RentalPlus Reviews 1,356

TrustScore 2.5 out of 5

2.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 59 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Many people were dissatisfied with the product, often receiving cars with pre-existing damage, safety issues like bald tires, or not having a full fuel tank. Customers also frequently encountered problems with payment, including unexpected charges for cleaning, alleged damages, or fuel, and some felt the pricing was misleading with hidden fees. The service and staff also received ambiguous feedback. While some people found the staff helpful and efficient, others described them as rude, uncooperative, and unwilling to resolve issues. Some customers also experienced difficulties with the service, such as long wait times, being refused the booked car, or being charged for services like snow chains that were not provided.

What people talk about most

Service

Consumers find service to be ambiguous, with many reporting negative experiences such as unhelpful staff,... See more

Price

Customers consistently express dissatisfaction with pricing practices. Many reviewers report hidden charges... See more

Staff

Users describe ambiguous interactions with staff. Many reviewers report negative experiences, citing rude and... See more

Product

People report negative experiences with product. Many customers received cars with significant pre-existing... See more

Payment

Clients frequently report unexpected or disputed charges related to payment. Many consumers experienced being... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

There was positive things and negative things but overall, I do not recommend renting a car from this company. First some positives: The car was nice and in good condition (Ford Puma)... See more

Rated 1 out of 5 stars

If you want to get car with defects, drag your bags from the drop off point away from the terminal ( even if they stated that the drop off is at the terminal) and then be charged for car wash ( a... See more

Rated 1 out of 5 stars

It seems this is how they make their money: offering cheap rental prices upfront and then inventing a €1000 “damage fee” afterward. We are now dealing with this matter through a lawyer, as this b... See more

Rated 1 out of 5 stars

The car they gave me had over 20 items of damage to the exterior. When I returned the car they claimed I had caused damage completely under the front bumper that was obviously historical - they took €... See more


Company details

  1. Car rental company

Written by the company

RentalPlus fornisce soluzioni di mobilità con formule di noleggio a breve, medio e lungo termine.


Contact info

2.6

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Don’t! Nobody there at Pisa airport

Nobody there at Pisa airport untill after closing time. Had to rent An other car with two little kids and nobody available to contact. Will haver creditcard card company go after my money.

17 July 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Marjoleine, we are sorry to read your negative comment. Unfortunately, it was not possible to deliver the car because its arrival occurred after the closing time of our point. To try and support you, our staff tried to provide you with the necessary information so that you could contact the broker and find the best solution.

Rated 5 out of 5 stars

Perfect car rental from Prague Airport

I rented a car from Prague Airport. It was less than half the price of other rental companies so I booked it. I then read the reviews and was horrified. I considered losing my money and renting an alternative car. In the end the whole experience was excellent. Collection was quick and easy. The staff were all polite, no hard selling of insurance. The return was super easy and quick. Overall a very nice experience. However that’s Prague, other destinations may not be as good.

14 July 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Stuart, thank you for your feedback! We hope to see you again soon.

Rated 1 out of 5 stars

Incompetent and rude staff and no help from Customer Service.

I have been trying to get a reply from their customer service department for more than 4 weeks about the awful treatment we had from this company at Olbia Airport. They were incompetent, dismissive, and charged us for marks which weren't on our photos. After agreeing to cover one of the slight marks just so that we could get away to get out flight, having been delayed by their sheer incompetence. We got a further email on our return to UK saying that there was another scratch and that we should pay a whole lot more. It seems that they add scratches so that out insurance will cover them. Don't use this company.

11 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Maureen, we are very sorry to read your negative review. Just to avoid misunderstandings and unpleasant inconveniences, we always inform customers to make photos and videos of the car at check-out so you can compare any damage reported at check-in.

Rated 1 out of 5 stars

Rentalplus.it SCAM warning!

Rentalplus.it !!!
Totally SCAM warning for them.
They will charge additional cost for something that not stated when you rent it or pay the car. 296 euro extra non-refundable to pay the security on 500 euro becouse the creditcard hasnt got raised lettering. Dont accept another creditcard or cash only same as when you paid the booking. But for a ransom on 296 euros the can accept it. W t f
Then I had to cancel it since I dont pay ransom money and obviusly couldnt get my prepaid car from the start with my creditcard since it doesnt have taised lettering. But no refund or anything from Rentalplus.it Since I paid and ordering thru DiscoverCar I have got 200 euros back from them but the rest is in rentalplus account apperently and they as answer just lie becouse on the website there is nothing stated when ordering or pay the car about any raised lettering on the credit card to be able to fullfill the rental with deposit. Discoverar first mail say that they should pay back all the money(€326), then later half(€180), the the last one(€200).
I accept that but that for time being but would like to have the rest from rentalplus aswell since I was unable to rent a car from them in the first place since my creditcard hasnt raised lettering and they dont accept anything else without the insane amount equal another week rental and then its possible to accept card.
Totally shame and SCAM report on rentalplus.it .
Snd wasnt just me there with same problem… the best moneyscam ever since familys standing there with already big amount invested in the rental..
BIG F! U to rentalplus
And absolutly no response from them only a halftry to cover this scam up here on trustpilot.
Update: No response whatsoever from rentalplus.it
Sended mail: absolutly no response

””Hi, still no real answer from you.
When i book and paid the rental is nonwere stated in any text that there is absolutly needed to have raised lettering on the card.
The only place this is stated is on the voucher. That comes after I paid an got the rental confirmed. There we have a contract on given ”rules”.
Then you want to add more ”rules” that i dont read since I got the confirmation and have no reason to open up the voucher before we are at the airport in Sardinia. And how is it possible to fix the issue with another fee of 296 euro? What us this insane fee coming from? Totally scam. You are those italian that stands for the reputation for Italy as scammers.
Send my money back asap.
Urban””

Keep far away from this SCAMcompany

6 July 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Urban, we are sorry for what happened during your experience. However, to be able to rent in the short term it is necessary to have a credit card owned by the owner of the contract, as well as the first driver and must comply with certain requirements set out in the rental conditions. Also, for a booking made through broker you must contact directly their company to be able to request a refund. If you need more information, please write an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it.

Rated 1 out of 5 stars

Guy in alghero airport was very rude

Guy in alghero airport was extremely rude and unprofessional.

They advertise they accept debit card but then they will tell you your card is not compliant and will charge every possible fee.

I ended up paying 950 eu for 10 day for Fiat Panda, where it supposed to be cheapest company.

They charged 80 eu plus vat (96 eu total) for out of hours pickup ( where all other companies in the airport where still open)

I honestly don't recommend this rental company, from cheapest it will become most expensive.

30 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Lech, we are sorry to read your negative feedback. As for the method of payment, it is possible to use the debit card, which must however comply with certain requirements and must belong only to some circuits in order to make the rental. With regard to the service of collecting the car after hours, is a service provided that still requires the payment of a supplement, as indicated in the contract documentation.

Rated 1 out of 5 stars

They ask for extra fee than what i paid…

They ask for extra fee than what i paid through discovercars.com

Avoid to deal with them / Milan - Italy

5 July 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Customer, we are sorry for what happened. In order to deepen the dynamics of what happened, we kindly ask you to send an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email)so we can proceed immediately with your case.

Rated 2 out of 5 stars

Rented from Linate airport

Rented from Linate airport. We called for a shuttle and kept an eye out for a branded bus as the instructions said to. Eventually I approached a bus I'd seen come and go and they confirmed it wad the right one. There was no sign or indication they were looking for others to collect.

The warehouse they use is nearby but is difficult with kids. Inside smelled of petrol, outside was hot in the sun. There is no obvious place to leave bags either as the path is quite narrow and cracked. Our car was delayed and when we did get the keys, we didnt know where to load the car as there wasn't space without being in the way.

Finally, we found out too late the air conditioning didn't work... we'd left and couldn't face going back.

29 May 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Customer, we are sorry for what happened during your rental experience. We will carry out the necessary checks as soon as possible in order to understand the dynamics of the event and improve our service quality standard.

Rated 1 out of 5 stars

We rented the car in 2023/09/25 and…

We rented the car in 2023/09/25 and today they charged us automatically from our credit card for the fine without improvements (exact time) and explanation why they send us something now, when they got fine in 2023/11. They don’t answer to my emails, no one can explain by phone. DO NOT RECOMMEND!

25 September 2023
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Kotryna, we are sorry for what happened. However, we are deepening the search to find out your specific case and therefore we kindly ask you to send an email to contravvenzioni@rentalplus.it, indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email), in order to speed up the procedures.

Rated 1 out of 5 stars

Deposit never returned.

Deposit never returned.

It has been two months of me calling/ messaging every number/email they have. Trust me, the company has no interest in dealing with you after you have paid. Company claims they have "released" the deposit, while my bank proves otherwise.

Avoid this scam organization

22 April 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Alex, we got in touch with the office of competence who informed us that they are already in contact with you.

Rated 5 out of 5 stars

Thank you RentalPlus

"I rented a car from Bergamo Airport to explore Northern Italy with my family and was very satisfied. The staff were friendly and the process was very easy. Highly recommended!"

27 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Halil, thank you for your feedback! We are happy that your rental experience was satisfactory. We look forward to your next trip!

Rated 2 out of 5 stars

Pick up Bari, drop off Brindisi June 2024

I rented a car in Bari and dropped it off in Brindisi in June 2024. I specifically booked a small car as I had been advised the roads are narrow and parking can also be challenging. When I arrived they gave me a VW T-Roc (SUV). I asked if they had anything smaller and they said no and that the T-Roc is a medium car - it is not. Instructions on where to pick the car up were not clear. It was challenging driving the large car around Puglia but that is partly because I usually drive small cars. When dropping the car off in Brindisi the location on Google maps was not accurate. The check out procedure was a bit cumbersome in my opinion.

15 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Ashvin, we are sorry to read your two-star review. In these cases it is a free upgrade: a car from a better group is given at the same price as the one booked to do something nice to the customer. Sorry you didn’t appreciate it. With regard to the incorrect indications of the point, we apologize for having had technical problems on which we immediately intervened. Instead, on the subject of the car delivery process: we prefer to be meticulous in order to guarantee quality service to all our customers. We hope, however, you can return to rent with us.

Rated 1 out of 5 stars

Currently waiting for our car

Currently waiting for our car. We’ve been here 1.5 hours and no sign of the car. We were told it was at the car wash but we arrived on time for our reservation. Do not rent from this company!

6 July 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Val, we are sorry for what happened during your experience of car collection. We will carry out the necessary checks as soon as possible in order to understand the dynamics of the event and improve our service quality standard.

Rated 5 out of 5 stars

We used Rental Plus in April in Rome

We used Rental Plus in April in Rome. I read negative things but the price was good. The rental is on site at the airport, which is already good. We were given a very nice car, new and in perfect condition. Both the check out and the check in were quick, no hussle. I was impressed with both the car and the service. I would defintly use again

1 April 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Fran, thank you for your feedback! We are happy that our staff has been able to help you in the best possible way, we are always working to improve the quality of service. We hope to see you again soon and accompany you on your next trip!

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT USE THIS COMPANY

DO NOT USE THIS COMPANY - THEY MAKE UP DAMAGES

Hired through this company in Sardinia and on returning the vehicle had to park out on the road as it was mayhem in the rental carpark. Needed to open the boot so came into the curb (vehicle cleared the gutter) - person taking return of vehicle then said I scratched underneath the car and took photos underneath the bumper. I said it was visible that the vehicle cleared the curb (Car was still parked and clear to all of 4 of us who had hired the car that it was totally fine) and was needed to park like that to empty vehicle. Person reversed the vehicle and 4 people witnessed that the car had never touched the curb. Asked if I could demonstrate for the rental car guy and person spoke rudely and refused to give me the keys back to demonstrate. Took photos under the vehicle of purported damage and said I would be charged as I had no photos to evidence that there wasn't damage underneath the car.

I had been asked if I had brokers insurance when I took the rental, so I think they do this on purpose to customers who take out additional global coverage as they expect less pushback.

Rude, fraudulent and disgusting - ruined my experience on thoughts on Sardinia

10 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Reanna, we are sorry for what happened. In order to deepen the dynamics of what happened, we kindly ask you to send an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email)so we can proceed immediately with your case.

Rated 1 out of 5 stars

I DO NOT RECOMMEND

I DO NOT RECOMMEND! We booked a car with full insurance and paid €225 in advance. The rental company stated that they accept debit cards and when we arrived at the place the rental company did not want to accept our card and forced us to pay an additional €288, thus our car cost up to €513!!!! The worker was rude and arrogant! They even gave us different car! we booked a Fiat 500 and got a Lancia which had something with the motor! The auto went slowly and weakly! We could have had a much better car elsewhere for amount 513€!!!!
Communication with them is also zero. I wrote an email, even when the reservation could be canceled, whether it was possible to pay with a debit card and they didn't even bother to write back. So an absolutely unfair company that only wants to get as much money as possible from customers!
We travel a lot and have never had such a bad experience anywhere else!!!! stay away from this company!!!

19 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Customer, we are sorry for what happened. In order to deepen the dynamics of what happened, we kindly ask you to send an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email) so we can proceed immediately with your case.

Rated 1 out of 5 stars

Given a dangerously faulty car that broke down immediately. They took zero responsibility

Rented a car that suffered a significant fault with steering control before we even left the carpark. Thankfully this occurred in the car park and not on open road as it could have caused a horrendous crash had it happened at any speed.

We ended up being charged the full rental amount without a replacement, and automatically charged for damages and towing. No amount of contact with them is resolving the issue. Currently considering legal action. Even aside from them turning financial responsibility to us for a faulty vehicle, their lack of concern over what could have caused a fatal accident is appalling

17 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Aaron, we are sorry for what happened. In order to deepen the dynamics of what happened, we kindly ask you to send an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email) so we can proceed immediately with your case.

Rated 1 out of 5 stars

Completely messed with my vacation

Edit: Don't try to put the fault on me. You completely messed with my vacation. I had prepaid and arrived only 1 hour 20 minutes late for pickup and you had wasted no time to rent it to someone else. Everyone I told the story to agreed this is pretty much a scam. Even your employees told me this happens basically every day. Can you imagine how much you are ruining peoples' holidays? Update your policies or at least make sure to properly inform people about this instead of putting the fault on everyone this happens to and telling them that next time they should read the fine prints.

29 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Christian, we are sorry to read your comment. Unfortunately, your booking did not indicate your flight number and the staff was not notified of the delay. For this reason, as indicated in the rental contract conditions, which can be consulted on the booking, it was not possible to lock the car for further time. Please contact your broker to manage a possible refund.

Rated 1 out of 5 stars

Abandoned at Milan Airport

I had a booking with this company at Milan airport for 19:30. My flight was delayed by 25 minutes and we arrived at the pick up point at 19:55. No one was there. I called the office and they said I was too late. Then only the answer machine. I had my 83 year old mother and her 76 year old sister with me and we had to get to Bellagio for my sons wedding. It was a nightmare. This company abandoned us and didn’t give a dam.

I would never recommend using this company.

30 May 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Customer, we are sorry for what happened during your rental experience. We will carry out the necessary checks as soon as possible in order to understand the dynamics of the event and improve our service quality standard.

Rated 5 out of 5 stars

Car rental from Cagliari airport

Rented a car from Cagliari airport for 2 weeks. Fast pick-up service and car in very good condition. On returning the vehicle, the process was again efficient and hassle-free.

19 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Shane, thank you for your positive comment. We are happy that your rental experience has been carried out in the best way. We hope to see you again very soon!

Rated 1 out of 5 stars

Appalling service

Appalling service, very vague instructions to someone who doesn't speak Italian and is used to driving on the wrong side of the road. I signed off a small mark, but later got a further charge for another scratch. Neither of which I accept doing. The car's tires were so bad they were dangerous. Chunks taken out of the rubber and almost bald. Never use this company.

11 June 2024
Unprompted review
RentalPlus logo

Reply from RentalPlus

Dear Maureen, we are sorry to read your negative comment and thank you for your report. In order to deepen the dynamics of what happened, we kindly ask you to send an email to our customer service at customerservice@rentalplus.it indicating all your data (name, surname, order number, telephone and email) so we can expedite the process.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look