Fairway Energy Reviews 

131
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

CUSTOMER SERVICE. I am an elderly lady whose heating broke down about a week ago. I really didn't know who to contact, but I thought it would be best to contact Fairway as they put the system in 2 y... See more

Rated 5 out of 5 stars

I was impressed with their professionalism. Having had problems in the past with other installers, Fairway were a breath of fresh air. The workers were always on time and did their job quickly and... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

A big thank you to Fairway energy for installing wall insulation, vents and extractors.From the beginning to end they were professional, friendly and tidy,always leaving everywhere spotless and great... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Their electrician put trunking up in kitchen,showing wire underneath on corners,cracked trunking,eyesore Complained to fairway,not interested Also fitted fan in bathroom,which you have to manually... See more

Company replied

Company details

  1. Energy Equipment and Solutions

Written by the company

Fairway Energy has supported families, pensioners, and single parents across the UK in accessing government funding to receive free energy-saving home improvements; including energy-efficient boilers, heat pumps, solar panels, and insulation.


Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

131 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(131)

23 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Unacceptable service

At first everything was good. The lads who took out my old hot water tank and boiler were friendly and seemed efficient. Then the problems started. They fitted a new combi boiler (ironically it is called an Ideal boiler, which is anything but ...)
The boiler has lost pressure numerous times over the last few months, but I can reset this without assistance now, I've done it such a lot!

I had to have a new bedroom radiator as soon as I put the heating on when the weather turned cool, after the boiler was fitted due to it having a massive leak, but they said it was nothing to do with them and I'd have to buy a new one and get it fitted myself, which I could barely afford. My hallway radiator has also started to leak ....again, nothing to do with them, they say. The lounge radiator needed a new valve also after being replaced. Seems quite a coincidence that all these issues started after they'd been.

The latest issue I have is to do with the boiler again. It has an L 02 fault which I'm told is to do with the ignition. I called Fairway yesterday (Friday) and they talked me through trying to sort out what they believe is a frozen pipe (putting hot water bottle next to the clip on the pipe under the sink. I've also used a heated wheat bag), so I've tried all that and I also poured hot water on my outside pipe. The water is running (and always was) but it's stone cold and my heating doesn't work. I can't cook anything as my cooker is a gas one. The weather is barely getting above freezing, so the flat is cold and even worse at night as we're in minus figures then. Luckily I have 2 electric heaters, but these aren't cheap to run. I care full-time for my 7 month old granddaughter, so this is a dreadful situation to be in. Obviously I can't bathe her either.

The after care service is very poor.

On Friday I was told to call them back before 5pm if it still wasn't fixed. I called them at 4.55pm and it went to voicemail! Now it's the weekend so I can't do anything until they open on Monday. I can't really afford to get an emergency plumber out.

I am so disappointed in their service and the hassle I've had to endure trying to get things sorted. It's unacceptable and I will be making a complaint.

10 January 2025
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Dear Lorna,

Thank you for taking the time to share your experience. We are sincerely sorry to hear about the challenges you’ve faced and the impact this has had on you and your granddaughter. We take all feedback seriously and want to address the issues you’ve raised.

We’d like to clarify a few points:
1. Boiler Lockout: When you contacted us, we did our best to assist you with troubleshooting the issue. From the information you’ve provided, it seems that the problem may be related to your gas supply rather than the boiler itself, as this would also impact your gas cooker. We recommend contacting your gas supplier to investigate further.
2. Radiator Issues: During the initial survey, a disclaimer was provided and signed, highlighting that the responsibility for any existing radiators would remain with you. While we understand how frustrating this situation is, these issues are unrelated to the installation of your new boiler. Leaks in radiators can also contribute to pressure loss in the system, and we advise repairing these to prevent further issues.
3. Aftercare Service: We apologise if you felt unsupported during your recent call. Our records show that we worked to provide guidance and informed you to contact the boiler manufacturer for warranty support, as the Ideal boiler warranty covers faults within their product. However, we understand the inconvenience of being unable to resolve this issue quickly, and we are committed to improving communication where needed.

We value your feedback and are committed to delivering a high standard of service. If you have additional concerns or would like further assistance, please contact us directly on 0151 559 1563. We are here to help.

Thank you for bringing these matters to our attention.

Kind regards,

The Fairway Energy Team

Rated 5 out of 5 stars

I recently enquired about government…

I recently enquired about government grant scheme for cavity wall insulation, surveyor came along early December, done all his tests etc snd confirmed I qualified for free wall insulation, all booked in for 10/1 ,
Guys turned up and fitted all air vents, bathroom vent and filled all cavity walls, 2 of the best guys I have had work at the house, nice guys, great sense of humour and cleaned everything up after , Craig and Shaun you both a credit to your company , cheers for a fantastic job guys
(Up the Reds 👍🏻)

6 January 2025
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you so much for taking the time to share your experience. We’re delighted to hear that the process was smooth from start to finish and that Craig and Shaun left such a positive impression— we’ll be sure to pass on your kind words to them.

It’s fantastic to know that you’re happy with the results, and we’re so glad we could help with your cavity wall insulation through the government grant scheme.

If there’s anything else we can assist you with in the future, don’t hesitate to reach out. Thanks again for your kind words and support!

Rated 3 out of 5 stars

My father had this fitted in…

My father had this fitted in order to save on heating his home (was solid fuel) well so far the whole thing has been a farce!! He was without heating for several weeks because there was a fault with the new system that no one knew how to fix!!! Now he doesn’t think the solar panels are working as it is costing him over£15 in electricity each day!!!! Which for a pensioner on a pre payment meter is causing a hell of a lot of stress!! WHERE IS THE AFTER CARE TEAM? Popping round to check everything is running as it should?? We don’t want to be passed to IDEAL!!!! What is ideal is that fairways take ownership for not helping customers!!!!

1 December 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Dear Kelly,

Thank you for reaching out and sharing your concerns. After speaking with James from our operations team, we’re pleased to confirm that your father’s heating system has been operating as expected, and we’re glad the matter is now resolved for you. We appreciate the opportunity to provide clarity and are pleased that you are now satisfied with our response.

If there’s anything further we can assist you with, please don’t hesitate to contact us at 0151 559 1563. We’re always here to help.

Best wishes,
The Fairway Energy Team

Rated 5 out of 5 stars

I had a new Logic boiler fitted last…

I had a new Logic boiler fitted last month with loft and wall insulation and the service and quality from Fairway Energy is of a high standard. They have been really good to me and I wanted to say a big thank you for everything. Very happy customer.

21 November 2024
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you so much, Hannah, for your kind words! We truly appreciate your positive feedback and are delighted to hear that you’re happy with both our service and your new energy-saving measures.

Best wishes,
The Fairway Energy Team

Rated 1 out of 5 stars

Fairway fitted a new boiler 30.7.24.

Fairway fitted a new boiler 30.7.24.
With this cold snap, I've had my heating on.
It's taken 12hours for my house to reach 16oc.
I've been on the phone all day.
The pressure is beyond red.
They told me, it's not their problem, contact Ideal.
Yeah they're great and quick at fitting.
After care is non existent.
It's cost me a fortune, over 12 hours of my boiler working at 80oc, to hit 16oc.
Haven't even got the contact details for Ideal.
Awful customer services.

20 November 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

We’re sorry to hear that our service hasn’t met your expectations. At Fairway Energy, your satisfaction is our top priority, and we’re dedicated to ensuring you have a positive experience with us.

After reviewing your concerns with our operations team, we’ve determined that the issues you’re experiencing with your boiler are due to a manufacturing fault and not related to the installation process. Since your boiler is under warranty with Ideal, reaching out to them is the appropriate next step.

If you have any difficulty locating their contact details or getting in touch with them, please don’t hesitate to contact us at 0151 559 1563. We’ll be more than happy to assist you in resolving the issue as quickly as possible.

We appreciate your understanding and want to assure you that we’re here to help in any way we can.

Best regards,
The Fairway Energy Team

Rated 5 out of 5 stars

5 out of 5

5/5! excellent company & could not be happier. thank you for a good service and being so helpful, me and my wife are made up with all the work done. we could not believe we could get tis all free but its true, thank you from Tez

11 November 2024
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you for your response. We truly value your feedback and thank you for choosing Fairway Energy for your home energy-saving measures.

Best wishes

The Fairway Energy Team.

Rated 1 out of 5 stars

Without consistent heating for weeks…

Without consistent heating for weeks now. Leaving vulnerable people with chronic health conditions freezing. Heat pump has never worked. Used subcontractors who dont know their bottom from their elbows

10 October 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you for bringing this to our attention, and we're very sorry to hear about your experience.

Unfortunately, based on the information available on Trustpilot, we're unable to locate your details in our system.

To ensure we address your concerns promptly and thoroughly, could you please reach out to us directly? You can call us at 0151 559 1563 or email us at enquiries@fairway-energy.co.uk.

Once we have more details, we'll investigate this issue as a priority.

Thank you for your patience

The Fairway Energy Team.

Rated 5 out of 5 stars

Mike and Liam came to my house at 15…

Mike and Liam came to my house at 15 mosswood crescent in Nottingham . They fitted loft insulation and bathroom extract fan and trickle vents the window .the best thing I like about both are their behaviour and attitude . I will highly recommend these two guys for any future building work .

2 September 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you! We really appreciate your positive feedback and we will be sure to pass this onto the team. Best wishes

Rated 5 out of 5 stars

These people are fantastic

These people are fantastic, did the job brilliantly, but importantly sooo friendly had a guy called Thomas all made me feel at ease chatty I cannot thank him enough for his excellent work ( and chat) he worked so many hours today, I would quite happily when they come again to finish!
Leave my door open and just tell them not to bother getting me up😂😂 very trustworthy I’d recommend anyone to use this company!

7 August 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you for your kind words, Melanie. Your positive feedback is much appreciated. Best wishes 🙂

Rated 2 out of 5 stars

compulsory work not done pleasecome and do the right thing

I have just had a newradiator fitted in my bathroom. The plumber showed med me the water that came out of the radiadiator and it was like sludge. I told the plumber that I had a new boiler fitted last year. The plumber was very surprised and ask me when I had my new boiler installed did the plumbers flush the syetem out at the time has it is compulsory requiement . I contacted Fairway energy to ask why a magnetid filter was not fitted okay it not compulsory but to be offered it would of been good idea. I was told the work was only guaranteed for 12 months. Apparently it is a compulsory requirement for the heating syestem to be power flushed or at least a chemical flush. I do believe that compulsory work should be done at the time the work was done, 12 months Gurantee is not a way out of compulsory committment , This work needs doing asp

17 July 2023
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Hi Katty,
We are unable to locate you on our system. Could you please call 0151 559 1563 to discuss this further.

Rated 5 out of 5 stars

Great survey from Tom

Great survey from Tom he was fast and very polite and professional

4 July 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you for your feedback, Rafael. Your positive comments are appreciated. Best wishes

Rated 5 out of 5 stars

Amazing from start to finish

Was very nervous about this company as they sounded too good to be true after British Gas quoted me almost 7K for a new boiler. I managed to get a new hybrid boiler, iwi, a few new radiators and honestly an amazing service under the government scheme available.

The workers were all incredibly friendly and efficient. As my old boiler was broken beyond economical repair, fairway energy installed my new boiler giving us heat and hot water within 7 days of all the paper work being finalised!

The girls in the office were extremely patient and helpful with all my questions!
Shaun & Craig went above and beyond while they were here too. Very polite and hardworking!

One thing I’ve read a lot of is people’s concerns with the mess that iwi will cause. The men were all very clean and made sure every evening the house was left as clean/clear as it was on their arrival. I was surprised with how clean they left it! Even the plasterer covered all the furniture and carpets, sawing was all done out side and they hoovered and mopped when leaving.

I have noticed a slight noise coming from a few of the radiators but I’m sure it’s just the water warming through.

One thing I hadn’t thought of is with everything being reborded, blinds or shutters will no longer fit if were made to measure.

Overall I am beyond happy with the service. The gas bill has dropped significantly and I have already recommended friends and family to consider the same!

26 June 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you, Lettisha. Your positive feedback is much appreciated and will be shared with the team who will be very happy to hear your kind words. Best wishes

Rated 1 out of 5 stars

Please avoid don't put yourself through it

I would avoid this company at all costs. They don't have any pride in there work, it is rushed , under part and have caused a lot of damage. They say one thing and do something completely different and when you tell tem, they say there nothing they can do about it. They are unprofessional and have missed legal key parts of a boiler system. I will include pictures shortly

2 May 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Hi Adam, we are sorry to hear you are unhappy with the services provided. We are really keen to discuss your concerns further.
In order for us to investigate and attempt to rectify any issues, please contact our customer service team on 0151 559 1563.
Thank you.

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic company to work with from…

Fantastic company to work with from start to finish. I had ASHP fitted and they diligently worked around my schedule. Thank you for a job well done

27 April 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Hi Alex, thank you for your positive feedback. It is much appreciated.

Rated 5 out of 5 stars

Really good experience with the…

Really good experience with the company. From start to finish excellent job done. The lads had to travel all the way from liverpool to hull. I must mention Craig. He was excellent. Very friendly and very professional. Philip who did the skimming did excellent job as well. Very good job by gas engineer who changed my boiler and piping.Overall really happy. 5/5.

27 April 2024
Unprompted review
Fairway Energy logo

Reply from Fairway Energy

Thank you so much for your valuable feedback. We'll be sure to share your positive comments with the team. Best wishes

Rated 5 out of 5 stars

Fabulous Fairway

After being let down by a previous firm ( couldn’t even keep original appointment) I contacted fairway energy and didn’t look back . Surveyor arrived when arranged , very professional,polite,courteous and efficient. Went away around 12 noon and by 3pm the same day an appointment was made for the work to be carried out the following week. I received a call the next day advising me that they could bring the install forward 3 days, so I took this new appointment. The new boiler was moved about 8-10foit to another part of my garage (at no extra cost may I add!) to accommodate forthcoming building works.The boiler installer did a fantastic job of moving boiler and adding pipe work very neatly, changed my trv’s ,bled radiators and talked my through workings of new boiler. At the same time my window vents were installed, again very clean and hardly any disruption. Lastly was the electrician who wired up my thermostat and talked me through its workings,again very professional,neat and tidy.From start to finish everyone was brilliant, from the lads on the ground to the office staff, who kept me informed if anyone was running late etc.If you are looking for a firm for your boiler grant, look no further than Fairway Energy👍👌

23 April 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great company

Fairway energy done a great job the people who done the job Craig and Philip the brothers done the job efficiently and they where very clean and tidy and professional as well as they where very friendly I wish if all people from fairway like I recommend this company for doing them job people you can trust graig and Philip and not to forget the good electrician and the boiler fitter many thanks for such a wonderful and professional people

22 April 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend

The whole process from my initial call, to the Survey, to installation, where very helpful and friendly staff. Each step of the way explaining the whole process. Thankyou so much for my boiler, hive and loft insulation. I will definitely pass on your number.

11 March 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The men that came to do the job were…

The men that came to do the job were polite and respectful of the property. They were very friendly and were able to answer any questions I had about the installation of appliances. They cleaned up after themselves and I would highly recommend them.

27 March 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look