GCX Reviews 

949
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 51 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. People frequently struggled with customer service, noting that automated chatbot responses and unhelpful messages made it impossible to reach a real person for help. Consumers also faced severe problems with the website and payment systems, explaining that gift cards suddenly lost their balances or accounts were locked without warning. The minority of people were satisfied with past experiences, mentioning earlier years when the platform consistently offered good discounts and reliable service. Some customers also appreciated the strong variety of choices and assistance provided by the team when initial mistakes occurred.

What people talk about most

Payment

Users describe negative interactions with payment, expressing widespread dissatisfaction over canceled orders... See more

Customer service

Clients share profound dissatisfaction regarding customer service, pointing out that support is limited to... See more

Product

Customers had ambiguous experiences with product, noting widespread frustration when purchased gift cards... See more

Website

People report negative experiences with website, noting that login issues, broken support features, and... See more

Response time

Reviewers highlight negative aspects of response time, noting that consumers frequently experience severe... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Cant do zero stars cause they don’t deserve one I have been waiting for a solution since 28 of October and nothing they have gone quiet. I finally raised a dispute with my bank so they can keep the g... See more

Rated 1 out of 5 stars

Several years ago, I used Raise frequently; they offered good discounts and good customer service. Then, cards began to fail; the balances were drained after I bought them. Then, the company was taken... See more

Rated 1 out of 5 stars

I've been using them for a couple of years without issues, but recently my orders stopped going through. Payments aren't charged, nothing is processed, and nothing is received. There's no explanation,... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I lost hundreds of dollars worth of cards on 10/16/26. Do not touch this app til AI gives an all clear that the servers are working. Even then it’s going to be dangerous because GCX Raise did NOT gi... See more


Company details

  1. Gift shop
  2. also in
  3. Hobby shop

Written by the company

GCX is a member-to-member marketplace where shoppers can buy gift cards at a discount to save on over 3,000 brands, and sellers can earn cash for their unwanted gift cards. For every seller cashing in on old cards or credit, a happy buyer saves at a favorite store or restaurant. With the GCX app for iPhone and Android, members can take the marketplace on the go. It's free to join, plus every order comes with our 90 Day Money-Back Guarantee. Whether you're buying or selling, we're here to make your money worth more. Reach out to us at support@raise.com for any questions.


Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

949 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 60% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.6

All reviews

(949)

49 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Good luck if something goes wrong

Always was happy with Raise (now GCX) until the very first time I had a problem. I bought three gift cards from one merchant in one order, none of which worked. I immediately submitted a report through the customer service bot (the only customer service available), screenshots and all. Twice my submittal was lost/ignored. When I inquired about the status of my submittal to confirm it was received, I was told by the bot to submit details yet again. I refused and that prompted an email telling me to (again) submit the details. I did once more (time #3). Then, a few days later (now over a week after my initial report) I got an email telling me that while one card could be refunded, the other two - because the error message suggested the card had been used - could not, unless I provided "written confirmation" from the merchant that I had not deposited the funds into my own account. So they sold me the defective cards, but put it on me to go chase the merchant's customer service to get some kind of written statement.

I then spent three days going back and forth with the merchant trying to get this statement. This was very frustrating - although in fairness, the situation was not the merchant's fault, and this was an unusual thing for me to be requesting.

I gave up eventually, sent Raise/GCX a screenshot showing no deposits into my account with the merchant, and still did not get any action. Not knowing what else to do, I wrote the Better Business Bureau and also disputed the charge with my credit card company. Then, miraculously, the merchant sent something noting the cards had been deposited into someone else's account. I sent this information to GCX/Raise and the remaining balance was refunded.

While this is a happy ending, we're coming up on two weeks later; this took a huge amount of time and effort to resolve - cutting extensively into my personal time. For a card of moderate value, it is simply not worth the energy it takes to do all this - which is exactly what they are hoping, that you will give up and go away. A "guarantee" should not require this much work to enforce (it is not really a guarantee but an opportunity to petition for relief), and a little more help/responsiveness is required after taking someone's money and providing them something with literally zero value in exchange. Good luck if this ever happens to you! I am going to be very cautious in the future about Raise/GCX.

1 September 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Thank you for bringing this to our attention. Please accept our sincerest apologies for the unsatisfactory experience you have had with our platform and customer support team. Based on the details provided, we have fell short in this instance and would like to review your ticket inquiry so that we can make the necessary steps for improvement. At your convenience, feel free to submit your account details to social@raise.com.

Rated 1 out of 5 stars

I would definitely not recommend

I would definitely not recommend! I have purchased numerous trips at auctions and have never had an issue redeeming until now. Their process says you will be notified within 3-4 business days but it's been 3 weeks. I have called and only received a recorded message, emailed twice - one response saying they are backed up and if you submit more than one request you will be moved to the back of the line...
My planned trip is now a month away and I can't book airfare
Will never bid on an item through this company again

19 August 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Thank you for taking the time to reply with your information. Upon review, it seems this review was submitted for incorrect business. When searching our Raise and GCX systems using either your email or phone number, an account does not present.

Rated 1 out of 5 stars

Apparently they have no one that speaks…

Apparently they have no one that speaks English working for them!!!!!!It is bad enough I had to wait 45 minutes to speak to someone!

30 August 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We would like to review your submitted inquiry and have sent a request for more information. Once we receive your account, it will be sent forth for resolution.

Rated 1 out of 5 stars

Selling on Raise is worse than having all your teeth pulled without anesthesia

Impossible to set up an account to sell.

Background - I am an old buyer on Raise. They used to have the best prices, competition did better, so I moved on. Recently, I tried to set up a seller account and it has been a ridiculously complex process.

Over several weeks and after a dozen+ emails and chats, still a no-go. Problems involve failure to receive confirmation/verification/id text messages. Then failure in accessing the required verification webpage (wheel keeps spinning). And inability to log on - I get a new device message and verification text message requirement that I do not receive.

The fix - change your phone number. Do that and I do not get the verification text message on the second phone. The fix - change your phone number. Great... except that I do not have 83 phone numbers to fall back on.

There is no reason for this to be so difficult.

5 July 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We thank you for taking the time to notify our GCX Team of this matter and sincerely apologize for the inconvenience. To ensure that we can escalate your account to the proper department as soon as possible, we ask that you please respond back to the TrustPilot notification with your account details.

Rated 5 out of 5 stars

$50 Ulta Certificate

Recently purchased a $50 Ulta gift certificate, smooth process, and the Clerk at Ulta was very familiar with the redemption process (which I was surprised about). Will purchase in the future. I was a little disappointed reading about purchasing actual gift cards in the reviews as I've had no experience with that.

12 July 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Rest assured, GCX intends to provide the best possible resolution according to both our GCX Terms and Raise Guarantee. We are always looking to improve even with the positive feedback we do receive. Therefore, please do not hesitate to reach out to Social@raise.com if you have any suggestions. Thank you for taking the time in leaving a review!

Rated 1 out of 5 stars

BEWARE

BEWARE: Received a gift card with a $0 balance. Contacted the company immediately after placing the order and receiving the faulty gift card. They did not listen, accused me of lying, and were just the worst customer service representatives I’ve ever had to deal with. Atrocious company stealing money from honest customers. I’ve now had to fight the claim with my credit card company- luckily they seem more intelligent and understand the documents I’ve sent so I should be able to get my money back.

30 June 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We are sorry to hear of the issues with your gift card inquiry and the provided service. With understanding that the matter has already been escalated into the hands of your financial institution, I would still like to take the time in reviewing your ticket interaction. Please submit your account details to the TrustPilot notification received.

Rated 5 out of 5 stars

I have been waiting to talk to someone…

I have been waiting to talk to someone all day. I sold them gift cards and have not been paid. I get the same answer there is a problem or a delay but no one will tell me what it is or how to correct it. I get an AI who gives me the same answer for the last 8 hours. So frustrating: UPDATED THEY RESPONDED AND I GOT MY MONEY. THANK YOU

14 July 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

GCX looks forward to providing a quick turnaround for the matter reported. To ensure the matter gets handled as soon as possible, we ask that you please respond to the TrustPilot email with your account details.

Rated 1 out of 5 stars

Broken System

I bought a Panera Bread $60 gift card and only used it once for a value around $9 and in two months I was surprised the gift card value went to $0. I called Panera for the concern and they told me,
"There was a request for a reverse charge for this gift card ending in 6956. While I cannot see who made the request, I do see that the card was devalued. The funds were returned to the original payment for the purchase of the gift card."
Then I emailed Raise Market Place for the concern and they told me that "We regret to inform you that we are currently outside of our Service Level Agreement (SLA) for your request"

This is unacceptable, I am not going to be the victim of your broken system so fix it.

27 June 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We apologize for the issue in which you have experienced with your card. Please respond to our TrustPilot request of account information. Once we have these details, the account will be escalated for speedy resolution.

Rated 1 out of 5 stars

Raise sold me a fraudulent gift card

Raise sold me a fraudulent gift card, the vendor cancelled the balance because they were charged back from the original purchaser. I have contacted support multiple times and received no response after several days.

4 June 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Our team has requested that you submit your account details to the Trust Pilot notification sent to your email. Once this information has been submitted, this will be escalated to our Support for resolution

Rated 2 out of 5 stars

False advertisement!

I have been using Raise for years and its a hit n miss on items. Yesterday I received an email about their semi annual sale. The site does not match what is offered in the email. I chatted with an agent who told me it would be corrected later that night or the follow morning and to check back. Here we are in the evening of the following day and its still wrong. I did another chat and was told the team that works on that is gone for the day and they can open a ticket. But also said to check the dates... umm I already said the email doesnt have dates, then refers me to the site. What is the site going to say??? THE POINT IS THAT ITS WRONG ON THE SITE FROM THE EMAIL! I feel like they send out email promotions just to get you to the site and hope you dont notice and still place an order. When it works its a great site but WHEN IT WORKS.

19 June 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Please accept our sincerest apologies regarding the matter reported. The details of your review have been sent over to our internal team for review and correction. As we analyze our consumer feedback, we will ensure to consider all details for the improvement of our platform. If you have additional information or concerns, please do not hesitate to reach out to Social@raise.com

Rated 1 out of 5 stars

Technical issues with Raise!

Promo code was given but i cannot login to my account to apply it. Asked my girlfriend to open an account. She logged in and used her Promo code to place the order successfully. And then the next day, it was cancelled, and both our accounts are locked. No way to reach the company. Horrible bait and switch on their promotions and then the nerve to cancel an order after it was successfully placed. It's a rotten company and the poor reviews here are justified.

17 May 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Thank you for taking the time in bringing forth the details of your experience. Upon review, we have confirmed that the issue pertains to the need of verification, resulting in the cancellation and the temporary hold. Rest assured, the promotion you intend to utilize will still be available after your account issue has been resolved. With intentions to expedite your inquiry, your account has been escalated to our GCX Team who will follow up within 24 hours regarding the next steps.

Rated 1 out of 5 stars

Paid $100, Received $0 Balance - Buy Elsewhere!!

Purchased $100 eBay gift card (Card ID: Z8352-0512-1187), the card has a $0 balance. I've tried to resolve the issue with Raise, but there is no way to get in touch with an actual person. All I've gotten is an automated response saying their "specialist team" would be in touch shortly - they have not. Over 24 hrs and they haven't even acknowledged the issue. Raise used to be way better, but unfortunately the company has clearly changed for the worst. There are plenty of other companies offering the same as Raise, I strongly suggest taking your business elsewhere.

8 May 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We've experienced a surge in engagement from our customers, and apologize for the delay in getting back to your ticket inquiry. We've already escalated all the details you have shared to our Support Team, who are currently working to resolve this issue! We hope to get this resolved as soon as possible. In the meantime, feel free to reach out to social@raise.com if you have any additional questions.

Rated 1 out of 5 stars

Poor service

Poor service. Do not expect any support after you purchase a gift card. Scammer sell their card on Raise and then report it stolen. Last week, I purchased 300 dollar Walmart gift card and used it only for 90 dollars and Walmart blocked the card on fraud report. Raise Order Number: R477115422. Raise support team refused refund saying that card is redeemed in my state. This is the perfect scenario where 1 year money back claim is a lie.

13 April 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Please accept our sincerest apologies regarding the reported matter. The ticket has been thoroughly reinvestigated and resolved. Our Raise Team has followed up via email regarding resolution and are open to any additional feedback via Social@Raise.com. We intend to evolve our support and expand in positive customer experiences.

Rated 1 out of 5 stars

HORRIBLE SELL EXPERIENCE

Part of Raise sell process was to upload a copy of my driver's license, front and back. They send a text to start the upload process. Twice, I uploaded it and it was marked success by the software and then I get a message from Raise that they cannot read it. Of course, it takes hours between messages because they don't offer a phone number. I used a different company for this.

19 April 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We thank you for bringing this matter to our attention and apologize for the experience reported. So that we can examine the reported case, feel free to provide your account details to the email that TrustPilot has sent. Our Raise Team will be sure to take the time to review and understand how we can improve the seller experience.

Rated 1 out of 5 stars

Raise is a thieving company

Raise is first to tell that they have a year guarantee but what they fail to tell is if you let your card go past that year your card will all of the sudden have a zero balance or suddenly the card can’t be found. They won’t tell in their advertising that they take the value back if you don’t spend it within a year which I think they should be made to state it in their advertising. A product you buy may come with a years warranty but typically the don’t come steal your lawnmower after the year, a gift card should be no different. It’s amazing how they use tricks to steal your money from you and they will always use their advertising slogan of a years warranty. They won’t admit they steal it after the year though.

13 April 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Operating as a 3rd-Party platform, we do not and can not deplete the balance of any card listed. The Marketplace simply allows the opportunity for sellers to sell unwanted cards and for our buyers to purchase them at a desired discount. As the cards are not directly sourced from Raise, we standby the 1 Year Money Back Guarantee for the protection of our buyers and urge redemption within this time frame to ensure you are covered. We apologize for the issues experienced and are open to receiving further feedback you may have at Social@raise.com.

Rated 5 out of 5 stars

I have been using Raise for years

I have been using Raise for years to purchase gift cards. Yesterday I purchased a Ace Hardware gift card that was invalid.

I contacted customer support and today they advised they would credit my credit card and apologized for this incident. This is the first time in years I received an invalid gift card from them.

I will continue to use them as they are a reputable and trustworthy company.

12 April 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We are so thrilled to hear that we have maintained such a positive experience throughout the reported matter! Overall, Raise thanks you for your business and are open to receiving any additional feedback at Social@Raise.com. We look forward to providing further phenomenal experiences to our customers.

Rated 1 out of 5 stars

Don't use this 3rd party company

I purchased a $300 Air Bnb gift card for a family member, and when they went to use it, the balance was zero. After their "guarantee period" despite having proof of purchase, proof of receiving the e-card, the access codes etc., the company has made the funds unavailable on the e-gift card, and reports they cannot help. Very disappointing experience.

23 March 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

Requests received outside of the advised year of our Guarantee are no longer covered by the terms. As we are only a 3rd party platform that allows the opportunity to acquire cards at a discount, we do not have the ability to alter balances or devalue cards on the platform. We do apologize for the inconvenience the matter has caused. You are free to provide additional feedback to Social@Raise.com.

Rated 1 out of 5 stars

SCAM

I purchased a Panera Bread gift card (Card ID: Z9661-8915-6468) with a value of $50 from their website. However, when I attempted to use the gift card, I discovered that the balance was $0.

Immediately, I reached out to Raise's customer support team to report the issue and seek a resolution. Despite my efforts to contact them, it has been three days since I raised the complaint, and I have not received any response from their team. This lack of communication and timely support is unacceptable and reflects poorly on their commitment to customer satisfaction.

I plan to initiate a chargeback with my credit card company if I do not receive a satisfactory resolution or the product I paid for by the end of this week. Run!

9 March 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

The reported issue has been reviewed and refunded. We apologize for the inconvenience this gift card matter has caused. If you have any additional concerns, please do not heistate to reach out to social@raise.com.

Rated 1 out of 5 stars

They lie thru their teeth

They lie thru their teeth, they are control freaks, and supposedly the best card site out there. Beware they are nothing but fraud and a scam!

your bullies you cancelled my account for no just reason. you lied and never got back to me.

order R465253184 I tell you, you need you to enter card manually im told by phone from the card issuer.

48 hrs passes I say, still waiting for your response 48 hrs ago.

Then you tell me, Dear Doug,

I hope this message finds you well. We regret to inform you that we are currently outside of our Service Level Agreement (SLA) for your request and we sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.

To streamline our communication during this period, we kindly request that you refrain from sending multiple emails for the same request. Our team is actively addressing the issue and working towards a resolution.

Rest assured, we are committed to resolving the situation as quickly as possible.

Thank you for your understanding and cooperation as we work to get back within our SLA.

Best,
Raise Marketplace

a big lie you've never dealt with it. Nor done anything to help.

And my card expired end of Feb. So it can not be used I had $100 left on it due to your lie it expired w/o my ability to use it up.

Are you gonna compensate me for this nightmare you caused??

On 2/28 I email back informing you, card expires Thursday, will not be good March 1st.

Still unresolved, nope this is a public matter now. So if you wish to resolve it you must do so here. I'm not emailing anyone in private.

27 February 2024
Unprompted review
GCX logo

Reply from GCX

We are sorry to hear of the experience expressed regarding our platform. If this matter pertains to a particular gift card issue or ticket, we ask that you please send more details to our contact, Social@raise.com. In addition, please provide your account information to Trust Pilot's notification.

Rated 1 out of 5 stars

This company lie when they says they…

This company lie when they says they have a 365 day guarantee for their gift cards. I bought an ACE gift card that had no balance on it exactly 10 days ago and they will not refund my money. They lie some more when they say they will have an update for me within 7 days. They lie again when they say they will expedite the case and have a resolution in within 24hrs. They have gone silent and will not return my email. They scam people by selling them invalid cards. Do not buy from them.

29 February 2024
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look