PDFSimpli Reviews 80,735

TrustScore 3.5 out of 5

3.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 3,169 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Customers generally praise the user experience, finding the platform easy to navigate and efficient for document conversion and translation. Many appreciate the product's effectiveness and the accurate results it delivers, often highlighting its speed and reliability. However, a significant number of people were dissatisfied with the payment process, citing unexpected recurring charges after what appeared to be a low-cost trial. Some reviewers also expressed concerns about the clarity of the service terms and the difficulty in obtaining refunds for these charges.

What people talk about most

User experience

Reviewers mention positive feedback about user experience, highlighting its simplicity, efficiency, and ease... See more

Service

Users describe ambiguous interactions with service. Many reviewers praise the service as professional,... See more

Payment

Consumers express negative feedback regarding payments, primarily due to unexpected charges. Many reviewers... See more

Product

Clients share ambiguous opinions on the product. Some reviewers praise its functionality, noting its accuracy... See more

Price

People report ambiguous experiences with price. Many customers found the initial cost inexpensive, with some... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Looking for a Translation Provider to Edit Document into More Obscure Language while maintaining the original format and textual presentation of the document. PDFSimpli did just that. Thank you. T... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I have just subscribed to this website and made the payment. I have not used it yet, so for me it is too early to give a review, don't you think so?

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

The transcription is great but the payment part is not okay, there's no option for free trial.

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

The product itself works well. BUT the issue is a major lack of transparency regarding the subscription model. I paid 1,45€ for a one-off 14 days… So far so good. I checked the receipt and luc... See more

Company replied


Company details

  1. Software company

Written by the company

PDFSimpli is one of WorkSimpli's web-based tools to help you work better. Our solutions simplify your workload and help you reach your full potential. We believe you can thrive in today's work environment with the right tools and support. From editing with PDFSimpli to Signing with SignSimpli and making resumes and cover letters with Resumebuild, we believe in making work, simple


Contact info

3.7

Average

TrustScore 3.5 out of 5

81K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great

Great doing well so far

5 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

Thank you for your 5-star review! We’re glad to hear that everything is going well so far with PDFSimpli.

Our goal is to provide a smooth, reliable, and easy-to-use experience, and it’s wonderful to know that we’re meeting your expectations. Your feedback encourages us to keep improving and delivering the best possible service.

If you ever need assistance or have any questions, please feel free to reach out to us at support@worksimpli.com
or call 1-844-898-1076.

Best regards,
PDFSimpli

Rated 3 out of 5 stars
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

Thank you for the 3 star rating. Could you let us know some details about your experience with PDFSimpli? We value your input as this helps us improve our services for future clients.

Contact Us | Phone: 1-844-898-1076 | Chat - Website | Email: support@pdfsimpli.com | Tech Email: techsupport@worksimpli.com | 24/7

Thank you,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

Pdf convert

My experience was great easy and will use it again.

4 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 2 out of 5 stars
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

Thank you for the 2 star rating. Could you let us know some details about your experience with PDFSimpli? We value your input as this helps us improve our services for future clients.

Contact Us | Phone: 1-844-898-1076 | Chat - Website | Email: support@pdfsimpli.com | Tech Email: techsupport@worksimpli.com | 24/7

Thank you,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

easy to edit old pdf files

I works very seemlessly

4 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 1 out of 5 stars

advertised as free PDF translator and…

advertised as free PDF translator and turned to want money before the download

4 April 2026
Unprompted review
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

Thank you for sharing your feedback with us. All of our services are on a subscription basis. We have worked really hard to bring more functionality to our product to offer the best service for you. You can try our "Delayed" Option and wait 24 hr for the download of one document, free of charge. Or pay for our 14 day trial (for $1.45 or $1.95) to get your file immediately, depending on the plan you choose. The $1.95 option gives you full access and unlimited conversion for 14 days. After trying the product, if you do not wish to continue, call or go online to cancel before the trial ends or change the subscription to a different plan. If no cancellation or change of plan is made, then you move over to our auto-renewing base subscription plan for $49.95.

We have different plans depending on your needs, prices from $3.95 up to $12.95 for a single user subscription, please reach out to us by phone 1-844-898-1076 or by email at support@worksimpli.com if interested in keeping the service at a lower price.

Regards,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

GOOD FOR USE

4 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 5 out of 5 stars

noooo

nooooooooo

4 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

Thank you for the 5 star rating. Could you let us know some details about your experience with PDFSimpli? We value your input as this helps us improve our services for future clients.

Contact Us | Phone: 1-844-898-1076 | Chat - Website | Email: support@pdfsimpli.com | Tech Email: techsupport@worksimpli.com | 24/7

Thank you,

PDFSimpli

Rated 1 out of 5 stars

⚠️ Be very careful with PDF Simpli

I only needed a one-time PDF service, but I ended up being charged repeatedly without clearly realizing I had subscribed.

It started with a small initial payment, and then I was charged around 50€ every month for several months.

I did not knowingly agree to a recurring subscription, and the billing is not transparent at all.

I have now contacted them to cancel and request a full refund, and I have also contacted my bank to dispute all charges.

After looking into this, I found many similar complaints online (including forums like Reddit), where users describe the exact same experience:
• small initial fee
• hidden subscription
• recurring monthly charges

This pattern is extremely misleading.

I am currently waiting for their response and will update this review depending on how they handle the situation.

In the meantime, I strongly advise everyone to check their bank statements carefully!!!!!

You may not notice these charges right away.

3 April 2026
Unprompted review
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

Thank you for your feedback.

We would like to clarify that PDFSimpli does not charge users without clear authorization. At checkout, the subscription terms, billing frequency, and renewal conditions are clearly displayed and must be actively accepted before any payment is processed. The initial payment you reference is part of the selected subscription offer, which includes automatic renewal unless canceled.

Our service is fully subscription-based, and this is clearly communicated prior to purchase. In addition, when a user signs up, an automated confirmation email is sent immediately, restating the selected plan, billing terms, and renewal details to ensure full transparency even if the initial terms were overlooked.

Regarding your mention of “hidden subscription” or “lack of transparency,” these claims are not accurate. The billing structure is clearly presented during checkout and in post-purchase communications. It is the user’s responsibility, as outlined in our Terms and Conditions, to cancel the subscription before the end of the billing period if they do not wish to continue.

We also note your reference to external comments. Each account and transaction is individual, and generalized claims do not reflect our actual billing practices or user agreement process.

You have indicated that you contacted support and your bank, which are the correct channels for review. We will address your request through the proper support process.

If your case is under review, we recommend allowing our team the necessary time to respond and resolve it accordingly.

Sincerely,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

Trying to get my bank statement for…

Trying to get my bank statement for scheduling my Radiation treament ASAP
Just need all the help I can get. Thanks

2 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 3 out of 5 stars

I like the app but

I like the app, but I started to use supply fee, but then request a minimum payment for access the document. So is kind a tricky, not free but you should put for minimin cost to few days use.

2 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

Thank you for sharing your feedback with us. All of our services are on a subscription basis. We have worked really hard to bring more functionality to our product to offer the best service for you. You can try our "Delayed" Option and wait 24 hr for the download of one document, free of charge. Or pay for our 14 day trial (for $1.45 or $1.95) to get your file immediately, depending on the plan you choose. The $1.95 option gives you full access and unlimited conversion for 14 days. After trying the product, if you do not wish to continue, call or go online to cancel before the trial ends or change the subscription to a different plan. If no cancellation or change of plan is made, then you move over to our auto-renewing base subscription plan for $49.95.

We have different plans depending on your needs, prices from $3.95 up to $12.95 for a single user subscription, please reach out to us by phone 1-844-898-1076 or by email at support@worksimpli.com if interested in keeping the service at a lower price.

Regards,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

Great program

2 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

Thank you for your kind words! We're thrilled to know that you're satisfied with your experience at PDFSimpli. Our team is committed to delivering quality and efficiency, and it means a lot to know our efforts are making a difference.

If you have any additional feedback or ideas on how we can make things even better, we’d love to hear from you. We’re always working to improve and better serve our users.

Warm regards,

PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

I have one year experience

I have one year experience
A work focumint writing

1 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We're delighted to hear that you are pleased with what we offer at PDFSimpli. Our team works hard to maintain high standards, and your feedback is truly appreciated. If there's anything else you'd like to share or if you have any suggestions for improvement, feel free to let us know. We look forward to continuing to provide you with excellent services!

Sincerely,

PDFSimpli

Rated 1 out of 5 stars

SCAM!!!

I've used PDFSimpli for many years to do on and off filling documents whenever the need arise ( I PAYG so to speak). For some reason these last two months they have been taking £85.26 from my account for a yearly subscription that I DO NOT WANT BECAUSE I USE THE SERVICE LESS THAN 5 TIMES PER YEAR! I contacted them last month and they refunded my money. Two days ago on the 30th March, £85.26 was again taken from my account. This caused the direct debit for my rent did not go through because there was not enough money in my account.
I don't understand which part of I can't afford and I do not wish to have a yearly subscription these people do not understand. I am more than happy to PAYG as I see fit( which is very rarely).
I am very frustrated now and I am beginning that the whole thing is a scam.
I am here typing this, I waiting for someone to reply to my messages.
PLEASE REFUND MY MONEY, I HAVE OTHER IMPORTANT BILLS TO PAY!!!

1 April 2026
Unprompted review
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

We’re sorry to hear about your frustration and understand how concerning this situation must feel.

However, we’d like to clarify that PDFSimpli does not operate on a “pay-as-you-go” model. Charges such as the £85.26 you mentioned are tied to a subscription plan that was actively selected and authorized at checkout, where the billing terms—including renewal type and amount—are clearly displayed before payment is completed.

If a refund was previously issued, that does not automatically cancel the subscription unless a cancellation request is completed separately. This is why a renewal may have occurred again.

We understand that you do not wish to continue with a subscription, and that can be resolved immediately. You can cancel directly through your account settings, or our support team can assist you with ensuring the subscription is fully canceled moving forward.

We encourage you to contact us directly at support@pdfsimpli.com
so we can review your account, confirm the status, and assist further.

Best regards,
PDFSimpli Support

Rated 1 out of 5 stars

Don’t waste your time on this site

Don’t waste your time on this site. Their so-called “FREE” service is misleading and ends up being nothing more than a waste of time. After going through the process, they ask you to pay just to translate a single document, despite clearly advertising it as free at the beginning.

Stop misleading users and wasting their time.

1 April 2026
Unprompted review
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

Thank you for sharing your feedback with us. All of our services are on a subscription basis. We have worked really hard to bring more functionality to our product to offer the best service for you. You can try our "Delayed" Option and wait 24 hr for the download of one document, free of charge. Or pay for our 14 day trial (for $1.45 or $1.95) to get your file immediately, depending on the plan you choose. The $1.95 option gives you full access and unlimited conversion for 14 days. After trying the product, if you do not wish to continue, call or go online to cancel before the trial ends or change the subscription to a different plan. If no cancellation or change of plan is made, then you move over to our auto-renewing base subscription plan for $49.95.

We have different plans depending on your needs, prices from $3.95 up to $12.95 for a single user subscription, please reach out to us by phone 1-844-898-1076 or by email at support@worksimpli.com if interested in keeping the service at a lower price.

Regards,

PDFSimpli

Rated 4 out of 5 stars

great service

great app i like it

1 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We’re glad to hear that you had a positive experience with PDFSimpli, and we truly appreciate your 4-star rating. Your input is important to us and will be taken into consideration as we continue to improve our services.
Sincerely,
PDFSimpli

Rated 5 out of 5 stars

Good quality

Good quality voice

1 April 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 4 out of 5 stars

Service

Excellent sevices

30 March 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 4 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 5 out of 5 stars

I have achieved the work I wanted done…

I have achieved the work I wanted done very efficiently.

31 March 2026
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hi,

We really appreciate you taking the time out to share your review with us. We're delighted to learn that you had a great experience with PDFSimpli. We value your input and encourage you to let us know more details about your experience with us. Thank you for the 5 star rating.

Sincerely,

PDF Simpli

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT use this company's services

DO NOT use this company's services! DO NOT!! When I disputed the high recurring fee on my PayPal account that I was not aware of when I initially paid less than $2.00 for a one time pdf conversion, they had the nerve to send me a message ON MY PAY PAL account website, telling me to first remove the dispute and then they will pay the refund. The scam is, once you remove the dispute you cannot turn it into a claim and then you will never hear from them again! So terrible. I've been advised to wait 10 days in "Dispute Mode" and if they don't refund me the two charges of $49.95 I can file a claim through Pay Pal. This company (PDFSimpli) should be out of business because they are dishonest, scamming, liars ... period.

31 March 2026
Unprompted review
PDFSimpli logo

Reply from PDFSimpli

Hello,

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration. We’d like to clarify a few important points to address your concerns.

Our service operates on a subscription basis, which is clearly presented at the time of sign-up. The initial fee (such as the $1–$2 trial) provides access for a limited period, and unless the subscription is canceled within that timeframe, it will automatically renew at the standard rate ($49.95 every 4 weeks). These terms are displayed before completing the purchase and are also included in the confirmation email sent at registration.

Regarding your PayPal dispute, we understand your hesitation. However, when a dispute is active, the payment is placed under PayPal’s control, which prevents us from issuing a refund directly on our end. In order for us to process the refund for you, the dispute must be closed or withdrawn, which restores our ability to take action on the transaction.

We want to reassure you that we are here to help resolve this matter. If you are willing to proceed, please contact us once the dispute has been updated so we can review your account and process any eligible refund accordingly.

You can reach us through the following channels:

Email: support@pdfsimpli.com

Phone: +1-844-898-1076
WhatsApp: +1-878-220-0252
Live Chat: Available 24/7 at PDFSimpli.com

We remain available to assist you and work toward a resolution.

Best regards,

PDFSimpli

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look