Banner for Copenhagen Trackers

Copenhagen Trackers Reviews 1,544

TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 110 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers consistently praise the company for its excellent service and outstanding customer support, highlighting quick, friendly, and effective responses from the staff. Many people appreciate the efficiency and ease of their interactions, especially when resolving issues like repairs or replacements. However, some customers also noted concerns regarding product reliability and quality. There were instances where devices stopped working prematurely, had issues with battery life not meeting expectations, or experienced difficulties with signal reception. Additionally, a few people mentioned challenges with product installation or adjustments.

What people talk about most

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of the product. While some customers praise the product quality, ease... See more

Service

Users describe positive interactions with service, highlighting fast and reliable support. Many customers... See more

Customer service

Reviewers mention positive feedback about customer service. Customers consistently praise the support team... See more

Quality

People report ambiguous experiences with quality. Many customers praise the excellent product quality, noting... See more

Staff

Clients share positive opinions on staff, highlighting their helpfulness, responsiveness, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Everything so far is really good and the Gemstone tracker seems of high quality. Installation easy and if the promised battery life is accurate that will be great . My only concern would be that when... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I ordered a battery replacement, after a few days I got the tracker back, but it is not working. I reseted my password for the app, could afterwards log in, but nothing happens. I could check tha... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Yes they are perfect solution for dealing with thieves, the only complain i have is i parked my vehicle indoor and because of poor signal or no signal the tracker kept finding signal and when i came b... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’m really impressed with both the product and the support from Copenhagen Trackers. The tracker works reliably, and whenever I had a question, the support team responded quickly and helped me fin... See more

Company replied


Company details

  1. Electronics Company

About Copenhagen Trackers

Written by the company

Copenhagen Trackers: Intelligent Tracking. Zero Subscriptions.

Founded in Copenhagen in 2013 by Christian Olesen, Copenhagen Trackers began with a singular, ambitious mission: to end bike theft once and for all. What started as a local project to protect daily commuters has evolved into a global leader in subscription-free GPS tracking and professional OEM telematics. Today, we empower both individuals and enterprises to eliminate asset loss and ensure total fleet visibility without the "subscription drain".


Why Customers Choose Us

  • No Monthly Fees: Our trackers come with a built-in SIM, providing professional tracking with zero ongoing subscription costs.
  • Gemstone™: Our most powerful tracker, offering up to 6 years of battery life without recharging (at 1 track/day).
  • Global Reach: Future-proof connectivity (4G LTE-M & NB-IoT) that operates effortlessly in over 150 countries.
  • Indoor Visibility: Using WiFi-sniffing, our devices can locate assets even inside warehouses, garages, or basements where GPS signals often fail (Premium Feature).

From One Bike to 100,000 Assets

Whether you are protecting a family car or managing a global fleet of 100,000+ industrial assets, our scalable, web-based dashboard provides real-time control. From recovering high-value cable drums to monitoring cold-chain logistics with integrated temperature sensors, we provide the "Asset Intelligence" needed to reduce waste and meet sustainability goals.

Danish Quality

Engineered on the island of Funen, Denmark, our hardware complies with rigorous EU standards (RED, EMC, RoHS). We are dedicated to providing the market’s lowest Total Cost of Ownership, ensuring your most valuable resources are always in safe hands.


Contact info

4.2

Great

TrustScore 4 out of 5

2K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 85% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 3 out of 5 stars

The shipping time from your warehouse…

The shipping time from your warehouse to Stockholm has been terrible, over week's wait, which I consider too long for such a short distance.
I can´t comment on the product yet as i just got notified earlier today that the package is now ready to be picked up.

2 September 2024
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Hi Stefan,

Thank you for your review and my apologies for the long shipment.

Your order was placed outside of our opening hours on a Friday meaning that unfortunately the order was only shipped on the following Monday.

I am sorry that our logistics partner took a week to delivery the package to Sweden - it is, as you say, longer than what we would anticipate.

/Christian O

Rated 1 out of 5 stars

My tracker is not working since…

My tracker is not working since 05.04.2024! I wrote to technical support, wrote to the company, no answer! The second tracker, new, bought 1 month ago, also stopped working!

2 September 2024
Unprompted review
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Dear Genadi,
I am sorry you have had so many issues with your trackers!

The only e-mails we have received from you were for a seperate issue and we solved this.

We have never received any e-mails regarding any tracker issues apart from the one you have just send us this evening outside of our opening hours.

We will get back to you as soon as our support opens again tomorrow morning and help you out! :-)

/Christian O

Rated 1 out of 5 stars

Poor Service performance

Service was not able to send the tracker to UK and transmit the shipment data's after the existing tracker stopped working within the warranty period.
The new tracker started as expected after I journey to receive it.

@Christian: Please refer to service case #15627

26 August 2024
Unprompted review
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Hi Klaus,

I am sorry about your poor experience - I don't fully understand what the challenge here is. Can you please elaborate on what has happened? It will help us improve in the future.

Best regards

/Christian O

Rated 3 out of 5 stars

Information not in English

To soon for a review. Dont khow how good the tracker will be on the long term. Delivery is fast and setup is easy. On the downside, Copenhagen trackers only communicates in Danisch, like the inventation to write a review and the order information.
Update: this new version is much better than the old one. The LTE link is much stronger and more reliable.

1 July 2024
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Dear Olaf,

Thank you for your review.

Our Trustpilot invitations and our order confirmations are generated automatically. They are in Danish.

We communicate in whichever language you prefer and our app is available in 11 languages.

If you require any assistance, please do not hesitate to reach out to support@cphtrackers.com and we will answer in the language you choose :-)

/Christian O

Rated 5 out of 5 stars

Very good tracker!

Hi!

I received the GPS-tracker quite fast to Finland. It was easy to set up and it works Very Well with my Canyon Precede: ON 5 bike. Now my mind can rest :-)

Mika from Finland

1 July 2024
Rated 5 out of 5 stars

Best and fast support from customer service.

CPH's customer service is very helpful. A problem with my tracker was quickly analyzed and resolved as a gesture of goodwill. The employees work well and I am very satisfied with the customer service. The tracker is working great again.

10 June 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

It just doesn't work


last update
Finally the third device sent with the updated software is doing its job. If everything goes like this, great.

Update
The last device sent doesn't work and now the latest news. Support no longer responds to emails. I also requested a refund but nothing. The two devices that I received did not work. Two out of two says a lot. For the moment a bad experience.

Update
Unfortunately the saga continues. They sent me a new device and it still doesn't work. I followed their instructions again to disconnect the battery and reconnect it but unfortunately nothing. It does not work. I live in Milan in the city. So far I've only wasted money and time.

Update
Support responded promptly saying that they will send me a new device already activated. I will update on how it works.

Update.
Support contacted me after about 20 hours suggesting that I activate the device again and if it didn't work, open it to disconnect and reconnect the battery. Opening it and disconnecting the battery immediately caused the soldering to come off. I immediately reported the matter to support and am now waiting for a response. I will write to update on future outcomes.

It just doesn't work. As soon as I received it I followed the instructions for activation. It geolocalized my position after 20 minutes. From that moment on it no longer geolocated anything despite my movements. I live in the city. Furthermore, immediately after the first activation it got quite hot. I immediately wrote to support using the form they provided on the site but sending the form did not work despite several attempts. Then I wrote an email. An automatic response said that my request would be processed within 48 hours. We'll see. Bad experience so far. I will write to update on future outcomes.

ultimo aggiornamento
Finalmente il terzo device inviato con il software aggiornato sta facendo il suo lavoro. Se tutto procede così ottimo.

Aggiornamento
L'ultimo apparecchio inviato non funziona e ora l'ultima novità. L'assistenza non risponde più alle mail. Ho anche fatto richiesta di rimborso ma nulla. I due apparecchi che mi sono arrivati non hanno funzionato. Due su due la dice lunga. Per il momento una brutta esperienza.

Aggiornamento
purtroppo la saga continua. Mi hanno inviato un nuovo device e ancora non funziona. Ho seguito le loro istruzioni nuovamente di staccare la batteria e riattaccarla ma purtroppo nulla. Non funziona. Vivo a Milano in città. Finora ho solo perso soldi e tempo.

Aggiornamento
L’assistenza mi ha risposto tempestivamente dicendo che mi invieranno un nuovo Device già attivato. Aggiornerò sul funzionamento.

Aggiornamento.
L’assistenza mi ha contattato dopo circa 20 ore suggerendomi di attivare nuovamente il Device e se non avesse funzionato di aprirlo per staccare e riattaccare la batteria. Aprendolo e staccando la batteria si sono subito staccate le saldature. Ho subito segnalato la cosa all’assistenza e sono ora in attesa di risposta. Scriverò per aggiornare rispetto agli esiti futuri.

Semplicemente non funziona. Appena ricevuto ho seguito le indicazioni per l’attivazione. Ha geolocalizzato dopo 20 minuti la mia posizione. Da quel momento non ha più geolocalizzato nulla nonostante i miei movimenti. Abito in città. Inoltre subito dopo la prima attivazione si è scaldato parecchio. Subito ho scritto all’assistenza usando il Form da loro predisposto sul sito ma l’invio del Form non ha funzionato nonostante diversi tentativi. Dopodiché ho scritto una mail. Una risposta automatica ha scritto che entro 48 ore la mia richiesta sarebbe stata presa in carico. Stiamo a vedere. Finora esperienza negativa. Scriverò per aggiornare rispetto agli esiti futuri.

8 May 2024
Unprompted review
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Dear Enrico,

I am sorry you have had a poor experience with our product.

I have send a reply to your e-mail to help you out.

We will find a solution, so that you will have a fully functional tracker! :-)

/Christian O

Rated 5 out of 5 stars

Does the job as promised

Gemstone is easy to set up, comes at predictable cost and is relativly cheap. Delivery was fast and safe. Pre buying questions were answered fast and understandable.

Nice product so far. Even a little bit customisable ping rythm with premium. Could be a little bit more customisable, but this is whining at a high level.
I would buy again!

30 April 2024
Rated 1 out of 5 stars

Alt alt for upræsis til at man kan…

Alt alt for upræsis til at man kan stole på den. Min tracker har i 2 døgn "flyttet sig 2 boligblokke væk!! selvom den har været placeret samme sted i 5 døgn uden at være flyttet .Det kan man ikke bruge til noget som helst

Til svar Den viser fint signal hvor den er. Den har stået samme sted hele tiden. men havde så "flyttet sig selv " 2 døgn ??

6 May 2024
Unprompted review
Copenhagen Trackers logo

Reply from Copenhagen Trackers

Hej Niels,

Jeg beklager din uheldige oplevelse med vores tracker.

Hvis du oplever at trackeren er unøjagtig kan du prøve at flytte den til et andet sted. Oftest skyldes unøjagtighed at trackeren er monteret et sted med dårlige signalforhold.

Prøv at flyt trackeren og se om ikke det løser udfordringen.

/Christian O

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look