While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

I have ordered a Charango on the 3rd of August. Order 1105474. I made a trustpilot review a while back....that it takes way too long and that nobody answers my mails and telephone. After t... See more

Rated 3 out of 5 stars

The Charango bag I received is great. However, fairly soon after I placed my order I had several fraudulent charges from foreign merchants hit my debit card account. I cannot recommend using a credi... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Update: After 1 month, they responded to my email, saying it will be delivered in 10 days. Now after 15 days, I haven't received anything. It's been 1.5 months, without any proper communicat... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I tried contacting them for my order status and I haven't received a response yet. Its been almost 4 weeks and I don't even know if my order has been shipped yet. I contacted support 2 times but sti... See more

Company replied

Company details

  1. Association or organisation

Information provided by various external sources

The World's Largest Charango Store. We offer hunderds of charangos for all levels of expertise (beginners, professional, concert, etc.), accessories (strings, pegs, cases) and charango courses (offline and online). Shop online at www.charangomall.com


Contact info

2.2

Poor

TrustScore 2 out of 5

92 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Charango still not deivered

I have ordered a Charango on the 3rd of August. Order 1105474.
I made a trustpilot review a while back....that it takes way too long and that nobody answers my mails and telephone. After the trustpilot review an instant reply. It would be ok soon.
Still no Charango....

I want some response and even better the Charango.

When ....oh when can I expect my instrument that costed 1200 euros.

Thx,

Arie

17 October 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Charango Order

I want to be honest—I was very concerned at first and even thought this might be a scam. After reading online reviews from others, struggling to reach anyone by phone, and noticing incorrect contact info on the website, I had serious doubts.

However, I eventually found an email they had sent me, and the person who assisted me was responsive and helpful, though it took a couple of days. The process took longer than I expected, but considering it's a handmade instrument, I understand. From the time of ordering to delivery, it took about six weeks, and I have to say, the quality of the Durango is fantastic.

I highly recommend them, but I do hope they improve their customer service or at least update the website to make communication easier.

13 March 2025
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Leo,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

De Charango Premium nada de nada. Mala experiencia, baja calidad.

I bought a charango rated by them Premium, made of Jacaranda wood.
1) It doesn't have a zero fret, on the contrary, as shown in the photo
2) It has significant pitting
3) It has black spots under the varnish
4) The headstock's borders are very off-center
5) The bridge is painted to simulate ebony and is very soft and is very marked by the strings
6) It gives off a very, very unpleasant smell. I have bought many string instruments and I have never encountered such a disgusting smell, it is not the typical smell of wood or varnish
7) The tuning machine is less than basic, it doesn't work smoothly and you can see all the burrs from the plastic pins

8) The Jacaranda wood that looked very nice in the photos is totally nondescript, and with a very dark brown varnish you can hardly see the grain.

I have photos of everything I'm talking about, except the smell obviously

It said the price was $723 and it was discounted by 20%. With the case plus customs the outlay was large and the instrument disappointed me for the price.

Compré un charango calificado por ellos Premium , de madera de Jacaranda.
1- No tiene traste cero al contrario como mostraba la foto
2) tiene picadas importantes
3) tiene motas negras por debajo del barnizado
4) las cenefas de la cabeza están muy descentradas
5) el puente es pintado simulando ébano y es muy blando y está muy marcado por las cuerdas
6) desprende un olor muy muy desagradable. He comprado muchos instrumentos de cuerda y nunca me he encontrado con un olor así de asqueroso, no es el típico olor a madera o barniz
7) el clavijero es menos que básico, no funciona suave y se ven todas rebabas de las clavijas de plástico

8) la madera de Jacaranda que se veía muy bonita en las fotos es totalmente anodina, y con un barniz marrón muy oscuro casi no se aprecia la beta.

Tengo fotos de todo lo que hablo, menos del olor obviamente

Ponía que el precio era 723$ y estaba rebajado con el 20%. Con la funda más la aduana el desembolso fue grande y el instrumento me decepcionó para el precio.

Si alguien de charangomall se pone en contacto conmigo le puedo enviar las fotos. Por este canal no veo cómo adjuntarlas.

1 September 2024
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hola Al YB,

Lamentamos mucho que su experiencia con nuestra empresa no haya cumplido con sus expectativas. También le agradecemos que se haya tomado el tiempo de evaluarnos y decirnos qué es lo que está mal con nuestros productos y servicios.

Por favor, háganos saber su dirección de correo electrónico o nombre para buscar su pedido y brindarle una solución lo más pronto posible.

Estamos trabajando muy duro para mejorar nuestros productos y brindarles a nuestros clientes el mejor servicio posible.

Charangomall.com
Equipo de calidad y servicio al cliente

Rated 5 out of 5 stars

Charango

I bought a musical instrument called charango, I don't have much experience playing stringed instruments, but I find it really beautiful, the vibrations and the sound are unique. My expectation was met and the delivery was on time

17 July 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Cristina,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

customer service

I tried contacting them for my order status and I haven't received a response yet. Its been almost 4 weeks and I don't even know if my order has been shipped yet.
I contacted support 2 times but still no answer. Also I received 2 different order numbers but still no answer on which is the correct one.
Order Number: 1105269 and Order Number: 1105272

25 May 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Rachel,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

We have just went you an email with the information of your order 1105272, this parcel will be shipped by the end of the week

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 4 out of 5 stars

I paly for 1 year and there good…

I paly for 1 year and there good charango. two of friend got 1 about 600$ and 500$ it was well made good sound and have good string. but for you might need to wait a moth to get it, like me, but was in usa and during christmas. but is hard to pick one becuse is on the website. and pick carefully. becuse of the moth that why I put 4 star. I look at the other review unstand that his is a old wedsite or there pack with people and that time you buy it somone but fist

18 April 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Diego,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Chronically ignore emails

I really wanted to like this website as it seems like the ideal place to buy a charango and there isn't much else out there. The other reviews on here and on scam alert are scary and all say the same thing. I saw one Charango I loved and contacted them through their website to ask about it. The website says they will contact you within 48 hours. No response. I wrote them again over a week later and I got a confirmation that I sent them an email, and it was also ignored. This is totally incomprehensible. Considering everything I've read about the website, what others on forums have told me, Charagomall's canned responses here on trustpilot, and then totally ignoring numerous emails, I don't feel safe ordering from this website.

6 April 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

Kindly ,let us know your email address or name to search for your emails in our system.
You can also send us a new mail to the following address: support@charangomall.zohodesk.com

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 3 out of 5 stars

Customer Service

I tried contacting them for my order status and I haven't received a response yet. Its been 2 weeks and I don't even know if my order has been shipped yet.
Edit.
My order number is 1105222

13 March 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Morgan,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

Kindly let us know your order number to give you information about your purchase.

Edit:

Your order will be shipped next Friday, March 24th.

Please keep in mind each one of our instruments are handmade and the manufacturing process takes around 20 days for the artisans. As soon as the parcel leaves our warehouse we will send you the tracking number to follow up the shipment.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Scam site?

I ordered a ronroco almost two months ago. There was no indication it was not in stock when I placed my order. After several weeks, I had to email three times, and only after threat of a chargeback did they finally reply. I was told I would receive it in10-15 days. That was over a month ago. I’ve tried emailing again to find out why I haven’t received my order to no avail. I guess I’ll have to contact my CC company and start the chargeback process.

Update 3/5/23 - I never received your response and I paid for FedEx expedited shipping. For anyone ordering from the site, it would seem the only way to get service is to threaten a chargeback. I don’t understand how they can be this bad.

14 January 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Morgan,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

We received your email and replied yesterday to inform you about your order status. and you can track it in the following link: https://www.ups.com/track?loc=en_US&requester=ST/trackdetails

This package will be delivered next week. The tracking number will be available soon.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

Awesome music charango s quality

Awesome music charango s quality. Reliable. Bought 3 charango s so far. Would by more. Good customer service. I was afraid to paid lot money online.. but Charango Mall kept their word and i got my Charango (took like 8wks approx) so u may wait a while. But u Will Get it!

15 February 2023
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Damian,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Looking forward to your future order.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

I had to cancel the order because of a location change

I had to cancel the order because of a sudden change of location. They were most gracious and accomodating and I will most certainly order later this year when I am at a stable location.

22 September 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Steve,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Looking forward to your future order.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 5 out of 5 stars

Had no issues with this order

Had no issues with this order. Gabriela answered all my questions via email (regarding delivery dates and tunings) and the instrument itself arrived yesterday and is stunning.
Very happy. Thanks.

4 August 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Justin,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Thank you for shopping with us.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

No charango, no communications.

My wife ordered a charango back 22 April 2022 from your website. If I'm not mistaken she also paid for express shipping which was an additional $99 and according to your website, it will take 5-7 working days shipping to Australia. It's almost a month today and not only we don't have the item at hand but also we don't have any communications at least. Have tried calling the US contact us number but it's only ringing and no one picks up. Had emailed a few days ago but have yet to receive a reply. I don't think any customer would be happy about this kind of service.

19 May 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Andrew,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

We received your email and replied yesterday to inform you about your order status. This package has been shipped and it should be delivered next week. The tracking number will be available soon.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 2 out of 5 stars

Por el momento pongo una estrella a…

Por el momento pongo una estrella a esta empresa ya que hasta ahora no recibo respuesta de ellos sobre la compra que hice. El número de mi pedido es 1105018 pague el envío rápido por Fedex veremos cuanto tiempo demora o si me responden al menos. Si todo mejora cambiaré mi calificación.
=========================
Actualización:
Recibí una respuesta después de escribir por este medio. Actualizo a 3 estrellas por el momento hasta ver el resultado final y ver si recibo respuesta de los otros correos que mande.
=========================
Actualización:
Recibí las respuestas y mis solicitudes están siendo respondias a tiempo. Ahora esperare el producto para mi calificación final.
=========================
Actualización:
Hasta el momento pensé que todo estaba bien recibí el Traking number el día 20 de mayo, estaban mandando por USPS lo cual me parece mal ya que yo pague el envío rápido por Fedex. El problema sigue ya que el día 29 supuestamente el paquete debió haber llegado pero USPS ni Pitney Bowes sabe donde esta el paquete. Me dijeron que llame a Charango Mall para que puedan abrir un caso con la empresa de envío. Estoy a la espera de la solución.
=========================
Actualización:
Vuelvo a colocar una estrella ya que ninguno de mis correos con mi problema de entrega han sido respondidos hasta el momento.
Esperare un tiempo más la respuesta.
========================
Ultima Actualización:
El producto llego por USPS al final asi que por gusto pagan la opcion de envío por Fedex. Por otro lado el instrumento no esta mal pero vino con varias fallas estéticas sobre todo en la pintura o barniz que se hizo como unas burbujas grandes. En el sonido del microfono no es el mejor a ratos hace tierra pero tampoco esta tan mal. La funda esta bien me gusta. Creo que por el precio pagado en dolares no lo valio mucho. En Perú o en Bolivia encontre mucho mas baratos. En cuestión de atencion al cliente aun tienen que mejorar pero al final responden de algun modo. No me siento muy satisfecho por ahora por todos esos inconvenientes del envio y el detalle de la pintura levantada en varias partes asi que le doy un 2.5 estrellas. Seguiré probando el instrumento cualquier Actualización la hare saber. De todos modos gracias por el servicio al final si se cumplio con errores pero se cumplió asi que todo es real no es un SCAM.

=========================
At the moment I put a star to this company since so far I have not received a response from them about the purchase I made. My order number is 1105018 pay fast shipping by Fedex we will see how long it takes or if they answer me at least. If everything improves I will change my rating.
=========================
Update:
I received a response after writing by this means. I update to 3 stars for the moment until I see the final result and see if I get a response from the other emails I send.
=========================
Update:
I received the answers and my requests are being answered on time. Now I will wait for the product for my final qualification.
=========================
Update:
Until now I thought that everything was fine, I received the tracking number on May 20, they were sending by USPS, which seems bad to me since I paid for fast shipping by Fedex. The problem continues since on the 29th the package was supposed to have arrived but the USPS and Pitney Bowes do not know where the package is. They told me to call Charango Mall so they can open a case with the shipping company. I am waiting for the solution.
=========================
Update:
I put a star again since none of my emails with my delivery problem have been answered so far.
I'll wait a while for the answer.
=========================
Last update:
The product arrived by USPS in the end so they gladly paid for the Fedex shipping option. On the other hand, the instrument is not bad, it came with several aesthetic flaws, especially in the paint or varnish that was made as big bubbles. In the sound of the microphone it is not the best at times it makes land but it is not so bad either. The cover is fine, I like it. I think that for the price paid in dollars it was not worth much. In Peru or Bolivia I found much cheaper. In terms of customer service they still have to improve but in the end they respond in some way. I don't feel very satisfied for now because of all those inconveniences of the shipment and the detail of the painting lifted in several parts so I give it a 2.5 stars. I will keep testing the instrument any update I will let you know. Anyway thanks for the service at the end if it was fulfilled with errors but it was fulfilled so everything is real it is not a SCAM.

2 May 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hola Fernando,

Lamentamos mucho que su experiencia con nuestra empresa no haya cumplido con sus expectativas. También estamos muy agradecidos de que se haya tomado el tiempo para evaluarnos y decirnos qué es lo que está mal con nuestros productos y servicios.

Tenemos información de que su paquete fue entregado el día viernes, le pedimos amablemente que nos confirme la recepción del mismo y nos deje saber si todo esta en orden con su pedido.

Gracias por su compra.

Charangomall.com
Equipo de Calidad y Atención al Cliente

Rated 4 out of 5 stars

Very happy with the service

Very happy with the service. Received the beautiful Charango guitar on time as promised. One problem was that I was never updated on the status of the delivery.

14 March 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Dear Sheldon,

Charangomall.com wants to thank you for your good review.

We are working really hard to improve our products and give our customers the best service we can.

Thank you for shopping with us.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 4 out of 5 stars

No items, no communication after a month.

This is the second time I used charangomall.com.
First time I was very satisfied, I order a charango case that arrived on time and in good condition.
I can't say the same for my second purchase with them.
I order a new charango, hard case and set of strings on the 23-12-2021 for 700 $.
I sent them emails to check the status of the order (order number 1104854) but I didn't receive any reply.
After a month I don't know if the order will be dispatched or not.
Happy to change my review and to give 5 stars if I received any communication by them and if I received the items which I paid for, but at the moment it's less then one star.
Paolo

- Update
Charangomall.com has contacted me both from this site and via email, they notified me about the status of the order and when the items would be shipped they would provide a truck number.
Very happy about it, I raised the valuation from 1 star to 3 since I still didn't receive the delivery I can't give the 5 star.
I will update the review when I receive the instrument.
Paolo

-Update
I finally received the Charango and the case. Both of them are fantastic, excellent products.
The case is very well builded and it has a key to lock it. The Charango is wonderful, from the smell of it I can say it has been assembled recently, just for this order.
My evaluation should be 4.5 stars, overall I am satisfied, the only problem was the lack of communication at the beginning. I also need to say that my order was sent on the 22nd of December, well under Christmas holidays, but they replay to me only when I posted my review here.
I they could invest more to keep constant communication with clients, the service they provide will be perfect.

24 January 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Paolo,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

The luthier just finished working on your instrument, we are packing it at the moment and it will be shipped this Monday. Shipping will take 5 to 7 business days after that.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting on a refund after a month

After placing an order with charangomall.com, I realized I had made a mistake and attempted to cancel the order. Unfortunately there was no was for me to even check my invoice that they had sent through email because I did not create an account on their website. Luckily, after about a week of trying to contact somebody from the site to cancel my order, somebody responded and confirmed that my order was cancelled and that's would receive a refund within 10-15 business days. Day 16 passed yesterday, and I have still not received my $346 back. Within the past several days, I've made about 10 attempts to contact to site again to see what is going on, and I still haven't received a response. Incredibly frustrating. I'm posting here because it seems that they at least respond to people leaving negative reviews. My order number is 1104851.

22 January 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Clay,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

As we explained in our email we made a mistake and accidentally skipped your refund, we are processing the refund at this moment. We are very sorry for the inconveniences.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

Item not received no reply either.

I ordered a ronroco, I paid with paypal and still no answers for over a week. I sent a lot of emails, does somebody know how to get your money back? Any help? Thanks

6 January 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Lucas,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

We have found the payment and we are processing the order. This instrument will be ready for shipment in 10 to 15 days.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a Ronrocco and never received…

Update:
After 1 month, they responded to my email, saying it will be delivered in 10 days.
Now after 15 days, I haven't received anything. It's been 1.5 months, without any proper communication and customer support. No way to refund. It's a scam please avoid this website.

##########
Original Message:

I ordered a Ronrocco and never received anything or heard back from the customer service. I sent a follow-up email and no response yet. It has been almost 20 days since my order.
My order number is 1104842

4 January 2022
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Reza,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

Your instrument will be ready for shipment in 5 to 10 days.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

Rated 1 out of 5 stars

I got completely ignored by customer support and never received my order

I ordered a ronroco over a month ago and the only thing I received was the order number for their page. It's not a tracking number for the shipment, but more like a cheque of the order on their page. After asking customer support if everything's fine with the order, I was reassured that I would receive it soon, and after that, nearly a month of silence (still ongoing).
I sent them multiple emails and they just straight up ignore me. I paid over 800$ and I get nothing. Do not trust them, buy your instruments elsewhere.

14 December 2021
Unprompted review
Charango Mall logo

Reply from Charango Mall

Hello Bartek Eiliakas,

We are very sorry that your experience with our company did not meet your expectations. We are also very grateful that you have taken the time to evaluate us and tell us what is wrong with our products and services.

Your order was finally shipped 2 days ago with FEDEX, we have sent you all the tracking information so you can follow up the parcel.

Charangomall.com
Quality and Customer Service Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look