11 January 2024
Unprompted review
Artforma logo

Reply from Artforma

Dear Steven,

Thank you for bringing this matter to our attention. We regret to inform you that the warranty period for the mirrors has expired, and as a result, we cannot accept the claim.

We understand your frustration regarding the issues experienced with the mirrors and apologize for any inconvenience caused. We would like to clarify that our team offered a discount as a solution when the heating button on one of the mirrors stopped working shortly after delivery, and this solution was accepted by you at that time.

Regarding the corrosion issue on the bottom of both mirrors, we understand your concerns, but unfortunately, since the warranty has expired, we cannot replace them for free.

We value your feedback and will use it to improve our processes and services. If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to contact us directly.

Kind regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 4 out of 5 stars

Love the Mirror

Love the Mirror. Very Beautiful Design. Not happy that I cannot control the Brightness of the Clock Display. Way to Bright at Night creating too much light coming out of Bathroom.

12 April 2024
Rated 2 out of 5 stars

Don’t do it

Nice product, but it was not well-made in that you can’t turn it horizontally or vertically. It’s only made for horizontal which meant I had to retrofit my own brackets on the back. No way to call them because they’re a foreign company I would not buy from them ever again

10 April 2024
Artforma logo

Reply from Artforma

Hello Ruth,
We're sorry to hear that the mirror didn't meet your expectations, but upon verification, we see that you selected a horizontal mirror with the dimensions: width 130cm and height 100cm. On our website, we also offer vertical mirrors so that customers can decide which option suits them best.
We hope this resolves any doubts.
Warm regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 3 out of 5 stars

See mirror before ordering.

The mirror arrived promptly. Internet site failed to show end design before ordering. Unable to see size of bevel edge. Once ordered you cannot change order even within an hour. Mirror arrived well packaged. LED driver hums when light off. Mirror heater demister only very small area. On and off switches are akin to flood lights at night.

30 April 2024
Unprompted review
Artforma logo

Reply from Artforma

Hello,
We sincerely apologize that the mirror does not meet your expectations. We see that our customer service department is in contact with you, and we have requested to file a complaint regarding this matter. Could we please ask you to fill out the complaint form that we have sent to you to resolve the issues as quickly as possible?
Warm regards,
ARTFORMA TEAM

Rated 5 out of 5 stars

We purchased almost 30 mirrors from…

We purchased almost 30 mirrors from Artforma to complete a bathroom renovation project in NYC. Our customer Service Manager Representative Natalie was very response and attentive to our project. The overall product is beautiful and had received many compliments on them. Very happy and satisfied with the finish result and experience.

26 April 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The mirror is awesome

The mirror is awesome, you’ll need a recessed tv box in your wall to plug the cables into and a 15amp male plug to allow you to hide the wire, once that is done, it’ll sit flush on the wall

10 March 2024
Rated 1 out of 5 stars

received nonworking weather and time

received nonworking weather and time. impossible to set up. many people have tried. it takes to long to return. i finally got to fill out the form. but the form is not loading... can someone help me to return this or exchange

18 February 2024
Artforma logo

Reply from Artforma

Hello Vilma,
We sincerely apologize for the issues you encountered while attempting to connect the WIFI weather station. We see that our customer service team is trying to assist in resolving this matter, however, we have not received any feedback or photos from you regarding the non-functioning product, which would allow us to properly verify and propose a solution.
We would greatly appreciate your response to our emails so that we can work together to resolve these issues.
Warm regards and have a nice day.
ARTFORMA TEAM

Rated 1 out of 5 stars

A Dishonest Scam

This is a completely unethical company. I wish I read the reviews here before ordering.

As you will see, they will deliver a cracked mirror, then say they do not cover "mechanical defects". A crack is not mechanical! And just because they say something isn't covered doesn't make it right.

Just read all the negative reviews and avoid this company.

For clarity, we followed their directions exactly. We verified that there were no mechanical defects before installing. Once installed, a cosmetic defect became visible when the mirror is illuminated.

25 March 2024
Unprompted review
Artforma logo

Reply from Artforma

Hello Christopher,
We regret to hear about your dissatisfaction. However, it's important to note that our company provides clear instructions regarding product inspection upon receipt. Unfortunately, if these instructions are not followed and damage is discovered later, we cannot accept claims for mechanical defects. We encourage our customers to carefully review our policies and guidelines to ensure a smooth experience.
Thank you for your feedback.
ARTFORMA TEAM

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look