Vistaexpert Reviews 827

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 72 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers frequently highlight the fast and reliable delivery service, with many receiving their orders quickly, often within a few days from Italy. People are also very satisfied with the authenticity and condition of the products, noting that items are well-packed and match descriptions, often at competitive prices. However, some customers were dissatisfied with product discrepancies, such as receiving items that did not match the advertised size or photochromic properties, or that appeared to be of lower quality than expected. There were also concerns regarding return processes, with some finding them costly or experiencing issues with refunds and communication about product availability and shipping delays.

What people talk about most

Product

Consumers have mixed feelings about the product. Many reviewers are pleased with their purchases, describing... See more

Delivery service

Customers had positive experiences with delivery service. Many reviewers praised the fast shipping, with some... See more

Quality

Users describe ambiguous interactions with quality. Many customers praise the perfect quality of items,... See more

Price

Reviewers highlight ambiguous aspects of price. Many customers praise the great and competitive pricing,... See more

Order

Customers consistently note ambiguous experiences with order. Many reviewers praise the ordering process,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

I ordered from Ireland and the experience surpassed all my expectations, simply wonderful. My package arrived the day after by courier. Very well packed and item as described. I also contacted the... See more

Rated 5 out of 5 stars

I recently lost my glasses while on a work trip. The frames were popular and out of production. I found the VISTAEXPERT site and located them. My glasses arrived in four days in perfect condition. The... See more

Rated 5 out of 5 stars

Absolutely over the moon with my purchase of rayban. Alot cheaper to buy from vistaexpert than in the UK. Kept informed of delivery. Would highly recommend

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery. Ordered a Wednesday evening and my sunglasses arrived on Friday from Italy - really impressed by the fast delivery. The sunglasses are original and in great condition. Would recommend V... See more


Company details

  1. Sunglasses shop

Written by the company

Vistaexpert, insegna di proprietà di Meeting S.r.l., coniuga l'esperienza di professionisti dell'ottica e le capacità imprenditoriali di una rinomata azienda italiana nel settore retail. La nostra filosofia si basa sull'equilibrio tra qualità, prezzo, assortimento e professionalità, garantendo soluzioni su misura per ogni cliente. Ci impegniamo a offrire la stessa serietà e professionalità ai clienti che acquistano comodamente da casa.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

827 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 95% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Complete scammers

Complete scammers, put out faulty low quality products, say well clear!!

11 August 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear George,

we are sorry that the product you received did not meet your expectations. Please rest assured that all of our eyewear comes exclusively from official manufacturers and retailers, is brand new, includes its case, certificates, and original accessories, and is covered by the 24-month legal warranty.

Each item undergoes thorough quality checks before shipping, which is why we are surprised by what happened. As already communicated via e-mail, it was possible to request a return within 14 days: we would have appreciated receiving photos of the defect in order to better assess the situation, but unfortunately we did not receive any images nor a return request, despite having sent you the necessary instructions.

We remain at your disposal for any further clarification.

Kind regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

BEWARE GUYS THEY ARE SEELING FAKE…

BEWARE GUYS THEY ARE SEELING FAKE SUNGLASSES !!! DO NOT BUY !!!

10 August 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Rubia,

we have carefully read your review, but with the name provided there is no record of any order placed with us. We would like to reassure you that our sunglasses come exclusively from official manufacturers and retailers, are brand new, complete with case, certificates and original accessories, and covered by the 24-month legal warranty. Each item undergoes thorough quality checks before shipping, therefore there is no possibility that counterfeit products are sold. We hope we have provided you with all the useful information and clarified any doubts.

Kind regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

BUYER BEWARE— Avoid at all costs…

BUYER BEWARE— Avoid at all costs misleading returns process, no accountability or concern for even the most basic things

Having bought a pair of sunglasses for £205 that didn’t fit, I followed VistaExpert’s returns procedure, which clearly states that they will send a prepaid return label once the return is approved. I submitted the return request and followed it up several times but received nothing but the same automated message:
“Our offices are closed… don’t worry… wait for our reply which will certainly be exhaustive.”

Well, I never heard anything again.

With no label and no genuine support route, I tried to send the glasses to the UK return address they list, it turned out that Royal Mail doesn’t recognise it as valid making that route impossible. So I sent the glasses back to their Italian returns address, the glasses are now stuck in Italian customs and VistaExpert are refusing to complete the basic customs form required for release, even though the return qualifies under the Returned Goods Relief scheme.

So I’m left without the glasses, out of pocket by £225, and stuck dealing with months of correspondence dealing with the consequences of their unclear processes, lack of communication, and refusal to help. It would take just one form to resolve this but they refuse.
Avoid VistaExpert at all costs, especially if you’re ordering from outside Italy or might ever need to return something. The only thing ‘exhaustive’ about their customer service is how you will feel trying to make a return.

7 August 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Roman,

We are sorry to read your review, but we believe it is important to provide clarification for transparency towards all users who purchase through our online store.

Our return process is very straightforward: once we receive the request, we send a confirmation email specifying that the request is under review and that you will receive an update. After the return is approved, we always provide all the necessary instructions, including:

- a prepaid label for those who wish to use our courier, or
- the correct address and instructions for those who prefer to use a different courier.

All of this information is also clearly indicated on our website.

In your case, unfortunately, you did not wait for our confirmation and sent the package independently to an incorrect address, intended exclusively for returns from Italy. This caused the shipment to be blocked at customs, a situation we cannot resolve or assume responsibility for, as it resulted from a procedural error.

We sincerely regret the inconvenience and understand your frustration. Our goal is always to provide the best possible experience. However, in this case, as our confirmation was not awaited – as clearly indicated in both the emails and the instructions on the website – the procedure was incorrect, and we are unable to intervene.

We hope this clarifies any doubts you may have and remain available for any further information.


Best regards
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Over a month for a refund

Over a month for a refund. And they still charge You for that. You will not get a full refund!

Just be warned about this shop.

17 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

As clearly stated in our Terms and Conditions, refunds are processed only after the product has been received and inspected at our warehouse. From that moment, we have up to 15 days to issue the refund, although the procedure is usually completed within a few days after the return arrives.

Furthermore, as specified in our sales conditions, if our return label is used, a fee of €8 will be deducted for shipping costs.

We hope we have provided all the necessary information and remain at your disposal for any further clarification.

Kind regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Persol sunglasses with production or material issue

Ordered Persol sunglasses in March 2025 and after wearing them only several times, the frame of the glasses got broken besides left glass without any influence of physical force or impact. Seems to be there was a production or material defect. After contacting the client support and waiting one week for an answer they refused to regulate because it is supposedly not covered by the warranty even though it is clearly stated differently in the warranty regulations. They are even not willing to regulate on goodwill reasons. Shop is not serious at all!!

29 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

We are sorry to hear about your negative experience with the Persol sunglasses purchased from us. We would like to clarify a few points regarding the handling of claims and warranties.

Persol products are covered by a warranty according to the official terms, and the assistance procedures include verifying any production or material defects. If the defect falls within the warranty coverage, the product is replaced or repaired at no additional cost.

In your case, the evaluation carried out by our customer service determined that the issue did not fall under the warranty coverage. We regret that this decision did not meet your expectations; however, we assure you that all requests are handled with the utmost seriousness and professionalism, in accordance with applicable regulations.

We hope we have provided you with all the necessary information and we appreciate your feedback, which helps us further improve our services.

Best regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 5 out of 5 stars

Impressed!

Order #2025-19182

Wow! The glasses got shipped really fast and decent! Within 48hrs my new glasses arrived from Italy. Well packed and without any scratches.

Thank you!

18 July 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great price

Great price, if you ordering from the UK you should know, the item will be with you in about 10 working days. Also costumers service it’s great.

1 July 2025
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery

Fast delivery. Ordered a Wednesday evening and my sunglasses arrived on Friday from Italy - really impressed by the fast delivery. The sunglasses are original and in great condition. Would recommend VistaExpert.it

18 June 2025
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

I ordered a pair of replacement arms…

I ordered a pair of replacement arms for a pair of rayban glasses
I was sent a pair of the same side
Now I need to send back
Not a very good experience.

4 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

we are sorry to hear about your dissatisfaction. Unfortunately, we are unable to trace your order based on the name you provided. We kindly invite you to contact our Customer Service team and provide your order number so we can assist you more effectively.

Please also note that you have the option to return the product within 14 days of receipt, in accordance with our return policy.

Best regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Bad customer service

You charged me for return even though I used self-shipping. Your website offers two options to return the item back - self shipping or using your label.

You charged me for using your return label even though I used self-shipping. I provided receipts and evidence of this.

Your customer support team kept telling me you haven't charged me for using your label - BUT you have.

I paid £191 for the item in total. £4 was for shipping to me. I was refunded £180. Therefore, I am missing £7. You stole £7 for me. I paid for my own self-shipping around £10. I provided this receipt to you over email. So I ended up paying £17 for returning the item.

I explained this to your customer service over email multiple times but they kept saying they didn't charge me for the return delivery but they did. Well done, you have cost yourself a customer and reputation over £7. Avoid this company people.

I will also get my £7 back as I have started a dispute with my credit card company. So you have cost your reputation over nothing.

5 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

We would like to clarify that, as stated in our Terms and Conditions, customers have two options for returning a product:

- Use our return label: in this case, the cost of the service will be deducted directly from the refund.

- Use your own courier: this does not incur any charges from us, but any damage or loss during shipping is the customer’s responsibility.

We also want to emphasize that, as specified on our website, initial shipping costs are not refundable, as the outbound shipment was successfully completed and the related cost was incurred. The refund only covers the returned product, which remains the customer’s choice.

We hope we have provided you with all the necessary information and look forward to serving you again soon.

Kind regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

I wish I wouldn't have placed an order…

I wish I wouldn't have placed an order with this store.
First of all, it seems they don't have in stock the glasses they have on the web page. Right after placing an order, I got a notification it is out of stock and if I'm ready to wait it will be restocked in a month or so.
I waited, unfortunately upon arrival I realized I don't like how it fits me and decided to return the good.
And then it all started. They have a very pricey return service and I preferred to send it myself, however, later I found out they also deducted the initial postage service from my return amount, which is again pricey. Additionally, they deducted their return service, although I already notified them that I would do it myself and got confirmation that I won't be charged for the return package.
All this time, the customer service showed 0 empathy and competency. They even said they didn't get several of my emails, although I see them in their email thread in Italian, which is not my phone's lamguage! Such a nonsense.

4 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

We’re sorry to hear that your experience was not a positive one, but we would like to clarify a few points for greater transparency.

The availability of our products is always clearly stated on our website. At the time of your purchase, the item you ordered was not available for immediate shipping as it was in the process of being restocked. This information was promptly communicated to you via email shortly after your order. Once we received an update from the supplier regarding the expected restock date, you chose to wait for the item rather than cancel the order—an option that was always available to you.

We understand your disappointment when you decided to return the product, but we would like to point out that our return and refund policies—including any deductions for shipping costs—are clearly outlined on our website and were also reiterated via email before you proceeded with the return.

As for communication with our customer service, we’re sorry if anything was unclear. Our team is always committed to responding promptly and politely, and every message we receive is handled with care.

We remain available for any further clarification and are always committed to offering a transparent, fair, and respectful service.

Best regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Falsche Glasgröße bei Bestellung #2025-15996 (Ray-Ban RB4165)

I ordered Ray-Ban RB4165 sunglasses advertised as 55 mm on their website. Even the box they sent clearly says 55 mm – but the actual sunglasses are 54 mm.

This was not my mistake, but theirs. I paid €115.89 and specifically wanted the 55 mm version. I contacted them several times to solve this issue, but they just told me that 54 mm and 55 mm are "the same" and offered only a paid return at my cost.

This is completely unprofessional, misleading, and feels like a scam. Selling one product and sending a different one, then making the customer pay to fix it, is unacceptable.

I’m now forced to return the product and will never buy from them again. Not recommended at all.

3 July 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

We understand your disappointment and are sorry that you were not completely satisfied. For the Ray-Ban RB4165 model, the 54 mm and 55 mm sizes are considered equivalent, as officially recognized by the supplier Luxottica.

We know this difference can be confusing, and for this reason, we have provided you with all the necessary information to clarify the situation. Since you still wished to proceed with the return, please note that, following the standard procedure with our return label, a fee of €8 is applied.

We hope it is now clear that there was no error on our part and we look forward to serving you again soon.

Kind regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

Misleading shipping & poor service

I ordered a pair of sunglasses that were shown as in stock and paid extra for express delivery, expecting to receive them within a few days. Later I was informed that the item wasn’t actually available and that I would have to wait 20 business days before it would even ship.

Here’s the issue: when you offer express delivery, customers reasonably expect to receive the product quickly. It makes no sense to advertise a product as available, charge for express delivery, and then reveal after payment that it won’t be shipped for nearly a month.

When I raised this concern, the only response I got was: “Express shipping still applies — once the item is in stock, you’ll receive it in 2 days.” That completely misses the point. What good is 2-day shipping if I have to wait 20 days for the product to be ready? That’s not express — that’s delayed with fast shipping at the end.

Then came another frustration: I was asked whether I wanted to proceed with the order. Since I had already paid and clearly intended to receive the product, I didn’t respond — assuming it would just be processed. Instead, the order was put on hold, and nothing was done. I had to follow up again weeks later, and only then did they actually place the order. That restarted the 20-day wait all over again — making it over 40 days total.

I still want the sunglasses, but this has been a completely unsatisfying experience. Misleading product availability, poor communication, and no willingness to refund the express shipping charge — despite the fact that it was clearly not delivered as expected. I wouldn’t recommend ordering here unless you’re okay with surprises, delays, and no accountability.

26 June 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

We are sorry that your experience did not meet your expectations and would like to clarify a few points. The express shipping option refers to delivery times once the product has been effectively handed over to the courier, that is, shipped. The stock availability indication reflects the status at the time of viewing; however, availability can change more quickly than expected.

Regarding your order, our procedures require confirmation in case of prolonged unavailability, to prevent automatic processing of orders for products that are not ready, which is actually in the customer’s best interest. Therefore, the perception of a “total delay” results from a misunderstanding between procurement times, shipping times, and delivery times.

We hope we have provided you with all the necessary information and want to assure you that we value your feedback, which we will certainly take into consideration to continue improving our services.

Best regards,
Vistaexpert Customer Care Team

Rated 1 out of 5 stars

BUYER BEWARE IMPOSSIBLE TO RETURN TERRIBLE SERVICE

I recently bought some sunglasses, which when they arrived didn't fit. Concerningly I have tried multiple times to return them and keep getting the same strange automated response but no return label:
‘ I would certainly receive our reply as soon as we are operational.
It is therefore not necessary to send us further messages but simply wait for our reply which will certainly be exhaustive.

So buyer BEWARE you can buy but will be scammed if trying to return Pkease ensure all purchases are made by credit card so that you can get your money back.

19 June 2025
Unprompted review
Vistaexpert logo

Reply from Vistaexpert

Dear Customer,

Thank you for sharing your experience with us. We apologize for the inconvenience caused. To assist you properly, please contact our customer service and provide more details about the issue and the order, as we were unable to locate a purchase linked to your account. We are here to help resolve the matter as quickly as possible and ensure you have the best shopping experience.

Thank you for your cooperation.

Best regards,
Vistaexpert Customer Service Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look