Lift Down Reviews 

822
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 145 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Many customers frequently highlight the overall exceptional quality of the products, warmly praising the comfortable fit, simple design, and wide selection of attractive colors. Buyers also consistently mention that the customer support team is extremely helpful, professional, and quick to resolve any delivery or order problems. Some reviewers were not happy with sizing inconsistencies, noting that certain caps felt noticeably too small or failed to match the provided sizing charts. A few people additionally mentioned specific concerns regarding very thin fabric materials or occasional manufacturing defects found on some items received.

What people talk about most

Product

Users describe positive interactions with product, highlighting the high quality and comfortable fit of the... See more

Quality

Customers consistently note positive experiences with quality, expressing satisfaction with the well-made... See more

Customer service

Reviewers mention positive feedback about customer service, highlighting that representatives respond... See more

Order

Clients share positive opinions on order, highlighting a seamless and easy ordering process along with quick... See more

Service

Customers had positive experiences with service, frequently praising prompt support, helpful exchanges, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

I was so upset the small adult hat didn’t fit me- it really fit my 4 year old daughter well so I’m convinced it’s a kid size hat. They staff were awesome and sent me another for free in the regular si... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My second order (because I loved the first one so much) got lost in mail somewhere. As soon as I contacted the company, they immediately took action, apologized and resent the package again. I really... See more

Rated 5 out of 5 stars

After a couple weeks I noticed a small defect on the crown of my new cap--a small hole that if washed may have continued to grow and fray. Lift Down acknowledged the defect and immediately rectified... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’ve had two orders from this company. Both were excellent, from the packaging and shipping speed to the accuracy of the orders and especially the products. I’m really happy to have found a great comp... See more


Company details

  1. Headwear shop
  2. also in
  3. Clothing wholesaler
  4. Fashion accessories shop
  5. Hat shop
  6. Sports Accessories Wholesaler

About Lift Down

Written by the company

Quality First

Lift Down was founded in 2019 to challenge the headwear status quo. We create colorful, unbranded headwear that complements your outfit without acting as a billboard. Each piece is crafted with a commitment to quality, made to be a staple in your wardrobe.

Why Color Matters

Color is our guiding star. We curate timeless silhouettes with standout hues that feel both familiar and fresh. By blending customer feedback with our design research, we build a color palette that helps you express your style effortlessly.

Our Community

We’re inspired by you. At Lift Down, we design headwear that celebrates individuality. Your feedback helps us refine our offerings, ensuring we always provide hats that fit your needs and style. Together, we build a brand focused on timeless, quality design.

Discover your next favorite hat at Lift Down—where quality, design, and color come together for a perfect fit, every time.


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

822 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(822)

146 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Quick resolution

Quick resolution
I needed to exchange a hat since I already had that color and they made it easy. It’s my second order, I love the simplicity of the caps, no logos!

11 August 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Love the size small! Finally a hat that fits!

As someone with a small head I have a hard time finding a baseball style cap that fits until I saw liftdown offers a size small vs just a one size fits “all”. I love the hats I ordered. I had a small quality issue with one hat, the seam was a bit off. I sent a picture to the company andbtgey sent a replacement right away. Very impressed with the quick response and taking care of the issue immediately. I will definitely recommend this brand to friends!

11 August 2026
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

Excellent customer service, but I can’t recommend the product

There’s a huge gap between the instagram ads and the reality. The product arrived in just a bag, the material isn’t particularly nice to touch and very thin. The fit isn’t as smooth as it should be. I’ve bought the medium and it still had excess bumpy material… and I don’t have a small head!

On the plus side, Marielle from lift down reached out and helped with a refund - great customer service very friendly… but I’m sorry I can’t recommend the product.

I can only assume that worldwide orders are fulfilled by a different manufacturer - else I can’t explain why so many other reviews are raving about them.

6 August 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Tom,

Thank you for the honest write up, and I'm glad Marielle got the refund sorted quickly.

On the bag, you're right, and we've already made the change. Earlier this week we moved to boxes only. It costs us about 50% more to deliver your orders that way, and we've kept shipping charges to the UK, Europe and Australia exactly where they were.

On your note about multiple manufacturers, we only use one manufacturer for the Classic Cap, and every customer worldwide gets the exact same cap. Yours just shipped from our warehouse in China rather than the US. That is what keeps your shipping at $7 instead of the roughly $30 it would cost to send from the States. Same cap either way.

On fit, the Classic Cap is unstructured with no buckram, so it sits softer and less rigid than a structured cap. We make three sizes, Small, Regular and XL. If Regular left extra material sitting up top on you, Small is very likely the one you wanted. I'd be glad to send you one at no cost if you're open to trying again, just let our support team know info@liftdown.com

- Tarrik

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service

I chose Lift Down somewhat randomly from a web search for hats for men with big squashes. I liked the designs and the lack of logos on the front, so I bought one and liked it. I bought two more but mistakenly sent them to the wrong address. Well, to say customer service was excellent would be an understatement. They were wonderful! As long as I keep wearing (and loosing) caps I will be buying from them.

5 August 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Premium pricing for the product shipped directly from factory

Found this cap company through instagram - popped up in my ads section, currency was in US dollars . So was assuming they have a store based in the states or something but nope that doesn’t exist. Nothing wrong with the caps, looks okay . just the caps took 2 weeks to get delivered to aus from china without a box just wrapped in a plastic bag. Was excited about the caps but the packaging was really disappointing compared to the price point you’d get and similar styles from alibaba that’s also manufactured in china for a fraction of the price. So yeah in reality paying premium pricing for online instagram marketing .

1 August 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Chloe,

Sorry about the packaging. That's fair, and we're in the middle of moving non-US orders over to proper boxes while trying to do it without pushing up the $7 shipping cost.

On origin: Lift Down is a US company based in New York, and the Classic Cap is our own design. We manufacture overseas like nearly every hat brand, and we fulfill international orders through a partner in China. That's what lets us offer shipping roughly 75% cheaper than shipping from the US, and it's what makes it possible for us to serve customers in Australia at all. Our US and international customers receive the exact same product, it's just stored in a different fulfillment center.

On the comparison: these aren't blanks pulled off a catalog. The Classic Cap is our own pattern, made in three real head sizes rather than one adjustable fit, which is the reason the brand exists in the first place.

Two weeks to Australia is longer than we'd like. We'd like to make this right, and our team will be in touch.

- Tarrik

Rated 5 out of 5 stars

Wanted to find a cap that fitted my…

Wanted to find a cap that fitted my head with NO LOGO! Found Lift Down online and checked them out. They have a great way of fitting caps that gets it right the first time. My size was right at the top of small, so i asked their team what they thought what size i should order,small or Medium. Got back to me right away and said go with the Medium. Ordered my cap and when it came it fit just right straight out of the box, no joke! The color is just as advertised. Worth every penny.

27 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Finally a hat that fits my little head!

I was skeptical because this company was advertised through instagram but I have had a great experience and the hats actually fit my head! I’ve had the hardest time finding the right size hat because I have a small head and a very short haircut. These are the first hats to actually fit my head! I had a small issue with my order but the customer service team was great and fixed things right away!

27 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

LOVE em!

LOVE em!
I ordered 2 small caps to try them out. One two-tone and one solid. They're amazing! I've always struggled to find hats that actually fit. (I found one company that makes smaller hats, but they're all structured.) These are soft and comfy - unstructured.
Now I have to control myself *not* to buy one in every color!

25 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

My one and Only company for hats.

First off, Lift Down makes the best hats. I have a very large head and a regular or adjustable fit never does it for me. I've bought many hats over the years and most I can't wear, bums me out.
However, Lift Down make an XL size which fits me perfectly. And, its's adjustable for an even better fit.
Also, every company should strive for the level of customer service they provide. Marielle has been my service Rep and she is outstanding. I wish every company service Rep was as good.

27 July 2026
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Deceptive marketing of a not-so-premium product, responsive service afterwards

Another customer here who received the cap, and was disappointed to see how cheap the cap feels in terms of its shape and build quality, compared to what is shown on the website. I bought this cap based on needing a larger size, and while it does fit ok in terms of diameter, it has the following problems that make me regret the purchase:

- The brim looks and feels lopsided
- The main cap area is super flimsy, completely lacking in structure, and nothing like the photos on the website suggest
- The whole cap looks too flat and squashed, in relation to the larger width - it feels like the proportions of the head of the cap have been poorly adapted to the XL size, from the design of the normal size
- The brim is clearly poorly stitched onto the head of the cap in a way that adds to the lopsided feel and overall wonky shape

Add me to the list of disappointed people who feel duped by the glossy website / deceptive marketing text.

[UPDATE: Tarrik and someone in the team promptly reached out to me offering free replacement caps or a refund. Updating my review from 2 stars to 3.]

21 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Steve,

Our caps are put together by hand, and what you received didn't meet our standards. A recent small production batch was scrapped for that reason, but part of it was shipped to our fulfillment center by mistake. We're in contact with the affected customers now, and yours sounds like one of them. Email info@liftdown.com and we'll replace it or refund you, your choice.

On the softness, that part is intentional and it's stated in our product description. The Classic Cap is unstructured and pre-shaped so it wears broken in from day one rather than stiff. We also show photos of models wearing the caps so customers can see how it actually sits on the head before ordering.

- Tarrik

Rated 5 out of 5 stars

Ordered one hat received two Lift Down…lifto

Ordered one hat received two Lift Down won't refund be careful no invoice came with package. LiftDown gave me a free exchange and let me keep the hat they sent by mistake

9 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Ken,

We understand mistakes happen when placing an order, like adding more items than you meant to. We're more than happy to help you return the extra cap and get it refunded.

Just reach out to our support team at info@liftdown.com and we'll get back to you right away with return instructions. We can send over a copy of your invoice at the same time.

- Tarrik

Rated 1 out of 5 stars

Don't get sucked in by the slick marketing and website

I have always struggled to find caps that fit my larger than average head and was so pleased to find a company making caps in larger sizes. However, that soon turned into disappointment. I got sucked in by the slick marketing and website, but when the tracking came through for my order and it was coming directly from China the alarm bells started ringing. When my order eventually arrived the cap was loose inside a tatty postage bag. No protective packaging whatsoever. Upon opening the package I instantly saw that the cap was misshapen and deformed. The peak was bent out of shape and the stitching was off-centre. The cap was completely unwearable. Looking at offerings from other websites the cap is identical in style and colour to those you can purchase from Temu etc. This brings me to the conclusion that Lift Down is nothing more than a glorified drop shipper. Don't get sucked in like I did. The search for the perfect cap continues.

20 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Christopher,

Sorry about the packaging. We're in the middle of transitioning to boxes and are working to do it while keeping shipping at $7 rather than passing the cost on.

On origin: we ship from a fulfillment center in China, but these are our own proprietary products, designed by our team in the US. They have nothing to do with the companies you mentioned. Shipping from there is what lets us charge $7 instead of the roughly $30 it would cost to ship from the US. Our US and international customers receive the exact same product, it's just stored in a different fulfillment center.

Separately, we will always replace or refund a customer who receives something damaged. If your cap arrived damaged we'll replace it right away, no return needed. Our team has been trying to reach you to offer exactly that and hasn't heard back. The offer is still open.

- Tarrik

Rated 3 out of 5 stars

Card got hacked

Shortly after buying this hat online, my card was hacked and used to attempt several large purchases one after another. Perhaps nothing to do with lift down, but something went very wrong in the buying process

20 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Mark,

Sorry to hear about this. We can say with full confidence that it did not originate with us. Our checkout runs entirely on Shopify Payments, which is PCI DSS Level 1 certified. Card details are encrypted and tokenized by Shopify at the moment of entry, and we never see, handle, or store your card number at any point.

We'd recommend raising this directly with your card issuer. They can trace where the number was actually used and reverse any fraudulent charges. Most issuers also offer zero liability protection on unauthorized transactions.

If there's anything you need from us for that process, such as your order confirmation or transaction details, just email us and we'll get it over to you right away.

- Tarrik

Rated 5 out of 5 stars

The customer service is outstanding

The customer service is outstanding. I ordered 4 caps. I have a small, hard to fit head and these are perfect! I had a difficult time choosing colors. All are eye catching.

There was a small issue and Marielle was right there with a solution. So happy with my excellent purchases. I highly recommend them.

16 July 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Not high quality

As others have said, this seems like a bit of a con. Very glossy marketing but hat arrive in a dirty postage bag with no receipt. The hat itself is too small for my head and I have a very small head. Made of very thin material. Now I've checked the website and realise to return I'd have to fork out for the postage back to the US. V disappointed.

16 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Kate,

Hi Kate, thank you for taking the time to write this, and I'm sorry the cap missed the mark. A dirty postage bag with no receipt is not how anything should arrive, and that one is on us.

We're actually in the middle of moving non-US orders over to proper boxes, and we're working to do that without pushing up your shipping cost.

On the fit and the return, I don't want you paying to ship anything back to the US. Please email us at info@liftdown.com with your order number and we'll sort either a replacement in the right size or a full refund, return postage covered, whichever you'd prefer.

We'd genuinely like the chance to make this right.

- Tarrik

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Excellent customer service. My original parcel was lost, but the seller responded quickly and sent me a replacement cap without any hassle. Communication was great throughout, and the issue was resolved professionally. I’m very happy with the outcome and would definitely buy from this seller again. Thank you Marielle 😊

15 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

The joy of hats without logos.

Nice quality products!! It’s nice to have a cap that doesn’t have a logo on it.

12 July 2026
Unprompted review
Lift Down logo

Reply from Lift Down

Hi Janie,

Thanks for the feedback, and sorry the cap didn't fit. We have a self-serve return portal that generates your label automatically. We'd love to hear what made the process inconvenient for you, so we can share it with our website development team.

On the shipping cost, returns are expensive to run, and what we charge back covers only part of what it costs us, not an elevated rate. Making returns more economical is something we keep working on.

Email us at info@liftdown.com with your order number and let us know where the process fell short.

- Tarrik

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look