Charles Bentley Reviews 

11,214
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 213 reviews, reviewers had a great experience with this company. Many customers frequently mention that the various garden furniture and products are exceptionally well-made, sturdy, and offer truly great value for money. People also love how straightforward it is to assemble their purchases, noting that shipments usually arrive quickly and feature very secure protective packaging. However, some customers also noted very frustrating issues concerning delayed shipping schedules, missing parts, or heavy products arriving damaged upon delivery. A few reviewers experienced unhelpful communication and poor support when attempting to resolve these specific transport problems with the customer service team.

What people talk about most

Product

Consumers find product satisfaction to be high, with reviewers frequently praising the excellent quality,... See more

Delivery service

Customers consistently note ambiguous experiences with delivery service, as many reviewers praise prompt... See more

Quality

Reviewers mention positive feedback about quality, frequently highlighting sturdy construction, excellent... See more

Order

Customers had mixed experiences with order processes, as many reviewers praised the simple website... See more

Customer service

Clients share ambiguous opinions on customer service, with many reviewers praising helpful staff, prompt... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I bought two beautiful blue directors chairs, very pleased with how they look. They arrived promptly and were easy to assemble. I would have given 5 stars except I find the chairs are a bit too high f... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Would have liked more information at the ordering stage. ie a statement saying "will contact you on the delivery date" because when i knew it was loaded on the van it was being delivered that d... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

The service from Charles Bentley was great. The only problem was the delivery, came as single handed delivery and asked if someone could help him, really unprofessional as had to get my arthritic daug... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We had been looking for sometime for the right bistro set. The Charles Bently 4 seater bistro set is perfect. It sits nicely under our newly built pergola. It arrived a few days after ordering, we... See more

Company replied


Company details

  1. Home Furniture Shop
  2. also in
  3. Outdoor furniture shop

About Charles Bentley

Written by the company

Welcome to Charles Bentley

We're a family run, 6th generation, global supplier of contemporary home, garden and leisure products. What we believe in is simple – there’s no place like home. It’s that feeling of belonging, the happiness that comes with spending time with your loved ones in the place that you love the most. That’s why we go above and beyond to help you discover the perfect products for your home. VISIT OUR WEBSITE CONTACT US DIRECTLY HERE

Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

11k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 94% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(11,214)

217 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Not one thing right!

Delayed delivery. Fair enough, these things happen.

Then a missing item.

Then a damaged table and chairs.

Finally, the last item arrives… smashed.

To top it all off, no replacement was available because it was out of stock, notified a day after being told that a new item was being dispatched.

One problem can happen. An entire order going wrong from start to finish is something else entirely. Very disappointing. First time customer and last time customer. Could not recommend to anyone.

10 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

Thank you for taking the time to leave your review.
We are very sorry to hear about your experience. While delivery delays and occasional issues can happen, we fully appreciate how frustrating it must have been to encounter multiple problems with the same order, including missing and damaged items, followed by the disappointment of a replacement no longer being available.
We understand why this has left you with a poor impression of both the order and our service, particularly as a first-time customer. This is not the experience we aim to provide, and we appreciate your feedback as it helps us identify where improvements are needed across both our fulfilment and communication processes.
If there is anything still outstanding, please contact our Customer Services team quoting your order details and we will review the matter further for you.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely awful

Delivery didn't work when it did finally the parasol base was smashed with a lump broken off. At 37kg difficult to dispose of but was expected to despite me asking for it to be picked up. Had to phone them to say this isn't on, sent £15 but no discussion, these things are heavy and on top to dispose at a tip costs money let alone the inconvenience of lifting it into the car and dealing with it at the tip. Asked for a replacement as ordered it when in the middle of a heat wave. Another sent out but once again failed to deliver. I had to contact Charles Bentley as not delivered. There was no concern to chase the failed delivery just informed I could have a replacement or refund. Now some time down the road of the heatwave and no parasol. Asked for a refund but no reply so had to ring them again before it was actioned.
Dreadful service, there's no excuses.

17 June 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

We're sorry to hear that your parasol base arrived damaged.
Unfortunately, heavy and fragile items such as parasol bases can be particularly challenging to transport through courier networks. While we have enhanced the packaging as much as possible to help protect these items in transit, occasional damage can still occur despite these measures.
We appreciate your feedback and are pleased that we were able to resolve this by providing a replacement/refund, along with an additional £15 goodwill gesture to assist with the disposal of the damaged item.
Thank you for your understanding and for taking the time to share your experience. We hope this resolution has helped and that you'll consider shopping with us again in the future.

Rated 5 out of 5 stars

Really quick delivery

Really quick delivery. The directors chairs are lovely. I'd been looking for ages to replace my 30 year old ones with a similar quality and these came acceptably close. Thank you.

1 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

thanks for the 5 star review !

Rated 2 out of 5 stars

Only partially delivered

Unable to review product as only Box 2 of 2 delivered, box 1 of 2 nowhere to be seen. Despite numerous assurances the rest of the order would be delivered/was on its way i have had to chase constantly. I have now been offered a complete new order within the next 2-3 days. I will wait and see - otherwise I will be demanding a complete refund.

13 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

sorry to hear this can you confirm the order is now complete
delivered 09:01 this morning

Rated 5 out of 5 stars

easy, on time and good quality

Online ordering was easy, delivery booking confirmation was great service and delivery arrived and driver was really helpful.
BBQ now up and running and is great.

8 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

that great thanks

Rated 1 out of 5 stars

Ordered a bbq for a birthday present…

Ordered a bbq for a birthday present 2-3 days delivery, 5 days later it still didn’t arrive. I contacted them to say it was now too late as I had to go an emergency but one. A week later and still waiting for a refund

1 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

Hi Amy, the order has now returned, and a full refund issued sorry it did not arrive on time, there have been some large delays with the couriers due to the heatwave conditions and increased volumes in their networks.

Rated 4 out of 5 stars

Table and chairs are lovely

Table and chairs are lovely. Well made and exactly as described. Delivery was a let down as delayed with little information on when to expect.

13 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

sorry for the delay, please you are happy with the item

Rated 5 out of 5 stars

Looks great when assembled

Instructions not 100% clear but you get there in the end.
Looks great when assembled
Some nut covers split and have been replaced. Still to fit the new ones but noticed more have (in the heat?), will ask and expect they will be replaced too

26 June 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

please to hear this, we will look at clarifying the instructions

Rated 5 out of 5 stars

Great purchase

Great purchase. Very happy with quality and speedy delivery, will definitely use this company again.

25 June 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

so pleased to hear this, thanks.

Rated 1 out of 5 stars

Still waiting….

Lovely item but with tiny damage when delivered. Customer service were very good and kindly offered me £10 compensation which I thought was fair as item was still usable. I agreed to that and that was the last I heard from them. So despite their promise I have yet to receive the money back on my card and I did send them a reminder too.

20 May 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

We're pleased to hear that you found our customer service team helpful and that the item was still usable despite the damage. However, we're very sorry that the compensation we agreed was not issued as promised and that you had to follow this up with us
Following your feedback, we have reviewed the matter and have now processed an enhanced compensation payment of £15 as a gesture of goodwill. We appreciate your patience and for bringing this to our attention so we could put things right.

Rated 5 out of 5 stars

Garden furniture covers

Excellent delivery time, price and quality products. Parasol cover fits two for storage in garage. Egg chair cover can be tucked under base frame to secure and cover completely.

5 June 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

thanks sound perfect

Rated 2 out of 5 stars

Product fine - delivery slow, 7 working days instead of 3

The table and chairs when they eventually arrived are great. No issue with the product, but the delivery by DX took ages. It was meant to be a 3 day delivery, it ended up being a 10 day ( 7 working days) delivery. It seem to sit at the depot or at Charles Bentley for days. No communication ahead, if you tell me at 9:45 on the day that you are delivering between 8 and 18:00 there is little planning I can do. No card left, no didn't even know they had attempted to deliver. Next day waited all day, no show. Note there is a telephone number hidden on the DX website, after 3 call hung up on me, I eventually spoke to a human! I expect better! This would stop me from ordering again.

3 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

I am sorry that you experienced these issues with your delivery form us. Unfortunately, DX recently experienced a significant backlog at their main hub due to exceptionally high parcel volumes and the impact of recent extreme temperatures. This led to delays in processing inbound trailers and moving shipments through their network.

Rated 5 out of 5 stars

Lovely compact water feature

Lovely compact water feature. Bought as a replacement for previous water fountain from this company. Smaller than the one we replaced but perfect for our needs. Sounds so relaxing when sitting in the garden. Looks lovely, good quality and quick delivery.

8 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

Thank you for your 5* review!

Rated 5 out of 5 stars

Excellent!

Received exactly what I expected, in a timely way, with no damage. The table and chairs look great.
(All tools for assembly were included in the box)
Would definitely recommend.

5 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

Thank you for your 5* review!

Rated 1 out of 5 stars

Fabric ripping after 2 weeks!

Bought 2 director’s chairs via Amazon website. The fabric is starting to rip on both chairs. Refund system on Amazon is proving to be difficult- still in warranty but so much hassle to send back. Really wished I hadn’t bought them.

8 June 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

I am sorry that you have experienced this issue with your purchase from us. Our CS have sent a message to you via the order on Amazon, if you could reply to that with some photos of the problem/fault then we will be able to look into that for you.

Rated 2 out of 5 stars

Barbecue still not recieved!

Placed order on the 23rd of June, its now the 2nd July and still my barbecue has not been delivered. Messaged them through amazon and their responses are poor!
Changed the status on amazon to say delivery attempted, which was not true as I spoke to courier and it wasn't even on the van that day!
Just hope I can get a refund if it doesnt arrive tomorrow as it was ordered for a special family Birthday
Update now lost 5 and a half days waiting for promised deliveries. This is competely beyond a joke now.
Item eventually arrived.
Charles Bentley really need to work on the communications and certainly need to use a different courier!

2 July 2026
Unprompted review
Charles Bentley logo

Reply from Charles Bentley

I am sorry that you have experienced these issues with your purchase from us, our couriers were extremely busy due to the hot weather and high volume of orders which unfortunately did have a negative effect. I'm glad to see that the BBQ has now arrived and hope you enjoyed the family birthday.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look