Cromwell Reviews 

12,569
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 1,744 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Customers frequently praise the remarkably fast shipping service and exceptionally reasonable prices offered on a wide variety of hard-to-find products. Consumers note that the online ordering platform is extremely simple to navigate, and their purchases consistently arrive promptly and in secure packaging. However, some customers also noted occasionally experiencing unexpected delivery delays, missing components within their packages, or frustrating service problems involving external couriers. A few people mentioned that parcels were sometimes left completely unattended in vulnerable areas or that stock availability information online was occasionally inaccurate.

What people talk about most

Delivery service

Consumers find delivery service to be marked by widespread satisfaction, frequently highlighting... See more

Product

People report positive experiences with product, highlighting great quality, fair pricing, and exact... See more

Order

Reviewers share mixed feedback about order experiences, with some consumers praising the fast next-day... See more

Service

Customers had positive experiences with service, frequently praising the very fast delivery and great range... See more

Price

Users describe great satisfaction with pricing, frequently highlighting very fair costs and exceptional value... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Great experience - order placed on a Thursday afternoon & arrived the next day. Very happy with purchase, I'd been looking for a 18" floor fan (out of stock everywhere or doubled in price) but Cromw... See more

Rated 5 out of 5 stars

Needed x2 floor fans 18” asap before the onset of last heat wave 🥵 couldn’t source a decent fan for love nor money But found Cromwell online & Floor fans in stock and completed Next day Free deliver... See more

Rated 5 out of 5 stars

Rapid processing and quick delivery of requested items - next day for each order; items - jerry cans - look sturdy and well-designed, I hope appropriate for purpose (storing water in case of water... See more

Rated 5 out of 5 stars

We were very disappointed to have to wait a month for the fan, the website having indicated the item was in stock and would be delivered in a few days. Company kept us informed though and fan duly arr... See more


Company details

  1. #45 of 52 best companies in Safety and work wear
  2. #4 of 4 best companies in Abrasives supplier
  3. #3 of 4 best companies in Drilling equipment supplier
  4. #9 of 9 best companies in Janitorial equipment supplier
  5. #4 of 5 best companies in Tool & Die Shop

Written by the company

Cromwell has grown from humble beginnings over 50 years ago to become a trusted source of MRO supplies and industrial products. With a network of branches and offices in the UK and across the globe, we help keep the vital cogs of industry turning. Supporting those who make and manufacture the world around us. Going above and beyond to keep operations running and people safe. We do this by not only providing easy access to an extensive range of great value, high-quality products, but also through exceptional customer service and a wealth of technical expertise to help you get the job done. We’re famous for power tools, hand tools, cutting tools and abrasives, plus PPE. A leading supplier of inventory management systems and corporate workwear. Since becoming part of the W.W. Grainger, Inc. family in 2015, were stronger than ever. Always ready to serve. Always committed to supporting our customers as they rise to new challenges – today, tomorrow and beyond.

We keep industry working

Written by the company

Keeping operations running and people safe
Cromwell has been established for over 50 years and is a supplier of maintenance, repair, and operations products, offering an unrivalled choice to all industries, professions and trades.

Contact info

4.4

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

13k reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.4

All reviews

(12,569)

1,727 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 2 out of 5 stars

order item and kept getting delays so…

order item and kept getting delays so went on live chat to cancel order and no help at all and there wasn't any easy way to cancel order so emailed returns and again no response

14 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Alistair Macmillan,

Thank you for taking the time to leave your review and taking the time to speak with me earlier.
We are sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to receive multiple delivery delay notifications after placing your order.

After reviewing your order, we found that the item's availability changed following placement, resulting in revised delivery dates being issued. We appreciate that this was disappointing, particularly as the item appeared available when you placed the order.

We are also sorry that your attempts to cancel the order did not meet your expectations. A return request was raised; however, we acknowledge that communication regarding the return process and updates was not as clear or timely as it should have been. This understandably added to your frustration when trying to resolve the matter.

We value your feedback as it highlights areas where we need to improve both our communication and customer service processes. Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused.

Kind regards,
Donna
Customer Resolution Team.

Rated 3 out of 5 stars

Delivery not complete

The delivery was not complete and when I emailed I was told the balance would be here the following day and it wasn't.

12 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Ms. Sharon Smith,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry for the frustration caused by your order experience.

Having reviewed your order, the quantity was supplied in two deliveries due to stock being held across different locations. Whilst the first shipment was despatched as planned, we are sorry you were advised the remaining balance would arrive the following day and this did not happen. We understand how disappointing and frustrating that must have been.

Please accept our sincere apologies for the confusion and inconvenience. Your feedback has been shared internally to help improve the accuracy of the delivery information we provide to customers.

Kind regards,
Donna
Customer Resolution Team.

Rated 1 out of 5 stars

spent nearly month on hold

spent nearly month on hold, sent various emails with no response, all for trying to pay an outstanding invoice, why should a customer spend endless amounts of time trying to pay a company is beyond me, account closed and will not be dealing with again total waste of my time!!!

21 August 2026
Unprompted review
Cromwell logo

Reply from Cromwell

tr,

Thank you for taking the time to leave your review.

We are very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. Having to spend a significant amount of time trying to make a payment, making multiple contact attempts, and not receiving a timely resolution is not the level of service we aim to provide.

We appreciate how disappointing it must have been to repeatedly chase for assistance with settling your outstanding invoice, only to experience delays in receiving a response. We recognise the inconvenience this caused and regret that your experience has led to your decision to close your account.

Your feedback has been shared with the relevant teams and will be used to review our processes and communication between departments to help prevent similar situations for other customers in the future.

We sincerely apologise for the poor experience you received and thank you for bringing the matter to our attention.

Kind regards,

Donna
Customer Resolution Team.

Rated 3 out of 5 stars

Pretty dumb to review this

Pretty dumb that you're asking for feedback. I ordered a fan that said there were like 40 or 50 in stock but actually it was out of stock so I got my money back. A slightly annoying but overall neutral experience. 3 stars

13 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Dan Hodge,

Thank you for taking the time to leave a review.

We're sorry for the disappointment caused. We completely understand your frustration when an item appears to be available to order, only for us to later confirm that the stock is no longer available.

Unfortunately, on this occasion, the supplier's stock was depleted before we could fulfil your order. As soon as this was identified, we contacted you and arranged a full refund.

While we're pleased the refund was processed promptly, we appreciate that this doesn't make up for the inconvenience of placing an order that could not be fulfilled. Your feedback is valuable and helps us improve the accuracy of the stock information we provide.

Thank you for your balanced comments, and please accept our apologies for the inconvenience caused.

Kind regards
Donna
Customer Resolution Team.

Rated 5 out of 5 stars

The only place I found a floor fan in…

The only place I found a floor fan in this heatwave, everywhere else was sold out. The delivery was quick and the fan works great. I don’t regret buying it even though summer is nearly over.

13 August 2026
Rated 2 out of 5 stars

cancelled item

you cancelled the order which i was purchasing for a 83 year old lady who was suffering with the heat we have been having,so i had to pay 40.00 more to get one for her

13 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Janet Quinn,

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

Unfortunately, on this occasion, the item you ordered became unavailable due to supplier stock depletion, meaning we were unable to fulfil the order as planned. We appreciate how disappointing this can be, especially after an order has been placed.

As soon as the issue was identified, the order was cancelled and a full refund was processed to the original payment method.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and appreciate your feedback, as it helps us improve our processes and customer experience.

Kind regards,
Donna
Customer Resolution Team.

Rated 1 out of 5 stars

Couldn't set up account and make…

Couldn't set up account and make payment. phoned to place order but customer service couldn't take payment asked if items were Instock they confirmed yes went back eventually managed to pay told delivery would be next day.nothing arrived then following day got email to say order wasn't available and refund payment.

13 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Hi Tina,

Thank you for taking my call today; it was lovely speaking with you and I appreciate the opportunity to discuss what happened with your order.

I’m really sorry for the difficulties you had setting up your account and making the payment online, and for the confusion around stock availability. I completely understand how frustrating it was to be told the item was in stock, finally manage to place the order, expect next‑day delivery, and then receive an email the following day advising the item was unavailable and refunded.

This isn’t the experience we want for any of our customers, and I apologise for the inconvenience this caused.

If there’s anything else you need, please feel free to reply to my email and I’ll be more than happy to help.

Kind regards,
Dave,
Customer Resolution Team.

Rated 1 out of 5 stars

Filthy Containers

Hi: the containers were filthy! I sent an email explaining this and with a picture. You have acknowledged receipt of the email but have not responded.

Richie

11 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Hello Richard,

I am truly sorry to hear about the condition of the containers and the lack of response to your previous email.

I completely understand your frustration. I am currently looking into this and have also tried to contact you by phone but reached voicemail.

Please be assured that I am committed to resolving this issue for you promptly.

Kind regards,
Adebola,
Customer Resolution Team.

Rated 1 out of 5 stars

I'm still waiting for the delivery

I'm still waiting for the delivery. It says it has been delivered, but the map shows a totally different location.
I contacted the delivery company, they never followed up my emails.

13 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Hi William,

Thank you for taking my call today, it was lovely speaking with you.

I’m really sorry about the issues with your delivery.

I’ve now ordered a replacement for you, and I’ll be personally keeping an eye on this to make sure it’s delivered correctly this time.

Kind regards,
Dave,
Customer Resolution Team.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible

Terrible, I spend a lot with you, product was advertised, I ordered knowing a delay and then receive an email saying it is no longer available, really disappointed, was looking forward to my angle grinder.

12 August 2026
Cromwell logo

Reply from Cromwell

Hi Daniel,

Thank you for your review, and I’m really sorry for the disappointment caused with your recent order.

I have attempted to contact you today to discuss this further but wasn’t able to get in touch, so I’ve sent you an email with more information.

I completely understand your frustration , the item was advertised, you placed the order knowing there would be a delay, and then you were later told it was no longer available. That’s not the experience we want for any of our customers.

If you’d like to talk this through, please feel free to reply to my email and I’ll be happy to help.

Kind regards,
David

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look