FLEXA Reviews 

284
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

Very happy with products and customer service. Furniture is well made- Have had mine for years and its going strong long after the children grew up. I needed a spare part for a custom adaption and the... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We bought our daughter’s single bed back in 2021 from a Flexa store in Ireland. We added to this bed in 2024 to create a bunk bed with double on the bottom. Excellent quality and delivery. We subseque... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We are super happy with our two mini bookcases with doors! The quality is great. They feel solid and there was no bad smell from the paint (which we unfortunately had experienced from another brand... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Bought 2 flex’s play beds and mattresses for my young kids. I paid extra for installation by the flex’s shop delivery team here in Athens Greece. Within months they are creaking and shaking. Customer... See more

Company details

  1. Children's Furniture Shop
  2. also in
  3. Baby shop
  4. Bed shop
  5. Childrens Shop
  6. Toy manufacturer
  7. Toy shop

Written by the company

FLEXA is Europe leading supplier of furniture, interior, and toys for children. FLEXA believe in sustainable, Scandinavian design and the basic idea that products should grow with the child. FLEXA cooperate with child specialists, educators, and sleep experts to ensure that the child's development always is incorporated in the product development. The unique FLEXA assortment is available in 140 exclusive FLEXA brand stores as well as 450 FLEXA studios with major retailers worldwide.


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

284 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(284)

116 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

Abysmal customer service

I've tried to be very patient with Flexa / Flexaworld but my patience has run out now. Started communicating with Flexa in January 2025 about the parts I needed to buy to adapt an existing Flexa bed to have a trundle bed. That order process took about 2 months of back and forth, owing to how slowly Flexa respond.

The parts came in April and I set aside a Saturday to assemble everything. So it was pretty frustrating to find that Flexa had forgotten to include a whole box of fixings. Those parts came in mid May and I tried to assemble the bed, only to find that there were still parts missing. On informing Flexa I was told that the parts would be sent out, then they wouldn't as they didn't have them in stock, then they would (that was mid June) and I've not heard anything since... I've sent four emails which Flexa just ignores now.

If you were paying IKEA prices or cheaper maybe you could understand why the customer service was poor, but Flexa's products aren't cheap and when things are missing then you expect the problem to be fixed quickly. It's bonkers that it's taken me over six months to try to adapt my daughter's bed and it's still not showing any signs of being fully resolved.

8 July 2025
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Dear R.L.,
Thank you for your detailed feedback – and we are truly sorry for your experience. You are absolutely right to expect better, especially when it comes to quality parts and timely support.
We’ve been through major internal changes, which unfortunately delayed both logistics and communication. That said, your case clearly reflects a process that fell through, and we sincerely apologize.

If you'd still like assistance with your daughter’s bed, please email us again at hello@flexaworld.com, and we will prioritize your case.

Rated 5 out of 5 stars

I was looking for a spare part for an…

I was looking for a spare part for an out-of-stock model , and the staff went above and beyond—friendly, helpful, and quick to find an alternative solution. They arranged a special order and delivery within the same date —truly excellent service!

17 June 2025
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Thank you so much for your kind words! 🌟

We're thrilled to hear that our team was able to help you find the perfect solution, even for an out-of-stock model.
Your feedback means the world to us.

Best regards
The FLEXA Team

Rated 5 out of 5 stars

Human

Human, sincere attitude

11 June 2025
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hello Jan,

Thank you very much for your review! :)

Best regards
FLEXA

Rated 5 out of 5 stars

Great communication & customer support…

Great communication on a complicated request. Going above and beyond, provided fabulous customer service. Would recommend 100%

28 March 2025
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Louise,

Thank you very much for the kind words!

We are delighted to hear about your experience 💚⭐

Best regards,
Louise / FLEXA

Rated 2 out of 5 stars

Still waiting on a balance board order…

Still waiting on a balance board order from before Christmas. There was no tracking number with the confirmation of sale so could not follow the packages journey. I have had email replies about my enquiry but with little real concern or action. It's been 4 weeks since my order.

19 December 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Michaela,

We apologize for the long wait for your order. This is because your order was placed while our warehouse was closed for inventory and holidays.
I apologize that this was not made clear when you ordered your balance board. I see your parcel has now arrived and I hope everything is as it should be. If there are any problems please let me know 😊

All the best //
Marie, FLEXA

Rated 1 out of 5 stars

I have been wanting to return my goods…

I have been wanting to return my goods back for 2 weeks and have been writing to customer service every day for 2 weeks now. To date, Flexa has not found a way to provide me with a return label for free. I've never experienced anything like this!!!! I am being sent emails with links that cannot be opened and instead of finding a solution I am supposed to forward these emails.
Customer service hasn't responded to me in the chat for 4 days. I've never experienced anything like that and wouldn't order something from Flexa again.

10 December 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Melanie,

I am sorry to hear about you experience with FLEXA. I will reach out to our customer service and try to locate why this process have been so problematic. This is definetly not ideal.

From what I can see, it looks as if you have got you funds back now. If that's not the case, please let us know on hello@flexaworld.com and we will refund you ASAP.

All the best //
Marie, FLEXA

Rated 1 out of 5 stars

Nice bed, terrible customer service

We ordered in July a very nice bed for our son on the website. When we received it, the mattress was torn. After several exchanges with the customer service they were unable to find a solution or send a new mattress, with made-up excuses. We finally gave up and requested to be refunded, which they agreed, but we are still waiting for the money (3 months later). We have bought many furniture with them before, but this is the last time.

Beautiful bed, complicated design and worst customer service.

26 July 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Bruno,

Thank you for your feedback. I have talked to our customer service which you have been in dialogue with, and you should know that we take your feedback seriously and we have a high focus on to deliver the best customer service.

From what I can see on your case, it has been solved now. We hope to see you again in the future.

Best,
Nadja / FLEXA

Rated 5 out of 5 stars

Mindblowing quality

Mindblowing quality! All materials used, particularly wood, feel safe and well crafted. Our little girl loves them!

2 July 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi K. Michailidis,

Thank you for the very good review. We´re beyond happy to hear about your experience 💚⭐

Best regards,
Nadja / FLEXA

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company

We've had Flexa for some time and initially they were very good. However, the TV reception has been absolutely dire over the past few weeks as it keeps stopping for up to 30+seconds at a time, which is not great with any programme but useless when watching sport. I have complained on their website, my partner went in person to their stand in Dos Mares when they promised to send out a technician but no one showed. Don't touch this company with a barge-pole.

13 June 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Paula,

Can you please reach out to me on nbr@flexa.dk?

Best,
Nadja / FLEXA

Rated 5 out of 5 stars

top quality products

We are very happy with choosing Flexa. We found the price high but we are still happy we went with Flexa because the details make an actual difference.
There is detailed thinking put in the products to allow for cable storage, lighting etc. The texture, proportions and overall feel is excellent.
The ordering was easy and the delivery very fast.
The quality of the wood is very good and once assembled the pieces are robust and can take a lot of weight.

We are only sad we measured wrongly and did not order an additional cupboard that we need and now cannot have free shipping for that piece.

A couple of suggestions from a user's point of view:

For the Schreibtisch Überbau:
The order of the assembly should be modified. We ordered 2 pieces. For the first we followed the steps of the instructions booklet. It was extremely difficult to place the back piece. It needed a lot of force to slide it in and took a lot of effort and time. For the second, we put the back pieces early in, and we assembled to whole thing in no time.
Also, we think that the shleves will look significantly prettier if Flexa gives plastic cups (white or in the colour of the wood) to cover the visible screws.

1 May 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hello Demal,

Thank you for taking the time to share your detailed feedback with us. We're glad to hear you're happy with our products and service.😆

Your feedback regarding the assembly process and suggestions for improvement are appriciated and noted. We appreciate your support and hope to serve you again soon.💚

Best regards,
Anne - FLEXA

Rated 5 out of 5 stars

Great product and fantastic customer service

They have great products, both in regards to quality and fitting the needs for children. They are on the pricey side, but given the good quality, its well justified.
I am genuinely impressed with the exceptional customer service provided by them. Their team exhibited a remarkable degree of helpfulness, flexibility, and understanding throughout my experience. It's clear that they prioritize customer satisfaction, making the entire process smooth and accommodating. Highly recommended for anyone looking not only for good furniture but also for great customer service.

21 January 2024
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hi Christian,

Thank you for the beautyfull review and kind words. It means the world to us 💚

We´re delighted to hear about your experience and that you´re satisfied with our products 😊✨

Best regards,
Anne - FLEXA

Rated 1 out of 5 stars

Horrible quality, High price

I bought two single beds from Flexa. After couple of months of using them they became extremely noisy just with small movement. Also wood of shelves is horrible quality and the colors don't correspond. I am very disappointed. I have just sent the reclamation email and I hope it will be resolved soon. Thanks god I didn't pay full price for all products. To be avoided!!!

20 December 2023
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA


Hello Vero,

We´re very sorry to hear about your experience. This is no way aligned with the experience we want to provide our customers.

I am not able to check up on your reclamation process without name or ordernumber.
Could you reach out to the following mail: international@flexashop.com and inform us of your name and ordernumber. Then we can have a look at it and see if there might be a product error and figure out a solution together.

We would really like to solve the issue! 💚

Best regards,
Anne – FLEXA

Rated 1 out of 5 stars

Long shiping

Shipping took 3 weeks (3-4 days advertised) and because I asked Customer Service, if not I'd still be waiting.

Have not mounted the products yet as we are doing some construction work at home, but I hope the fact that I paid for this 2-3X what would cost in IKEA, really shows.

27 November 2023
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hello David,

We´re sorry to hear about your experince. Could you reach out to the following mail: international@flexashop.com - so we find a solution 😊

Best regards,
Anne - FLEXA

Rated 3 out of 5 stars

nice deak but rather bad quality

The desk is very nice but the quality of material (screws, connectors etc) is rather poor. Even IKEA can do better here. We bought it with a discount but I would not get that desk for the regular price.

5 December 2023
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA

Hello Stefan,

We´re sorry to hear about your experince. Could you reach out to the following mail: international@flexashop.com - so we can find a solution 😊

Best regards,
Anne - FLEXA

Rated 5 out of 5 stars

Very good price and quality

Very good price and quality. Quick delivery without further charges. Happy about the FLEXA items.

29 November 2023
Unprompted review
FLEXA logo

Reply from FLEXA


Hi Claudia,

Thank you so much for the five ⭐ rating and the support – it means the world to us! 💚

Best regards,
Anne – FLEXA

Rated 2 out of 5 stars

Buy ikea

Buy ikea, the beds are good for a year or so, then the slats start popping out needing resetting every couple of days. They have some good ideas but don't last.

19 May 2023
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Bought 2 flex’s play beds and…

Bought 2 flex’s play beds and mattresses for my young kids. I paid extra for installation by the flex’s shop delivery team here in Athens Greece.
Within months they are creaking and shaking. Customer service didn’t follow up beyond saying not expected and the local store would reach out, which didn’t happen. The beds are in my view worse quality than ikea and I regret buying.

27 January 2022
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Missing order. Missing customer service.

I placed an order on the 11th March and I have still not received it. My order has supposedly been sent twice and returned to the Flexa warehouse both times, having never left Denmark.

I have contacted Flexa numerous times through different channels and only received a response once. On that occasion, I was given the excuse that there were problems with paperwork due to Brexit and a new invoicing system. I was assured that the parcel was on its way, but they did not know how far (?). This person was going to get an update for me, which never materialised (much like my order). I am now being met with radio silence.

I am in the process of arranging a chargeback through my bank. Flexa were quick to take my payment, but will not deliver the goods. Their customer service is non-existent, yet they have the time to post pretty pictures on social media daily.

5 May 2021
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look