Hargreaves Lansdown Reviews 

21,360
•
TrustScore 4 out of 5

4.2

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 2,788 reviews, reviewers had a great experience with this company. People consistently share that speaking directly with a human advisor makes a huge difference, warmly highlighting the polite, supportive, and patient approach of the staff during important calls. Furthermore, consumers appreciate that calls are answered promptly, ensuring they receive helpful guidance without enduring long frustrating waits or complicated automated menus. However, some customers also noted that navigating the website can sometimes feel unintuitive, and response times for online messages are occasionally slow. A few people mentioned that administrative tasks like account transfers and updates can take longer than expected to fully process.

What people talk about most

Staff

Customers had positive experiences with staff, frequently highlighting that representatives are patient,... See more

Customer service

People report positive experiences with customer service, highlighting prompt, polite, and professional... See more

Service

Clients share ambiguous opinions on service, with some reviewers praising the helpful support, timely... See more

User experience

Consumers find user experience to be ambiguous, as some reviewers praised the platform for being generally... See more

Response time

Users describe ambiguous interactions with response time, as some reviewers report prompt replies, timely... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Love Hargreaves & been with them over 15 years. Really thoughtful & professional product & app but it is all premium priced so you do pay for the good service, so it should be expected. I think they... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Wide range of investments available. Those answering phone can usually solve problems - but it often takes more than the few seconds, usual in 'the old days' to get through. Really annoying that I c... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Myself and my mother, have been with Hargreaves Lansdown for about 6 years and have had no issues. I think HL could improve their service by offering multi currency fx accounts as ii do but, you'd pr... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I had difficulty in using your website to move money into my cash isa from a share account. Im not skilled on computer use and aged 90 do not feel inclined to go back to classes but I struggle every... See more

Company replied


Company details

  1. Investment service
  2. also in
  3. Non-bank financial service

About Hargreaves Lansdown

Written by the company

HL is the UK’s number one platform for private investors, giving you one home for your ISAs, pensions, savings and investments.

Why choose HL?

  • Security - we look after £142 billion for 1.8 million clients

  • Ease - check your investments anytime online or with the HL app

  • Expertise - investment ideas from our analysts

  • Support on hand - Bristol based helpdesk

  • It only takes minutes to set up an account online, and if you ever have a query our Bristol-based helpdesk are on hand to help.

    Get started by seeing what HL can offer you:

    Get started >




    Remember that the value of investments, and any income from them, can fall as well as rise so you could get back less than you invest. If you are unsure of the suitability of your investment please seek advice.


    Contact info

    4.2

    Great

    TrustScore 4 out of 5

    21k reviews

    5-star
    4-star
    3-star
    2-star
    1-star

    Asks customers to review

    This company invites their customers to review, whether positive or negative

    At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

    How this company uses Trustpilot

    See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

    4.2

    All reviews

    (21,360)

    2,333 reviews in the last 12 months

    Write a review
    Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

    Rated 5 out of 5 stars

    Staff approaching was very efficient…

    Staff approaching was very efficient and helpful , put me through the correct department and the other colleague took over. He then explained what are the consequences on my pension withdrawal, and when I agree the process was put in action.

    12 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi there,

    Thank you for taking the time to leave a review.

    We're pleased to hear that our colleagues were able to get you through to the right team quickly and clearly explain the implications of your pension withdrawal before putting everything in place. It's great to know you found the service both helpful and efficient.

    All the best,
    HL Team

    Rated 1 out of 5 stars

    Do not use HL

    Do not use HL. The app and website always fail when you need to trade. The account locks you out and gives error messages saying you have no funds or the trade has timed out when it clearly hasn't. Go elsewhere as these guys have messed up their IT infrastructure badly. You only get told your account is locked when you actually call them. No lock out message appears. Disastrous. Clearly serious issues with IT. It's been a week now!

    16 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Fred,

    We're sorry to hear about the difficulties you've experienced and appreciate this must have been frustrating, particularly when trying to place a trade. We wouldn't expect clients to encounter the issues you've described, and we're keen to look into this further.

    We've reached out via Trustpilot to request some additional information so we can investigate your experience in more detail. We hope to hear from you soon.

    Thanks again,
    HL Team

    Rated 1 out of 5 stars

    Transferring a Cash Isa is very difficult

    Over the last month I have been trying to transfer a Cash ISA to Hargreaves Lansdown The process is so contored and difficult I would advise anyone else not to attermpt this. The funds transferred have to be put into a Stocks and Shares ISA, then moved into a default cash ISA which is not the product I wanted to use, and then transferred out into other products. The whole process takes so long, with delays of days for "settlement" at every stage. I now have a problem that there is interest in the Stocks and shares ISA, which I cannot put with the rest of the transfreed funds in the intended product. Some of the staff I have spoken to have been very unhelpful. Others understand the process, but cannot help, and have admitted that this is frustrating and problemmatic. If you are thinking of transferring a Cash ISA, I would advise using a provider who can transfer directly into another Cash ISA product.

    15 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi James,

    We're sorry to read about your experience and can appreciate how frustrating this has been.

    We'd like to look into the points you've raised in more detail, particularly around the transfer process and the support you've received. We've requested some further information via Trustpilot and would be grateful if you could respond when convenient.

    Once we hear back from you, we'll be able to investigate this further.

    Thanks,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    Sorting out my ISA

    It was nice to talk to a person rather than a machine and my query was answered by a competent, knowledgeable and helpful person.

    13 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi, thank you for taking the time to leave feedback. We are pleased to hear that your question has been answered professionally and promptly. Thanks, HL Team.

    Rated 5 out of 5 stars

    Outstanding Service

    The assistant was very professional and had a good sense of humour which is very helpful in stressful situations. She went the extra mile, clearly demonstrated she had an excellent grasp of the subject matter and answered all questions with ease. Outstanding, 11/10 for her.

    12 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi, thank you for taking the time to leave feedback. We are so pleased to hear that you were provided excellent service by a member of our Helpdesk which mean your query was resolved in a prompt manner. Thanks, HL Team.

    Rated 1 out of 5 stars

    Just seem to be pouring money in for it…

    Just seem to be pouring money in for it all to completely disappear over the last 18 months. Now having to research other pensions.

    15 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi, thank you for taking the time to leave feedback. We are sorry to hear that you are unhappy with the performance of your portfolio over the past 18 months. Unfortunately, we are unable to accept responsibility for the performance of your investments.

    If this is not the reason for your review, or if you would like to discuss your concerns further, we would welcome the opportunity to do so. We have sent you a secure message requesting some additional information so that we can better understand and address your feedback. Thanks, HL Team.

    Rated 2 out of 5 stars

    I like the platform and have been a…

    I like the platform and have been a customer for year's, but the fees are simply too high and not competitive. I've resisted for years moving my large portfolio to another broker due to hassle of it but have now started process. Please take note HL your still too expensive.

    15 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi, thank you for taking the time to leave feedback. We are sorry to hear that the amended fee structure no longer aligns with your needs and we will be sure to pass this on to the relevant team. Thanks, HL Team.

    Rated 1 out of 5 stars

    Incompetent bemoth

    Unfortunately Hargreaves Landsdown has become a giant bemoth more focussed on generating returns for shareholders than providing good service to their customers.
    The problems I encountered stem from their inability to operate simple processes for their customers compounded by a culture of passing problems around the company without resolving them.
    They wanted some documents for compliance purposes which I sent, they lost them, then wanted other information without saying what. I had to resort to their ‘it’s never our fault’ complaint process to resolve which left this simple administrative issue unresolved for nearly a year. The last straw was when they threatened account restrictions. I’ve lost all trust in them. Avoid if you can.

    13 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Rob, thank you for taking the time to leave feedback. We are very disappointed to hear about the service you have received, as providing a high standard of support is something we take great pride in.

    It is not acceptable that you were not contacted regarding the verification document we required, nor that we have been unable to provide a copy of the document you submitted. You have raised some very valid concerns, and we would like the opportunity to investigate this further and do what we can to help move things forward. Being unable to complete the verification process for such a long period of time is clearly not the experience we want for our clients.

    We sincerely apologise for the frustration and stress this situation has caused. To allow us to investigate your case fully and assist as effectively as possible, we have requested some further information via Trustpilot. Thanks, HL Team.

    Rated 5 out of 5 stars
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Kenneth,

    Thanks for taking the time to leave a review.

    We're delighted to hear that you found our Helpdesk team extremely helpful. Providing clear and supportive service is really important to us, so it's great to know this was reflected in your experience.

    All the best,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    Wonderful service

    Wonderful service, personally I use the S&S ISA and have great experience so far.
    Had a couple questions and enquiries and their call customer service was easy to book and gave a lot of flexibility for me, and one Roddy Macaulay helped me greatly with my ignorance.

    12 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Adam,

    Thanks for taking the time to leave a review.

    We're delighted to hear you're having a great experience with your Stocks & Shares ISA so far. It's also wonderful to know that our telephone support was easy to arrange and worked around your availability.

    We're pleased we could answer your questions and help you feel more confident with your investing. Thank you for your kind words and for choosing HL.

    Take care,
    HL Team

    Rated 2 out of 5 stars

    Very difficult to do the transaction…

    Very difficult to do the transaction online after being told by numerous HL people that everything was set up correctly to trade, in the end had to do it over the phone. Everyone I've had dealings with though have been lovely and helpful. Just worng info given and impossible to deal online

    9 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi David,

    Thanks for taking the time to leave a review.

    We're sorry to hear that your experience of placing the transaction online wasn't as straightforward as it should have been, particularly after being advised everything had been set up correctly. That must have been frustrating.

    That said, it's great to hear that the colleagues you dealt with were helpful and supportive throughout. If you have any more specific feedback about the online trading process or the difficulties you encountered, we'd encourage you to get in touch with our Helpdesk so we can better understand your experience.

    All the best,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    My query was dealt with clearly and…

    My query was dealt with clearly and speedily

    8 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Carole,

    Thanks for taking the time to leave a review.

    We're pleased to hear your query was handled clearly and without delay. Providing straightforward and efficient support is something we work hard to deliver, so it's great to know that was your experience.

    Many thanks,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    Great service

    Very patient and informative staff

    8 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Carolyn,

    Thank you for your review.

    We're delighted to hear that you found our team patient and informative. Taking the time to provide clear support is an important part of the service we aim to offer, so it's great to know this came across in your experience.

    Take care,
    HL Team

    Rated 3 out of 5 stars

    I dislike the new ordering system

    I dislike the new ordering system. Previously one was able click on the stock you wanted and you just simply placed an order. Now you’re given three unnecessary choices. Why complicate things?

    9 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi there,

    Thank you for taking the time to leave a review.

    We're sorry to hear that the updated ordering process has been frustrating. The recent changes were introduced to make features easier to find and improve the overall experience, but we appreciate that the new approach doesn't feel as straightforward for everyone.

    We appreciate you sharing your thoughts and hope your experience improves as you continue using the platform.

    Take care,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    Staff are helpful

    Staff are helpful, knowledgable and efficient.

    5 October 2026
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi there,

    Thank you for taking the time to leave a review.

    It's great to hear that you've found our team helpful, knowledgeable and efficient. Providing clear, reliable support is something we work hard to deliver, so we're pleased this has been reflected in your experience.

    Many thanks,
    HL Team

    Rated 1 out of 5 stars

    Unreliable and getting worse and worse

    I recently had issues dealing through linked accounts. Now the latest issue is I can’t add money to my SIPP. All I get is a spinning wheel and ‘payment processing - please wait’.

    As a director of a Ltd company I want to put cash in year end and straight away thought I better do a test a month early as HL is becoming so unreliable. And sure enough it doesn’t work.

    I expect a generic ‘you are so important to us’ but you’re not. Me and my family have hundreds of thousands of pounds with these incompetents and no one ever does anything to help.

    Looks like I will be moving the remainder of my funds to AJBell who are considerably cheaper and can’t do more to help…

    8 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Chris,

    Thanks for providing your feedback. We're sorry to hear about the difficulties you've experienced, particularly when trying to make a contribution to your SIPP and when using linked accounts.

    We've requested some further information via Trustpilot so we can investigate this properly and understand exactly what's happened. We appreciate how frustrating it can be when things don't work as expected, especially when you're working to a deadline.

    Once you've replied with the requested details, a member of the team will be able to look into this further for you.

    Thanks again.
    HL Team

    Rated 1 out of 5 stars

    My account was locked

    I am writing this review on behalf of my daughter
    Her account was locked
    Then in order to reset
    It asks for security questions
    To her surprise it asks her question which she never set it up
    The call taker was adamant that they do not change the question
    So how does the system invents the security question?

    My daughter is getting very anxious if she had chosen Hargreeves Landsdown as the investment company

    My daughter is not entirely happy

    Just to add my daughter has already raised a complaint but not sure if the call taker has submitted as the call taker hung up

    8 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi there,

    We're sorry to hear about your experience. We understand how concerning it can be when you're unable to access your account, particularly if the security question presented isn't one you recognise.

    We've requested some additional information via Trustpilot so we can look into this further. Once we receive your response, we'll be able to investigate what may have happened and contact you if needed.

    Thank you for bringing this to our attention.

    Thanks,
    HL Team

    Rated 2 out of 5 stars

    Had to transfer my late wife's shares…

    Had to transfer my late wife's shares into an account in my name found it a complex and costly experience I have to wait six months to receive the outstanding dividends when i will be transferring the shares elsewhere

    1 May 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Wayne,

    We're sorry to hear that you've found this process complex and frustrating.

    We've requested further information through Trustpilot so that we can look into the circumstances surrounding your experience in more detail. Once we receive this, we'll be able to investigate further and assist where possible.

    Thank you for bringing this to our attention.

    Take care,
    HL Team

    Rated 1 out of 5 stars

    Hopeless customer service

    They have a totally useless Pension "helpdesk". Largely staffed by incompetent trainees who have to put you on hold for 5 minutes every time you ask a question. And they still gave me inaccurate advice!

    7 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi Dermot,

    Thank you for providing further information via Trustpilot.

    We're sorry to hear that you were disappointed with the support you received. We appreciate you taking the time to share your experience, as feedback like this helps us understand where we can improve.

    A member of our team will now review the information you've provided and will be in touch directly with a resolution as soon as possible.

    Thanks,
    HL Team

    Rated 5 out of 5 stars

    Excellent customer service from…

    Excellent customer service from Charlotte; -fast, intelligent, response and very helpful. So different from the platform I was using alongside HL.

    5 October 2026
    Unprompted review
    Hargreaves Lansdown logo

    Reply from Hargreaves Lansdown

    Hi there,

    Thanks for taking the time to leave a review. We're pleased to hear you received such prompt and helpful support from our team. It's great to know your experience stood out, and we appreciate you choosing HL.

    Take care,
    HL Team

    The Trustpilot Experience

    Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

    We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

    Learn about Trustpilot’s review process.

    Here are 8 tips for writing great reviews.

    Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

    Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

    Take a closer look