Canadian Appliance Source - Edmonton Reviews 

1,944
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.5

3803 Calgary Trail NW, Unit 150, T6J5M8 Edmonton, AB, CA

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

The purchasing experience was excellent. The delivery and install was also excellent. The people were courteous and professional. I had a noise issue on the dryer that I raised with CAS within 24 hrs... See more

Rated 5 out of 5 stars

Was a great experience, Angel was eager and helped us pick our new appliances. We went there and received excellent service. Went to Home Depot to price check. No one from their appliance centre look... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Great salesperson who assisted us with finding just the right fridge for my space. The delivery guys were spectacular getting rid of my old unit which was nasty to say the least and putting my shiny n... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Very good service, Vunny was very helpful, sent all the required documentation promptly and kept us up to date on delivery, checked in on us. Very helpful


Company details

  1. Appliance shop

About Canadian Appliance Source - Edmonton

Written by the company

Canadian Appliance Source, founded in 2008, has developed into a forerunner of modern appliance retail. Our model is unique in that our focus has always been on providing our customers with the personalized, thoughtful help and advice of an appliance specialist. Whether online or in-store, CAS customers receive knowledgeable advice, expert service, and quality appliances at exceptional prices. Our goal is to leave each customer with the certainty they made the right choice buying from us.

Now with more than 40 locations, our mission has grown to be the largest national appliance retailer in Canada. However, we will be a coast-to-coast retailer with a difference: we will still offer each customer that same personalized advice and unique in-store experience. We will do this by maintaining the exemplary level of training each sales associate receives; we will do this by ensuring every member of the CAS team shares our values of respect, responsibility, and commitment to customer satisfaction. We will do this by empowering everyone in our company to provide our customers with the expertise they deserve. CAS has always stood apart from the competition, and as we grow, we will continue to do so. We now have the resources, the ability, and most importantly, the drive to be the best appliance retailer in Canada.

Although we have grown in size, we have never lost our focus on creating our unique, customer-centric, in-store experience. Each CAS store has a boutique feel, features streamlined, modern displays, and customers are serviced by personable, knowledgeable staff. We pay attention to the details to make the shopping experience as pleasant as possible.


We know that buying major household appliances can feel like a big commitment, and there’s often a lot of confusion or outdated information online regarding return terms and hidden fees with Canadian Appliance Source.

Based on our recent video update (you can reference the file named "Official Canadian Appliance Source Return Policy 60-Day Returns & ZERO Restocking Fees"), we want to clear the air and lay out our Return Policy as simply and directly as possible so you can shop with complete peace of mind.

The Core Return Terms for Unused Items

- 60-Day Full Refund Window: You have a full 60 days from purchase to initiate a return or exchange.

- $0 Restocking Fees: We do not charge any restocking fees on eligible returns.

- Original Packaging Requirement: To qualify for this standard return, the product must be returned in its original packaging.

How to Process a Return

- Keep Your Packaging (For Standard Returns): If you simply changed your mind, ensure the appliance remains in its original box/packaging.

- Initiate the Return: Reach out to our rCanadian Appliance Source Returns Portal - https://www.canadianappliance.ca/returns or customer Service within the 60-day window (or immediately if your item arrived damaged/defective, Do not plug in or use it) and we shall process your return accordingly.

What If Your Product is Damaged or Defective?

We want to make sure that you are fully aware that if your product arrives damaged or is not working, the standard policy rules above do not apply to you.

If you receive a defective or damaged appliance, you are completely exempt from the standard return restrictions; you have 48 hours from the day of delivery to report any damage or any issue with your appliance on our dedicated online support for returns at https://www.canadianappliance.ca/returns


Contact info

  • 3803 Calgary Trail NW, Unit 150, T6J5M8, Edmonton, AB, Canada

  • 7807056008

4.5

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

2k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.5

All reviews

(1,944)

9,139 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

The service was so good

The service was so good
Gurkirat Was so honest, knowledgeable and helpful helping me to choose the proper microwave

17 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi,

Thank you so much for your kind feedback and for choosing CAS—we truly appreciate your business! We’re thrilled to hear that Gurkirat provided honest, knowledgeable, and helpful service while assisting you in choosing the right microwave.

It’s always our goal to make the process easy and ensure you feel confident in your purchase. We’d love the opportunity to serve you again in the future, and if any friends or family are looking for appliances, we’d sincerely appreciate you recommending CAS.

Thanks again, and we look forward to helping you next time!

CAS

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Everything accomplished easily by phone from purchase to delivery

16 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Mary,

Thank you so much for your feedback and for choosing CAS—we truly appreciate your business! We’re glad to hear everything was handled smoothly over the phone, from purchase to delivery.

Making the process easy and convenient is always our goal. We’d love the opportunity to serve you again in the future, and if any friends or family are looking for appliances, we’d sincerely appreciate you recommending CAS.

Thanks again, and we look forward to helping you next time!

CAS

Rated 1 out of 5 stars

I ordered a washer off of the website

I ordered a washer off of the website, the delivery date was clearly shown for the following day. However, when I contacted the store I was very curtly informed that the truck was already loaded for the next day and delivery cannot be guaranteed. However, I rechecked the website while on the phone with the store and the following day was still listed as a delivery option. This feels very dishonest to advertise if the store is unable to fulfill the delivery. The person I spoke to was extremely abrupt and completely unhelpful. I canceled my ordered, promptly reordered the same washer online from Costco and had excellent customer service.

9 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Dear Candice Schollmeyer,

Thank you for your feedback.

To clarify our ordering process on canadianappliance.ca, customers must select their region (province) to view local inventory.

In-stock items are identified by a blue "In stock (Same/Next day delivery)*" tag.

After an order is placed, you are prompted to select a preferred procurement date.

While selecting a date for backordered appliances does not guarantee delivery, we strive to provide the most accurate estimated dates possible.

Regarding your LG Washer, the mid-March date was set as an estimated procurement window, not a confirmed delivery date.

Currently, this appliance is in stock at our Ottawa and Ontario retail locations.

We apologize for any misunderstanding regarding the status of your order.

Sincerely,
CAS

Rated 5 out of 5 stars

sales person..great

13 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Violet,

Thank you for your feedback! We’re glad to hear that our salesperson provided great service.

We truly appreciate your business with CAS and look forward to assisting you again in the future. Please feel free to recommend us to your family and friends—we’d be happy to help them as well!

CAS

Rated 5 out of 5 stars

We got a great range

We got a great range, at a great price, with no hassles and with fast, efficient and friendly delivery. This is a great store for home appliances.

7 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Peter,

Thank you for your wonderful review! We’re so glad you found a great range at a great price and that our delivery team made the process fast, efficient, and friendly.

We truly appreciate your business with CAS and look forward to serving you again in the future. Please feel free to recommend us to your family and friends—we’d be happy to help them as well!

CAS

Rated 2 out of 5 stars

While the sales person was good to deal…

While the sales person was good to deal with our search. We ended up having to cancel our order. Over a week ago and I called the service line on Monday. They assured me I would receive and email showing how to get my refund. Still nothing this is ridiculous. So not overly impresses with rhis part of the service.

Regards

Donica

3 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Dear Donica Wilkie-Morrow,

Thank you for taking the time to share your concerns with us.

We are sorry to hear that your purchase did not work out. We can confirm that your order has been canceled.

Regarding your refund, our Accounts Payable team will process it via e-transfer.

You will receive an email notification once the transaction has been completed.

Sincerely,
CAS

Rated 5 out of 5 stars
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Don,

We're happy our delivery and setup met your expectations. Thank you for sharing your positive experience with our services!

CAS

Rated 5 out of 5 stars

Fast service and user friendly

Fast service and user friendly

13 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Collin,

We appreciate your feedback and are so glad our service was fast and easy for you to use. Thank you for letting us know!

CAS

Rated 5 out of 5 stars

great help in store and great delivery…

great help in store and great delivery experience

11 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Adele,

We're delighted to hear that you had a great experience with our in-store help and the delivery service. Thank you for your positive feedback!

CAS

Rated 1 out of 5 stars

Forced to take damaged item

The salesperson was great. The delivery people were terrible. Before allowing me to inspect the new range they purposely destroyed the old range by cutting the wires on it so it was no longer usable. I subsequently found a small chip and did not want the new range. The delivery and dispatch told me I either had to accept the damaged item or be without a stove until they could deliver another which was days later. This is a completely unreasonable policy given the destruction of the old stove was not an accident. Take responsibility of your actions and own up to it. I asked them to leave the new range until they could deliver a new one and it was a flat “no”. This was entirely their negligence. I was given monetary compensation however that is not the point. I’m still any and feel like I was scammed.

9 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Dear Deanna Hunter,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear that you had a positive experience with the salesperson, but we are very sorry to hear about the frustration surrounding the delivery.

We sincerely apologize for the situation you described. We understand that compensation was provided; however, we regret that the overall experience left you feeling this way. Your feedback will be shared with the appropriate teams so that we can review the situation and continue improving our delivery procedures.

Sincerely,
CAS

Rated 5 out of 5 stars
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Kathy,

Thank you for sharing your feedback! We’re very pleased to hear that everything went exactly as promised and that you had a smooth experience with us. Providing reliable service that our customers can count on is something we take great pride in. We truly appreciate your business with CAS and look forward to assisting you again in the future. Please feel free to share your experience with family and friends—we’d be delighted to welcome them as well!

CAS

Rated 5 out of 5 stars

Everything went extremely well &…

Everything went extremely well & saleslady Ivonna was great!

9 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi Lyndon,

Thank you for sharing your experience! We’re delighted to hear that everything went extremely well and that Ivonna provided such great service. Our team always strives to make the process smooth and enjoyable for our customers. We truly appreciate your business with CAS and look forward to assisting you again in the future. Please feel free to share your experience with family and friends—we’d be delighted to welcome them as well!

CAS

Rated 4 out of 5 stars

Overall good experience

Overall good experience, disappointed in the delivery system, ordered online and it said it will be delivered by Tuesday, I heard nothing, phone and they tell me I need to call to set up a delivery day.

9 March 2026
Rated 4 out of 5 stars

Viewing product dimensions wasn't that…

Viewing product dimensions wasn't that easy to find which resulted in items dimensions being smaller than what we thought we were getting. Would be helpful if item dimensions were revealed and printed at time of sale.
Blemish on inside roof of fridge should have been caught when manufactured. Now I have to submit a claim if I want this rectified.
Delivery was on time.

8 March 2026
Rated 2 out of 5 stars

The sales part was fantastic

The sales part was fantastic. The delivery guys were horrible. I was not home. They told my girlfriend they couldn’t get the hose connections on. Leaving the washer in the middle of the floor, they left rather rudely.
They said they had a hard time turning off the hot water tap. They asked my gf to turn off the main. Once it was off they took off the hose, letting all the water downstream of the main to splash all over the floor.
I got home and put the hose on with extreme ease. I have half a thumb and was able to put it on with zero leaks when I turned to tap on.
The delivery guys being rude to my girlfriend and frankly, being lazy has put a dark cloud over this whole experience.

I was able to take to hot hose off and put back on since we didn’t receive new hoses. I used my hand to remove the hot water hose. Strange they they were not able to.

27 February 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Dear Caley Irwin,

Thank you for your feedback, both positive and constructive.

We sincerely apologize for the issues you experienced during delivery and installation, as this does not reflect the standard of service we aim to provide.

Our team reported that they were unable to unhook the hot water hose from the tap because it was stuck.

Due to liability reasons, they advised you accordingly and were unable to complete the installation at that time.

We have processed your request for new water hoses, and they are scheduled to be delivered today, March 13th.

Sincerely,
CAS

Rated 5 out of 5 stars

Quick delivery

Quick delivery, competitive pricing.

6 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Hi,

We appreciate your feedback and are happy our delivery was quick and our prices competitive for you. Thanks!

CAS

Rated 1 out of 5 stars

Your delivery service cost you a sale and I will no further purchase from Canadian Appliances

The estimated delivery for my dryer was 5:30PM to 8:30PM. I figured this to be odd and not during normal hours but by 8:30 at the latest I would deal with it.

At 9:30PM there was still 2 or more stops and this would be about 10:30pm or later to take delivery of my dryer.

I attempted to cancel the delivery. but when I selected and clicked on the cancel button there was a pop up saying it could not be canceled!

This would be causing problems waking my family at this time, not to mention a delivery truck in my neighborhood waking people and children.

At 10:28PM I received a text advising I was next to have the delievery.

10:43PM I texted back asking when to expect them to show up. I got a text telling me there was no one to deal with the text!

I stayed up till 12:30 AM waiting and no delivery showed.
I phoned the sales person and had my order canceled the next day!
Purchased another from Costco and installed myself for about 100+ less with a 5 year extended warranty.
As far as Canadian Appliances - what a dumpster fire!

7 March 2026
Canadian Appliance Source - Edmonton logo

Reply from Canadian Appliance Source - Edmonton

Dear Wayne Kemp,

Thank you for sharing your feedback regarding your delivery experience.

Please accept our sincere apologies for the delay that occurred on the scheduled delivery date.

While we strive for punctuality, certain unforeseen circumstances are beyond our control.

We regret that we were unable to fulfill your requirements on this occasion, but we are pleased to hear that you were able to secure a purchase at Costco.

We wish you all the best.

Sincerely,
CAS

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look