GardenLine Reviews 

137
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

I have a complex neighbour dispute and Gardenline took the time to listen to the details, came out within an hour to do a visual assessment and inspection and sent me the report within a couple of hou... See more

Rated 5 out of 5 stars

Chris and his Team remodeled our small front garden, taking out and replacing the walls and crazy paving at the front with lovely new brick walls , main path and gravel infill. The team were excellen... See more

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service and lovely result. Had masses of concrete removed, old fence removed and new one put in. Listened to our concerns as the job was progressing - which were unnecessary. The best thing... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from Chris and his team. Engaged Gardenline to rotivate and level a very sloping garden lawn and to then re-turf. Very straightforward to deal with - professional and responsive thro... See more

Company details

  1. Gardener

Written by the company

Outdoor Solutions made easy. Highly individual quality landscaping solutions from full makeovers to garden maintenance and clearance. GardenLine offers a complete range of products and services for all hard landscaping projects, from consultation and survey through to project completion. A family run, landscape gardening business based in Barnet, covering the Greater London area. FREE, no obligation quote and advice on ☎ 020 3005 2550


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

137 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(137)

9 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Amazing team

Amazing team, we’ve had our whole garden landscaped, I can’t wait for summer so I can be outside every day.
It looks stunning I can’t get over the transformation.
Thank you again

28 November 2024
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Thank you Besim, your review is appreciated

Rated 5 out of 5 stars

St Alban’s complete garden overhaul

The 2 chrises did a great job on my garden
New sleepers and slabs - took 2 weeks with lots of smaller jobs added on
All with a smile
Definitely recommend them

11 November 2024
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Hi George, it was a please to work for you, we are grateful for your business and I sincerely hope that you enjoy your new garden

Rated 5 out of 5 stars

My garden fence was blown down and…

My garden fence was blown down and broken with the last storm and this company came out next day and fixed it and we’re the best company I have ever experienced both as workmanship and actually done what they said and came when they said and were very reasonable priced too. I would definitely recommend this company for any sorts of garden works top top company

26 November 2024
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Thank you Gerry

Rated 5 out of 5 stars

Great advice

Chris, thanks for coming over and taking time out to discuss different options for my garden. You gave me some good pointers and great advice which was much appreciated.

5 September 2024
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Thank you Christine, our pleasure

Rated 5 out of 5 stars

Good job done

Good job done, fast and efficient at a reasonable price, the worker was friendly and polite

2 September 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Everything went well

Everything went well. The gardener arrived on time and worked without a break for 4 hours. He tidied up the garden and made it look much better. It was a big improvement. I was very pleased with his work. This is the second time he has worked on my garden and I have been very satisfied on both occasions. I wouldn’t hesitate to call him out again.

5 August 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend! Super service

Chris booked us in and his manner was excellent and he really went the extra mile to ensure we understood everything and explained the service well. Niall arrived on time and did a fabulous job! He worked very hard and did a super job. My garden was in a state and in four hours he really turned it around. Thanks so much

26 July 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

An unauthorised payment (with no…

An unauthorised payment (with no invoice, no work requested or done) of over £400 was taken from my bank account by this firm a few days after I paid a genuine invoice. They subsequently repaid me, 2 1/2 months later after several phone calls and emails to them. I can prove all of this. It has caused a lot of distress and taken up a great deal of time to get it resolved.

3 April 2024
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Thank you for your feedback. We appreciate the opportunity to clarify the situation.

Our estimator did visit your property, and you paid a £35 site survey fee for this service. Following the survey, you decided not to proceed with the landscape work but requested a one-day clearance service at a cost of £438, including VAT. We booked this service for you, but you later chose to cancel it. We issued a refund promptly upon your cancellation.

Refunds can take up to 5 working days to process and reach your account, and we understand that this can be frustrating. We strive to ensure that our refund process is as smooth as possible and regret any distress or inconvenience this may have caused.

We believe there may be some discrepancies in the timeline you’ve mentioned. We’re more than happy to discuss this further with you. Please feel free to call us or email us, and we’ll gladly provide you with the details and the online transaction refund dated progress for your refund.

Thank you for your understanding, and we look forward to resolving this matter to your satisfaction.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from Chris and his team.

Excellent service from Chris and his team. Engaged Gardenline to rotivate and level a very sloping garden lawn and to then re-turf. Very straightforward to deal with - professional and responsive throughout the planning and during their time on site. So very pleased with the end result, quality of the turf that Chris used is obvious as the new lawn looks amazing. Huge thanks to Chris, Chris and Dominic. Will definitely use again.

3 June 2024
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Excellent job, highly recommend

Excellent team, professional and hardworking. We are very pleased with our new lawn. Chris looked into every detail and Kristof did a perfect job along with his team. Highly recommend. Neat & tidy. They even cleared the mess left behind by our previous builders and did more than what they agreed to do! Very helpful and reliable. Big thank you to Chris and his wonderful team.

5 September 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Efficient service

Very easy to book. Chris was great and he got me a slot quickly (within 24 hours). The Gardner, Nile, came at the appointed time the next day and did a very good job.

27 June 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Truly impressed

I initially submitted a less favourable review which was based on a misunderstanding. Chris contacted me and explained the situation and as a gesture offered a complimentary hour. I was particularly taken aback by the professional approach Chris took on the phone, which as a sales person myself
I greatly value and appreciate. I absolutely will going forward use the services of Garden Line in the future. I deeply value loyalty, professionalism and punctuality, which I truly received from this business. Thanks👩‍🌾

16 June 2023
Unprompted review
GardenLine logo

Reply from GardenLine

Hello Solvig,,

Firstly we apologise if we have caused you any inconvenience. We have been calling back our clients within a 2 hour time frame since we started the business back in 1997. Indeed we have changed our telephone number from the freephone number 0800 587 2449 back in November last year. It seems that you have picked up an old marketing card. The reason for this was because it became unviable to maintain the Freephone number due to the heavy amount of calls that the company receives. Our new telephone number is 020 3005 2550. We have noticed that you did call on a Saturday and we do operate a skeleton staff both in the office and the warehouse at weekends. Please do directly email our team at info@garden-line.co.uk for the attention of Mike Penina and he will call you back to see if we can help you. Again,, this must have been frustrating for you and hope to make it right by giving you a good service as we do all our customers.

Kind regards
The Gardenline Team

Rated 5 out of 5 stars

First rate service !

Chris and the Gardenline team came to our rescue to prepare an unruly and overgrown garden, drive and patio for estate agent photos. Throughout the process, Gardenline were flexible and accomodating as well as remaining competitively priced. Their communication throughout was great and we are very pleased with the results.

1 June 2023
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Garden clearance

We paid for four hours of garden clearance. Due the the weather which was out of our control, we only received three hours of work. Chris happily offered to send his team round at a later date to complete the remaining time. Very helpful and easily contactable.

31 August 2022
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

A brilliant Team

What a wonderful, local company! They were professional, polite and punctual. The team were hard working and in the end did 3 jobs for me instead of one! They cleared the garden, repaired a wall and repointed the patio. All done efficiently and with updates during the work.

5 September 2022
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look