Fortegra Reviews 

119
•
TrustScore 3 out of 5

2.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 52 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently praise the roadside assistance team for arriving quickly and being very professional during unexpected vehicle emergencies. Many people also appreciate the exceptionally helpful and kind drivers who manage vehicles with great care and keep customers updated. Some reviewers were not happy with the complicated warranty claims process and denied coverage. Customers frequently experienced sudden claim denials due to normal wear and tear clauses after purchasing extended protection for furniture items. Others noted that support representatives and technicians provided inconsistent explanations or unhelpful service when dealing with broken products.

What people talk about most

Service

Consumers find service to be a mixed experience, as some reviewers praised prompt and professional assistance... See more

Staff

Reviewers mention ambiguous feedback about staff, with many consumers praising polite, kind, and professional... See more

Claim

People report negative experiences with claim processes, noting that requests are frequently denied under... See more

Warranty

Customers expressed dissatisfaction with warranty plans, reporting that claims for damaged furniture and... See more

Product

Clients share profound dissatisfaction with the product quality and protection plans, frequently experiencing... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

They will almost ALWAYS renege on their warranty! The technicians will report back to them 'no problem found' or 'normal wear & tear' thus voiding any responsibility by the company/warranty. O... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Bought a mattress and adjustable bedframe from Mattress Firm just over a year ago. While lying in bed a couple weeks ago, part of the bedframe collapses. Luckily we didn't get hurt. Put a claim thr... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I'm a service advisor at a Ford dealership. A customer came in to have some mechanical work done. I called Fortegra and got approval for a certain amount. We went ahead with the repairs. After complet... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

They still have not finished the claim. They are unprofessional. I have not received a call or message about my claim except for the on that said I filed one. They absolutely refuse to call back with... See more

Company replied


2.8

Average

TrustScore 3 out of 5

119 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 96% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.8

All reviews

(119)

50 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Renege on agreements.

I'm a service advisor at a Ford dealership. A customer came in to have some mechanical work done. I called Fortegra and got approval for a certain amount. We went ahead with the repairs. After completion, I sent in for payment. They gave me almost $400 less than the agreement. Emailed back and forth trying to figure out why. Couldn't get a solid answer, only that certain hardware is not covered under contract (even though without hardware, the covered component could not be bolted into place), and the component itself was reduced by $22 each. Labor was also reduced by just over 2 hours. My company will no longer be doing business with this company, as they reneged on our agreement.

29 January 2026
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Thank you for sharing your experience Alec. We understand your frustration and want you to know your concerns are being taken seriously. If could please provide us with more information we would like to look into this for you.

Rated 1 out of 5 stars

They do not follow contract

They denied claims that are clearly stated in the contract as covered. They not only denied it without having seeing any type of photos nor did they care to see the photos. They were also very disrespectful on the phone. I was told I was " changing" the narrative and asked if I ripped the seams on my couch. Obviously it was an accident ? Who wants to deal with insurance or a ripped couch after one year of having it ? I will make sure to let everyone know not to purchase these products from rooms to go AND to not even bother with this " insurance" that doesn't even cover what is clearly stated in contract.
For reference : My entire couch cushion is ripped on the cover. Just because the seam is touching anywhere near the zipper it is " apparently not covered" even though no where in the contract states zippers or zipper seams arent covered. Contract states under what is covered " seams separation( stitching coming apart) resulting in visible exposure of cushion foam, filling, and stuffing. " my couch is basically ruined. Thanks for wasting my MONEY and my time.

22 January 2026
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We hear you, and we’re truly sorry for your experience Sierra. Your feedback is important, and we’re actively reviewing the situation to better understand what happened. Thank you for bringing this to our attention. We’ll be following up with you shortly.

Rated 5 out of 5 stars

They came when I needed assistance

Driver was professional and accompanied my wife and I in our roadside emergency. Arrived in a timely manner and was very professional.

1 January 2026
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Hello Mr. Stone, We’re delighted to hear about your exceptional service experience! Thank you for recognizing our team's professionalism and commitment to your safety.

Rated 1 out of 5 stars

The worst insurance company ever!

The worst insurance company ever!! They only want your money

5 January 2026
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We hear you, and we’re truly sorry for your experience Michelle. Your feedback is important, and we’d like to better understand what happened so we can review your claim thoroughly. If you're willing to provide more details so that we can locate your claim, we will look into this for you.

Rated 5 out of 5 stars

Great roadside service!

I used Fortegra’s roadside assistance plan that I purchased as part of a finance company loan. This was the second time I had used the service, and each time they took care of my problem efficiently and professionally. They made sure that I was taken care of and everyone I spoke too has been friendly and courteous to me. I am very well pleased with their service.

20 December 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Hello Jim, We’re delighted to hear about your exceptional service experience! Thank you for recognizing our team's professionalism and commitment to your safety.

Rated 1 out of 5 stars

Very Disappointed – Do Not Buy Insurance from This Company

I am extremely unhappy with my experience and strongly advise others not to buy insurance from this company. I purchased a warranty believing it would protect my dining table, but when real issues occurred—peeling of the surface and color shading—my claim was not handled properly.

These are clearly quality and finish issues that affect the appearance and usability of the dining table, yet the warranty provided no meaningful support. The process was frustrating, time-consuming, and ultimately pointless.

The warranty feels misleading and unreliable. I regret trusting this company and wasting money on their insurance. Save yourself the trouble and do not rely on this warranty for furniture protection.

19 December 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Thank you for taking the time to share your experience. We’re truly sorry to hear about the frustration you’ve encountered with your warranty claim. This is not the experience we want for our customers, and we understand how disappointing it is when a product you value doesn’t receive the support you expected.

While warranty coverage can vary depending on the specific terms and the nature of the issue, we never want a customer to feel unsupported or misled. We’d appreciate the opportunity to review your case in more detail and see what can be done to make this right.

Please reach out to us at your earliest convenience so we can take a closer look.

Rated 1 out of 5 stars

Whatever you do don’t buy Fortegra products.

Whatever you do, do not waste your money buying this protection plan. As a previous lead sales/assistant manager at Rooms To Go, who preaches this product do not buy it. It is a scam! Especially Fortegra. They are the worst. They will do everything they can to decline your claim and the way it is sold by the sales people is totally dishonest. We were even advised not to give customers a printed contract when they purchased this extra service. If people truly read the contract beforehand of what it covers and what it does cover, they would not buy it.

12 December 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We appreciate you bringing this to our attention Mary. We're sorry to hear that your experience didn’t meet expectations. Your feedback matters, and we’re working behind the scenes to address the issue.

Rated 1 out of 5 stars

This company doesn't honor claims!!!

Customer service was ok. They stated that they couldn't find my account. When they did, I was told that it was inactive. Luckily I got in touch with the finance company to do a conference call. When I got to the maintenance shop for repairs and put in a claim form they did not honor the claim form not a good company to have extra coverage with. So if you have them for coverage for any financing company take it off! Cuz like I said they do not honor claims!!!

30 November 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

It means a lot to hear your positive feedback Cole. We’re grateful you took the time to share your experience, and we look forward to continuing to earn your trust.

Rated 1 out of 5 stars

They will almost ALWAYS renege on their…

They will almost ALWAYS renege on their warranty! The technicians will report back to them 'no problem found' or 'normal wear & tear' thus voiding any responsibility by the company/warranty.

One of the airbags on my air massage sofa seemed to deflate( after only abt 2 years or less) which made both the massager and lumbar support become less efficient on one side of the sofa. The other side was still operable, and when i challenged the technician to compare the working side with the less efficient side, he SWORE he felt no difference...which was a BLATANT LIE.

Based on his report back to company, claim was denied.

DO NOT TRUST ANY WARRANTY GIVEN BY ROOMS TO GO FURNITURE OR FORTEGRA!

22 November 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We appreciate you bringing this to our attention Dennis Mallory. We're sorry to hear that your experience didn’t meet expectations. Your feedback matters, and we’re working behind the scenes to address the issue promptly.

Rated 5 out of 5 stars

Prompt & professional service

10 November 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Hello Tony, We’re delighted to hear about your exceptional service experience! Thank you for recognizing our team's professionalism and prompt service.

Rated 1 out of 5 stars

Fortegra denied claim on broken adjustable bed frame only 1 year old.

Bought a mattress and adjustable bedframe from Mattress Firm just over a year ago. While lying in bed a couple weeks ago, part of the bedframe collapses. Luckily we didn't get hurt. Put a claim through and got denied saying accidental frame damage is not covered. This is a bullshit excuse not to pay for a problem with the bedtime. Spend 4 digits on an adjustable frame and only got a year of use? Horrible warranty company.

30 October 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Thank you for sharing your experience — we’re truly sorry to hear about the issue with your adjustable bedframe and the frustration it’s caused. We understand how upsetting it must be to face a structural failure after such a significant investment.

While the Service Agreement does cover electrical and mechanical components, it unfortunately doesn’t extend to structural issues with the frame itself. For concerns related to the frame, we recommend reaching out directly to the manufacturer, as they may have additional support or warranty options available.

We know this isn’t the resolution you were hoping for, but we appreciate your feedback and are here to assist with any issues covered by your Service Agreement.

Rated 1 out of 5 stars

Refuse to honor a warranty

I purchased a warranty for a device and they cannot "find it in their system." I spent exactly 58 minutes on the phone trying to clear this up and was told there was nothing they can do.

I have a copy of the email receipt for the purchase and a screenshot of all my purchased warranties. They could verify all the warranties except the one I was calling about.

I asked repeatedly what could solve this problem and I was told "nothing."

I was told that something wasn't entered into the system correctly and that there was nothing they could do.

Finally I was promised that someone would investigate and get back to me the next business day, and no one did.

9 October 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We hear you, and we’re truly sorry for your experience Greg. Your feedback is important. In order for us to properly assess the situation, we’ll need a bit more information. Please provide additional contact details so we can review this further.

Rated 1 out of 5 stars

Bought outdoor furniture with a…

Bought outdoor furniture with a Fortegra warranty for 3 years. Cost was $300 and salesperson claimed Fortegra would honor warranty for any stains the furniture would incur. Made a claim and Rooms to Go sent a technician to come see furniture and he immediately stated yes, furniture indeed has stains and would be replaced. He stated all cushions would be replaced and would delivered. I receive a phone 10 days later stating the claim was denied. Stated the technician wrote a report contrary to what he told me. This is a blatant lie from the salesperson and the technician. Do NOT do business with the fraudulent company!! The furniture was very expensive but still very cheaply made.

15 October 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Thank you for sharing your experience, Tyrone. We understand your frustration and want you to know your concerns are being taken seriously. In order for us to properly assess the situation, we’ll need a bit more information. Please provide additional contact details so we can review this further.

Rated 1 out of 5 stars

Not serious

This company promises you services and when you need it, they just make excuses to not provide you the service you have paid for, even against evidences. Not serious at all.

1 September 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

We hear you, and we’re truly sorry for your experience Ivana. Your feedback is important, and we’re actively reviewing the situation to better understand what happened. Thank you for bringing this to our attention.

Rated 5 out of 5 stars

Jason was very professional and honest

Jason was very professional and honest, straightforward and accommodating ensuring that I understood every step of the process. I ultimately had a major brake system overhaul for my Colorado Z71 pickup at the shop and now the system is as good (or better) as new! It’s good to know that I now have a trusted auto repair shop in town!

26 September 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Your feedback truly brightened our day Tom! We appreciate your support and are glad we could deliver the service you deserve.

Rated 5 out of 5 stars

The auto service company came to my…

The auto service company came to my location in less than 10 mins. They got the car unlocked in a couple of minuets, that was running with doors all locked. The service guy was so friendly, and polite it was a pleasure!

16 September 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

It means a lot to hear your positive feedback Linda. We’re grateful you took the time to share your experience, and we look forward to continuing to earn your trust.

Rated 1 out of 5 stars

Only covered half of sofa. No escalation available

Had a sofa and chaise that was sinking badly. They covered the sofa, but not the chaise, even though both had the same sinking problem. They said the chaise was a cushion problem that was not covered. We escalated and they sent another technician from the same company. This time all he reported was that it was not a manufacturing issue. Add to that - they no longer make a replacement sofa! There are no other options to escalate and they closed the ticket. Now I’m stuck with half of a broken couch. NEVER AGAIN WILL BUY ANYTHING Fortegra!

27 August 2025
Unprompted review
Fortegra logo

Reply from Fortegra

Thank you for sharing your experience Joe Dabay. We understand your frustration and want you to know your concerns are being taken seriously. We're currently reviewing the details and will be in touch to help make things right.

Edit: We are so glad we were able to resolve this issue for you.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look