OfficialStaunton Reviews 459

TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 79 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers consistently praise the high quality of the products, particularly the chess sets and pieces, noting their beautiful craftsmanship, substantial weight, and attention to detail. Many people appreciate the excellent delivery service, highlighting its speed, efficiency, and the careful packaging of items. The customer service also receives frequent commendation for being professional, helpful, and responsive, especially when addressing issues with orders or damaged items. However, some customers experienced minor issues, such as damaged pieces upon arrival or slight flaws in the product's finish, like improperly cut crenellations or chipped veneer. A few people also noted that the packaging was sometimes inadequate or damaged, affecting the presentation. There were also occasional comments about the product not meeting expectations regarding size, flimsiness, or aesthetic details, and some concerns about the origin of the products.

What people talk about most

Product

Customers consistently note positive experiences with product quality and craftsmanship. Many reviewers... See more

Quality

Consumers find quality to be positive, with many praising the high quality and craftsmanship of the products,... See more

Delivery service

Reviewers mention positive feedback about delivery service. Customers frequently praise the speed and... See more

Service

Customers had positive experiences with service. Reviewers consistently praise the quick, effortless, and... See more

Order

Users describe positive interactions with order. Many customers found the ordering process easy and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

The Isle of Lewis chess set and Board has been excellently received as a Christmas present. One slight flaw in one of the pieces, and a call to Official Staunton, resulted in a replacement piece being... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’ve got to give this company a good review. I ordered an algebraic chess board and chess pieces which arrived very quickly after placing the order. One of the white knights was damaged and I asked t... See more

Rated 5 out of 5 stars

I recently bought a British Special set from Staunton and must say my experience has been phenomenal! There was some damage to a few pieces in transit and some minor flaws around the sharp edges of s... See more

Rated 5 out of 5 stars

Official staunton's Winchester chess set is a beautifully made chess set. The pieces are sizeable, well weighted and detailed - especially the knights - and are of very high quality. The chess set I o... See more


Company details

  1. #11 of 12 best companies in Handicraft

Written by the company

Chess sets to buy at the Official Staunton chess store offering a huge selection to choose from with free UK mainland courier shipping. UK's finest chess shop


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

459 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 40% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great - would use again

Very quick delivery! Product is exactly how described and good quality!

25 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your great feedback!

We’re glad to hear your order arrived quickly and that you’re happy with the quality and accuracy of the product. It’s always a pleasure to deliver exactly what’s promised.

Enjoy your set, and we hope to serve you again in the future!

Best regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent beech chess boxes

Excellent beech chess boxes. Excellent quality, great price, even better to get a discount for multiple purchase, fitted my chess sets perfectly, and I will be buying some more. Highly recommended. Thank you.

8 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for the wonderful review! We’re thrilled to hear the chess boxes are a perfect fit and that the discount was a nice bonus. We truly appreciate your support and look forward to your next purchase!

– Carl at Official Staunton

Rated 3 out of 5 stars

Quite disappointing

The site looks absolutely wonderful and is very easily navigated. However the shipping costs are outrageous for the time it takes to ship, plus I had to pay taxes which before buying wasn’t mentioned anywhere.

The pieces themselves are adequate, the vilt pads on the bottom are a very cheap looking light green and not finished too nicely, and the wood has quite a few imperfections. The details in the pieces are sometimes wonky and don’t look like they have been made with a lot of care.
If I had the opportunity to return my purchase and get back my money as well as shipping and taxes I would do so in a heartbeat sadly…
The pieces are fine, the website is fine, and everything is fine. However, for a company calling themselves official Staunton the quality and love for chess pieces is severely lacking and disappointing.

7 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your honest feedback. We're truly sorry to hear that your experience didn't meet expectations. We take all comments seriously, and it’s clear we fell short in some areas, especially regarding the quality of the pieces and the shipping costs. We want to ensure our customers are satisfied with every aspect of their purchase, and we’ll certainly take your comments into consideration to improve.

If you’d like to discuss a return or any other options, please don’t hesitate to reach out. Your satisfaction is very important to us.

– Carl at Official Staunton

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommended seller.

Nice to deal with. Fast delivery and great communication.

1 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your kind words!

We’re so pleased everything went smoothly and that you were happy with the service. Fast delivery and clear communication are always top priorities for us.

We really appreciate your support and hope to serve you again in the future!

Warm regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

The finish is excellent

The finish is excellent, for both white and black. Weighting also exceptional. Knights very well defined with beautiful mouths.

2 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your kind and detailed feedback!

We’re delighted to hear you’re pleased with the finish and weighting of the pieces — and especially the knights. A lot of care goes into crafting those subtle details, so it’s wonderful to know they’ve been noticed and appreciated.

Wishing you many enjoyable games with your set!

Warm regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful chess set

The chess set and separate board are beautiful and very well made. One piece had been damaged in transit. The business were great to deal with and had a replacement delivered to me in no time (and on a bank holiday) When i retuned the damaged piece, they even retuned my postage cost. I had not requested or expected that. Happy customer.

26 March 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you so much for your lovely review!

We’re thrilled to hear you’re happy with your chess set and board — and even more pleased we could resolve the issue with the damaged piece quickly and smoothly, even over the bank holiday. We always aim to go that extra step, so it’s wonderful to know it made a difference.

Your kind words mean a great deal, and we’re truly grateful for your support. Enjoy your beautiful set!

Warm regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

Quality product and a reasonable price

Quality product and a reasonable price. Delighted with my new chess set!

1 April 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your kind words!

We’re so pleased to hear you’re delighted with your new chess set. Quality at a fair price is exactly what we aim for, and it’s great to know we hit the mark.

Wishing you many enjoyable games ahead!

Best regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

Quality products

Very easy ordering process. The board arrived quickly and was very well packaged. It's a beautiful piece and my chess etc looks amazing on it as a display. Couldn't be happier!

31 March 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you so much for your kind words!

We’re delighted to hear the ordering process was smooth and that your board arrived safely. It’s always lovely to know when one of our pieces becomes a proud part of someone’s display — we’re so pleased you’re happy with it!

Enjoy every game (and every glance at it)!

Warm regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

As an avid chess enthusiast

As an avid chess enthusiast, I recently acquired the Official Staunton 3.75" Staunton Classic Chess Pieces, and I must say, they exude timeless elegance and exceptional craftsmanship.

From the moment I opened the box, I was struck by the impeccable attention to detail. Each piece is meticulously carved with precision, boasting the iconic Staunton design.
Overall, the combination of exquisite craftsmanship, prompt delivery, and outstanding customer service makes the Official Staunton 3.75" Chess Pieces a must-have for any chess aficionado.

22 March 2024
Unprompted review
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you so much for this wonderful and thoughtful review!

We’re truly honoured to hear such high praise from a passionate chess enthusiast. The 3.75" Staunton Classic Chess Pieces are one of our favourites too — and it's fantastic to know that the craftsmanship and timeless design have made an impression.

It means a great deal to us that you appreciated the attention to detail, as well as the service and prompt delivery. Your support is genuinely appreciated, and we hope these pieces serve you well in many memorable games to come.

Warmest regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 5 out of 5 stars

Superb customer services abs replacement of a slightly faulty chess board …

After receiving my Winchester integration chess set a couple of days ago, there was some kind of marking on dark square D4,
I took photos and sent them to the customer services team with an explanatory email., fully expecting that I would have to pay for the whole set to be returned in order to get a replacement sent back, Not only did the customer services team deal with my enquiry immediately (despite being around 5.30pm U.K. GMT, but they quickly said they would send me out another replacement chess board in two days and I could either keep or give away the faulty one to charity! They didn’t quibble or make me pay for returning the faulty board, in addition, Carl, the person that dealt with my emails was so professional, speedy and helpful. I cannot praise their team highly enough and I immediately got over the disappointment and stress of receiving the faulty board and the likely cost incurred of returning it. Staunton have far exceeded my expectations in every way. There would be no question of me ever going anywhere else, especially when so many other companies’ customer service departments deal with their customers so slowly and unhelpfully. In my view, Staunton has illustrated, it is a company by which all others should be measured. Justin. Bedford. Uk

19 March 2024
Unprompted review
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Dear Justin,

Thank you so much for taking the time to share such a detailed and heartfelt review.

We’re genuinely sorry that your board arrived with a flaw, but we’re absolutely delighted to hear that our customer service left a lasting, positive impression. It’s always our aim to resolve issues quickly and fairly — and it’s lovely to know Carl was able to take care of things smoothly and professionally, even late in the day.

Your kind words about our service mean the world to us, especially coming from someone who clearly values quality and care. We’re honoured to have earned your trust and loyalty, and we hope your new Winchester set brings you many enjoyable games ahead.

Thanks again for your generous feedback — and for recognising the effort we put into looking after our customers.

Warmest regards,
The Official Staunton Chess Company Team

Rated 1 out of 5 stars

Horrible Company DO NOT BUY

I purchased a chess set and they arrived completely broken, seems like it was dropshipped by some teenager in China. I contacted their support and they refused to refund me.

Don't buy this low quality mess.

19 March 2024
Unprompted review
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for bringing this matter to our attention. We take all feedback seriously, and we regret any inconvenience you may have experienced with your recent purchase.

We are concerned by your review, as it appears that you did not contact us directly regarding the issues you encountered with your chess set. We pride ourselves on providing excellent customer service and would have appreciated the opportunity to assist you before resorting to posting a negative review.

We would like to investigate this matter further to ensure that we address any underlying issues. However, without your order details, it is challenging for us to identify the specific transaction in question. We kindly ask that you provide us with your order information so that we can look into this matter promptly.

Please rest assured that we do not condone the sale of low-quality products or the practice of dropshipping from unreliable sources. We are committed to delivering high-quality products and exceptional service to all our customers.

Once again, we apologize for any inconvenience you may have experienced, and we hope to have the opportunity to rectify this situation. Please reach out to us directly with your order details, and we will do our utmost to resolve this matter to your satisfaction.

Rated 5 out of 5 stars

Replacement pieces sent after initial…

Replacement pieces sent after initial enquiry to purchase more after my puppy chewed them. Overwhelmed by the standard of service thank you so very much your service is outstanding
Thank you

6 March 2024
Unprompted review
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Hi Alison ,

We appreciate your feedback and are glad we could assist you with replacing the damaged pieces. Ensuring our customers are satisfied is important to us, and we're pleased that we could provide a solution for you. If you have any further questions or need assistance in the future, please feel free to reach out. Thank you for choosing our service!

Rated 2 out of 5 stars

DISAPPOINTING

We paid extra for next day delivery, - it didn't happen.
Item was damaged in transit.
Altogether disappointing birthday present experience.

25 February 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Hi Chris

we don't offer next-day delivery service ? Upon reviewing the delivery manifest, it appears you opted for a 48-hour courier service on February 25th, and the delivery occurred on the 27th, in line with your selection. According to courier reports, while the outer packaging had slight markings, there was no damage to the product, as noted by the driver in their comments and report. We appreciate your feedback, but rest assured, we did deliver as scheduled

Tracking details -

+LONDON NORTH WEST DEPOT

Prepared for delivery
27/2/2024 2:13
LONDON NORTH WESTDEPOT…+LONDON NORTH WEST DEPOT

Received at delivery depot
26/2/2024 23:22 National Hub Sorted
26/2/2024 18:22 Shrewsbury Depot On route to hub
26/2/2024 16:12 Shrewsbury Depot Collected

Rated 1 out of 5 stars

Not been delivered yet

Not been delivered yet

25 February 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton


Hi Richard,

Thank you for your feedback. It appears there was a delay in your delivery due to incomplete postal address details provided during checkout, which was not within our control. We're pleased to see that delivery has now taken place after you updated your delivery address with Parcelforce. If you have any further questions or concerns, please feel free to contact us directly

Rated 5 out of 5 stars

Excellent chess set

Excellent chess set, prompt despatch and good communications. Happily recommend.

25 February 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton


Thank you for your kind words! We're thrilled to hear that you're pleased with your chess set and the service you received. Providing prompt dispatch and clear communication is important to us, and we're glad we could meet your expectations. If you ever need anything else or have friends in search of a chess set, we'd be delighted to assist. Thanks for recommending us!

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful chess pieces much appreciated…

Beautiful chess pieces much appreciated by our grandson.

3 February 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

We're delighted to hear that your grandson appreciates the chess pieces! Thank you for sharing your experience with us. If there's anything else we can assist you with or if you have any questions, please don't hesitate to reach out.

Rated 5 out of 5 stars

Great service thanks

Great service thanks

3 February 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

We're glad to hear that you had a great experience with our service. If you ever need assistance in the future, don't hesitate to reach out. Thank you for choosing us

Rated 5 out of 5 stars

Very nice board

These boards are beautiful and very nice to play on.

29 January 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

We're thrilled to hear that you find our boards beautiful and enjoyable to play on! Thank you for your kind words. If there's anything else we can do for you or if you have any questions, please feel free to let us know. Happy playing!

Rated 5 out of 5 stars

Great product

Great product. Better than expected.

28 January 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

Thank you for your feedback! We're thrilled to hear that our product exceeded your expectations. If you ever need anything else or have any questions, feel free to reach out. We appreciate your support

Rated 5 out of 5 stars

Fast and safe delivery

Fast and safe delivery. Wonderful craftsmanship - lovely chess set!

28 January 2024
OfficialStaunton logo

Reply from OfficialStaunton

We're delighted to hear that you're pleased with the fast and safe delivery of your chess set, as well as the craftsmanship. Thank you for your kind words! If you have any further feedback or if there's anything else we can assist you with, please don't hesitate to let us know. Enjoy your chess set!

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look