Banner for Barker Shoes

Barker Shoes Reviews 833

TrustScore 3.5 out of 5

3.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 322 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers frequently praise the high quality of the shoes, noting their comfort, craftsmanship, and durability. Many appreciate the value for money and the long-lasting nature of the products, with some owning pairs for decades. The ordering process and delivery are often described as quick and efficient, with some customers receiving their items promptly. However, some people were dissatisfied with the customer service, describing it as terrible and unresponsive, especially when issues with orders or sizing arose. There are also concerns regarding product descriptions not matching the received items, with some customers receiving shoes that appeared worn or not as advertised. Delivery issues, such as delayed or missing orders and problems with tracking, were also mentioned by a portion of reviewers.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product quality and sizing. Many customers praise the design,... See more

Quality

Customers had positive experiences with quality. Many reviewers praise the high quality, craftsmanship, and... See more

Order

Users describe ambiguous interactions with order. Many customers found the ordering process easy, with some... See more

Delivery service

Consumers find delivery service to be ambiguous. Many customers praise the speedy and quick delivery, with... See more

Customer service

Reviewers mention negative feedback about customer service. Many customers report a lack of effective... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

Shoes are great, comfortable, well made and value for money. Website is a nightmare particularly when used on a phone. The incessant chat bot pop up and the inability to switch it off has lead to my d... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Using the refurbished process. It’s £150 for a full rewelt and rebuild. The quality is good but it’s not quite the level of quality you’d expect for such a high cost. The welt isn’t quite seal... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

First pair arrived quickly but were too small.The returns process would have been better with pre-printed label. Not everyone has the facility to print. Notwithstanding this the returns were sent a... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Have had 5 pairs of Barkers shoes over the past 15 years and they remain my most comfortable shoes for work and formal leisure. My brogues are back in for new soles and the quality of the renovation i... See more

Company replied


Company details

  1. #193 of 214 best companies in Shoe shop
  2. #267 of 281 best companies in Fashion accessories shop

Written by the company

Barker shoes are an English Shoemaker that has been producing handmade shoes using traditional shoemaking methods since 1880. Popular styles including Brogues, Oxfords, Derbys, Loafers and Boots.


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

833 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 69% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

EU-12056

EU-12056
Order made on October 7.
More than 2 months already until today, this is the timeline: shoes shipped after 3 weeks, 2 weeks to treat my claim due to quality issues, 2 weeks to be back to Barker via the carrier DHL, now, 2 weeks after reception of the returned shoes. No replies after 5/6 emails. Totally speechless. Still waiting for the refund. Never seen a service client so passive. To be honest the online shopping is based on confidence and barker has totally loss it.

7 October 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your message, and please accept our sincere apologies for the frustration and delay you have experienced. We completely understand how disappointing this process has been, and we appreciate your patience throughout.

We would like to confirm that your order EU-12056 has been refunded, and an email confirming the refund has been sent to you. If you have not received this email, let us know so we can resend it immediately.

We deeply regret that our service did not meet your expectations on this occasion. Your feedback is very important to us, and we are taking steps to ensure a smoother experience for our customers in the future.

Thank you again for your understanding.

Rated 3 out of 5 stars

The shoes pictured on the site did not…

The shoes pictured on the site did not really meet my expectations whilst the description states
Wright - Dark Walnut
they were a lot darker than pictured.
Also I always buy a size 8 but these seemed a lot bigger than all the previous pairs purchased.

4 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your feedback.

We’re sorry to hear the Wright shoes in Dark Walnut did not meet your expectations. Colour variations can occur due to photography and screen settings, but we appreciate your comments and will share them with our team. We’re also sorry the sizing felt larger than expected.

Our customer service team would be happy to help with a return or exchange to ensure you’re satisfied. Thank you for bringing this to our attention.

Rated 2 out of 5 stars

Delivery Timelines

I ordered / paid for shoes 10 days ago and am still waiting delivery. It seems a bit out of touch to be asked how I’m experiencing my purchases when they are yet to arrive.
A timely update via email would be appreciated.

14 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Dear Sir,

Thank you for your message, and please accept our sincere apologies for the delay and for the frustration caused by the lack of updates. We completely understand how disappointing it is to be asked for feedback before your order has arrived.

It is possible that your order has been delayed, or lost or damaged while in transit, and we are very sorry for this inconvenience.

To help us investigate and resolve this as quickly as possible, could you please share your order number? Once we have this information, our team will prioritise your case and provide you with a clear update by email.

Thank you for your patience, and we appreciate the opportunity to put this right for you.

Rated 1 out of 5 stars

Very bad so far

Very bad so far. Ordered on 3rd December. Today is 14th December. DPD Reference invalid. Emailed 3 times no response. Customer service number - non-existent. Rings and rings. Never a response. Very very disappointing experience. Wondering if the shoes will ever show up.Order ref UK-142254

14 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

We are very sorry to hear about your experience and sincerely apologise for the frustration this has caused. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We are currently investigating your order UK-142254 with our warehouse and courier partner (DPD) as a priority to understand the issue with the tracking reference and the delivery delay.

Please be assured that our customer service team will contact you directly as soon as we have an update. Your order and satisfaction are extremely important to us, and we appreciate your patience while we resolve this matter.

Rated 1 out of 5 stars

Non-delivery

Re: Order #UK-142280
Date of Order: 3 Dec 25
Nothing received as of 14 Dec 25 and no communication from Barkers or DPD until the email requesting a review.
Having seen all the 1* reviews with people waiting 11+ days I can see there is a problem in processing orders. Not going to waste my time sending angry emails. Very disappointing but please just try to resolve asap.

14 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Dear Sir,

Thank you for bringing this to our attention, and please accept our sincere apologies for the inconvenience and disappointment caused. We completely understand your frustration, and we’re very sorry that your experience has not met the standard we aim to provide.

Unfortunately, it appears that your order may have been lost or damaged while in transit. We are currently investigating this with our delivery partner. To ensure there is no further delay, we have arranged for a replacement order to be dispatched immediately.

You should receive your new order within the next 2–3 working days, and we will share the tracking details as soon as it is collected by the courier.

Once again, please accept our apologies for the delay and lack of communication. We truly appreciate your patience and thank you for giving us the opportunity to resolve this matter promptly.

Rated 1 out of 5 stars

Extremely Bad Experience

I paid for my shoes on 3rd Dec 25 and still haven’t received them yet!! They gave me a tracking number, DPD says this tracking number is wrong. Contacted Barker on chat several times over the last 5days they say the same thing “our team will be in touch within few hours” and nothing happened. I emailed Barker Shoe three times and they did not even respond to my email. Very bad experience at this time of the year!! There is no phone number to call them on which makes it more annoying. Just to state that my bad experience is got nothing to do with the design and the quality of Barker Shoes as they are one of top shoe makers in the UK. This is my order #UK-142230.

13 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Dear Sir,

Thank you for your message, and please accept our sincere apologies for the delay, poor communication, and frustration this situation has caused—especially at this busy time of year. We are very sorry that your experience has fallen well below the standard of service we aim to provide.

From the information you’ve shared, it is possible that your order has been lost or damaged while in transit, and we completely understand how disappointing this is.

To resolve this as quickly as possible, could you please confirm your order number? As soon as we receive this, we will arrange for a replacement order to be dispatched immediately, which we expect you to receive within 2–3 working days.

Please be assured that we are actively reviewing the issues you’ve highlighted regarding communication and tracking updates. Once again, we apologise for the inconvenience and thank you for your patience while we put this right as a matter of urgency.

Rated 3 out of 5 stars

I sent the same boots back

I sent the same boots back, size 10 on the 5th Dec, and still haven't heard anything from Barker shoes, so still waiting for my refund, as I have kept the size 10.5.
Nobody answers the phone when I ring.
The order no. is #UK-141170.
I have sent various messages to you, so could somebody get back to me ASAP.

13 December 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Shoes not delivered

Shoes not delivered after 11 days. Maybe if I’d received them I’d be able to write a more positive review

13 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Dear Sir,

Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies for the delay and disappointment caused. We’re very sorry that your shoes have not yet arrived.

It is possible that your order has been lost or damaged while in transit. To help us resolve this as quickly as possible, could you please share your order number and delivery postcode with us?

Once confirmed, we will arrange for a replacement to be dispatched immediately, and you should receive it within 2–3 working days.

Thank you for your patience, and we appreciate the opportunity to put this right for you.

Rated 3 out of 5 stars

Unable to Review: Item Not Received (Invalid Tracking)

Thank you for the invitation to review my recent purchase.

Unfortunately, I am currently unable to provide feedback on the shoes as they have not yet arrived.

More importantly: The DPD tracking number provided to me appears to be invalid, and my previous inquiry regarding this matter has not yet been answered.
Sincerely

Update:
Thank you for your reply here on Trustpilot and for the apology.

I have already provided the order number and all details in my direct email inquiry to your customer service, which has not yet been answered.

I appreciate your presence on Trustpilot. However, as a customer, it would be significantly more helpful if you would prioritize handling the outstanding emails rather than requesting the order number publicly here.

4 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your message and for letting us know. We apologise for the automated review request you received before your order arrived. We understand how frustrating this must be, especially as the tracking number provided appears to be invalid.

To help us investigate and ensure your shoes are delivered promptly, could you please provide your order number?

Rated 1 out of 5 stars

Not delivered, not answering emails, #EU-12445

Hi, ordered my shoes 3 weeks ago. They are still not shipped, emails are not answered (even with many reminders). I understand its a peak season, but a total ignoring of the customer is very disappointing… i hope ill get my shoes #EU-12445

13 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Dear Sir,

Thank you for your message, and please accept our sincere apologies for the delay and for the lack of communication you’ve experienced. We fully understand how disappointing this must be, especially after waiting such a long time.

After reviewing the situation, it appears that your order may have been lost or damaged while in transit. We are very sorry for this inconvenience. To resolve this without any further delay, we have arranged for a replacement order to be dispatched immediately.

You should receive your replacement within 3–5 working days, and tracking details will be shared with you as soon as the shipment is confirmed.

Once again, please accept our apologies for the frustration caused. We truly appreciate your patience and hope to restore your confidence in Barker Shoes.

Rated 5 out of 5 stars

Iam normal 9 in F fitting after contact…

Iam normal 9 in F fitting after contact with customer services they recommended 8.5 as these are G fitting perfect fit.Nice comfortable boots ,short break in period.Pleasantly lighter than expected.Overall pleased.

12 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your feedback! We’re delighted to hear that the G fitting boots in 8.5 fit perfectly and that you’re pleased with their comfort and weight. It’s great to know the short break-in period worked well for you.

We really appreciate your review and hope you enjoy your new boots for many years to come!

Rated 1 out of 5 stars

Non Existant Customer Service

EU-12748 ordered December 2. Not delivered yet. Fobbed off with chat bot, emails ignored, could be a drop shipping scam. Reluctant to use again.

12 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your message. We apologise for the delay. Your order EU-12748 is currently in transit as of 13-12-2025 and is on its way to the delivery centre.

This is not a scam Your order is being handled through our official channels. We are monitoring it closely and will ensure it reaches you as soon as possible.

Thank you for your patience.

Rated 1 out of 5 stars

Now it's getting worse

Now it's getting worse. Yesterday Barker shoes send AI generated response how if I send them order number they will sort out the issue momentarily.... Barker Shoes currently appears to operate without any functioning customer service. There is no telephone contact, no named representative, and no effective support channel. Customers are funnelled exclusively to an automated chatbot, which repeatedly advises contacting the company by email. Those emails, in turn, receive no response whatsoever. This circular process gives the clear impression that customer contact is being deliberately deflected rather than managed.
For a brand trading on “heritage” and “craftsmanship,” this level of post sale support is indefensible. The absence of any human accountability, combined with prolonged silence, would be unacceptable in any consumer business let alone one charging premium prices.
From a consumer perspective, this raises serious questions about Barker’s operational standards and compliance with basic expectations of customer care. At present, the company behaves less like a heritage English shoemaker and more like an automated storefront designed to avoid responsibility. I would strongly caution prospective customers accordingly.

12 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologise for the frustration and disappointment caused by the delays in our customer service. We understand that your experience fell short of the standards expected from Barker Shoes.

Due to the high volume of enquiries following our Black Friday sales, response times have been longer than usual. This is not reflective of the service we aim to provide. We are taking steps to ensure your case is resolved promptly.

If you could provide your order number, a member of our customer service team will contact you to resolve the issue. We greatly value your loyalty and feedback and apologise again for the inconvenience.

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting for the shoes over 2…

Still waiting for the shoes over 2 weeks later. Courier failed to deliver and returned shoes.

Called helpline- no pick up.

Asked about a redelivery, if delivery fees will apply again - still awaiting a response.

Playing e-mail tag but nothing is getting resolved.

Great shoes - terrible customer service.

12 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for reaching out, and we’re very sorry for the inconvenience you’ve experienced. To help us resolve this quickly, could you please provide your order number?
Once we have it, our customer service team can arrange a redelivery and address any outstanding issues promptly.

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed

I have been asked to write a review on a product which I have not received and cannot get any information on the status of my order. I have repeatedly visited the website and raised queries on the chat option to no avail and also sent an email to the address provided which was not responded to. There is no number provided to call ????

12 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for sharing your feedback, and we’re very sorry to hear about your experience. Being asked to review a product you haven’t received and not being able to get an update on your order is understandably frustrating, and this is not the level of service we aim to provide.
Please could you share your order number so we can look into this immediately and provide you with an accurate update on its status? We will prioritise resolving this for you.

Rated 5 out of 5 stars

Damn you wide feet

Brought a pair of Luton High Shine Shoes, delivered within two days. Absolutely beautiful shoes, the only downside was couldn’t get my extra wide feet into the !
Wanted them for parading with my Regiment Association.
Had to return them on Tuesday last, so went to the factory shop in order to see if I might get a wide fitting shoe of a similar ilk. Alas it was not to be !
If only!
If only I could afford to have a pair made to order!
BRITISH MADE 🇬🇧 in my opinion the best you can get

9 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Hi,
Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re delighted to hear that your Luton High Shine shoes arrived quickly and that you found them beautiful.
We’re very sorry to hear that the fit wasn’t suitable for your extra-wide requirements, especially as you hoped to wear them for your Regiment Association parade. We understand how disappointing that must have been.
Thank you for visiting our factory shop to explore alternative options. While we weren’t able to find a suitable wide-fitting equivalent on this occasion, we truly appreciate your effort and your interest in our British-made footwear.
If you would ever like guidance on styles that offer a naturally wider fit, please don’t hesitate to reach out to our customer service team; we’d be happy to help you find the best possible match.
Thank you again for your kind words about our craftsmanship. Your support means a great deal to us.

Rated 5 out of 5 stars

I am very happy with my purchase

I am very happy with my purchase
Most beautiful shoes I have for a long time.
So well made and very confortable to wear them even on the 1st day.
You can feel they are going to last forever.

5 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Hi,
Thank you so much for your wonderful review.
We’re delighted to hear that you’re very happy with your purchase and that you find the shoes both beautifully made and comfortable from the very first wear. It’s great to know they’ve become one of your favourite pairs and that you can already feel their long-lasting quality.
We truly appreciate your support and kind words.

Rated 1 out of 5 stars

What has happened to this company?

Have been buying shoes from Barker for 10+ years and to this point had been happy.
However the aftersales service from my recent purchase has been nothing but shocking. Have tried to contact customer services through the chat option and have also sent emails, nothing back at all for the last 10 days, absolutely zero response. My advice purchase elsewhere, I will be in the future.
Edit: My order as requested. Your ticket #249712 for order UK‑141529 is in the queue
Follow up Edit: Monday evening 7.30pm and guess what... No call received, consistent if nothing else
EDIT 21/12/25: Still no contact

11 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Thank you for your message and for your continued loyalty to Barker Shoes. We sincerely apologise for the delay in responding. Due to the exceptionally high demand following Black Friday, our customer service team has experienced a higher-than-usual volume of enquiries, which has impacted response times.

We have noted your order UK-141529 (ticket #249712) and the issue regarding the FX Fit versus G Fit marking. A member of our customer service team will contact you on Monday to discuss this and ensure the matter is resolved promptly.

Thank you for your patience and understanding, and please accept our apologies for the inconvenience caused.

Rated 5 out of 5 stars

I already have two pairs of Barkers…

I already have two pairs of Barkers with leather soles which I wear regularly. I needed a pair with the Dianite sole to wear in winter and the Kelmarsh is ideal. Fits perfectly and was delivered very quickly.

11 December 2025
Unprompted review
Barker Shoes logo

Reply from Barker Shoes

Hi,
Thank you for sharing your experience. We’re delighted to hear that your Kelmarsh shoes with the Dianite sole fit perfectly and are ideal for winter wear. It’s great to know they arrived quickly and complement your existing Barker collection.
We truly appreciate your continued support and kind words.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look