carVertical Reviews 20,704

TrustScore 3.5 out of 5

3.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 3,650 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many customers appreciate the detailed historical information provided, which helps them make informed decisions when purchasing a vehicle. They find the reports comprehensive, covering aspects like accident history and mileage discrepancies, and some have successfully avoided buying problematic cars thanks to the service. However, some people were dissatisfied with the pricing, finding the service expensive, especially given that some information can be obtained for free elsewhere. There are also concerns about the accuracy and completeness of the reports, with some customers reporting inconsistencies between reports for the same car, missing information, or outdated data. Additionally, some users experienced issues with the website not accepting certain VINs or with reports expiring too quickly.

What people talk about most

Product

Reviewers mention ambiguous feedback about the product. While some consumers praise its ability to uncover... See more

Service

People report ambiguous experiences with service. Many consumers express dissatisfaction, citing that the... See more

Price

Reviewers highlight negative aspects of price, with many finding the service significantly more expensive... See more

Website

Customers had ambiguous experiences with the website. While some reviewers praised the site for its... See more

Value for money

Users describe negative interactions with value for money. Many consumers feel the reports are useless and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 3 out of 5 stars

Good product but the price (including any YouTube discounts) are way too high. I'm sure they've nearly doubled recently! I've had similar results from other sites for a lot less money.

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I had to buy 3 checks before I found a car without previous accident history. I think the checks are great, but find the cost to be quite expensive. It would also be good to offer a discount on extr... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

Me and one car seller took Carvertical report for the same car, one at the beginning of April, another in second half of April. Reports were not the same regarding details. Particularly, one report sh... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Never used Car Vertical before, but due to change the car, so I thought it was wise to do so. Found out the complete history of the car with one or two interesting outcomes. Would recommend this site... See more

Company replied


Company details

  1. Car service

Written by the company

carVertical is a vehicle history reporting company operating in 30+ countries – across most of Europe, the US, Mexico, and Australia. Sourcing data from 900+ global registries and databases, carVertical provides comprehensive reports that help customers make informed decisions when buying used vehicles.


Contact info

3.4

Average

TrustScore 3.5 out of 5

21K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great

Great, really helped when closing a deal on a used car!

18 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thanks for the great review! It's wonderful to hear you found our report useful.

Rated 4 out of 5 stars

Great to avoid expensive mistakes, lousy app on-boarding process

I would love to give CarVertical a five star rating, but it is very expensive for those outside the car industry. In every other aspect it is a brilliant app that could save you thousands if you find out that the car that you want to buy is actually a very bad mistake. Everything from mileage to number of owners, crash history, finance - you name it, it is probably there. The reports last a month so print them off if you want to save them. The onboarding when you get the app is not clear and you may end up paying twice before you realise that they were trying to get you to buy more reports after the one you bought initially. Would I use it again? Yes, because I paid for more before I realised it was a promo that popped up before I could read the report that I paid over £20 with a coupon. Would I recommend it. 50/50 unless you are buying a more expensive vehicle or you have any doubts about the provenance of the one you have set your heart upon.

19 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for the fantastic, detailed review. We're glad you found the report comprehensive and a service you'd use again.

We take your feedback on pricing and the in-app purchase flow very seriously. We are sorry that the onboarding process was unclear and resulted in an unintended purchase. This is not our goal, and your comments have been forwarded to our team for immediate review to improve clarity for future customers. We appreciate your final analysis: the service is a critical tool when you have doubts or are making a significant investment, and we are proud to provide that security. Thank you for your valuable insights.

Rated 5 out of 5 stars

I like that can check for all l need

I like that can check for all l need - kilometres, stealing, leasing ( because in Bg it's a new way to sold cars cheaper) , service history.

19 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your feedback! We're glad to hear you found our service helpful for checking vehicle history. Knowing a car’s background is so important when making informed decisions, and we’re happy to be part of that process!

Rated 1 out of 5 stars

They sent me the wrong report even…

They sent me the wrong report even though they confirmed the car before paying they sent me the wrong report. Oh yes the customer service contacted me 2-3 days after I logged a complaint to say the have reset the report so I can access it, in the mean time I had gone somewhere else to get my report, no offer of a refund no ask if I still want a report just here is a new report for free. Well sorry I don’t need that report now got it cheaper and more accurately elsewhere

19 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you received the wrong report. Our records indicate that our customer support team has already responded to your inquiry regarding this issue. Please refer to their message for the next steps to rectify this error. If you still require assistance, please continue your conversation with them directly.

Rated 5 out of 5 stars

I would like to express my appreciation…

I would like to express my appreciation for the excellent customer support I received from the support. The response was quick, professional, and very helpful. All my questions were answered clearly, and the whole process was smooth and stress-free. It’s great to see such a high level of dedication to customer satisfaction. Keep up the great work!

29 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your incredibly kind words! We are absolutely thrilled to hear about your excellent experience with our support team. Knowing that our response was quick, professional, and helpful, and that the entire process was smooth and stress-free, truly motivates us. We are deeply committed to customer satisfaction, and we appreciate you recognizing our dedication!

Rated 4 out of 5 stars

Happy customer

Used car vertical several times and always found it very useful to know the history of my cars,my latest report came back with a mileage mistake so i messaged them and the sorted it out immediately and I downloaded the new report....wouldn't use anyone else thank you.

29 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your incredible feedback and for being such a loyal customer! We are so pleased to hear that you consistently find our service useful.
We are especially grateful for you sharing your experience with the mileage correction. It's a perfect example of how we aim to work with our customers. Your trust in our support team to sort it out immediately means the world to us. Thank you for making us your go-to service!

Rated 5 out of 5 stars

Piece of mind.

After purchasing a car and later finding out it was a cat S I decided to use carVertical for the next one. Really easy and quick to use giving piece of mind. Will defiantly use again.

14 October 2025
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for the excellent review! We're pleased that made your next car search easy, quick, and reassuring. Your trust means a lot, and we're glad we could give you peace of mind. We appreciate your loyalty and look forward to your next visit!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent

Excellent. Was my main tool for negotiating a used car price. Saved me money. Highly recommend

19 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

We truly appreciate you sharing your experience! It's brilliant to see you used the report so effectively as a negotiation tool. This is a perfect example of the real-world value we strive to provide. We're so glad we could help you save money and earn your recommendation!

Rated 5 out of 5 stars

Good website and great services for…

Good website and great services for checking a vehicle (including bikes, as well as cars, vans etc) before a purchase.

The block purchases of checks are a good option to bring the price down.

13 September 2025
carVertical logo

Reply from carVertical

We truly appreciate your positive comments! It's wonderful to know you had a great experience with our service. Thank you for your support!

Rated 1 out of 5 stars

False data car vertical HPI check

I had been sent a copy of car vertical check on the van I am currently selling - it shows that my vans mileage has been altered from 90000 down to 6009 - ridiculous - the data they have based their report on is past sales data of a van that looks a bit like mine ? ? It is not my van and is clearly not the same model or spec in the advertised photos shown in the report - I have asked them to take it down and rectify with the correct data but it remains live and I am still awaiting a response . In the meantime I have lost one sale and a possible second. It has also cost me £36 for the inaccurate report and just to verify its authenticity I purchased another HPI check from a different company (£20) which shows the van is totally free from any red flags
Trading standards is my next step as this is not a mistake it’s complete incompetence

Update :
customer service has admitted they made a mistake on the report and have now amended it and refunded me - I won’t however change my rating as the report was not fit for purpose - if my buyer hadn’t raised the issue I could have found myself somewhere down the line facing a mileage fraud investigation- all resolved now but I still lost the sale 😞

26 April 2026
Unprompted review
carVertical logo

Reply from carVertical

We appreciate you bringing this very serious matter to our attention.
We want to assure you that your case has not been ignored. As noted in our recent correspondence with you, your report is on investigation. Our support team is monitoring your case and will provide an update via your support ticket as soon as one is available.

Rated 5 out of 5 stars

Pro services

Pro services, good infos about cars.

17 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your review! It's very rewarding to know that the service was helpful.

Rated 5 out of 5 stars

CarVertical saved me buying a damaged car.

I used CarVertical after viewing an Audi TT RS in a dealership. I had agreed to buy the car and left a deposit. The dealer was relatively local, so I didn't run a check before viewing the car.

The CarVertical report showed that the car had been involved in a substantial frontal accident (The damage listed was to the steering, chassis, bumper, headlights, wing) approx 8 months earlier. The cost to repair was shown as between £10k-£15k. This had not shown in the dealer's HPI check as the car was not an insurance category loss.This was not declared by the dealer and I insisted on my deposit back.

After viewing a further 2 Audi TT RS, I bought the 2nd of these (which was in exceptional condition) from another in a dealer. After my 1st experience of CarVertical, I ran the check after completing as much due dilligence with the dealer as possible through conversations, e-mails, photographs and videos. My proposed purchase involved a 170 mile trip so I purchased the check before travelling. This was clear with no issues and gave some peace of mind.

A single check isn't cheap, but there are plenty of offers and codes around that give 20%-30% discount. When one considers the cost of buying a car with ussues, the check is worth its weight in gold,

Recommended service.

24 March 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for this fantastic review! We are so impressed with your car-buying journey and are delighted to have played such a crucial role in it.
Your story perfectly illustrates the value of thorough due diligence. It's a powerful lesson to see how you used our report first to avoid a bad deal, and then used it again to confidently travel for a great one. We're so pleased our service gave you that essential peace of mind. Your recommendation means the world to us.

Rated 5 out of 5 stars

Easy to use

Easy to use, (although I’m
Not sure if the OBD unlocks are active on my cars) showing up errors on a new car what we never knew existed, well worth the purchase

22 March 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

We truly appreciate your positive comments! It's wonderful to hear that our service was easy to use and provided such valuable insights. We value your feedback on the OBD features and are pleased you found it a worthwhile investment!

Rated 1 out of 5 stars

The report provided was completely…

The report provided was completely useless. Didn’t even pick up on the UK MOT reports

28 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

We appreciate you taking the time to share your review. We understand your frustration when the report did not contain the information you expected. Our records show that our support team engaged with you to clarify the factors that can lead to such data variations, and a free report was provided as an attempt to resolve your dissatisfaction. We are sorry if this resolution did not meet your expectations. You can always let them know about that.

Rated 2 out of 5 stars

Missing importatnt infos in almost…

Missing importatnt infos in almost every reports... timelines, milages...

18 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for sharing your experience. We understand how frustrating it must be when the report doesn't give you the details you were hoping for. Our platform gathers data from numerous trusted sources, but there are times when specific details may not be reported if they haven't been recorded in the data sources that we rely on. We appreciate you bringing this to our attention, and your feedback will help us continue improving the value of our reports. If you'd like to discuss your experience, feel free to contact our customer satisfaction team at support@carvertical.com.

Rated 1 out of 5 stars

..........

28 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

Thank you for your feedback. We have reviewed your case and can see that you were in contact with our support team and that a full refund was processed for your purchase. We are sorry to see that, despite this resolution, you still had an unsatisfactory experience. If there is a separate or outstanding issue that we are unaware of, please do not hesitate to contact our support team again.

Rated 5 out of 5 stars

Fair and professional company

I purchased a report, but unfortunately, the specific vehicle didn't have any data available in the system (mileage, service history, etc.). I contacted their support, and they were great—they approved my refund right away. While the lack of data was disappointing, their customer service is top-notch and trustworthy.
I will definitely use them again for my next car search.

28 April 2026
carVertical logo

Reply from carVertical

We truly appreciate your balanced review! It's great to hear that even though the specific report lacked the data you needed, our customer support team processed your refund promptly. We're committed to ensuring every customer experience is positive, and your intent to use us again is the highest compliment. Thank you for your confidence in us!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look